Suomessa on liikaa työnatajia jotka huutavat työttömiä menemään töihin mutta silti kieltäytyvät palkkaamista heitä
Saisivat opetella palkkaamaan jos he oikeasti haluavat että työttömät työllistyvät. Koska se että huudetaan työttömiä ei menemään töihin ei auta vaan siihen tarvitaan myös työnantajan panosta ja palkkaushalukkuutta.
Kommentit (222)
Mitkä tekijät edesauttavat työllistymistä? Mun lapseni on siis tuo, joka on kesäduunissa. Hän on saanut pitkiä töitä kesäksi heti 18 vuotta täytettyään. Miksi joku saa ja toiset ei? Suhteita meillä ei ole mihinkään suuntaan.
Lähinnä miten voisi auttaa niitä, jotka jäivät ilman kesätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tekijät edesauttavat työllistymistä? Mun lapseni on siis tuo, joka on kesäduunissa. Hän on saanut pitkiä töitä kesäksi heti 18 vuotta täytettyään. Miksi joku saa ja toiset ei? Suhteita meillä ei ole mihinkään suuntaan.
Lähinnä miten voisi auttaa niitä, jotka jäivät ilman kesätyötä.
No ainakin hanttihommia saa helpoiten nuorena ja kouluttautumattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä työnatajat huutelevat?
Ovatko työnatajat huutamassa vieressäsi juuri nyt?
Joka ikisessä lehdessä, somessa ym.
Laita linkkiä näistä työnatajista huutelemassa.
Taidat itse olla yksi niistä lehdissä huutelijoista, kun syrjäiseen konkurssikahvilaasi ei saada ketään paskalla palkalla.
Tai sitten ihan vaan joku joka vaan huutelee pusikossa kun ei muuten uskalla. Tyhjänpäiväinen länkyttäjä joka vaan trollaa ja provoaa.
Niin, te loisethan täällä länkytätte.
Ihan kesälomalainen vaan 🙂 Taidat itse olla työkyvyttömyyseläkeläinen jolla ei muuta kuin tämä palsta ja turhanpäivänen päänaukominen.
Onko työttömilläkin kesälomaa? Melkoista
Kerran kun minulla oli määräaikainen työsopimus päättymässä, hain toista työpaikkaa. Tämän työpaikan esimies oli soittanut edelliselle työnantajalleni ja kysynyt suosituksia minusta ja hän oli sitä mieltä, että minua ei kannata palkata. Olikohan se esimies sitten sitä mieltä , että on parempi että minä olen eläkeikään asti työttömänä?
Ihan vain mieleen tullut pikku ajatus: jos yritysten todellakin on pakko toimia alimiehityksellä pärjätäkseen, niin eikö olisi aika puhaltaa peli seis ja uusia säännöt toimivimmiksi?
Kun se jatkuva alimiehityshän tarkoittaa myös onnettomuusalttiutta, yleistä hyvinvointia, työn laatua, ja vaikka mitä.
Myös tietysti työttömyyttä monille.
Valittavat myös veroista ja tuista.
Kun huomauttaa, että maksavat niin surkeaa palkkaa, että ihmiset joutuvat hakemaan niitä verorahoilla maksettavia tukia, tulee aika hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita linkkiä näistä työnatajista huutelemassa.
Taidat itse olla yksi niistä lehdissä huutelijoista, kun syrjäiseen konkurssikahvilaasi ei saada ketään paskalla palkalla.
Tai sitten ihan vaan joku joka vaan huutelee pusikossa kun ei muuten uskalla. Tyhjänpäiväinen länkyttäjä joka vaan trollaa ja provoaa.
Niin, te loisethan täällä länkyt
Mistäs niin päättelet että työttömänä? 🙂 Etkö sä tosiaankaan TON PAREMPAAN pysty!?😀 Varsinainen oman elämäs sankari olet😆 Ylilautajonnejen aatelia 😂
Kesätöissäkin nykyään ikäraja, ainakin täällä päin vaaditaan että pitää olla alle 19-vuotias ja todistaa että on opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Valittavat myös veroista ja tuista.
Kun huomauttaa, että maksavat niin surkeaa palkkaa, että ihmiset joutuvat hakemaan niitä verorahoilla maksettavia tukia, tulee aika hiljaista.
Yritystuista en ole huomannut yritysten valittavan-edes niiden jotka hyvin pärjäisivät ilman.
Mutta niiden muiden tuet- voi prkl...
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain mieleen tullut pikku ajatus: jos yritysten todellakin on pakko toimia alimiehityksellä pärjätäkseen, niin eikö olisi aika puhaltaa peli seis ja uusia säännöt toimivimmiksi?
Kun se jatkuva alimiehityshän tarkoittaa myös onnettomuusalttiutta, yleistä hyvinvointia, työn laatua, ja vaikka mitä.
Suomessa työvoimakustannukset ovat liian korkeita, pitäisi tulla reippaasti palkoissa vastaan jotta olisi mahdollista palkata enemmän ja jakaa työtä mutta työntekijät eivät suostu palkkojen leikkaamiseen ja ovat osoittaneet mieltä useita kertoja sitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät, menkää töihin!
Me emme rupusakkia palkkaa, mutta voivat mennä jonnekin muualle.
Niin että jonkun toisen pitää palkata ja ottaa riski. Maksaa palkkaa ja perehdyttää. Sitten kun joku toinen on todennut työntekijän hyväksi ja ahkeraksi, sitten me voimme ottaa hänet töihin. Kaikki yrittäjät odottaa että joku toinen tekee työt meidän puolesta jotta me saamme meille räätälöidyn työntekijän halvalla tai mielellään ilmaiseksi. Niin tätä päivää, pelkuri-ja laiskuusasenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työvoimakustannukset ovat liian korkeita, pitäisi tulla reippaasti palkoissa vastaan jotta olisi mahdollista palkata enemmän ja jakaa työtä mutta työntekijät eivät suostu palkkojen leikkaamiseen ja ovat osoittaneet mieltä useita kertoja sitä vastaan.
En tarkoittanutkaan uudistuksia vanhojen, huonoksi jo havaittujen sääntöjen puitteissa - vaan että pelisäännöt uusiksi! Ajattele laajemmin!
Omalla työpaikalla olisi työvoiman tarvetta. Palkka on kohtuullinen, ei huippu. Työsuhde-edut aika hyvät. Mutta ongelma on se, että meille ei jäädä. Etsitään jotain parempaa. Työtä on liikaa, palkka on huono, lähdetään vaikka minne, ettei tarvitse jäädä. Eli työvoima ei sitoudu eikä halua tehdä töitä. Työ on vielä sellaista, että pitää käydä läpi sisäinen koulutus. Se kuormittaa tietysti meitä työntekijöitä. Ja aloittelevalle työntekijälle, joka ei siis vielä sillä lailla tuota, ei tietysti makseta samaa kuin kokeneille. Mutta siis töitä olisi, tekijöitä ei. Kuulemma julkisella pääsee niin paljon helpommalla.
Höh. Kakruna kun pelattiin mitä milloinkin, niin jos huomattiin että säännöt on huonot, niin het lennossa keksittiin paremmat ja hauskanpito jatkui.
Mutta näin aikuisena - ei osaa, ei voi....
Vierailija kirjoitti:
Onhan aika naurettavaa kuulla, miten K-ketju tai S-ketju tehnyt tulosta tai muut kaupan alan yritykset. Väkeä heillä nykyään erittäin vähän, ja yritetään pitää pystyssä vähäisellä henkilökunnalla, että saadaan sitä voittoa ja tulosta? Ja ne suuret voitot niille pomoille ja hallituksen entisille poliitikoille, eli täysi korruptio päällä. Missä muut ahneet vievät kaiken, ja sitten haukutaan ne työttömät ja ne, jotka tekevät töitä hikihatussa, kun ei niitä uusia työntekijöitä perehdytetä, kun ei ole aikaa? Ja ihan naurettava systeemi, että jopa koulutus nykyään kuin jokin hyllyttäjä? Mitä ihmeellistä on laittaa ne tavarat oikeaan paikkaan? Tai käydä jokin kaupan kassan koulutus, jossa automaatio toimii jokaisella, että hyvää päivän jatkoa ja saako olla muuta? Ihmisistä tehdään jotain robotteja nykyään. Sama asia myös muualla, että minne tahansa menet nykyään etsimään sitä henkilökuntaa, niin ei löydy? Eikö pitäisi palkat
Ottaa ne mm. työkokeiluun, mutta työttömyyskorvauksen päälle 9€/vrk on kuulemma liian vähän. Mieluummin ovat kotona. Työkokeilun kautta voisi toki työpaikka olla tarjolla, mutta ei sitä silti vaivauduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen media ja iltapäivälehdet eivät ole hyväksyttäviä ja luotettavia lähteitä. Laita linkki siihen tutkimukseen jossa näin on todettu.
Häh, ootko noin pöllö, et taida edes tietää mitä tarkoittaa tutkimus, mutta jos työnantajat itse huutelevat työvoimapulaa iltapäivälehdissä ja eri (sosiaalisissa) medioissa, niin se on heidän subjektiivinen näkemys, mutta ei se tarkoita ettäkö se on väärin tai että vaatisi tutkimusta ollakseen totta.
Vierailija kirjoitti:
Omalla työpaikalla olisi työvoiman tarvetta. Palkka on kohtuullinen, ei huippu. Työsuhde-edut aika hyvät. Mutta ongelma on se, että meille ei jäädä. Etsitään jotain parempaa. Työtä on liikaa, palkka on huono, lähdetään vaikka minne, ettei tarvitse jäädä. Eli työvoima ei sitoudu eikä halua tehdä töitä. Työ on vielä sellaista, että pitää käydä läpi sisäinen koulutus. Se kuormittaa tietysti meitä työntekijöitä. Ja aloittelevalle työntekijälle, joka ei siis vielä sillä lailla tuota, ei tietysti makseta samaa kuin kokeneille. Mutta siis töitä olisi, tekijöitä ei. Kuulemma julkisella pääsee niin paljon helpommalla.
eli jos kaikkien mielestä työpaikka huono, niin tietysti kaikki väärässä ja paikka hyvä. kunhan lämpimikseen eroilevat?
Christiiina kirjoitti:
Kerran kun minulla oli määräaikainen työsopimus päättymässä, hain toista työpaikkaa. Tämän työpaikan esimies oli soittanut edelliselle työnantajalleni ja kysynyt suosituksia minusta ja hän oli sitä mieltä, että minua ei kannata palkata. Olikohan se esimies sitten sitä mieltä , että on parempi että minä olen eläkeikään asti työttömänä?
Laitoitko ex esimiehen suosittelijaksi? Jos et, niin eipä sinne saisi soitella. Siksi kiinnostaa, miten olet tiedon asiasta saanut - sitä tuskin on kumpikaan osapuoli kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Silloin teidän firma ja mahdolliset työnjaot ja jopa työntekijätkin on p askaa eikä se palkkakaan ole kohtuullinen, jos sieltä kerran lähetään pois. Yleensä hyvällä palkalla saa sitoutuneen ihmisen paskaankin työyhteisöön.
Up