Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat tulevat ilmoittamatta käymään.

Vierailija
10.06.2024 |

Tekevät tätä usein. Asuvat Tampereella, me Helsingissä, ja soittavat matkalta että tulevat käymään ja ovat tunnin päästä meillä.

Onko teistä asiallista?

Kommentit (430)

Vierailija
421/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ilmoittamatta ja kutsumatta tulevat ovat juntteja!! Ei ole iso vaiva soittaa ja kysyä sopiiko tulla, ei, vaan tullaan naama naurussa pimputtaan ovikelloa "ylläri, ylläri". Yksi tällainen kyseli saako tässä talossa kahvia. Sanoin , saa jos itse keität! Ei kauaa viihtynyt. Kahvit kyllä kutsutuille ja ilmoittaneille keitä.

Vierailija
422/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

Mä näen ison ongelman. Mun mielestä vierailut sovitaan etukäteen, siis kysytään sopiiko tulla. Pelkkä ilmoitusasia se ei ole. En voisi kuvitellakaan itseäni vain ilmoittamassa jollekin, että tulossa ollaan. Mielestäni osoittaa huonoa käytöstä, vaikka kuinka olisi lähisukulaiset kyseessä. Eikä tollaset yhtäkkiset kyläilyt edes onnistu useimmilta, kun menoja on paljon.

Katsopss kun lapsesi lähtevät kotoa pois.  Etkö vaan juokse ruokakassin ja rahanipun kanssa heidän opiskeluasunnossaan.   Tai ensimmäisen parisuhteen asunnossa.    

Vai irtisanotko tuttavuuden sitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen lapsensa  saavat mallin että vanhempia ja parisuhteen toisen osapuolen vanhempia vihataan kuin ruttoa.

Eivät kaikki miniät ole sen parempia kuin ihmisiä kuin anoppinsakaan.  Yhtä kiukkuisia raivopäitä.

Vierailija
424/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

Mä näen ison ongelman. Mun mielestä vierailut sovitaan etukäteen, siis kysytään sopiiko tulla. Pelkkä ilmoitusasia se ei ole. En voisi kuvitellakaan itseäni vain ilmoittamassa jollekin, että tulossa ollaan. Mielestäni osoittaa huonoa käytöstä, vaikka kuinka olisi lähisukulaiset kyseessä. Eikä tollaset yhtäkkiset kyläilyt edes onnistu useimmilta, kun menoja on paljon.

Katsopss kun lapsesi lähtevät kotoa pois.  Etkö vaan juokse ruokakassin ja rahanipun kanssa heidän opiskeluasunnossaan.   Tai ensimmäisen parisuhteen asunnossa.    

Vai irtisanotko tuttavuuden sitte?

En tunge omin nokkineni kenenkään toisen asuntoon kysymättä, en edes omien lasteni.

eri

Vierailija
425/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kamala paikka, noiko rumasti tekevät! 

Kuule, ole onnellinen, että lapsillasi on isovanhemmat, heidän tärkeys vain kasvaa, kun lapset kasvavat. 

Meillä isovanhemmat asuivat 100 metrin päässä eikä vierailuaikoja ollut ikinä. Elettiin sovussa. Nyt ovat poissa. Voi kun saisin heidät takaisin. 

Te itsekkäät apinat, antakaa lastenne olla isovanhempienne kanssa. Se opettaa heille paljon ihmisten kunnioittamisesta ja auttamisesta. Mitä se haittaa, jos käyvät, asuvat kuitenkin aika kaukana. 

Mielestäni, jos ette halua nähdä isovanhempia,niin kertokaa se heille ja kertokaa se myös lapsillenne, niin eivät luule, että eivät halua käydä. 

Katsokaa mitä mieltä lapsenne ovat teistä, kun isovanhemmat eivät enää käy. 

Ei vierailuaikoja? Menittekö te käymään isovanhemmilla heidän nukkumaanmenon jälkeenkin? Ainakin oma isäni olisi ajanut meidät ulos, jos oltaisiin menty kylään iltayhdeksän jälkeen.

Vierailija
426/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aivan käsittämätön vastaus. Miten joku ihminen voi ajatella noin itsekkäästi? Onko joku kahvinkeitto tai muutaman lisäperunan keittäminen noin vastenmielistä? Miten luulet omien lastesi ajattelevan sinusta vanhana, kun annat tämän kasvatusmetodin heille jo lapsena."

Kyllä siihen menee aikaa, kun tullaan vaatimaan ruokaa yllättäen, vaikka päivän ruuat on syöty ja kaapissa on vain iltapalaa varten syötävää. Itse en ajatellut heittäytyä muiden passattavaksi niin kauan kuin keho ja mieli toimii yhtään. Molempien vanhempien tehdessä 40-50 tuntia töitä viikossa ei ole tarvetta tehdä ruokaa aikuisille ihmisille. 

Vierailija
427/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP olisi korkea aika aikuistua kuin ruikuttaa täällä. 

Mitä kieltä tuo oli?

Vierailija
428/430 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että kotietätyö on nykyään ihan normaalia työtä, jota täytyy tehdä määrätyn ajan (liukumien puitteissa) ja saada määrätyt tehtävät tehdyksi ajallaan. 

Vierailija
429/430 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano heille että olette menossa sairaalaan jos olette..... Sano heille että olette lähdössä kylään jos olette.... Sano heille että siksi ei nyt sovi. Opi sanomaan suoraan mutta ystävällisesti ei. "Ennenvanhaan" isovanhemmat  lapsenlapset ja lapset yulivat ja menivät. Jos ei oltu kotona niin ei. Jos oltiin lähdössä kylään, kun isovanhemmat tulivat ilman että oltiin sovittu , niin kylään lähdettiin ja isovanhemmat lähtivät omaan kotiinsa. Ei siitä numeroa tehty. Nykyään asia on toisin. Se täytyy myös meidän isovanhempien huomata. Mennään kylään kun kutsutaan ja syntymäpäiville kun kutsutaan...Joulua vietetään yhdessä jos lapsille sopii. Meillä jouluna vain kahvit juodaan, vietetään muutama tunti yhdessä ja annetaan lapsenlapsille lahjat. Muu lainen joulunvietto on kuulemma lapsille liian raskas....Nämä elämän tosiasiat täytyy huomata ja ymmärtää. Lasten ja lastenlasten ehdoilla mennään jaksamisen rajoissa.

Vierailija
430/430 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini asuu meillä. Appivanhemmat eivät ole tervetulleita. Lasten synttäreille kutsutaan mutta eivät tule.  Laittavat 2-3 sataa lapsen tilille.