Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seura: "Ex-työministeri Jari Lindström tietää täsmälleen, miltä ikäsyrjintä tuntuu: Oli ihan helvetin vaikeaa hakea töitä

Vierailija
22.10.2024 |

https://seura.fi/viihde/julkkikset/jari-lindsrom-oli-ihan-helvetin-vaik…

"Hän nostaa esiin Sipilän hallituksen aikaisen tutkimuksen, jonka mukaan noin 30 prosenttia pitkäaikaistyöttömistä kuuluisi työkyvyttömyys- tai sairauseläkkeelle, mutta heitä ei päästetä sinne.

On realismia, että tämä joukko ei tule työllistymään vapailla markkinoilla, vaikka tehtäisiin mitä, ja sen olen sanonut myös työministeri Arto Satoselle (kok.)."

--

Olisin yllättynyt, jos Satosta oikeasti kiinnostaisi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ollut muutaman kuukauden työtön Se ei todellakaan tiedä mitä on olla työtön. Se on saanut varmaan 20 vuotta hyvää palkkaa joten sillä on rahaa säästössä ja sen ei tarviii miettiä joka euroa tarkkaan kuten niitten jotka ollet 5-10 vuotta työtön.

Vierailija
2/12 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 2 vuotta ilman työtä. Olen 54-vuotias nainen. Haen aktiivisesti joka viikko työtä, MOL sivustoa ja muitakin sivustoja seuraan melkein joka päivä. Olen laajentanut aluetta mistä töitä haen. Tampere - Kangasala - Nokia - Pirkkala - Orivesi - Hämeenlinna - Valkeakoski. 

Huomaan itsessäni, että koen huonommuutta kun en kelpaa ja olen myös huomannut, että kärsin pitkäaikaisesta stressistä ja väsymyksestä, vaikka hoidan kuntoani liikkumalla. Minusta on alkanut tuntua, että Suomi ei tarvitse minua. Vielä en voi muuttaa täältä mihinkään, hoidan lapseni täysi-ikäiseksi. Kun lapseni asuu omillaan, muutan Suomesta pois. Olen saanut tarpeekseni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukeen ette hallitus koske! Kaiken muun olette jo sössineet ja kurittaneet työttömiä.

Vierailija
4/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai no. Kaverit auttaa. Pääsee konsultiksi tekemään selvityksiä työministeriöön. Lindström! Nyt kun selvitys valmis, onko kortistossa cai tuliko jo eläkepäätös? Miten moni sieltä paperitehtaalra pois potkituista noin hyvin skulannut!

Vierailija
5/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein. karmaa!!!!

Vierailija
6/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä töitä hakee viiskymppisenä ja kuuskymppisenä siinä missä nuorempanakin. Se mikä syö naista on tietoisuus ettei haku johda mihinkään. Korkeintaan tulee taas yksi kiitos ei kiitos.

Vierailija
7/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta leikkaamalla se pikkukikkeli Orpo kuvitteli kaikkien työllistyvän välittömästi ja heti. Siinä nähdään kun pikkumies-syndroomasta nauttinut kusipää pääsee elämänsä ensimmäisen ja viimeisen kerran pääministeriksi. Sairas mieli nauttii kun saa hakata muita sydämensä kyllyydestä.

Vierailija
8/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 2 vuotta ilman työtä. Olen 54-vuotias nainen. Haen aktiivisesti joka viikko työtä, MOL sivustoa ja muitakin sivustoja seuraan melkein joka päivä. Olen laajentanut aluetta mistä töitä haen. Tampere - Kangasala - Nokia - Pirkkala - Orivesi - Hämeenlinna - Valkeakoski. 

Huomaan itsessäni, että koen huonommuutta kun en kelpaa ja olen myös huomannut, että kärsin pitkäaikaisesta stressistä ja väsymyksestä, vaikka hoidan kuntoani liikkumalla. Minusta on alkanut tuntua, että Suomi ei tarvitse minua. Vielä en voi muuttaa täältä mihinkään, hoidan lapseni täysi-ikäiseksi. Kun lapseni asuu omillaan, muutan Suomesta pois. Olen saanut tarpeekseni. 

Samat kokemukset, ja muuttaisin myös suomesta pois. Mutta valitettavasti puuttuu ne taloudelliset mahdollisuudet siihen muuttamiseen. Tämä maa on muuttunut aivan järjettömäksi. Ja vielä täällä kehdataan vakavissaan väittää jostain työvoimapulasta oikein ministerien toimesta. Kertoo sitä omaa kieltään kuinka pihalla reaalielämästä nämä ministerit oikeasti on. Ja vielä enempi ihmettelen näitä ihmisiä äänestäneitä.

Vierailija
9/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se vanha mantra siitä kuinka työtön on automaattisesti laiska pska joka haluaa vain syljeskellä kattoon. Jäänne jostain kasarin Suomesta ja täystyöllisyyden/2% työttömyyden ajoista.

Vierailija
10/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatukeen ette hallitus koske! Kaiken muun olette jo sössineet ja kurittaneet työttömiä.

Se jos mikä tulee lakkauttaa

Vierailija
11/12 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se vanha mantra siitä kuinka työtön on automaattisesti laiska pska joka haluaa vain syljeskellä kattoon. Jäänne jostain kasarin Suomesta ja täystyöllisyyden/2% työttömyyden ajoista.

Silloin sentään sai töitä vain kävelemällä firman ovesta sisään.

Vierailija
12/12 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up