Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoni ei vain mene kaupaksi, paljonko hintaa oikein pitäisi tiputtaa?

Vierailija
10.06.2024 |

Hintaa on tällä hetkellä 59 000 euroa ja kyse on keskisuuressa eteläsuomalaissa kaupungissa sijaitsevasta isosta kaksiosta. Myynnissä ollut vuoden, seitsemän eri katsojakuntaa käynyt. Joitain kiinnostuneita on ollut, mutta päätyneet sitten kuitenkin johonkin muuhun asuntoon. 

Alkaa jo risomaan tämä että toivoo ja pettyy aina uudestaan ja uudestaan. 

Paljonkohan sitä hintaa pitäis oikein tiputtaa, että joku sen ostaisi?

Kommentit (255)

Vierailija
181/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa PORILAINEN työtön tradenomi Hönö Tiainen jurnuttaa samaa säveltä kuin jo vuosia 😆😂🤣

Omistusasunto 😡😠🥹

Opettele itse kirjoittamaan. Suurta emojimäärää käyttävä on itse hönö ja pahimmasta päästä.

Vierailija
182/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy vaan odottaa, että tää taloustilanne menee ohi. 

No mä oon odottanut sitä kolme vuotta. Ota huomioon että vastike, sähkö- ja vakuutuskulut juoksee kokoajan asunnosta mikä on tyhjä ja missä en asu. Välittäjät on muka ihan huuli pyöreänä että miksi siisti ja hyväkuntoinen remontoitu sekä valoisa asunto ei mene kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vähän riippuu missä. Itse ostin remontoidun kaksio (putki-, ikkuna- ja julkisivuremontti tehty) keskisuomesta pieneltä paikkakunnalta 70m2 10 000€. Eli sijaintihan tuossa on se tekijä mikä vaikuttaa eniten.

Toihan on ihan ilmainen jos talo ja asunto oikeasti priimakunnossa

Vierailija
184/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset kuvat sulla on ilmoituksessa?

Jos oot itse napsinut niin tilaa ammattilainen kuvaamaan ennen kuin kosket hintaan. Kuvalla on tutkimusten mukaan suurin merkitys tällä hetkellä.  

Minulla oli kolmen viimeisen asuntomyynnin ehtona, että asuntoa saa markkinoida vain ja ainoastaan minun ottamilla kuvilla. En todellakaan kelpuuta jonkun 60+ välittäjän kännykällä napsimia kuvia. Nopeasti meni kaupaksi.

No mä en kyllä edes kelpuuta mitään vanhaa lipevää ukkoa välittäjäksi. Tai kuivaa kaikkitietävää nutturapää naista.

35-50v alalla pitkään ollut mies tai mieluummin nainen paras vaihtoehto.

Kuvat ottaa firman oma erillinen valokuvaaja eikä itse välittäjä 

Vierailija
185/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tarjouksen. Seittemän markkaa.

Vierailija
186/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon odottanut sitä kolme vuotta. Ota huomioon että vastike, sähkö- ja vakuutuskulut juoksee kokoajan asunnosta mikä on tyhjä ja missä en asu. Välittäjät on muka ihan huuli pyöreänä että miksi siisti ja hyväkuntoinen remontoitu sekä valoisa asunto ei mene kaupaksi.

Mitäs pidät liian korkeaa hintaa. Enemmänhän siitä tulee takkiin kuin jos olisit jo 3 vuotta sitten laskenut sen hintaa reippaasti. Ja koko ajan sen asunnon arvo vain laskee. Mietihän ja laskeskelehan nyt vielä... paljonko olet heittänyt rahaa hukkaan tuon kolmen vuoden tyhjillään pidon aikana? Ja vielä vain jatkuu ties miten pitkään... Olisiko tullut halvemmaksi tippuu vaan sitä hintaa jo heti alkuunsa vaikka sen 10 000 euroa? 

Vierailija
187/255 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pidät liian korkeaa hintaa. Enemmänhän siitä tulee takkiin kuin jos olisit jo 3 vuotta sitten laskenut sen hintaa reippaasti. Ja koko ajan sen asunnon arvo vain laskee. Mietihän ja laskeskelehan nyt vielä... paljonko olet heittänyt rahaa hukkaan tuon kolmen vuoden tyhjillään pidon aikana? Ja vielä vain jatkuu ties miten pitkään... Olisiko tullut halvemmaksi tippuu vaan sitä hintaa jo heti alkuunsa vaikka sen 10 000 euroa? 

No on sitäkin koitettu jo ajat sitten että on laskettu hinta 10 000 euroa. Välittäjää vaihdettu nyt neljäs eri firma. Nyt on hinta 79.800 ja ketään ei kiinnosta. Varmaan vieläkin liikaa. 

Samassa talossa kaksi muuta kolmiota hintaan 69000 ja ne toki huonompia mutta nekään ei mene. Alue Lahdessa sellainen että ei ole mitenkään pop alue. Hörölä nimeltään. Että ei se hinnan lasku auta jos ihmiset ei siellä halua asua.

Vierailija
188/255 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoilla eivät kaikki voi voittaa. Liian pitkään oli uskomus päällänsä, että voi. Ei voi. T. Alalla pitkään vaikuttanut ammattilainen.

Vierailija
189/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esimerkiksi ole minun vika että lainan korot on enemmän kuin vaikkapa 2.9 prosenttia. Ei ole minun vika että moni kerrostalo kuten tämä on vuokratontilla. Ei ole minun vika että tämä talo on sellaisella alueella että vaikka on hyvät kulkuyhteydet, isot kaupat ihan vieressä ja bussipysäkki talon edessä niin ei ketään kiinnosta silti kun alue ei kiinnosta ostajia.  

En tiedä mitä enää tehdä. Puoli ilmaiseksi en viitsi myydä. Enkä pitäisi pudottaa hinta 75000 euroon asti ainakin. Se on vielä kipu rajoilla.

Vierailija
190/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista kuullut niistä muutamista jotka asuntoa käyneet katsomassa...

Eihän tänne pääse edes bussit talvella, näin yhden videon YouTubessa missä bussi juuttuu mäkeen.

Ompa ruma uusi keittiö, pitäisi repiä alas kun tämän pitäisi olla valkoinen mieluummin.

Miksi maksaisin tästä enemmän koska tuossa lähellä on paljon halvemmalla saman kokoisia asuntoja ja vaikka ne ei ole samassa kunnossa niin periaatteessa kelpaavat minulle.

Ihan liian pieni tuo toinen makuuhuone.

Tämä on ihan liian kaukana keskustasta ja väärällä alueella, no silti kävin katsomassa 😂

Vierailija
191/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista kuullut niistä muutamista jotka asuntoa käyneet katsomassa...

Eihän tänne pääse edes bussit talvella, näin yhden videon YouTubessa missä bussi juuttuu mäkeen.

Ompa ruma uusi keittiö, pitäisi repiä alas kun tämän pitäisi olla valkoinen mieluummin.

Miksi maksaisin tästä enemmän koska tuossa lähellä on paljon halvemmalla saman kokoisia asuntoja ja vaikka ne ei ole samassa kunnossa niin periaatteessa kelpaavat minulle.

Ihan liian pieni tuo toinen makuuhuone.

Tämä on ihan liian kaukana keskustasta ja väärällä alueella, no silti kävin katsomassa 😂

Miksi ei voi sanoa että ei ole rahaa tai muuten ei vaan kertakaikkiaan kelpaa tai kiinnosta...Pitää keksiä ihan huvittavia syitä tai sitten kaikki katsojat ovat ihan daijuja.

Vierailija
192/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika voi olla naapurustossa. Kirjoitin tarkemmin illalla nyt alkaa työt. 

Vierailija
193/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pidät liian korkeaa hintaa. Enemmänhän siitä tulee takkiin kuin jos olisit jo 3 vuotta sitten laskenut sen hintaa reippaasti. Ja koko ajan sen asunnon arvo vain laskee. Mietihän ja laskeskelehan nyt vielä... paljonko olet heittänyt rahaa hukkaan tuon kolmen vuoden tyhjillään pidon aikana? Ja vielä vain jatkuu ties miten pitkään... Olisiko tullut halvemmaksi tippuu vaan sitä hintaa jo heti alkuunsa vaikka sen 10

Hörölässä on neljä kerrostaloasuntoa myynnissä. Kaikki eri taloissa ja hintahaitari 35 tuhannesta (kaksio) 84 tuhanteen (kolmio). Yhdestäkään ei pyydetä 79 800 euroa. Olisin voinut antaa sulle palautetta jos olisin löytänyt asuntosi. 

Vierailija
194/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjiäjillä ei ole senttiäkään kiinni asunnossa ja ammattaito usein olematon. Hinnoitellaan niin että saa sen kohteen listoilleen ja sitten myy sillä huonolla ammattitaidolla, realistisilla hinnoilla ei saa kohteita listoille. Asuntojen myyjät häviää pelissä kun ei mene kaupaksi.

Vierailija
195/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittäjiäjillä ei ole senttiäkään kiinni asunnossa ja ammattaito usein olematon. Hinnoitellaan niin että saa sen kohteen listoilleen ja sitten myy sillä huonolla ammattitaidolla, realistisilla hinnoilla ei saa kohteita listoille. Asuntojen myyjät häviää pelissä kun ei mene kaupaksi.

Samaa ihmetellyt, välillä ihan päättömiä pyyntejä vanhoista asunnoista. Eikö noilla ole tarkoituskaan saada niitä myytyä, pääasia että on kohteita listattuna ja saadaan firmalle mainosta?

Vierailija
196/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt, välillä ihan päättömiä pyyntejä vanhoista asunnoista. Eikö noilla ole tarkoituskaan saada niitä myytyä, pääasia että on kohteita listattuna ja saadaan firmalle mainosta?

Eikö sitä työtä voi tehdä vaikka ilman mitään sen kummempia pätevyyksiä saati kokemusta. Pyysin vastikään arvioita asunnostani ja ne vaihteli välittäjästä riippuen 185 tuhannesta 235 tuhanteen. Onhan siinä haitaria! 

Vierailija
197/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Lahdessa nuo 1960-70-lukujen lähiöt ei ole mitenkään suosittuja nyt, harva haluaa ostaa asuntoa näistä omaksi. Vuokralle tulijoita on, varsinkin eksotik?

Vierailija
198/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tässä jokin aikaa sitten ostin asuntoa, olin suorastaan hämmentynyt siitä kuinka kädettömiä ihmiset nykyään ovat. Jos asunnossa on yhtään mitään remontoitavaa, sitä ei osteta. Ei sinänsä haittaa minua, sain halvemmalla. Mutta näin sähkärin tyttärenä en voi käsittää, miten porukka on valmis maksamaan siitä että ammattilainen tulee kalliilla hinnalla tekemään jotain minkä voisi varsin hyvin itsekin tehdä. Ja samaan aikaan valitetaan valittamasta päästyäkin kuinka kaikki on kallista ja mihinkään ei riitä rahat. 

Huvitusta lisää se, että koskaan ei ole ollut helpompaa oppia se, mitä ei osaa kuin nykyään. Osakeasuntoon ei edes saa tehdä itse mitään pintaremppaa kummempaa ja ihan jokaiselta pitäisi seinien maalaus, lattioiden vaihto ja laatoituskin onnistua ihan pelkän juutuuppikurssin pohjalta.

Minä en ollut koskaan edes seinää maalannut siihen mennessä, kun ostettiin talo ja alettiin remontoida. Nyt teen kaikkea paitsi sähkö- ja lvi-töitä. Ne jätän ammattilaisille, jotka onneksi löytyvät lähisuvusta. Ihan itse olen opetellut tekemään ja iloinnut siitä, että on varaa laittaa vähän kalliimmat tapetit, kun työstä ei tarvitse maksaa ulkopuoliselle. 

Nykyihmisiltä puuttuu halu opetella uusia asioita. Jos jotain taitoa ei ole äidinmaidossa imetty nostetaan kädet pystyyn ja ulkoistetaan, kun "en mä osaa". Surullista minusta.

Vierailija
199/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, Lahdessa nuo 1960-70-lukujen lähiöt ei ole mitenkään suosittuja nyt, harva haluaa ostaa asuntoa näistä omaksi. Vuokralle tulijoita on, varsinkin eksotik?

Joo niitä olisi vaikka kuinka paljon. Ihan tavallisia Suomalaisia naisiakin ottanut yhteyttä kun kokeilin jos laittaisi vuokralle. 800 euroa per kk ollaan kyllä valmiita laittamaan vuokraan mutta ei ostamaan kämppää 70-80 000 eurolla.

Vierailija
200/255 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika voi olla naapurustossa. Kirjoitin tarkemmin illalla nyt alkaa työt. 

Juu sekin voi olla ongelma. Suurin osa mitä tässä talossa asuu niin sukunimi on inkeriläinen, virolainen tai venäläinen. Sitten myös jotain kiinalaisia ja muutama musta. Tässä on jostain syystä useampi vuokrakämppä. Varmaan siksi että nekään eivät ole saaneet kämppää myytyä. No joku on tulossa tätä katsomaan lähiaikoina kuulemma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän