Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaisi tietää, miksi elätätte somettajia?

Vierailija
12.06.2024 |

Miksi kukaan haluaisi elättää jotain toista ihmisistä, joka vain julkaisee kuvia tai juttuja elämästään? Ja on keksinyt itselleen nimityksen "influensseri" - vaikuttaja. 

Mulle influensseri tuo mieleen jonkun, joka levittää influenssaa eli kerta kaikkiaan naurettava nimitys. 

Mutta ihan sama on tuo "vaikuttaja". Mitä hi**oa se muhun vaikuttaa, jos joku julkaisee itsestään feikattuja kuvia netissä? Ja kerran vuodessa - tältä mä näytän ilman meikkiä. Muuten sitten huokaillaan jossain laiturin nokassa, syödään moussekakkua, joka on omin käsin väännetty ja julkaistaan "henkeviä" lauseita. Sitten väliin pari salikuvaa, joissa ollaan beba pitkällään ja joku kuva siitä autosta, joka on näiden aivottomien seuraajien avustuksella saatu ostettua.

En voi ymmärtää, miksi ihmiset käyttää tohon seuraamiseen paitsi aikaa, niin nykyään myös rahaa.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden somettajien duuni ei hyödytä ketään paitsi heitä itseään ja alustoilla mainostavia. Aivan turhaa hommaa, ei ihme että maailma hukkuu paskaan: vaatteita, meikkejä, ostaostaosta kun tää on niiiiin ihana! Ja tollot seuraa ja ostaa, loputtomasti kun on niin magee ja mä haluan. Ihan sairas saitanan maailma. 

No hyödyttää siinä mielessä etteivät ole kelan asiakkaita. 

Ei vissiin enää, kun Kela (ja verottaja) seuraavat näitä. Se on ihan hyvä. Mutta ylikuluttamiseen johtava esimerkkelöinti on peeceestä, kun todellinen ponsi on se että tämä somettaja saa fygyä siitä.

Vierailija
62/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somettajat tekevät itse oman toimeentulonsa. On siinä eroa loisiin jotka vain syövät ja haisevat toisten verorahoilla.

Maalittava somettaja on alhainen yksilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki elätetään  myös työttömiä. Miksi kukaan haluaisi elättää jotain toista ihmistä, joka vain makaa kotona tekemättä mitään.

Vierailija
64/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa. Mielestäni pyllyjen ja meikkiatvostelujen postaaminen on typerää, mutta joku sitä katsoo ja ostaa. Joten ainakin nämä vaikuttajat ovat keksineet hyvän rahasammon. Onnea heille.

Vierailija
65/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua häiritsee noin paljon, että joku saa tienattua somella? 

Ap: Yhtään ei häiritse. Sanoinko, että häiritsee? Kuten aiemmin jo totesin, olen vain utelias asioista, ja siksi kyselen.

Vierailija
66/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuhlaa rahansa tyhmiin asioihin. 

Vierailija
67/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on indie-viihdettä.

Vierailija
68/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä idiootit jotka sanoo etteivät ole maksaneet mitään. Teidän raha tulee teidän tykkäyksistä, katsomisista, seuraamisista, kommenteista. Ilman näitä nämä "influensserit" eivät tienaisi senttiäkään.

No mitä sitten, että tienaavat tykkäyksistäni? Onko se sun kukkarosta pois vai mikä ongelma tässä nyt on?

Kysymys olikin miksi sinä seuraat ja tykkäilet? 

Vierailija
69/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä idiootit jotka sanoo etteivät ole maksaneet mitään. Teidän raha tulee teidän tykkäyksistä, katsomisista, seuraamisista, kommenteista. Ilman näitä nämä "influensserit" eivät tienaisi senttiäkään.

No mitä sitten, että tienaavat tykkäyksistäni? Onko se sun kukkarosta pois vai mikä ongelma tässä nyt on?

Kysymys olikin miksi sinä seuraat ja tykkäilet? 

Ihan huvin vuoksi. Samalla tavalla kuin olen täällä av-palstalla eli huvin vuoksi. 

Vierailija
70/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään rahaa käytä. 

Joka kerta kun menet katsomaan jonkun vaikuttajan instagramkuvia eli klikkaat sen kuvan auki, niin sen kassaan kilahtaa 1-100 euroa :) Riippuen siitä että paljonko sille maksetaan ig:n kautta tietystä seuraajamäärästä.

Vierailija
71/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus on kateellisen kirjoittama, hän haluaisi itsekkin julkaista videoita, mutta järki ei riitä niiden tekemiseen

Vierailija
72/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut somettajat ostaa seuraajia, niitä saa aika halvalla, esimerkiksi 5000 seuraajaa 40 dollarilla.

https://www.socialchamp.io/wp-content/uploads/2023/08/image4-1.png.webp

Sen jälkeen kun somettajat ovat ostaneet yli 10 000 seuraajaa, yritykset alkaa lähettää heille ilmaiskamaa mainostusta varten sekä alekoodeja jaettavaksi joilla tienaavat.

Jotkut somettajat tekee nollatilejä, joiden kautta käyvät tykkäämässä omista postauksistaan ja kirjoittavat ihailevia kommentteja itselleen :D

Ostetut (kiinalaiset, venäläiset) seuraajat tunnistaa siitä että lähettelevät kommenttikentissä sydämen ja liekin kuvia.

Nollatiliseuraajat (somettaja itse muiden tiliensä kautta) saattavat kirjoittaa ihailevia ja tsemppaavia kommentteja ja on aina samaa mieltä somettajan kanssa.

Somettajien kannattaa usein ilmaismainoksena valittaa tai avautua jostain typerästä ensimmäisen maailman ongelmastaan, jolloin saattavat päästä juoru- tai iltapäivälehtiin, ja saavat sillä lisää kävijöitä ja lisää rahaa.

Vierailija
73/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuhlaa rahansa tyhmiin asioihin. 

Ei ne tykkäykset ole koskaan mulle mitään maksanut. Ihan saman verran menee rahaa perusarkeen tykkäsin julkaisuista tai en tykännyt. 

Vierailija
74/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun menet katsomaan jonkun vaikuttajan instagramkuvia eli klikkaat sen kuvan auki, niin sen kassaan kilahtaa 1-100 euroa :) Riippuen siitä että paljonko sille maksetaan ig:n kautta tietystä seuraajamäärästä.

Niin, mutta ei se raha lähde mun tililtä pois. Ihan sama kuka mitäkin hänelle maksaa mun klikkauksista. 

Vierailija
75/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun nämä ihmiset kuvittelevat olevansa jotenkin osa tämän somejulkkiksen elämää, varsinkin jos se joskus vastaa näille jotain ja sitten nämä vielä luulee, että tämä somepimpo välitää näistä seuraajista jollain tavalla.

TÄMÄ!

Seuraaja on aivan kiimoissaan kun joku Seiskalehtitason somejulkkis kommentoi kuten esimerkiksi kiittää kehuista. Sen jälkeen ilmeisen heikkolahjaiset seuraajat kuvittelevat olevansa bestistä niiden seurattaviensa kanssa vaikka somevaikuttajajulkkis ei katsoisi niihin päinkään kadulla eivätkä edes sylkäisisi seuraajaan päin, tai korkeintaan nauraisivat seuraajan rumalle ja halvalle käsilaukulle.

Koskaan nuo somevaikuttajajulkkikset ei seuraa omia seurattaviaan, ainoastaan muita turhakejulkkiksia : )

Vierailija
76/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta ei se raha lähde mun tililtä pois. Ihan sama kuka mitäkin hänelle maksaa mun klikkauksista. 

Lähtee se siinä vaiheessa kun haluat epätoivoisesti ostaa jonkin kuviaan feikkaavan tyrkyn mainostamia tuotteita, kun haluat maistaa hieman sellaisen idolisi luksusta. :DDD

Vierailija
77/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätänhän minä kaupan myyjiä, rakennushenkilöitä, taksikuskeja, tarjoilijoita, junankuljettajia, verovirkailijoita, poliitikkoja, jäätelönmyyjiä ja ties mitä kaikkea. Ei se yrittäjä tai valtio niitä elätä vaan minä ja kaikki muut jotka yleensä edes jotain palvelua käyttävät.

Vierailija
78/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän ei ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa. Mielestäni pyllyjen ja meikkiatvostelujen postaaminen on typerää, mutta joku sitä katsoo ja ostaa. Joten ainakin nämä vaikuttajat ovat keksineet hyvän rahasammon. Onnea heille.

Juuri niin, ja vähä-älyiset lampaat kyttää idolinsa päivityksiä ja oottaa niitä melkein yhtä paljon ku kuukausittaisia kelakorvauksiaan :D :D

Vierailija
79/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtee se siinä vaiheessa kun haluat epätoivoisesti ostaa jonkin kuviaan feikkaavan tyrkyn mainostamia tuotteita, kun haluat maistaa hieman sellaisen idolisi luksusta. :DDD

No en minä ikinä mitään tuotteita.

Vierailija
80/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätänhän minä kaupan myyjiä, rakennushenkilöitä, taksikuskeja, tarjoilijoita, junankuljettajia, verovirkailijoita, poliitikkoja, jäätelönmyyjiä ja ties mitä kaikkea. Ei se yrittäjä tai valtio niitä elätä vaan minä ja kaikki muut jotka yleensä edes jotain palvelua käyttävät.

Mitä somettajien palveluja käytät ja maksat niistä? Onlyfans-käsityöpalveluja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi