Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat tulevat ilmoittamatta käymään.

Vierailija
10.06.2024 |

Tekevät tätä usein. Asuvat Tampereella, me Helsingissä, ja soittavat matkalta että tulevat käymään ja ovat tunnin päästä meillä.

Onko teistä asiallista?

Kommentit (430)

Vierailija
21/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

Valmistautua mihin? Tipauttamaan oma elämä käsistään noin vain? Vaikka olisi töitä/opiskelemista/harrastuskuskauksia/lääkäriaika jne?

Vierailija
22/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat tekee tota. Raivostuttavaa. Saatan olla siivoamassa, laittamassa ruokaa tai muuten ajatellut tehdä jotain ihan muuta kuin pitää seuraa jollekin, niin sitten yhdet on ovella. 

No voi voi kyllä ne kohta kuolee ja sinusta ei piittaa aidosti enää kukaan. 

No jos se olisi heille oikeasti tärkeää, eikä jotain ilkeämielistä "mennään yllättäen katsomaan, mitä se sielä oikein tekee, heh heh", niin luulisi että se 50 sekunnin puhelu ei olisi ylivoimainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat tekee tota. Raivostuttavaa. Saatan olla siivoamassa, laittamassa ruokaa tai muuten ajatellut tehdä jotain ihan muuta kuin pitää seuraa jollekin, niin sitten yhdet on ovella. 

No jos se olisi heille oikeasti tärkeää, eikä jotain ilkeämielistä "mennään yllättäen katsomaan, mitä se sielä oikein tekee, heh heh", niin luulisi että se 50 sekunnin puhelu ei olisi ylivoimainen.

Tuskin siinä mitään ilkeämielistä. Ennen muinoin oli ihan tavallista poiketa kylään ilman puolen vuoden kalenterisulkeisia. Ei teistä useimmat ole mitään päivystäviä kirurgeja vaan sen puhelimen selaamisen voi kyllä vähäksi aikaa keskeyttää jos joku viitsii vaivautua teidän seuraanne. 

Vierailija
24/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

No ei ehdi.

No mitä siinä pitää ehtiä. Pukea päälle ja raivata pahimmat rojut pois näkyvistä. 

Vierailija
25/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittavat sentään. Tunti on kyllä jo aika hyvä aika siivota pahimmat sotkut pois.

Vierailija
26/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siinä mitään ilkeämielistä. Ennen muinoin oli ihan tavallista poiketa kylään ilman puolen vuoden kalenterisulkeisia. Ei teistä useimmat ole mitään päivystäviä kirurgeja vaan sen puhelimen selaamisen voi kyllä vähäksi

Itse he eivät kuitenkaan halua, että kukaan ilmestyy heille ilmoittamatta. Itseltänikin otettiin avain pois lapsuuden kotiini kun muutin sieltä pois. Sanottiin vielä ihan suoraan, että jatkossa sitten sovit mielummin jo päivää ennemmin, kun olet tulossa. Toisinpäin asia ei pätenytkään, vaan heillä tuntui olevan mielestään oikeus tulla minun luokseni vaikka keskellä yötä. Pientä ihmisen aliarviointia sanoisin.

Vierailija
27/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehdi.

Hyvin ehtii vai miten sekaisin kämppä on jos tunti ei riitä? Ja montako henkilöä laitat kuntoon? 

Minä olin juuri ostanut kukkia pihalle parilla sadalla eurolla ja puunannut huushollia kuntoon yhden  päivän aamusta iltaan kun tiesin anopin tulevan käymään noin puoleksi tunniksi ennen reissuun lähtöä, mutta eipä taaskaan mikään ollut kaunista. 

Vierailija
28/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on pitkä aika. Jos eivät joka päivä tule, en näe ongelmaa. Jos muutenkin pitää kodin siistinä, niin ei siihenkään mene aikaa.

Vierailija
29/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se koti mikään ongelma ole vaan se ettå kuvitellaan että kaikilla on aikaa kun heillä on aika!

Vierailija
30/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistautua mihin? Tipauttamaan oma elämä käsistään noin vain? Vaikka olisi töitä/opiskelemista/harrastuskuskauksia/lääkäriaika jne?

No kai sä nyt osaat sanoa, että nyt on kesken työ/opiskelu/harrastuskuskaus/lääkäriaika, että nyt on huono hetki, mutta sopisiko jos tulette kahden tunnin päästä/illalla niin ollaan paremmin kotona. 

Vierailija
31/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta n ihanaa että isovanhemmat haluavat tulla kylään, ei väliä ilmoittaako vai ei. Ainoa että paikalla olisi kiva olla, jos tulevatkin niin etten paikalla ole. Kuitenkin elämä lyhyt ja heilläkin jo ikää ja sairauksia niin ikinä tiedä mikä on viimeisin hetki nähdä. 

Vierailija
32/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sä nyt osaat sanoa, että nyt on kesken työ/opiskelu/harrastuskuskaus/lääkäriaika, että nyt on huono hetki, mutta sopisiko jos tulette kahden tunnin päästä/illalla niin ollaan paremmin kotona. 

No kyllä luulisi että olsi helpompi soittaa ja sopia ennen kuin lähtee ryysimään sinne toiswn huusholliin! 

Vierailija
33/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kännykkä aikaa niin tultiin ovien taakse ilmoittamatta. Jopa ihan jo minun nuoruudessa usein myös kavereita käytiin oven takana kysymässä tai mentiin sukulaisille kylään. Jos ovea ei avattu niin sitten ei menty vaan jatkettiin takaisin kotiin. 

Vierailija
34/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti ole sinun sukua vaan puolisosi sukua?

Vierailija
35/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta jos kyse on puolison vanhemmista. Omat perheenjäsenet ovat aina tervetulleita. 😇

Näinhän se on

Vierailija
36/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kännykkä aikaa niin tultiin ovien taakse ilmoittamatta. Jopa ihan jo minun nuoruudessa usein myös kavereita käytiin oven takana kysymässä tai mentiin sukulaisille kylään. Jos ovea ei avattu niin sitten ei menty vaan jatkettiin takaisin kotiin. 

Olen syntynyt vuonna 1960 ja jo silloin osasivat pitkämatkalaiset soittaa puhelimella, että ollaanko kotona silloin ja silloin.

Vierailija
37/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehdi.

Helpostikin. Mitä muka et ehdi tunnissa tehdä?

Vierailija
38/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta jos kyse on puolison vanhemmista. Omat perheenjäsenet ovat aina tervetulleita. 😇

Näinhän se on

Meillä taas ei olisi haitaksi vaikka puolison vanhemmat tulisi kylään ilmoittamatta, meillä kun ollaan hyvissä väleissä suuntaan ja toiseen. Harmi kuulustella miten joillakin on huonoja suhteita toisiin. 

Vierailija
39/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on

Meillä taas ei olisi haitaksi vaikka puolison vanhemmat tulisi kylään ilmoittamatta, meillä kun ollaan hyvissä väleissä suuntaan ja toiseen. Harmi kuulustella miten joillakin on huonoja suhteita toisiin. 

Miten ne välit tähän kuuluu mitenkään???

Vierailija
40/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille isovanhemmille on aina hankalaa, kun tulee kyläilykutsu ja sitten sanotaan, että tuossa on luuttu ja moppi, ryhdy siivoamaan ja me luulimme - tyhmiä kun olemme - että meidät kutsuttiin synttäreille, mutta juhlat ovat vasta seuraavana päivänä ja meitä pidetään kotiapuna.

Ei tule edes mieleen mennä lapsenlapsia katsomaan, jos ei ole kutsua tullut eikä nykyisin mennä kutsuttunakaan. Ymmärretään, että kutsu on muodollisuus, ei meitä oikeasti haluta käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan