Isovanhemmat tulevat ilmoittamatta käymään.
Tekevät tätä usein. Asuvat Tampereella, me Helsingissä, ja soittavat matkalta että tulevat käymään ja ovat tunnin päästä meillä.
Onko teistä asiallista?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko allekirjoituksia jos tehtäisiin lakialoite, kansalaisaloite. Miehen solmittua avioliiiton ei hänen vanhempansa ja sisaruksensa saa millään tavoin ottaa yhteyttä häneen ja hänen perheeseensä.
Sehän olisi ihan Raamatun ohjeidenkin mukaan, kristilliset yms varmaan ajatusta tukevat.
Tai sitten he voisi vain hakea kirjastosta sen käytösoppaan ja alkaa käyttäytyä.
Maalaisjärki riittä, mutta ei teille citylaisille kun tarvitsette oppaan miten tehdä kotityöt oikein.
Mitä sä kotitöistä rupesit puhumaan? Ei kuulu ketjun aiheeseen.
Ilmiannoin langan vanhojen ihmisten vihalanka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko allekirjoituksia jos tehtäisiin lakialoite, kansalaisaloite. Miehen solmittua avioliiiton ei hänen vanhempansa ja sisaruksensa saa millään tavoin ottaa yhteyttä häneen ja hänen perheeseensä.
Sehän olisi ihan Raamatun ohjeidenkin mukaan, kristilliset yms varmaan ajatusta tukevat.
Kukaan tervejärkinen ei tuohon lähde.
Miten paljon miniöissä on tervejärkisiä, muita ihmisiä, etenkin miehensä sukua hyväksyviä ihmisiä?7
Minä hyväksyn mieheni sukulaiset. Epäitsekästä olisi jos ei pidä, koska samoja piirteitä miehessä on kuin hänen sukulaisissaan.
Ap paheksui miehensä vanhempien käytöstä ja syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tervejärkinen ei tuohon lähde.
Miten paljon miniöissä on tervejärkisiä, muita ihmisiä, etenkin miehensä sukua hyväksyviä ihmisiä?7
Minä hyväksyn mieheni sukulaiset. Epäitsekästä olisi jos ei pidä, koska samoja piirteitä miehessä on kuin hänen sukulaisissaan.
Koko totuutta ei aloitus kerro. Vain miniän näkökannan osittain.
Langan pointti on, mies ei saa olla yhteyksissä sukuunsa, mutta nainen kun sen tekisi niin se olisi ok.
Vierailija kirjoitti:
Langan pointti on, mies ei saa olla yhteyksissä sukuunsa, mutta nainen kun sen tekisi niin se olisi ok.
Missään ei lue mitään tällaista. Ketjun aihe on käytöstapojen puute.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat tekee tota. Raivostuttavaa. Saatan olla siivoamassa, laittamassa ruokaa tai muuten ajatellut tehdä jotain ihan muuta kuin pitää seuraa jollekin, niin sitten yhdet on ovella.
Ettekö te osaa edes omille vanhemmille puhua? Minkalaista junttisukua te kaikki olette, ei edes normaali keskustelu onnistu omien vanhempien kanssa? Huh, huh!
Minun vanhempani onneksi ovat fiksuja, ymmärtävät puhetta, sama appivanhempien kanssa. En typerysten kasvattamaa puolisoa olisi huolinutkaan. Miksi te huolitte? Siksikö, että olette typeryksiä itsekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat tekee tota. Raivostuttavaa. Saatan olla siivoamassa, laittamassa ruokaa tai muuten ajatellut tehdä jotain ihan muuta kuin pitää seuraa jollekin, niin sitten yhdet on ovella.
Ettekö te osaa edes omille vanhemmille puhua? Minkalaista junttisukua te kaikki olette, ei edes normaali keskustelu onnistu omien vanhempien kanssa? Huh, huh!
Minun vanhempani onneksi ovat fiksuja, ymmärtävät puhetta, sama appivanhempien kanssa. En typerysten kasvattamaa puolisoa olisi huolinutkaan. Miksi te huolitte? Siksikö, että olette typeryksiä itsekin?
Ongelmahan ei ole se ettei osaisi puhua vaan se etät sitä ei kuunnella.
Minäkin olen jauhanut rajoista vuosia. Ainoa tapa saada ne on katkaista yhteydenpito kokonaan.
Tuossa on ihan selkeästi kyse siitä, että isovanhemmat ei ole hahmottaneet eivätkä halua hahmottaa, että se oma lapsi elää nyt erillistä elämää. Eivät siis suostu päästämään irti siitä entisestä vallastaan ja asemastaan.
Sama ongelma näkyy tässä ketjussa näissä kirjoituksissa, miten "meidän perheessä on tapana jne". koska niissäkään ei hahmoteta, että se oma sukulainen on nyt muutakin kuin sen oman suvun jäsen.
Minun siskoni käyttäytyi noin veljeni perhettä kohtaan, puhui mm. koko ajan veljen lapsista ns suvun lapsina ja vaati, että näillä pitää olla suvun kastemekko, suvun koulu, suvun kiinnostuksen kohteet, suvun perinteet jne. Ja veti raivareita, kun veljen vaimo mieluummin pyysi lapsia hoitamaan oman siskonsa, eikä häntä.
Mikä on ongelma? Tunnetko sanonnan "talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan"? Onhan se hyvä, kun ilmoittavat etukäteen. Voit sitten sanoa, että sopii tulla sitten neljän tunnin päästä, meillä on nyt siihen saakka muuta. Tai ettei nyt sovi tulla tänään, ehkä ylihuomenna.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on ihan selkeästi kyse siitä, että isovanhemmat ei ole hahmottaneet eivätkä halua hahmottaa, että se oma lapsi elää nyt erillistä elämää. Eivät siis suostu päästämään irti siitä entisestä vallastaan ja asemastaan.
Sama ongelma näkyy tässä ketjussa näissä kirjoituksissa, miten "meidän perheessä on tapana jne". koska niissäkään ei hahmoteta, että se oma sukulainen on nyt muutakin kuin sen oman suvun jäsen.
Minun siskoni käyttäytyi noin veljeni perhettä kohtaan, puhui mm. koko ajan veljen lapsista ns suvun lapsina ja vaati, että näillä pitää olla suvun kastemekko, suvun koulu, suvun kiinnostuksen kohteet, suvun perinteet jne. Ja veti raivareita, kun veljen vaimo mieluummin pyysi lapsia hoitamaan oman siskonsa, eikä häntä.
Tunnistan ilmiön. Minua mm.anoppi yritti pakottaa samaan muottiin, missä itse eli, lähettäen minulle mm. sukunsa kaikkien jäsenten merkkipäivät jne. jotta alkaisin pyörittää sitä muistamisrumbaa - ihmisille, joista suurimpaa osaa en koskaan ollut edes tavannut. Samainen anoppi riehui aina keittiössä, miten en ruoki hänen poikaansa asiallisesti jne. Appiukko piti saarnoja siitä, millaisia sukuperinteitä heillä on ja miten heilläpäin on aina tehty näin ja näin. Ja todellakaan vahingossakaan eivät koskaan ilmoittaneet tulostaan, ilmestyivät vain oven taakse.
Niin hassuja juttuja. Ovatkohan nämä kaikki miniät nyt ihan kuosissa juttuineen, varmaan on paljon muitakin ihmissuhdeongelmia.
Onneks ollaan sukua jossa ei ole suvun kastemekkoja eikä.muita kuninkaallisia juttuja. Onneks se oman äidin hössötys on hyvää ja kelvollista.
Täällä aina valitetaan kun ei ole tukiverkkoja. Sit ei näköjään puolison suku, vaikka sisko, kelpaa tukiverkoksi. Ihmettelen jos joku oikein hinkuu jonkun tenavia katsomaan, voihan kohteliaan tarjouksen, voin ehkä joskus, katsoa hinkumisrksim
Olen mummo mutta minusta ei pienten lasten katsominen ollut koskaan mitään hinguttavaa herkkua, toki sitä tein kun apua miniätkin tarvitsivat.
Mitä henkistä helpotusta te miniät saatte tuosta ränkytyksestä?
Vierailija kirjoitti:
Niin hassuja juttuja. Ovatkohan nämä kaikki miniät nyt ihan kuosissa juttuineen, varmaan on paljon muitakin ihmissuhdeongelmia.
Onneks ollaan sukua jossa ei ole suvun kastemekkoja eikä.muita kuninkaallisia juttuja. Onneks se oman äidin hössötys on hyvää ja kelvollista.
Täällä aina valitetaan kun ei ole tukiverkkoja. Sit ei näköjään puolison suku, vaikka sisko, kelpaa tukiverkoksi. Ihmettelen jos joku oikein hinkuu jonkun tenavia katsomaan, voihan kohteliaan tarjouksen, voin ehkä joskus, katsoa hinkumisrksim
Olen mummo mutta minusta ei pienten lasten katsominen ollut koskaan mitään hinguttavaa herkkua, toki sitä tein kun apua miniätkin tarvitsivat.
Tajuatko sinä mikä on tukiverkko? Mikään sellainen mikä kuormittaa ei ole tukiverkko. Vaan se on nimenomaan jotain täysin päinvastaista.
Varmaan jokainen anoppi joka tämänkin keskustelun lukee välttelee tästä lähtien miniöitään kuin ruttoa. Pärjätköön ilman tukiverkkoja. Pitkin hampain näköjään saisi toisen puolen isovanhemmat olla sen max 2 h lasten synttäreillä jos heidän poikansa on kutsunut. ja hannkinut tarjottavat ja anoppi tulee tonnin seteli edellä ovesta. Miniähän ei väärän puolen isovanhempia kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jokainen anoppi joka tämänkin keskustelun lukee välttelee tästä lähtien miniöitään kuin ruttoa. Pärjätköön ilman tukiverkkoja. Pitkin hampain näköjään saisi toisen puolen isovanhemmat olla sen max 2 h lasten synttäreillä jos heidän poikansa on kutsunut. ja hannkinut tarjottavat ja anoppi tulee tonnin seteli edellä ovesta. Miniähän ei väärän puolen isovanhempia kutsu.
Millä lailla esimerkiksi nuo ap:n kuvaamat isovanhemmat on tukiverkko?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen miniän pitäisi kutsua miehen sukulaisia tai ylipäätään pitää heihin yhteyttä? Eikö se ole sen miehen tehtävä alunperinkin?
Typerä tapa. En voi sietää jos meille tulee vaikka vaan käymään joku ilmoittamatta. Siinä ei kunnioiteta toisten kotia ja asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
No tuollaisessa tilanteessa otat ystävällisesti vastaan ja sen jälkeen jatkat hommiasi. Pyydät heitä itseään keittämään kahvit ja sitten kohta juotte kahvit yhdessä. Ja taas sen jälkeen jatkat töitäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko sinä mikä on tukiverkko? Mikään sellai
Ratkaisua on tarjottu. Välit poikki siihen miehen sukuun, ei kukaan tyrkytä apuaan ja tule pyynnöstäkään.
Ihan nyt laitatte kirjeet postiin: emme halua nähdä teitä ja pitää yhteyttä. Vaikka kirjattuna ja kopio. Sit pääsee hakemaan lähestymiskieltoa kun on jo todisteena ehdoton kielto.