Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua sellainen olo ettei ole energiaa tehdä mitään??

Vierailija
09.06.2024 |

Olen 30v normaalipainoinen terveellisesti elävä nainen. Esim tänään piti siivota, mutta olen vain loikoillut sängyssä. En usko että kyse on laiskuudestakaan , koska tuntuu että kun aloitan siivoomisen niin ei riitä vain energiat ja menen takaisin loikoilemaan sänkyyn. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus, ahdistus, masennus. Nämä voivat viedä voimat erittäin tehokkaasti, vaikka olisikin vain yksi noista.

Fyysiset syyt voivat olla esim. anemia ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
2/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan puutteesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uupumus, ahdistus, masennus. Nämä voivat viedä voimat erittäin tehokkaasti, vaikka olisikin vain yksi noista.

En tiedä, en tunne oloani masenutneeksi ja mulla on ollut tässä lomaakiin ja olen nukkunut hyvin. Mutta vaikka nukun 9 tuntia niin päivällä iskee aina hirveä väsymys ja otan yleensä pitkät päiväunet. Kilpirauhas koe on otettu ainakinn n. vuosi sitten , ja hemoglobiini mitattu,ja sekin oli ok, vaikka kärsin kyllä runsaista menkoista...

Vierailija
4/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan puutteesta

Oon liikkunut paljon viime aikoina. 

Vierailija
5/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en tunne oloani masenutneeksi ja mulla on ollut tässä lomaakiin ja olen nukkunut hyvin. Mutta vaikka nukun 9 tuntia niin päivällä iskee aina hirveä väsymys ja otan yleensä pitkät päiväunet. Kilpirauhas koe on otettu ainakinn n. vuosi sitten , ja hemoglobiini mitattu,ja sekin oli ok, vaikka kärsin kyllä runsaista menkoista...

Onko ferritiini ( varastorauta) mitattu? 

Vierailija
6/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona. Ei tarvitse sairastaessa olla edes paha, mutta long covid oireet voi olla just tuollaisia

Vierailija
7/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona. Ei tarvitse sairastaessa olla edes paha, mutta long covid oireet voi olla just tuollaisia

Ei mutta vuosia sitten se taisi olla 8 mutta lääkäri sanoi silloin että ota pari kk rautakuuri ja otin ja en tiedä auttoiko se.3

Vierailija
8/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo. 

Vierailija
9/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se sinun käsitys terveellisestä? 

Vierailija
10/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko usein vihainen? Se on tunne-elämän vetypolttoaine. Jos sitä tukahduttaa, se uuvuttaa.

Vierailija
11/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nukun hyvin syön säännöllisesti en liikaa rasvaa ja sokeria, juon paljon vettä, koitan stressaa mahd. vähän ja liikun max tunnin päivässä. Silti minulla ei riitä energiaa esim siivoaamaan kotia ja sen takia se onkin aina sikolätti

Vierailija
12/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk kierron vaihe vaikuttaa myös energiatasoihin. Kierron keskivaiheilla usein on virtaa ja intoa vaikka mihin, ja kierron loppupäässä taas ei. Hormonit siis taustalla.

Vierailija
13/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosi sitten hyvin runsaita menkkoja kolmet peräkkäin, ihmettelin samaa vetämättömyyttä. No anemian rajalla oli arvot kun kävin labroissa, 117. Se voi tulla siis hyvinkin nopeasti. Olin myös vähentänyt punaisen lihan syöntiä, sekin taisi olla virhe. Nyt ei ole ollut vuoteen niagaramenkkoja eikä enää anemiaakaan. Otin punaisen lihan takaisin ruokavalioon ja syön maksaa ja verilettujakin silloin tällöin.

Vierailija
14/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeää äärioikeistohallitusmasennusahdistusta.

Vierailija
15/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Epäilen matalaa ferritiiniä. 8 on tosi matala ja jos söit rautakuurin monta vuotta sitten niin sillä ei ole mitään merkitystä enää. Vaikka ferritiini olisi noussut silloin, on se ehtinyt laskea monta kertaa sen jälkeen. Pyydä ferritiinikoe työterveydestä.

Vierailija
16/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus? Alku raskauteen kuuluu väsymystä, ainakin mulla oli toukokuun alussa. Tässä sitten odotellaan...

Onko valoisuudella ja lämmöllä vaikutusta? Mulla täytyy olla pimennysverhot makkarissa, muuten on väsynyt päivä tulossa. Ja riittävä veden juonti päivän aikana.

Mutta tsemppiä sulle, jospa löydät syyn väsymykseen!

Vierailija
17/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nukun hyvin syön säännöllisesti en liikaa rasvaa ja sokeria, juon paljon vettä, koitan stressaa mahd. vähän ja liikun max tunnin päivässä. Silti minulla ei riitä energiaa esim siivoaamaan kotia ja sen takia se onkin aina sikolätti

Mitä sinä syöt? 

Vierailija
18/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta vuosia sitten se taisi olla 8 mutta lääkäri sanoi silloin että ota pari kk rautakuuri ja otin ja en tiedä auttoiko se.3

No eihän tuo riitä mihinkään! Ihmiset syö rautaa vuosikausia. Kannattaisiko uudesta ferritiini-testistä aloittaa tämä selvitys?

Vierailija
19/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosi sitten hyvin runsaita menkkoja kolmet peräkkäin, ihmettelin samaa vetämättömyyttä. No anemian rajalla oli arvot kun kävin labroissa, 117. Se voi tulla siis hyvinkin nopeasti. Olin myös vähentänyt punaisen lihan syöntiä, sekin taisi oll

Täytyy sitten mittauttaa ferritiini ja hemologbini. Ap

Vierailija
20/58 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä syöt? 

Leipää, lihaa, kanammunia, juureksia, kasviksia yms.... Normaalia terveellistä ruokaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi