Vastuuttomat etä-isät
Onko teidän lapsilla tällaisia isejä?
Oon aika väsähtänyt tähän tilanteeseen. Lapset on isällä pidennetyn viikonlopun joka toinen viikko, eikä IKINÄ yhdenyhtään ylimääräistä päivää. Nyt kesällä pyysin, voisiko olla heidän kanssaan enemmän, ei suostunut.
Vastaan kaikesta: hankinnoista, lääkäreistä, kouluasioista, reissuihin viemisistä. Isälle riittää, kunhan käyvät reppujen kanssa sen muutaman päivän siellä. Uusi nainen kyllä kiinnostaa lastenkin edestä :(
En edes tiedä miksi avauduin tästä täällä, lähinnä kai haen vertaistukea. Olisi kesälomalla ihana joskus hengähtää ihan omikseen, jos isä pitäisi lapsiaan pidempään. Onneksi vanhempani lupasivat ottaa lapset luokseen, niin saan yhden viikon käydä itse lomailemassa.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakisin täyshuoltajuutta sinun tilanteessasi. Jos ei ukkoa kerran kiinnosta omat lapset niin olkoon ilman. Hänen menetyshän se on.
Mutta silloinhan joutuisin itse olemaan lasteni kanssa!
Ap
Feikki-ap eli tää provosoija, joka on kirjoittanut tuon, on katkera incel-psyko-skitso.
Vierailija kirjoitti:
Tähän tilanteeseen on päädytty tietysti sen normaali kaavan mukaan jossa nainen on humalapäissään ollut miehelleen uskoton. Miksi naisten on niin vaikea hahmottaa tekojensa seurauksia ennen kuin tekevät näitä temppujaan? Nämä "kännissä ja läpällä" ja " kulta, luulin että se olit sinä ", selitykset on jo niin usein kuultu,etteivät ne mene oikeasti enää läpi.
Jaa sulla tuollainen tilanne. Sehän on ihan erilainen sitten kuin aloittajan tilanne. Avaa oma ketju sun ongelmille ja traumoille. Kommenttisi ei liity tähän ketjuun ja sen sisältöön.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset tilanteet monesti kertovat siitä kumpi niitä lapsia on enemmän alunperin halunnutkin. Miehet on monesti lähes pakotettuja äidin lapsihaaveen edessä kun kieltäytymisestä seuraa varma ero. Sitten ajatellaan että eihän se voi niin kauheea olla ja ollaankin väärässä eikä siedetäkkään hyvin niitä lapsia.
Voi myös olla että jos nainen on itse ottanut eron, niin pitää kostaa takaisin tyyliin että pidä sitten keskenäsi.
Kommenttisi ei liity aloittajan tilanteeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain anna lapsiasi huostaan?
Sosiaalihuollon kautta saa myös tukiperheen joka voi lapsia hoitaa.
Onhan se ihan absurdia, että isä haluaa mieluummin hoidattaa omat lapsensa vierailla ihmisillä veronmaksajien rahoilla, kuin että hoitaisi itse. Niille tuki perheillehän maksetaan veronalaista korvausta 50€/lapsi/vrk. Eli jos ne kaksi lasta olisi tukiperheessä vaikka yhden viikonlopun pe-su kuukaudessa, niin se maksaisi veronmaksajille 200€/kk , kun lasten isä ei halua hoitaa omia lapsiaan.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain anna lapsiasi huostaan?
Sosiaalihuollon kautta saa myös tukiperheen joka voi lapsia hoitaa.
Onhan se ihan absurdia, että isä haluaa mieluummin hoidattaa omat lapsensa vierailla ihmisillä veronmaksajien rahoilla, kuin että hoitaisi itse. Niille tuki perheillehän maksetaan veronalaista korvausta 50€/lapsi/vrk. Eli jos ne kaksi lasta olisi tukiperheessä vaikka yhden viikonlopun pe-su kuukaudessa, niin se maksaisi veronmaksajille 200€/kk , kun lasten isä ei halua hoitaa omia lapsiaan.
???
Tähän tilanteeseen on päädytty tietysti sen normaali kaavan mukaan jossa nainen on humalapäissään ollut miehelleen uskoton. Miksi naisten on niin vaikea hahmottaa tekojensa seurauksia ennen kuin tekevät näitä temppujaan? Nämä "kännissä ja läpällä" ja " kulta, luulin että se olit sinä ", selitykset on jo niin usein kuultu,etteivät ne mene oikeasti enää läpi.