Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat tulevat ilmoittamatta käymään.

Vierailija
10.06.2024 |

Tekevät tätä usein. Asuvat Tampereella, me Helsingissä, ja soittavat matkalta että tulevat käymään ja ovat tunnin päästä meillä.

Onko teistä asiallista?

Kommentit (430)

Vierailija
61/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempi ei ole kuka tahansa tukija, ainoastaan silloin jos välit ovat huonot eikä halua olla heidän seurassa. 

Se käytös on epäkunnioittavaa ja asiatonta, eikä töitä/opintoja/lasten asioita/lääkäriaikoja jne. voi vaan tipauttaa, kun he eivät osaa käyttäytyä.

Huomaa miten nykyaikana ei vanhempia kunnioiteta. Oli kyseessä vanhempi tai isovanhempi. Italiassa ei tuollaista käytöstä kateltaisi, koska siellä perheet pitävät yhtä kaikessa, jopa monta polvea asuvat saman katon alla. 

Vierailija
62/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeätkö näitä isovanhempia, ettet voi ottaa heitä vastaan 1h varoitusajalla? 

Häpeän ja paljon. 

AP

Tuo oli vale-ap. T. Oikea ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki.Minä olen iso-äiti ja aikuisen lapseni perhe asuu Helsingistä 300km päässä.Koskan en menen ilmoittamatta,eivätkä he tule ilmoittamatta luokseni.Joten älä yleistä ja molla iso-äitejä.Nosta kissa pöydälle ja puhu asiasta hänelle suoraan kasvotusten.Mikä estää? Täällä hänen toimintansa parjaaminen ei auta tilanettasi yhtään!

Suomi ei taida olla äidinkielesi?

Aloittaja puhui OMISTA isovanhemmistaan, ei kaikista isovanhemmista.

Vierailija
64/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

No ei ehdi.

Hyvin ehtii vai miten sekaisin kämppä on jos tunti ei riitä? Ja montako henkilöä laitat kuntoon? 

Ei ehdi, jos on jo suunnitellut muuta sille päivälle. Muuksi riittää myös se, että on suunnitellut itselleen omaa aikaa.

Vierailija
65/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempi ei ole kuka tahansa tukija, ainoastaan silloin jos välit ovat huonot eikä halua olla heidän seurassa. 

Se käytös on epäkunnioittavaa ja asiatonta, eikä töitä/opintoja/lasten asioita/lääkäriaikoja jne. voi vaan tipauttaa, kun he eivät osaa käyttäytyä.

Huomaa miten nykyaikana ei vanhempia kunnioiteta. Oli kyseessä vanhempi tai isovanhempi. Italiassa ei tuollaista käytöstä kateltaisi, koska siellä perheet pitävät yhtä kaikessa, jopa monta polvea asuvat saman katon alla. 

No se onnistuu ainoastaan niin, että kukaan nuoremmista ei sitten käy töissä, opiskele, hanki lapsia, sairastu, ei asioi viranomaisten kanssa, ei käy koskaan itse kylässä, ei omaa mitään sosiaalista elämää eikä muutenkaan tee yhtikäs mitään muuta kuin istu kotonaan odottamassa, jos ne Arvohenkilöt suvaitsee yhtäkkiä saapua.

Minulla on epäsäännölliset työajat, miehellä on matkatyö ja lapsella on krooninen sairaus. En mitenkään pysty takaamaan, että me ollaan joutilaina kotona, kun Arvohenkilöt suvaitsee kolmen tunnin matkan päästä tölväistä käymään. Edes silloin sunnuntaiaamuna kello 6.30, joka on heidän bravuurinsa. Se oma poika voi olla silti Aasiassa ja minä lapsne kanssa sairaalassa.

Vierailija
66/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on asiallista ja jos ette olisi kotona tunnin päästä niin ei he välttämättä sitten teille tulisi. Aina voi sanoa "ei sovi", kun sentään soittivat. 

Vierailija
67/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeätkö näitä isovanhempia, ettet voi ottaa heitä vastaan 1h varoitusajalla? 

Häpeän ja paljon. 

AP

Tuo oli vale-ap. T. Oikea ap

Ei ole vale. 

Tässä on oikea AP

Vierailija
68/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä siinä, mutta odottavatko he täysihoitoa? Tulevat valmiiseen pöytään ja istuvat siinä? Tuovatko mitään tullessaan? Tunnissa ei kyllä emäntä kesken päivä ehdi kovin kummoista kattausta saada aikaiseksi.

Vierailija
69/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se onnistuu ainoastaan niin, että kukaan nuoremmista ei sitten käy töissä, opiskele, hanki lapsia, sairastu, ei asioi viranomaisten kanssa, ei käy koskaan itse kylässä, ei omaa mitään sosiaalista elämää eikä muutenkaan tee yhtikä

Voit ymmärtää asian väärin kuten halusit. 

