Isovanhemmat tulevat ilmoittamatta käymään.
Tekevät tätä usein. Asuvat Tampereella, me Helsingissä, ja soittavat matkalta että tulevat käymään ja ovat tunnin päästä meillä.
Onko teistä asiallista?
Kommentit (430)
Sentään soittavat.
Mun miehen vanhemmat on vaan ovella yks kaks. Eivät siis missään vaiheessa kerro tulevansa. Ja mitään normaalia rytmiäkään eivät ymmärrä, vaan siellä ne nakottaa 6.30.
Ota puheeksi isovanhempien kanssa, jos asia vaivaa sinua. Minusta olisi ollut ihanaa, jos isovanhemmat olisivat vierailleet edes kerran, vaikka ilmoittamatta. Heillä oli niin kiire.
Asiatonta jos kyse on puolison vanhemmista. Omat perheenjäsenet ovat aina tervetulleita. 😇
Vierailija kirjoitti:
Ota puheeksi isovanhempien kanssa, jos asia vaivaa sinua. Minusta olisi ollut ihanaa, jos isovanhemmat olisivat vierailleet edes kerran, vaikka ilmoittamatta. Heillä oli niin kiire.
No anna osoite, niin käsketään nämäkin teille.
Mun vanhemmat tekee tota. Raivostuttavaa. Saatan olla siivoamassa, laittamassa ruokaa tai muuten ajatellut tehdä jotain ihan muuta kuin pitää seuraa jollekin, niin sitten yhdet on ovella.
Minä teen kotona töitä, joten appivanhempien käsityksen mukaan tänne voi tulla koska vaan, myös kesken kokouksen ja deadlinen....
Ottaisin asian ihan reipaasti puheeksi. Vierailut sovitaan hyvissä ajoin etukäteen. Jos ei mene perille, niin sitten vaan toteat pariin seuraavaan tuollaiseen matkalta tulleeseen puheluun, että no voi voi kun olisi ollut kiva nähdä mutta ollaan just koko perhe Kambodzassa, joten tais tulla turha reissu.
Minusta on kivaa kun tullaan kylään ja ovet on aina auki. Jos jokin homma on kesken niin teen sen loppuun ja samalla jutustelen vieraiden kanssa.
Mulla on semmoiset appivanhemmat, että heidän luonaan pitää käydä: uutena vuotena, pääsiäisenä, vappuna, helluntaina, juhannuksena, äitienpäivänä, isänpäivänä ja heidän molempien syntymäpäivänä. Jäiköhön jotain luettelosta pois. Rasittavaa. Mies suuttuu ja haukkuu, jos yritäkään kieltäytyä.
Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Sentään soittavat.
Mun miehen vanhemmat on vaan ovella yks kaks. Eivät siis missään vaiheessa kerro tulevansa. Ja mitään normaalia rytmiäkään eivät ymmärrä, vaan siellä ne nakottaa 6.30.
Ex:n vanhemmat harrasti samaa. Sunnuntaiaamuna oltiin oven takana seitsemältä, "ai nukuittekste vielä? Näin myöhään!
Sentään soittavat että ovat tulossa. Minä menen joka kerta isovanhemmilleni ilmoittamatta vaikka he meille tultaessa aina kysyvät ollaanko kotona, mutta minä tiedän että usein isovanhempani ovat kotona niin ei tarvitse soitella ja kysyä onko kotona.
Minulle loppui ylllätys "hih,hi,hi" vierailut vanhemmilta, kun 10 min.oven hakkaamisen ja huutelun jälkeen avasin oven järkyttävässä darrassa, meikit levinneenä. Ehkä 10 min.seisaaltaan katselivat ja lähtivät. 😁
Vierailija kirjoitti:
Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Soittavat ennen saapumistaan, eivätkä vain pölähdä oven taakse. Tunnissa ehtii valmistautua riittävästi.
No ei ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ehdi.
Hyvin ehtii vai miten sekaisin kämppä on jos tunti ei riitä? Ja montako henkilöä laitat kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat tekee tota. Raivostuttavaa. Saatan olla siivoamassa, laittamassa ruokaa tai muuten ajatellut tehdä jotain ihan muuta kuin pitää seuraa jollekin, niin sitten yhdet on ovella.
No voi voi kyllä ne kohta kuolee ja sinusta ei piittaa aidosti enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kotona töitä, joten appivanhempien käsityksen mukaan tänne voi tulla koska vaan, myös kesken kokouksen ja deadlinen....
Jättäisin vain oven avaamatta. Perästä sanoisin, että olin palaverissa luurit korvilla enkä kuullut mitään. Ja painottaisin samalla hengenvedolla, että päivisin todellakin teen töitä, enkä ole tavattavissa ja kannattaa ilmoittaa etukäteen ja tähdätä saapuminen klo viiden jälkeen.
Vastaa seuraavalla kerralla että olette Kemissä, tervetuloa.
Ei kaikki.Minä olen iso-äiti ja aikuisen lapseni perhe asuu Helsingistä 300km päässä.Koskan en menen ilmoittamatta,eivätkä he tule ilmoittamatta luokseni.Joten älä yleistä ja molla iso-äitejä.Nosta kissa pöydälle ja puhu asiasta hänelle suoraan kasvotusten.Mikä estää? Täällä hänen toimintansa parjaaminen ei auta tilanettasi yhtään!
Ei ole. Mikset laita stoppia moiselle toiminnalle?