Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoni ei vain mene kaupaksi, paljonko hintaa oikein pitäisi tiputtaa?

Vierailija
10.06.2024 |

Hintaa on tällä hetkellä 59 000 euroa ja kyse on keskisuuressa eteläsuomalaissa kaupungissa sijaitsevasta isosta kaksiosta. Myynnissä ollut vuoden, seitsemän eri katsojakuntaa käynyt. Joitain kiinnostuneita on ollut, mutta päätyneet sitten kuitenkin johonkin muuhun asuntoon. 

Alkaa jo risomaan tämä että toivoo ja pettyy aina uudestaan ja uudestaan. 

Paljonkohan sitä hintaa pitäis oikein tiputtaa, että joku sen ostaisi?

Kommentit (255)

Vierailija
161/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama  homma mulla. Ostin 2018, maksoin 96000. Myynnissä ollut syksystä 2021 lähtien. Ei yhtään tarjousta tullut. Katsojia ollut vajaassa kolmessa vuodessa ehkä kymmenen.

Vuokratontti, vuokra-aika päättyy 2023. Nyt hinta 79800.

Kaikki pinnat uusittu 2016, myös sähköt täysin uusittu 2016. Kylppäri ja keittiö tehty silloin kokonaan uusiksi. Rakenteita muutettu. Valaistus uusittu. Keittiö uusittu uudelleen 2020 kun oli minusta ruma ja kulunut.

1967 rakennettu kerrostalo. 70m2 asunto eli 3h ja keittiö. Ei saunaa. Hissitalo. Autokatos. Bussipysäkki talon edessä. Motarin liittymään ehkä 2 km matkaa.

Varmaan pitäisi myydä 50000 eurolla että joku ostaa. Vuokralle tulijoita olisi vaikka kuinka paljon 800 euron kuukausihintaan. Ostajia ei yhtään.

Niin ja kunta on Lahti

Vuokratontilta en tänäpäivänä ostas mitään, Tampereella huonoja kokemuksia aiheesta..

Vierailija
162/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tiputtaa laskeutuvan peräsuolesi lattialle. Kauppa käy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne välittäjän kuvat on mölösti otettuja tyyliin vessanpönttö, hella, vuode ja sohva. Ulkoa otettu kuva niin että talo näyttää olevan vinksallaan.

Pidä myynnissä taukoa ja kilpailuta välittäjiä. Äläkkä usko että suurimman hinnan lupaama on paras välittäjä. Välittäjät voivat myös kertoa tilastoista sen alueen toteutuneet kauppahinnat.

Vierailija
164/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on huono tunnelma?

Jostain kodikkuutta sinne.

Vierailija
165/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on talon rakennusvuosi? Tulossa oleva putkiremontti torppaa kaupan heti. 60-luvun taloissa se on jo tehty, mutta 70-luvun talot ovat ongelmallisia. Osassa tehty, osassa ei. Tuolloinhan aina remontoidaan kylppärikin ja vaihdetaan muovimatto laattoihin. 

Jos siis linjasaneeraus on tehty, hinta ok, mutta jos vasta tulossa, täytyy hintaa laskea reilusti.

60-luvun taloissa alkaa olla jo toinen putkiremontti ajankohtainen 10:n vuoden kuluttua. 2000-luvun alussa jo tein putkiremppoja 70-luvun alkupuolen taloihin.

Mistä ihmeen paperiputkestä niihin on putket tehty? Kai nyt valurauta ja kupari kestää vähän pidempään kuin parikymentä vuotta käyttöä.

Käyttövesiputkien turvallinen

Kupariputkissa on ollut pistevuotoja ihan yllättävän uusissakin putkissa ja niitä on uusittu aika tiheäänkin tahtiin.

https://rakennusmaailma.fi/kupariputkien-nopealle-syopymiselle-etsitaan…

Vierailija
166/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama  homma mulla. Ostin 2018, maksoin 96000. Myynnissä ollut syksystä 2021 lähtien. Ei yhtään tarjousta tullut. Katsojia ollut vajaassa kolmessa vuodessa ehkä kymmenen.

Vuokratontti, vuokra-aika päättyy 2023. Nyt hinta 79800.

Kaikki pinnat uusittu 2016, myös sähköt täysin uusittu 2016. Kylppäri ja keittiö tehty silloin kokonaan uusiksi. Rakenteita muutettu. Valaistus uusittu. Keittiö uusittu uudelleen 2020 kun oli minusta ruma ja kulunut.

1967 rakennettu kerrostalo. 70m2 asunto eli 3h ja keittiö. Ei saunaa. Hissitalo. Autokatos. Bussipysäkki talon edessä. Motarin liittymään ehkä 2 km matkaa.

Varmaan pitäisi myydä 50000 eurolla että joku ostaa. Vuokralle tulijoita olisi vaikka kuinka paljon 800 euron kuukausihintaan. Ostajia ei yhtään.

Niin ja kunta on Lahti

Vuokratontilta en tänäpäivänä ostas mitään, Tampereella huonoja

Joo mutta kun suurin osa näistä Lahdessa on niitä missä on vuokratontti. En myyjänä sille mitään voi että tämä on vuokratontilla enkä monelle muullekaan asialle 

Vierailija
167/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mille jotain voin niin on pistää asunnon hinta ihan pohjalukemiin eli vaikka itse maksoin 96 000 niin myyn 59 000 mutta kun ei täällä tahdo tietyt asunnot mennä silläkään hinnalla 

Vierailija
168/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Lahdessa on myynnissä pelkästään seitsemänkymmentä kerrostaloasuntoa kokoluokassa 70m2 ja hintaluokassa 50-100000

Vierailija
169/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputa 50 000 €.

Vierailija
170/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka omat asuntokaupat ovat sujuneet aina hyvin, pääosin voittoisasti, harmittaa ihmiset, jotka ovat asuntoloukussa ja joutuvat myydä kovilla tappioilla. Varsinkin tavalliset duunarit. Itsekin olen niitä.

Olen seurannut paikkakuntani (Jyväskylän) asuntokauppaa yli 20 vuotta. Osa taloista/asunnoista tulee muutaman vuoden välein myyntiin. Hinta ei ole ainakaan tippunut, vaikka käyttöikä on lisääntynyt. 

Etsin hiljalleen pienehköä taloa rauhalliselta paikalta, mutta ei vaan löydy. 

Lähiviikkoina oli myynnissä yksi kiinnostava talo ja se myytiin vuorokaudessa. 

Vierailija
171/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset kuvat sulla on ilmoituksessa?

Jos oot itse napsinut niin tilaa ammattilainen kuvaamaan ennen kuin kosket hintaan. Kuvalla on tutkimusten mukaan suurin merkitys tällä hetkellä.  

Vierailija
172/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ostajan markkinat, ei suinkaan myyjän!

Vierailija
173/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota hetkeksi pois markkinoilta, vaihda välittäjää ja laske hintaa 10tonni.

Ööö. Olisi 25 prosentin ale. Ei pysty.

Vierailija
174/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot itse napsinut niin tilaa ammattilainen kuvaamaan ennen kuin kosket hintaan. Kuvalla on tutkimusten mukaan suurin merkitys tällä hetkellä.  

Ei ole auttanut stailisti,eikä hienot myyntikuvat, videot, esitteet, somet. Kun ketään ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Surkea tilanne kun kulut juoksee koko ajan 

Vierailija
175/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy vaan odottaa, että tää taloustilanne menee ohi. 

Vierailija
176/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota hetkeksi pois markkinoilta, vaihda välittäjää ja laske hintaa 10tonni.

Ööö. Olisi 25 prosentin ale. Ei pysty.

No sitten pidät asunnon itsellä. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
177/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kolmen viimeisen asuntomyynnin ehtona, että asuntoa saa markkinoida vain ja ainoastaan minun ottamilla kuvilla. En todellakaan kelpuuta jonkun 60+ välittäjän kännykällä napsimia kuvia. Nopeasti meni kaupaksi.

Vierailija
178/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkalainen taloyhtiö, onko paljon velkaa ja tulevia remontteja? kylppäri ja keittiö kaksiossa uusittu ja pintaremontti tehty?

Ihan hyvä taloyhtiö, ei isoja remontteja tiedossa. Putkiremppa tehty. Keittiö on uusittu, mutta kylppäri kaipaa kyllä jo remonttia. Ei ole alkuperäinen kylppäri kuitenkaan. Itselle kelpasi kylppäri sellaisenaan sen viisi vuotta kun asunnossa asuin. Kylppäri on selkeästi se ongelmakohta, mutta se on kyllä otettu mielestäni hinnassa kyllä huomioon. 

ap

Kannattaisko rempata se kylppäri valmiiksi? Siinä menee pari viikkoa ja sen jälkeen sitten menee nopeasti kaupaksi. Voit vaikka hintaa nostaa niin saat ainakin osan rempan hinnasta takaisin.

Vierailija
179/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi yksi välittäjä että saat kämppän kyllä myytyä kun laitat pyynniksi 40000 vähemmän kuin mitä itse maksoit. Että takkiin tulee mutta muuta vaihtoehtoa ei kuulemma ole.

Vierailija
180/255 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vähän riippuu missä. Itse ostin remontoidun kaksio (putki-, ikkuna- ja julkisivuremontti tehty) keskisuomesta pieneltä paikkakunnalta 70m2 10 000€. Eli sijaintihan tuossa on se tekijä mikä vaikuttaa eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi