Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea aihe: rakastanko enemmän koiriani kuin lapsiani

Vierailija
11.06.2024 |

Totta kai lasteni hyvinvointi ja heidän tulevaisuutensa ovat minulle tärkeitä. Odotan mielenkiinnolla heidän kasvamistaan nähdäkseni millaisia ihmisiä heistä kasvaa ja millaisia valintoja he elämässään tekevät. Tuleeko pojasta tiedemies vai rakentaja ja tyttäristä toimittaja tai opettaja vai malli tai sisustussuunnittelija. Nämä ovat heidän unelma-ammatteja nyt ala- ja yläkoululaisina. Käymme ihania keskusteluja yhdessä ja puuhaamme kaikenlaista kotona ja puutarhassa. Pyöräilemme, tutkimme historiaa ja laitamme yhdessä kasvisruokaa.

Mutta sen vauvavaiheen ja parin ekan ikävuoden jälkeen en ole tuntenut lapsiani kohtaan (enkä ehkä edes silloin) lähellekään samanlaista rakkautta kuin koiriani ( ja aikaisemmin hevosiani) kohtaan. Kotieläinten täydellinen riippuvaisuus minusta hyvinvointinsa puolesta, niiden 100% lojaalisuus ja rehellisyys herättävät minussa sellaisia tunteita, joita minulla ei ole lapsiani kohtaan. Eläimet rakastavat ihmisiään pyyteettömästi kun niitä kohtaan ollaan hyviä ja vaikkei ihan aina oltaisikaan.

Eläinten oikeudet ja hyvinvointi ovat aina olleet minulle maailman tärkeimpiä asioita. Mielestäni tämä ei mitenkään ole pois lapsiltani, jotka eivät edes kaipaa samanlaista rakkausta, vaan ennemin kannustusta, tukea ja osallistumista heitä kiinnostaviin asioihin.

Mielipiteitä?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olet kiintynyt siihen tunteeseen kun joku tarvitsee sinua pysyäkseen hengissä ja tottelee sinua juuri sinun tahtosi mukaan. Lapset ei olleetkaan enää yhtä kivoja, kun alkoivat tuoda omaa tahtoansa esiin. 

Juuri tämä, eläin ei rakasta ketään, se kiintyy siihen paikkaan jossa sitä kohdellaan hyvin ja ruokitaan. Se ei ole rakkautta. 

Hm, ihan samalla tavallahan ihmislapset kiintyy niihin jotka hoitaa ja ruokkii? Koirat kiintyvät enemmän ihmisiin, kissat paikkoihin. Mutta ei se ihmisten rakkaus tunnetasolla eroa kauhean paljon eläinten tunneskaalasta, vaikka ihminen on älykkäämpi. Rakkaus on lopulta voimakasta kiintymystä, turvaa ja luottamusta. 

Vierailija
42/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jonkinlainen häiriö jos välittää eläimestä enemmän kuin ihmisestä. Seurustelin taannoin naisen kanssa joka sanoi että hänen kissansa menee minun edelleni kaikessa. Ei ole tervettä.

Nyt naimisissa ja perheellinen. Vaimo sekä minä pidämme lapsia ykkösenä vaikka perheessä on koiria sekä kissoja.

Normaalisti lapset menevätkin eläinten edelle. Silti olen samaa mieltä kissanaisen kanssa siitä, että kissa menee miehen edelle. Tähän on se yksinkertainen syy, että kissa ei osaa pitää itsestään huolta. Kun tullaan esim. reissusta ja ruvetaan huolehtimaan, että lapset saavat ruokaa, samalla huolehditaan, että kissa saa ruokaa. Aikuiset ihmiset odottavat vuoroaan, koska he jaksavat. Kun on hoidettu heidät, jotka tarvitsevat apua, hoitavat aikuiset omat syömisensä. Kissa siis menee tarpeineen miehen edelle, koska mies on aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavasti vähintäänkin lievästi narsistisiä piirteitä omaava ihminen, jolle tärkeää ehdoton ja kritiikitön yksipuolinen suhde, jossa sinä olet sankari ja toinen ainakin kuvitelmissasi hyväksyy sinut täysin. Ethän näe eläimen ajatuksiin.

Vierailija
44/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia ei saisi rakastaa eläimiä enemmän, kuin ihmisiä?Tämä on joku ihmisten keksimä moraalinen pakko. Jos kuitenkin huolehtii myös niistä omista jälkeläisistään? Ei kai sitä ääneen tarvi sanoa lapsilleen. Ja tokihan ihmiset pelastetaan ensin palavasta talosta, siinä ei määritellä rakkauden määrää vaan järkeä.

Vierailija
45/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jonkinlainen häiriö jos välittää eläimestä enemmän kuin ihmisestä. Seurustelin taannoin naisen kanssa joka sanoi että hänen kissansa menee minun edelleni kaikessa. Ei ole tervettä.

Nyt naimisissa ja perheellinen. Vaimo sekä minä pidämme lapsia ykkösenä vaikka perheessä on koiria sekä kissoja.

Normaalisti lapset menevätkin eläinten edelle. Silti olen samaa mieltä kissanaisen kanssa siitä, että kissa menee miehen edelle. Tähän on se yksinkertainen syy, että kissa ei osaa pitää itsestään huolta. Kun tullaan esim. reissusta ja ruvetaan huolehtimaan, että lapset saavat ruokaa, samalla huolehditaan, että kissa saa ruokaa. Aikuiset ihmiset odottavat vuoroaan, koska he jaksavat. Kun on hoidettu heidät, jotka tarvitsevat apua, hoitavat aikuiset omat syömisensä. Kissa siis menee tarpeineen miehen edelle, koska mies on aikuinen.

Mutta tuskin kissasi menee miehen edelle vaikkapa niin, että palavasta talosta ottaisit kissan ja mies saisi muuttua tuhkaksi?

Vierailija
46/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo että rakastaa lemmikkiään enemmän kuin puolisoaan niin päässä on vikaa. Sitäpaitsi jos pelastat kissan palavasta talosta ja jätät miehesi sinne kuolemaan voi tulla jopa syyte. 

Vierailija
47/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia ei saisi rakastaa eläimiä enemmän, kuin ihmisiä?Tämä on joku ihmisten keksimä moraalinen pakko. Jos kuitenkin huolehtii myös niistä omista jälkeläisistään? Ei kai sitä ääneen tarvi sanoa lapsilleen. Ja tokihan ihmiset pelastetaan ensin palavasta talosta, siinä ei määritellä rakkauden määrää vaan järkeä.

Saa rakastaa, muttei se ole tervettä ja luonnollista

Vierailija
48/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki rakastaa eläimiä enemmän kuin ihmisiä, mutta ymmärrä että se ei ole tervettä 

Vierailija
49/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jollain täsmälleen sama ajatuksenkulku kuin minulla, vastaukset melkein samat:D

Vierailija
50/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista harvoin tulee aikuisina sitä, mistä he lapsena haaveilevat.

Lapsuudenhaaveina lääkäri ja taidemaalari, aikuisena konttoriråtta.

Vierailija
51/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki rakastaa eläimiä enemmän kuin ihmisiä, mutta ymmärrä että se ei ole tervettä 

Voitko perustella, miksi se ei ole tervettä? Tämmöseen väitteseen olis hyvä olla jotain tutkittua faktaa. Eläviä olentoja ne koirat ja kissatkin on vaikka ne ei puhu, vedä turpaan,  kettuile ym. En usko, että se on keltään pois jos rakastaa eläimiä enemmäm,kuin ihmisiä. Jos siitä huolimatta osaa välittää ja rakastaa myös ihmisiä. Minusta tollanen huutelu "se ei ole normaalia"  on minusta epänormaalia, jos ei ole mitään näyttöä siitä, miksi se on epänormaalia? 

Onko tämä ap. osoittanut jotenkin muuten olevansa ihan kajahatanut? Nyt taitaa olla niin, että ette vaan osaa ajatella asiaa sieltä kuplan ulkopuolelta, kun ei aivokapasiteetti riitä. Hoette vaan tuota mantraa, että se ei ole normaalia. Minusta se on ihan normaalia, jos kuitenkin huolehtii ja välittää myös ihmisitä ympärillään. 

Vierailija
52/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan eläimiä enemmän kuin ihmisiä ja tiedän että johtuu traumoista. En voisi olla parisuhteessa toisen kanssa koska juurikin se kissa menisi ihmisen edelle ja sori, mutta kyllä sen pelastaisin palavasta talosta ennen ketään muuta... Paitsi kissanpentu voisi mennä oman kissan edelle tai muu eläin poikanen. Elämäni on hyvää juuri näin enkä koe että tämän vuoksi pitäisi mennä terapiaan, koska asiasta ei ole mitään haittaa vaikka häiriöhän se on. Olen valinnut elämäni niin että saan elää eläinten kanssa niin työn kuin vapaa-ajankin puolesta. Ihmiset aiheuttaa minulle tuskaa aina ja kaikkialla, pysyn mieluummin eläinten parissa.

Vierailija
53/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan eläimet paljon miellyttävämpiä kuin kiukuttelevat epäkiitolliset penskat. Siinä mielessä on ymmärrettävää, että eläimen kokee tavallaan antavan rakkautta, kun taas lapset lähinnä ottaa rakkautta, eli eläimen seura on tunnemielessä parempaa.

Meidät on kuitenkin koodattu huolehtimaan lapsista, vaikka se suhde lapsen ja vanhemman välillä ei olekaan kaikkein helpointa. Ei lapsia tunteilla hoideta, muutenhan äidit tappaisi niitä kiukuttelevia lapsiaan alinomaa, kaikki vauvat lentäis seinään. 

Vierailija
54/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne koirat ei rakasta sinua vaan ovat leimautuneet sinuun, koska olet lauman johtaja.

Vierailija
55/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä on vaan hyvä, että tuo vauva-tason hoivaavuus kohdistuu lemmikkeihin eikä teineihin? Ihminen kokisi pirun kontrolloivana, jos häntä höösättäisiin kuin tissiposkea. Todennäköisesti teineillä on vaan helpompi murrosikä tällä tavoin

Vierailija
56/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenet pelastaisit palavasta talosta?

Satisfierin 🥰

Vierailija
57/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti lapset menevätkin eläinten edelle. Silti olen samaa mieltä kissanaisen kanssa siitä, että kissa menee miehen edelle. Tähän on se yksinkertainen syy, että kissa ei osaa pitää itsestään huolta. Kun tullaan esim. reissusta ja ruvetaan huolehtimaan, että lapset saavat ruokaa, samalla huolehditaan, että kissa saa ruokaa. Aikuiset ihmiset odottavat vuoroaan, koska he jaksavat. Kun on hoidettu heidät, jotka tarvitsevat apua, hoitavat aikuiset omat syömisensä. Kissa siis menee tarpeineen miehen edelle, koska m

Naisena en saisi pelastettua palavasta talosta kuin ehkä 12-vuotiaan pojan. Typerä kysymys.

Vierailija
58/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä on vaan hyvä, että tuo vauva-tason hoivaavuus kohdistuu lemmikkeihin eikä teineihin? Ihminen kokisi pirun kontrolloivana, jos häntä höösättäisiin kuin tissiposkea. Todennäköisesti teineillä on vaan helpompi murrosikä tällä tavoin

Et ja teet ihan hyvän pointin, että lastensa kautta elävä, kontrolloiva ja tukahduttava äiti on huomattavasi ikävämpi vaihtoehto.

Vierailija
59/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa perheessä lemmikit lähtee uuteen kotiin kun ei niitä jakseta hoitaa lasten tultua. Ystäväni luopui 14 vuotiaasta kissastaan koska häntä ärsytti että pyysi ruokaa juuri silloin kun oli saanut vauvan nukkumaan. No, kissa pääsi hyvään kotiin. Mutta eipä merkinnyt mitään 14 vuoden yhteiselo eläimen kanssa. 

Vierailija
60/77 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti mutsina. Kiva...