Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat tulevat ilmoittamatta käymään.

Vierailija
10.06.2024 |

Tekevät tätä usein. Asuvat Tampereella, me Helsingissä, ja soittavat matkalta että tulevat käymään ja ovat tunnin päästä meillä.

Onko teistä asiallista?

Kommentit (430)

Vierailija
401/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en menisi poikani kutsusta lasten synttäreille.   

No sitten et mene. Sinun valintasihan se sitten on.

Eikähän lapsilla ole edes mitään sukusynttäreitä muutnekaan, vaan kaverisynttärit.

Ai ei sukusynttäreitä?  Miksi täällä monta keskustelua kuukausittain kun mummo toi liian halvat lahjat ja silti pulla maistui?

Ei täällä ole tuollaisia keskusteluja. Keksit päästäsi.

Lapsilla on tyypillisesti kaverisynttärit noin 3-4-vuotiaasta, eikä mitään sukulaissynttäreitä. Miksiköhän riehut tässä ketjussa, kun et edes tuollaista tiedä.

Vierailija
402/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt 18 vuotta lastenlasteni syntymäpäivillä.  Kutsuttuna.  Matkustanut 150 km sivu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaa lähetystymiskiellolla, jos tulevat vielä yllättäen käymään.

Vierailija
404/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt 18 vuotta lastenlasteni syntymäpäivillä.  Kutsuttuna.  Matkustanut 150 km sivu.

Puhe on lastensynttäreistä. Se 18-vuotias on täysikäinen.

Vierailija
405/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvä lähtökohta että edes soittavat tuntia aiemmin mutta mikseivät voisi soittaa vaikka jo edellisenä päivänä tai vaikka muutama tunti aiemmin aamulla? 

Vierailija
406/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, sinä.olet hän.  Yritän taivuttaa rautalangasta,  olen käynyt lastenlasten synttäreillä heidän täyttäessään 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18.    Ehkä saan kutsun ens kevään yo-juhliinkin.

On vaikea kirjoittaa selkokieltä tarvitseville  ihmisille.

Luin just yhtä kirjaa kirjolla olevan lapsen vanhemmista.  Lapsi ei ymmärrä kuin tarkkoja ilmaisuja,  huumorintajua ei yhtään. Vähänkin hänelle vastenmielinen ihminen, lapsi saa raivarin.

Vierailija
407/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikähän lapsilla ole edes mitään sukusynttäreitä muutnekaan, vaan kaverisynttärit.

Ai ei sukusynttäreitä?  Miksi täällä monta keskustelua kuukausittain kun mummo toi liian halvat lahjat ja silti pulla maistui?

Ei täällä ole tuollaisia keskusteluja. Keksit päästäsi.

Lapsilla on tyypillisesti kaverisynttärit noin 3-4-vuotiaasta, eikä mitään sukulaissynttäreitä. Miksiköhän riehut tässä ketjussa, kun et edes tuollaista

Ei oo tosiaan näkyny mitään liian halvat lahjat, mutta pulla maistui keskustelua, hah. On jollain mummolla oudot fantasiat.

Vierailija
408/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP olisi korkea aika aikuistua kuin ruikuttaa täällä. 

Vierailija
409/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jokainen anoppi joka tämänkin keskustelun lukee välttelee tästä lähtien miniöitään kuin ruttoa.  Pärjätköön ilman tukiverkkoja.     Pitkin hampain näköjään saisi toisen puolen isovanhemmat olla sen max 2 h lasten synttäreillä jos heidän poikansa on kutsunut.  ja hannkinut tarjottavat ja anoppi tulee tonnin seteli edellä ovesta. Miniähän ei väärän puolen isovanhempia kutsu.

Millä lailla esimerkiksi nuo ap:n kuvaamat isovanhemmat on tukiverkko?

Aloitus ei sitä kerro, eikä ap:lta saada koskaan tietää asian laitaa, koska se voi olla kuka tahansa ja joku voi esiintyä näin nimettömänä täällä häntä. Siksi koko aloitus ja loput täällä täyttä huuhaataa. 

Vierailija
410/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

No ei ehdi.

Ei kai omien vanhempien tai appivanhempien tuloon tarvi mitenkään valmistautua. Seksin ehtii lopettaa muutamassa sekunnissa ja millään muulla ei ole väliä.

En kyllä ole lopettamassa. Sukulaiset saavat jäädä oven taakse jos asiasta ei ole etukäteen sovittu. 

Vierailija
411/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pidetään molemmat, kaverisynttärit ja sukulaissynttärit.

Vierailija
412/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kaksinaamaisia juttuja.   Mies pitää omaan sukuunsa yhteyden ja kutsuu heitä jos tahtoo.

Kuitenkin kerrotaan ettei miehellä ole mitään oikeutta kutsua sukuaan vaimonsa puoliksi maksamaan asuntoon,  ilman kirjallista lupaa.

Jos poikani soittaa, tule sunnuntaina käymään kun kerra Helsingissä käyt näyttelyä katsomassa.

Miten varmistan että hänellä on vaimonsa lupa kutsua minut?

Varmistat siten, että kysyt asiasta pojaltasi.

Vierailija
413/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen valitti joka vieraasta jotka menivät vaikka olisi viikkoa ennen ilmoittanut. Nyt istuu yksin mökissään ja soittelee ympäriinsä kun kukaan ei käy ja valittaa yksinäisyyttä. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
414/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi 18 vuotta (tähän mennessä), ja käynee siihen saakka, että nuori hänen lapsenlapsistaan on täysi-ikäinen.

Vierailija
415/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jokainen anoppi joka tämänkin keskustelun lukee välttelee tästä lähtien miniöitään kuin ruttoa.  Pärjätköön ilman tukiverkkoja.     Pitkin hampain näköjään saisi toisen puolen isovanhemmat olla sen max 2 h lasten synttäreillä jos heidän poikansa on kutsunut.  ja hannkinut tarjottavat ja anoppi tulee tonnin seteli edellä ovesta. Miniähän ei väärän puolen isovanhempia kutsu.

Millä lailla esimerkiksi nuo ap:n kuvaamat isovanhemmat on tukiverkko?

Aloitus ei sitä kerro, eikä ap:lta saada koskaan tietää asian laitaa, koska se voi olla kuka tahansa ja joku voi esiintyä näin nimettömänä täällä häntä. Siksi koko aloitus ja loput täällä täyttä huuhaataa. 

Miksi ihmeessä sitten vänkytät niistä tukiverkoista?

Vierailija
416/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhenpanikin ovat jo kohta 30 vuotta hokeneet, että kohta kuolevat milloin mihinkin. Siksikö pitäisi sietää vuosikymmenet mitä vain, että joku joskus kuolee. Itse voi kuolla vaikka aiemmin kuin he.

Miksi sitä sitten surisi jonkun sukulaisen kuoleman jälkeen, ettei antanut kohdella huonosti tai törkeästi?

Ihmeellinen veruke huonosti käyttäytyville ihmisille. Sitten kyllä suret kun minua ei enää ole, no miksi kaipaisin huonosti käyttäytyvää ihmistä seuraani. Muutoin voi olla surullinen.

Vierailija
417/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamala paikka, noiko rumasti tekevät! 

Kuule, ole onnellinen, että lapsillasi on isovanhemmat, heidän tärkeys vain kasvaa, kun lapset kasvavat. 

Meillä isovanhemmat asuivat 100 metrin päässä eikä vierailuaikoja ollut ikinä. Elettiin sovussa. Nyt ovat poissa. Voi kun saisin heidät takaisin. 

Te itsekkäät apinat, antakaa lastenne olla isovanhempienne kanssa. Se opettaa heille paljon ihmisten kunnioittamisesta ja auttamisesta. Mitä se haittaa, jos käyvät, asuvat kuitenkin aika kaukana. 

Mielestäni, jos ette halua nähdä isovanhempia,niin kertokaa se heille ja kertokaa se myös lapsillenne, niin eivät luule, että eivät halua käydä. 

Katsokaa mitä mieltä lapsenne ovat teistä, kun isovanhemmat eivät enää käy. 

Vierailija
418/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ole onnellinen, että lapsillasi on isovanhemmat, heidän tärkeys vain kasvaa, kun lapset kasvavat. 

Meillä isovanhemmat asuivat 100 metrin päässä eikä vierailuaikoja ollut ikinä. Elettiin sovussa. Nyt ovat poissa. Voi kun saisin heidät takaisin. 

Te itsekkäät apinat, antakaa lastenne olla isovanhempienne kanssa. Se opettaa heille paljon ihmisten kunnioittamisesta ja auttamisesta. Mitä se haittaa, jos käyvät, asuvat kuitenkin aika kaukana. 

Mielestäni, jos ette halua nähdä isovanhempia,niin kertokaa se heille ja kertokaa se myös lapsillenne, niin eivät luule, että eivät halua käydä. 

Nämä kotiin ilman lupaa tunkevat ovat itsekin taantuneet lapsen tasolle, joten heistä ei yleensä ole apua lasten kanssa. Päinvastoin heille pitäisi tehdä ruokaa ja keittää kahvit, vaikka olisi pieniä lapsia ja parempaakin tekemistä. 

Vierailija
419/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

Mä näen ison ongelman. Mun mielestä vierailut sovitaan etukäteen, siis kysytään sopiiko tulla. Pelkkä ilmoitusasia se ei ole. En voisi kuvitellakaan itseäni vain ilmoittamassa jollekin, että tulossa ollaan. Mielestäni osoittaa huonoa käytöstä, vaikka kuinka olisi lähisukulaiset kyseessä. Eikä tollaset yhtäkkiset kyläilyt edes onnistu useimmilta, kun menoja on paljon.

Vierailija
420/430 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kotiin ilman lupaa tunkevat ovat itsekin taantuneet lapsen tasolle, joten heistä

Aivan käsittämätön vastaus. Miten joku ihminen voi ajatella noin itsekkäästi? Onko joku kahvinkeitto tai muutaman lisäperunan keittäminen noin  vastenmielistä? Miten luulet omien lastesi ajattelevan sinusta vanhana, kun annat tämän kasvatusmetodin heille jo lapsena.