Vierailija
70/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se onnistuu ainoastaan niin, että kukaan nuoremmista ei sitten käy töissä, opiskele, hanki lapsia, sairastu, ei asioi viranomaisten kanssa, ei käy koskaan itse kylässä, ei omaa mitään sosiaalista elämää eikä muutenkaan tee yhtikä

Tuskin nämä isovanhemmat ajelevat tai tulevat käymään päivittäin ap tykönä. Paistaa apn kirjoituksessa, ettei kovinkaan hyvät välit ole isovanhempia kohden. 

Vierailija
71/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nämä isovanhemmat ajelevat tai tulevat käymään päivittäin ap tykönä. Paistaa apn kirjoituksessa, ettei kovinkaan hyvät välit ole isovanhempia kohden. 

Jos he ei ilmoita milloin tulevat mutta paikalla ptiää joutilaana olla, eihän jää muuta vaihtoehtoa kuin ylläkuvattu.

Vierailija
72/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, tuli mieleen se kerta kun appivanhemmat ryykäs kylään yllättäen yks viikonloppuaamu. Mies oli jossain riennoissaan ja mä yksin kotona. Muuten kaikki jees mutta se kaalimato makkarin lattialla odotteli pesua.. :D

Onneks ei sentään ollut vierasta ukkoa sängyssä! :p 

Vierailija
73/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he ei ilmoita milloin tulevat mutta paikalla ptiää joutilaana olla, eihän jää muuta vaihtoehtoa kuin ylläkuvattu.

Ilmoittivat tuntia ennen. Joten mikä ongelma? Jos AP ei kykene sanomaan asiasta esim että on jo muuta menoa, niin oma vika. Kyllä isovanhemmat ymmärtävät että on muutakin elämää. Isovanhemmat ainakin minun isovanhemmat ymmärtävät, vaikka haluavat nähdä meitä jälkikasvua usein syystäkin. Ymmärtävät että on muutakin elämää. 

Vierailija
74/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittivat tuntia ennen. Joten mikä ongelma? Jos AP ei kykene sanomaan asiasta esim että on jo muuta menoa, niin oma vika. Kyllä isovanhemmat ymmärtävät että on muutakin elämää. Isovanhemmat ainakin minun isovanhemmat ymmärtävät, vaikka haluavat nähdä meitä jälkikasvua usein syystäkin. Ymmärtävät että on muutakin elämää. 

Pitääkö työt, opinnot, lapsen harrastukset, työmatkat, sairastelut, lääkäriajat yms siis tipauttaa sitten niille sijoilleen? MIKSI?

Vierailija
75/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö työt, opinnot, lapsen harrastukset, työmatkat, sairastelut, lääkäriajat yms siis tipauttaa sitte

Ja tätä asiaa ei voi isovanhemmille syystä tai toisesta sanoa? Kertoo jo paljon isovanhempien ja lapsenlapsen välisestä yhteydestä ja miten häpeää sanoa isovanhemmille asiasta. Tekosyitä sanon minä. 

Vierailija
76/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö työt, opinnot, lapsen harrastukset, työmatkat,

MIKSI se pitää sanoa erikseen? Normaaliälyinen ihminen tajuaa sen ihan ilman sanomista!

Vierailija
77/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.

No ei ehdi.

Helpostikin. Mitä muka et ehdi tunnissa tehdä?

Sitä, mitä olen silloin suunnitellut tekeväni. Minulla on oikeus suunnitella tekemiseni, en ole impulsiivinen ihminen. Jos joku sen päivän homma jää tekemättä, sillä on vaikutus muuhunkin. Minulla on myös oikeus olla pitämättä yllätysvieraista.

Vierailija
78/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en koskaan käy lasteni luo.   He käyvät meillä jos käyvät.

Vierailija
79/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kun me ei asuta Italiassa kuten sinä.

Vierailija
80/430 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehdi.

Helpostikin. Mitä muka et ehdi tunnissa tehdä?

Sitä, mitä olen silloin suunnitellut tekeväni. Minulla on oikeus suunnitella tekemiseni, en ole impulsiivinen ihminen. Jos joku sen päivän homma jää tekemättä, sillä on vaikutus muuhunkin. Minulla on myös oikeus olla pitämättä yllätysvieraista.

Silloin voi sanoa asiasta joko puhelimitse kun esim soittaa 1tuntia ennen tai sitten kun ovelle eksyvät. On se kumma kun eletään vuotta 2024 eikä nykyään osata sanoa ei tai muutakaan kun pitää kysyä neuvoa onko asiallista vai ei ja miten pitäisi toimia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi