Alan tajuta, etten saa koskaan kumppania eikä se vain "ilmesty kun sitä vähiten odottaa"
Olen ihan mukiinmenevän näköinen, en tietääkseni persoonalta hirviömäinen 41v nainen joka olisi halunnut pari lasta, kumppanin jonka kanssa jakaa arkea.
Ei kukaan oikeasti lähesty livenä paitsi juopot itseäni 20v vanhemmat setämiehet tai oudot afrikkalaiset jotka hädin tuskin puhuvat englantia tai suomea.
Deittiäpeissä olen laittanut ylärajaksi 50v mutta katsottuani sen ikäisten suomalaismiesten tarjontaa, en vaan pysty. Aivan rupsahtaneita liki jokaikinen.
Nuoremmat jotka eivät ole totaalisia sohvaperunoita eivät ikinä laita tykkäystä takaisinpäin.
Kai sitä yksinkin elelee, mutta se ei koskaan ollut elämänsuunnitelmani tai "valintani".
Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa. Eikä tule. Nekin harvat kerrat kun olen saanut 'sutinaa' niin on pitänyt tehdä hommia ja etsimällä etsiä, seuloa, jutella. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet.
Kommentit (811)
Vierailija kirjoitti:
Laskekaa vaatimustasoa.
Sori mutta vaaditte yhä jotakin liikaa. Missä kohtaa voitte joustaa? Laskekaa rimaa siinä kohtaa. Muuten kumppania ei löydy ikinä sillä täydellisiä ihmisiä ei ole.
Ei vaan pysty. Esimerkkinä jos toinen ei fyysisesti viehätä niin ei vaikkapa sänkyhommista pidemmän päälle tule mitään. Koettu on. Olen sitten mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
"Hienoa syyllistämistä! Se on jännä juttu, miten miehet ovat aina syyllisiä joka asiaan ja naiset ovat vain viattomia uhreja! :D"
Eivät miehet ole aina syyllisiä ja naiset syyttömiä mutta on aika hedelmätöntä hakea syitä parisuhteettomuuteensa asioista joihin ei voi vaikuttaa. Sinä voit vaikuttaa vain itseesi ja omaan käytökseesi ja asenteeseesi, et muiden. Joten ainoa asia joka sinua voi auttaa on se että muutat itseäsi ja ajattelutapaasi.
"Tuossa kerroit lähinnä itsestäänselvyyksistä. Mutta nekään eivät aina pidä paikkaansa, sillä monet todella törkyiset miehet saavat naisia. "
Niin saavat mutta niin saavat myös ne tavismiehet jotka osaavat tavallisuudestaan huolimatta saada sen naisen kiinnostumaan. Miksi sinä et ole kiinnostunut niistä vinkeistä vaan keskityt olemaan katkera siitä että joku törkyinen mies on saanut naisen?
Taas tätä syyllistämistä. Et kuitenkaan syyllistä ollenkaan niitä naisia jotka ovat valinneet huonokäytöksisiä jä...nämiehiä, etkä myöskään niitä jä...nnämiehiä. Näet myös asiat selkeän binäärisesti: Se joka saa jonkun, on automaattisesti hyvä ihminen JA se joka ei saa, on automaattisesti huono ihminen. Et siis yhtään kyseenalaisia naisia heidän tekemistään huonoista valinnoista, joten et ole pätevä myöskään arvostelemaan minua. Sillä edelleenkin potkit tässä jo potkittua ja et yhtään arvostele niitä jotka ovat parisuhteen valinneet, mutta huonon. Katsot asiaa ihan väärästä näkökulmasta ja myös kuvittelet, että jokainen voi vaan "asenteella" saada jonkun, joka on fiktiota. Samalla tuijotat omaan napaasi ja kuvittelet, että olet 100-prosenttisesti itse ansainnut parisuhteen kun sellainen on sinulle (tai alter egollesi) suotu, eli selkeää narsistin vikaa. Mitään oikeita vinkkejähän et ole edes toimittanut, etkä edes tiedä mitä kaikkea olen tehnyt saadakseni naisen. Eivät nuo baarit ole ainoita asioita, mutta paras esimerkki nyt kuitenkin. Mutta jatka vaan tuossa kuplassa elämistä. :)
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ne tietävät että kyse on siitä ettei kyseinen nainen/mies ole vaan riittävän hyvännäköinen."
Joka ei selitä sitä että joku toinen samalla ulkonäöllä varustettu nainen kuitenkin on sen parisuhteen saanut.
Tietenkin kiinnostus riippuu myös ulkonäöstä ja yleensä mitä nuoremmista ihmisistä on kyse niin sitä enemmän. Mutta on myös väärin väittää että kiinnostus olisi kiinni ainoastaan ulkonäöstä. Kyllä siinä on muutakin ja kyllä ihminen voi ainakin yrittää pelata ne kortit jotka hänelle on jaettu niin hyvin kuin vain mahdollista. Kyllä se oma vähäinenkin potentiaali kannattaa käyttää niin hyvin kuin mahdollista niin ei sitten tarvitse jälkikäteen ainakaan harmitella että ei yrittänyt riittävästi.
yhtälöön kuuluu myös omat kriteerit. Jotkut haluaa sen 10/10 mallimiljonäärin, toiselle kelpaa toinen hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
"Kaupassa puolestaan olen nähnyt naisia enimmäkseen yli 185 cm pitkien miesten kanssa."
Joko tarvitse uudet silmälasit tai sitten käyt ihan väärissä kaupoissa. Mene jonnekin laitakaupungin Prismaan niin näet taatusti lukemattoman määrän alle 185 senttisiä miehiä naistensa kanssa.
Keksit vain loputtoman määrän (teko)syitä miksi et saa naista sen sijaan että keskittyisit siihen mitä voisit itse tehdä toisin.
Nimenomaan Prismassa käyn useimmiten. :) Ja taas syyllistetään miestä. Jos olisin kirjoittajana nainen, niin olisit heti klikkailemassa yläpeukkua ja kirjoittelemassa myötätuntoisia kommentteja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskekaa vaatimustasoa.
Sori mutta vaaditte yhä jotakin liikaa. Missä kohtaa voitte joustaa? Laskekaa rimaa siinä kohtaa. Muuten kumppania ei löydy ikinä sillä täydellisiä ihmisiä ei ole.
Ei vaan pysty. Esimerkkinä jos toinen ei fyysisesti viehätä niin ei vaikkapa sänkyhommista pidemmän päälle tule mitään. Koettu on. Olen sitten mieluummin yksin.
Mulla täsmälleen sama. Minulle on käynyt täysin selväksi että ne miehet joita minä minä pidän hyvännäköisenä, eivät halua minua. Olen yrittänyt lukuisia kertoja, ja saan pakit aina, usein jo heti ensimmäisen minuutin aikana. Ja koska en pysty harrastamaan seksiä sellaisen miehen kanssa jota en pidä hyvännäköisenä, niin käytännössä olen umpikujassa. Yksin olen, ja yksin tulen myös jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskekaa vaatimustasoa.
Eiköhän tässä "riman laskemisessa" tarkoiteta sitä että luovutaan hirveän pitkistä vaatimuslistoista ja aletaan katsoa avoimin mielin ihan sitä koko "tarjontaa". Se kipinä voi löytyä myös yllättävistä paikoista joista ei olisi itse osannut ajatella.
Pitää siis luopua sellaisista vaatimuksista joilla on lopulta hyvin vähän tekemistä sen kanssa voiko jonkun kanssa saada onnelisen parisuhteen. Siihen ei juurikaan vaikuta se onko toisella sama musiikkimaku, juuri oikea koulutus tai osaako hän soittaa kitaraa. Sen sijaan se on merkityksellistä että ovatko ajatuksenne ja arvonne sekä elämäntyylinne riittävän samanlaiset ja onko teillä hauskaa olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskekaa vaatimustasoa.
naiset pitää niin harvoja miehiä hyvännäköisinä, että teidän pitää sitten vaan jatkaa siinä hyvännäköisten tinderjännisten pyörityksessä tai lopettaa koko homma.-
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useampi ikisinkku tuttavapiirissä ja kyllä, heissä on kaikissa jotain hiukan "erikoista," ilman että siinä olisi mitään pahaa. On pari todella, todella, todella ujoa tyyppiä, jotka eivät juuri käy missään, maalailevat, tekevät käsitöitä, lomat menee vanhempien luona. On yksi tosi menevä tapaus, joka tarvitsisi sitten samanlaisen rinnalleen.
On yksi, joka oli jo nuorena hiukan erikoinen: naurahtelee itsekseen, hänen eleistään saa vähän erikoisen kuvan vaikka on sitten ulkoisesti aika nätti. Älyä ei puutu kuitenkaan.
Sellaiset aika tavan tallaajat sitten taas pariutuvat tuosta vaan,ei ole ongelmia löytää seuraa
Itse en ole varsinaisesti ikisinkku kun olen ollut naimisissa ja on lapsia mutta allekirjoitan tämän ainakin omalta kohdalta että omassa luonteessa vikaa. Itseä on aina sanottu hyvännäköiseksi joten en usko että ulkonäön suhteen on ongelmaa mutta viihdyn niin hyvin itsekseen / tarvitsen niin paljon omaa aikaa että siitä tulee helposti suhteessa sanomista. Useimmat kuitenkin haluaa sellaisen suhteen jossa ollaan tiivisti yhdessä. Joten todennäköisesti sinkkuna olen lopun ikää.
"Taas tätä syyllistämistä. Et kuitenkaan syyllistä ollenkaan niitä naisia jotka ovat valinneet huonokäytöksisiä jä...nämiehiä, etkä myöskään niitä jä...nnämiehiä."
Minusta ne naiset ovat ääliöitä mutta ei heidän syyllistämisensä mitenkään auta mitään. Voit taistella maailmaa vastaan loputtomiin mutta ei se maailma siitä miksikään kuitenkaan muutu. Mutta me itse voimme muuttua niin että pärjäämme paremmin maailmassa.
"Näet myös asiat selkeän binäärisesti: Se joka saa jonkun, on automaattisesti hyvä ihminen"
En ole kertaakaan sanonut mitään tuohon viittaavaakaan. Parisuhteita saavat niin hyvät kuin huonotkin ihmiset. Mutta nyt ei ole kyse siitä. Kyse on siitä miksi esimerkiksi sinä et ole saanut. Ja siihen on olemassa joitain syitä myös sinussa itsessäsi. Ja kuten olen lukemattomia kertoja sanonut, se on ainoa asia johon sinä voit itse tässä maailmassa vaikuttaa. Muiden viat ja virheet nyt vain ovat mitä ovat.
"JA se joka ei saa, on automaattisesti huono ihminen."
Ei ole huono ihminen mutta voi silti tehdä tietämättään asioita jotka tekevät parisuhteen löytymisestä vähemmän todennäköistä.
"myös kuvittelet, että jokainen voi vaan "asenteella" saada jonkun, joka on fiktiota."
En kuvittele. Osa ihmisistä ei koskaan saa parisuhdetta vaikka sellaisen todella ansaitsisi. Mutta jokainen voi yrittää niin hyvin kuin osaa.
"Samalla tuijotat omaan napaasi ja kuvittelet, että olet 100-prosenttisesti itse ansainnut parisuhteen kun sellainen on sinulle (tai alter egollesi) suotu, eli selkeää narsistin vikaa."
Olen ikuisesti kiitollinen siitä että minulla on hyvä parisuhde ja mahtava perhe. En pidä sitä päivääkään itsestäänselvyytenä. Ennemminkin todella hyvänä tuurina. Mutta kyllä minä myös olen jotain itse sen eteen tehnytkin ja ilmeisesti myös jotain oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskekaa vaatimustasoa.
Mulla täsmälleen sama. Minulle on käynyt täysin selväksi että ne miehet joita minä minä pidän hyvännäköisenä, eivät halua minua. Olen yrittänyt lukuisia kertoja, ja saan pakit aina, usein jo heti ensimmäisen minuutin aikana. Ja koska en pysty harrastamaan seksiä sellaisen miehen kanssa jota en pidä hyvännäköisenä, niin käytännössä olen umpikujassa. Yksin olen, ja yksin tulen myös jäämään.
Joo näin se on. Mun on tosin vieläpä äärettömän vaikea lähestyä niitä hyvännäköisiä miehiä joista pidän joten olen sen varassa että he lähestyy minua. Välillä näin käykin mutta juttu kaatuu sitten siihen että nämä miehet ei ole kiinnostuneita pidemmän päälle. Saisin sitten miehiä joista en ole itse kiinnostunut. Umpikujassa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ne tietävät että kyse on siitä ettei kyseinen nainen/mies ole vaan riittävän hyvännäköinen."
Joka ei selitä sitä että joku toinen samalla ulkonäöllä varustettu nainen kuitenkin on sen parisuhteen saanut.
Tietenkin kiinnostus riippuu myös ulkonäöstä ja yleensä mitä nuoremmista ihmisistä on kyse niin sitä enemmän. Mutta on myös väärin väittää että kiinnostus olisi kiinni ainoastaan ulkonäöstä. Kyllä siinä on muutakin ja kyllä ihminen voi ainakin yrittää pelata ne kortit jotka hänelle on jaettu niin hyvin kuin vain mahdollista. Kyllä se oma vähäinenkin potentiaali kannattaa käyttää niin hyvin kuin mahdollista niin ei sitten tarvitse jälkikäteen ainakaan harmitella että ei yrittänyt riittävästi.
yhtälöön kuuluu myös omat kriteerit. Jotkut haluaa sen 10/10 mallimiljonäärin, toiselle kelpaa toinen hyvännäköinen.
Ja aika monelle sitten kuitenkin tavis kunhan se on vain omasta mielestä mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä susta näkee että on epätoivoinen haku päällä vaikka et itse sitä myönnä ja/tai huomaa.
No miksi se haku olisi aina epätoivoista? Nuorena lähdin kavereiden kanssa baariin ihan hyvillä mielin, en millään "pakko löytää joku" -ajatuksella. Vaan silti olin aina se, joka jäi yksin, kun kavereita haettiin tanssimaan, tultiin virittämään keskustelua jne.
Sitten taas jos joku näistä kavereista erottuaan lähti radalle asenteella, että nythän löydetään uusi, niin eipä tässä pätenyt tämä lainattu lause, vaan seuraa löytyi heti.
-Se, joka kertoi ettei ole kelpuutettu kuin "kunnes parempaa löytyy" -suhteisiin.
Täällä Vauvalla kirjoittelee oikeasti maailman naiivimmat ihmiset. Jos joku täällä kertoo että hänestä ei ikinä kukaan kiinnostu baarissa, vaikka kavereita vieressä
Kieltämättä aina yllättää miten moni täällä ei tajua oman ulkonäön merkitystä elämässä ollenkaan. Nauravaisuus ja avoin mieli ovat kyllä oikeasti hyviä ominaisuuksia. Jos olet naama peruslukemilla koko ajan etkä osoita avointa kiinnostusta kellekään niin ei kukaan kiinnostu jos et ole todella hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaupassa puolestaan olen nähnyt naisia enimmäkseen yli 185 cm pitkien miesten kanssa."
Joko tarvitse uudet silmälasit tai sitten käyt ihan väärissä kaupoissa. Mene jonnekin laitakaupungin Prismaan niin näet taatusti lukemattoman määrän alle 185 senttisiä miehiä naistensa kanssa.
Keksit vain loputtoman määrän (teko)syitä miksi et saa naista sen sijaan että keskittyisit siihen mitä voisit itse tehdä toisin.
Nimenomaan Prismassa käyn useimmiten. :) Ja taas syyllistetään miestä. Jos olisin kirjoittajana nainen, niin olisit heti klikkailemassa yläpeukkua ja kirjoittelemassa myötätuntoisia kommentteja. :D
Jos joku nainen kirjoittaisi niin älyttömiä kuin että Prismoissa ei näe kuin vain kauniita ja komeita pariskuntia niin tuskin siihen mitään peukkuja tulisi.
Itse näen ongelmana suhteellisen korkean tason monilla. Selailin tinderin miesmarkkinaa ja siellä niitä ihan perus tarvis miehiä kyllä ois, ei siis mitään komistuksia muttei mitään rumilusiksiakaan. Tuntuu vaa ettei mikää autonrassaaja Anssi ole mitenkää suosittua deittimarkkinoilla nykyään.
Tuo noin vaan niinku ulkonäön kannalta, luonteeltaahaan noista ei ota muuten selvää kuin tutustumalla.
En ole koskaan ollut Tinderissä, mutta olen kuullut, että monet miehet laittavat sinne vain kuvan. Ihmiset eivät oikeasti valitse kumppania ulkonäön perusteella. Ulkonäkö toki vaikuttaa valintaan, mutta se ei ole se varsinainen kriteeri, jolla se valinta tehdään. Mahdotontahan tuollaisille miehillä olisi tykkäystä laittaa, kun ei tiedä onko yhtään mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tätä olen itse yrittänyt selittää näille katkerille ylilautailijoille. kuinka paljon profiiliin, yksityisviesteihin tai someen jne. tulee kommentteja joltain oikeasti kivalta, edes jotakuinkin oman ikäiseltä mieheltä? ei yhtäkään.
paljonko niiltä tulee joltain häiriintyneen oloisilta rumilta keski-ikäisiltä aikamiehiltä jotka alkavat heti kärttää jotain tissikuvia? paljon.
voisi verrata siihen, että tavallinen mies saa roskapostia. ihan samanarvoista tuollainen häiriköinti on kuin se että sinä saisit 50 roskapostia / spämmiä päivässä. ylentääkö se mieltäsi ja avaatko niitä kaikkia? onko niiden avaamatta jättäminen "nirsoilua"?
Tämä niin helvetisti. Peruskohteliaan, hyvännäköisen, keskustelutaitoisen, nuorehkon miehen etsiminen deittimaailmasta on kuin neulan etsimistä heinäsuovasta. Saa oikeasti tarpoa paskan seassa kuukausia että saa edes yhden kontaktin tällaiseen, ja silloinkin todennäköisesti tällä on 50 muuta naista juttelemassa tälle joten hukkuu viestimassaan.
Tulit nyt tässä myöntäneeksi sen, että valtaosa naisista haluaa sen yhden ja saman miehen. Tavismiehillä ei TODELLAKAAN ole 50 naista juttelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vähäväkinen maa. Moni löytää nykyään kumppanin ulkomailta. Sitä kannattaa miettiä yhtenä mahdollisuutena.
Suomessa on miljoonia miehiä! Ahkerasti saa käydä treffeillä jos meinaa edes murto-osaan sopivanikäisitä sinkuista tutustua.
Mahdollisten kumppaniehdokkaiden puutteeseen homma ei kaadu. Jos ei sitten asu jossain Lapin autioituneessa peräkylässä.
Vierailija kirjoitti:
"Minäkin olin känniääliö johtuen valtavasta ujoudesta ja katkerista kokemuksista nuoruudessa. 32 v sitten känniurpona rohkenin lähestyä naista kapakassa ja lausuin hänelle: " Olet elämäni nainen!" Nainen katsoi halveksien mutta kirjoitti puhelinnumeronsa käsivarteeni. Muutaman pvän päästä krapulan kaikottua rohkenin soittaa hänelle ja siitä lähtien olemme olleet yhdessä meillä on 3 lasta, omakotitalo ja ihana elämä. Tämä ihana nainen päätti antaa känniääliölle mahdollisuuden ja pelasti elämäni. La dolce Vita!"
Hyi hel-vetti miten epätoivoinen tapaus sä oot 🤮 itse olisin antanut litsarin jos joku känniääliö olisi tuollaista minulle tullut baarissa lässyttämään.
Tässä hyvä esimerkki miksi parin löytäminen on niin hankalaa. Inhimillisyys tuntuu puuttuvan molemmin puolin. Jotenkin tuntuu, että ei oikeasti etsitä ihmistä vaan tarpeeksi arvokasta tuotetta - ja itsensä myös koetaan tuotteeksi, ei ihmiseksi kaikkine puutteineen ja avuineen. Ehkä parempi, että tuolla asenteella ihmiset eivät parisuhteisiin eksykään, ei varmasti tuota onnellisuutta kenellekään.
Itse olen vanhempi, juuri 60 täyttänyt. Ensimmäisen mieheni löysin opiskeluaikaan, eli buumerin tyyliin. Kasvatettiin lapset mutta meille tuli ero 30 vuoden jälkeen kun lapset eivät pitäneet meitä enää yhdessä. Nykyisen mieheni löysin netistä, en tinderistä vaan toisesta systeemistä. Olin mukana hyvin lyhyen aikaa ja ilman kuvaa, silti (tai sen vuoksi) sain ihan järkeviä yhteydenottoja ja vastailin muutamalle mukavanoloiselle. Hyvin nopeasti törmäsimme mieheni kanssa toisiimme, kirjoiteltiin jonkin aikaa ja kun tavattiin molemmat olivat varmoja pysyvästä suhteesta. Eikä kumpikaan tyytynyt mihinkään itselle sopimattomaan, aika nopeasti tajusimme luonteidemme, arvojemme ja tulevaisuuden suunnitelmien samanlaisuuden. Ja kumpikin oli toisen mielestä kivannäköinenkin. Molemmat eronneita pitkistä suhteista, eli realismia mitä parisuhde on, yhden ihmisen ei voi olettaa täyttävän kaikki omat tarpeet, itse sitä on ensisijaisesti vastuussa omasta päänsä tasapainosta ja hyvinvoinnista.
Monilta epätoivoisesti parisuhdetta etsiviltä tekisi mieli kysyä oletteko koskaan asuneet kimppakämpässä kenenkään kaverinne kanssa? Millaiseen vuorovaikutukseen siinä pystyi? Tuliko riitoja siivoamisesta sun muusta? Kun parisuhde vaatii vuorovaikutustaitoja. NIitäkin voi harjoitella, samoin omaa henkistä tasapainoa. Noita parantamalla löytyy se kumppanikin.
"myös kuvittelet, että jokainen voi vaan "asenteella" saada jonkun, joka on fiktiota."
En kuvittele. Osa ihmisistä ei koskaan saa parisuhdetta vaikka sellaisen todella ansaitsisi. Mutta jokainen voi yrittää niin hyvin kuin osaa."
Laitan tähän vielä esimerkin että ymmärrät mitä ajan takaa. Olen siis itse hyvin tavallisen näköinen mies joka ei ole juuri nuorena naisten huomiota herättänyt. Ja olen ollut siitä aikanaan jonkin verran jos nyt en varsinaisesti katkera mutta kyllä se on harmittanut. Mutta sitten ymmärsin että minun nyt vain pitää ottaa ne hyvät puolet käyttöön jotka minulla on ja etsiä sellainen nainen johon ne tekevät isomman vaikutuksen kuin ulkonäkö.
Eli jos minun vahvuuteni on se että että olen aika empaattinen, tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ja osaan keskustella asioista laidasta laitaan niin sitten on etsittävä nainen joka näitä arvostaa niin paljon että se riittää kiinnostuksen heräämiseen. Ja kyllä sitä voi vähän etukäteenkin miettiä että millaiset naiset noita voisivat arvostaa.
Ja kun kahlaa läpi riittävän suuren määrän potentiaalisia naisia sitkeästi niin kyllä on aika iso mahdollisuus että kohdalle joskus osuu myös se joka näihin ihastuu. Ei se varmaa ole mutta todennäköisempää kuin silloin jos en mitään yrittäisi tai yrittäisin vain täysin valikoimatta jokaista eteen tulevaa naista ja katkeroituisin kun ei onnistu.
Muut ihmiset tapaavat ihmisiä baarissa, rakastuvat ja saavat itselleen kumppanin. Sinä raivoat yksin vauva palstalla.