Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat tulevat ilmoittamatta käymään.

Vierailija
10.06.2024 |

Tekevät tätä usein. Asuvat Tampereella, me Helsingissä, ja soittavat matkalta että tulevat käymään ja ovat tunnin päästä meillä.

Onko teistä asiallista?

Kommentit (430)

Vierailija
81/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

No ei ehdi.

Helpostikin. Mitä muka et ehdi tunnissa tehdä?

Sitä, mitä olen silloin suunnitellut tekeväni. Minulla on oikeus suunnitella tekemiseni, en ole impulsiivinen ihminen. Jos joku sen päivän homma jää tekemättä, sillä on vaikutus muuhunkin. Minulla on myös oikeus olla pitämättä yllätysvieraista.

Silloin voi sanoa asiasta joko puhelimitse kun esim soittaa 1tuntia ennen tai sitten kun ovelle eksyvät. On se kumma kun eletään vuotta 2024 eikä nykyään osata sanoa ei tai muutakaan kun pitä

Eikö merkillisempää ole se että ei voi soittaa ENNEN kuin paukkaa sinne kyläreissulle?

Vierailija
82/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en koskaan käy lasteni luo.   He käyvät meillä jos käyvät.

Onneksi meillä ollaan sovussa suuntaan ja toiseen ja käydään kylässä kumpaankin suuntaa, eikä ole tällaisia ongelmia. Osataan myös sanoa ei jos ei juuri silloin sovi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

No ei ehdi.

Sitä, mitä olen silloin suunnitellut tekeväni. Minulla on oikeus suunnitella tekemiseni, en ole impulsiivinen ihminen. Jos joku sen päivän homma jää tekemättä, sillä on vaikutus muuhunkin. Minulla on myös oikeus olla pitämättä yllätysvieraista.

Silloin voi sanoa asiasta joko puhelimitse kun esim soittaa 1tuntia ennen tai sitten kun ovelle eksyvät. On se kumma kun eletään vuotta 2024 ei

Eikö merkillisempää ole se että ei voi soittaa ENNEN kuin paukkaa sinne kyläreissulle?

Niin siinä puhelun aikana kun soittavat että tulevat tunnissa niin ei voi sanoa, ettei nyt käy? Ei se vaikeaa pitäisi olla.... Ihme ruikutusta. 

Vierailija
84/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehdi.

Hyvin ehtii vai miten sekaisin kämppä on jos tunti ei riitä? Ja montako henkilöä laitat kuntoon? 

Minä olin juuri ostanut kukkia pihalle parilla sadalla eurolla ja puunannut huushollia kuntoon yhden  päivän aamusta iltaan kun tiesin anopin tulevan käymään noin puoleksi tunniksi ennen reissuun lähtöä, mutta eipä taaskaan mikään ollut kaunista. 

Miksi ylipäänsä vaivaudut anoppisi takia? Laita kotia itsesi takia, älä anoppia miellyttääksesi.

Vierailija
85/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne pysty.

Ovi lukkoon. Ikkunat kiinni. 

Vierailija
86/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ollaan sovussa suuntaan ja toiseen ja käydään kylässä kumpaankin suuntaa, eikä ole tällaisia ongelmia. Osataan myös sanoa ei jos ei juuri silloin sovi. 

Mutta olette vähä-älyisiä ettekä osaa edes nykytekniikalla sopia normaalisti niitä kyläilyjä?

Vierailija
87/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittavat sentään. Tunti on kyllä jo aika hyvä aika siivota pahimmat sotkut pois.

Miksi ihmeessä siivota kiireellä etukäteen ? Yllätysvieraille voi laittaa tiskiharjan ja imurin käteen joka kerta  kun saapuvat kutsumatta . 

Vierailija
88/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne kirjoittaa valitusta jos ei yleistä sitä kaikkien isovanhempien tavoiksi?

Voi ihan kylmästi sanoa miehensä vanhemmille etten tahdo nähdä teitä ja teillä ei mitään asiaa tulla meille.

Vierailija
89/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olette vähä-älyisiä ettekä osaa edes nykytekniikalla sopia normaalisti niitä kyläilyjä?

Mitä se teidän persettä kutittaa jos meillä on tällainen käytäntö? Eikä se mitenkään outoa ole että omat vanhemmat tai isovanhemmat tai toisinpäin kylissä käydään myös ilmoittamatta. 

Vierailija
90/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein. Meille ei tulla yllättäen.

Vierailija
91/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se teidän persettä kutittaa jos meillä on tällainen käytäntö? Eikä se mitenkään outoa ole että omat vanhemmat tai isovanhemmat tai toisinpäin kylissä käydään myös ilmoittamatta. 

Miksi se sinun persettäsi kutittaa että muut kaipaa käytöstapoja???

Vierailija
92/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan iloisesti vastata puhelimeen että kiva juttu , tuokaa kaupasta tätä ja tuota ja lastenhoito ja siivousapu onkin nyt paikallaan kun olit lähdössä tyttöjen iltaan . 

Vierailija
93/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeätkö näitä isovanhempia, ettet voi ottaa heitä vastaan 1h varoitusajalla? 

Tää on varmaan tää taas jonka mies kurjuudesta noussut joksikin kelvolliseksi. Ainoa fiksu suvussaan.  Hänen muu sukunsa ryysyrantalaisia.

Vierailija
94/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehdi.

Silloin voi sanoa asiasta joko puhelimitse kun esim soittaa 1tuntia ennen tai sitten kun ovelle eksyvät. On se kumma kun eletään vuotta 2024 eikä nykyään osata sanoa ei tai muutakaan kun pitä

Kyläilyistä pitää sopia hyvissä ajoin etukäteen. Jos täytyy piipahtaa ovella tuomassa tai viemässä jotain, silloin riittää tunnin varoaika. En mene ikinä edes vanhemmilleni käymään soittamatta etukäteen enkä kenenkään muunkaan luo.

Vierailija
95/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sinun persettäsi kutittaa että muut kaipaa käytöstapoja???

Onko tämä joku kilpailu mikä käytäntö on se jokaisen perheen hyvä käytöksinen tapa toimia kun vieraillaan toistensa luona? Eiköhän jokainen perhe siitä tee selväksi miten toimia. Jos ei osaa avata suutansa ja sanoa ei niin silloin on peiliin katsomisen paikka. Jos teillä toimitaan näin niin ei tarkoita että jokaisessa perheessä niin toimitaan. 

Vierailija
96/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma jos aikuinen ei osaa panna välejä poikki anoppinsa kanssa.

Vierailija
97/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kotona töitä, joten appivanhempien käsityksen mukaan tänne voi tulla koska vaan, myös kesken kokouksen ja deadlinen....

Ohjaa hotelliin, koska työsi sisältää liikesalaisuuksia.

Vierailija
98/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä, mutta odottavatko he täysihoitoa? Tulevat valmiiseen pöytään ja istuvat siinä? Tuovatko mitään tullessaan? Tunnissa ei kyllä emäntä kesken päivä ehdi kovin kummoista kattausta saada aikaiseksi.

Jos appivanhemmat soittavat, että olisivat tunnin päästä sieltä, sopiiko, niin en ala mistään tarjoiluista stressaamaan. On mitä on tai on olematta, kukaan ei voi odottaa notkuvaa pitopöytää tai seitsemän sortin kahvileipävalikoimaa jos tulee extemporee. 

Vierailija
99/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä landella mennään kylään tuosta noin vaan vaikka naapuriin ja eikä mitään kysellä. 

Vierailija
100/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittavat sentään. Tunti on kyllä jo aika hyvä aika siivota pahimmat sotkut pois.

Miksi ihmeessä siivota kiireellä etukäteen ? Yllätysvieraille voi laittaa tiskiharjan ja imurin käteen joka kerta  kun saapuvat kutsumatta . 

Erinomainen pointti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan