Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastuuttomat etä-isät

Vierailija
09.06.2024 |

Onko teidän lapsilla tällaisia isejä?

Oon aika väsähtänyt tähän tilanteeseen. Lapset on isällä pidennetyn viikonlopun joka toinen viikko, eikä IKINÄ yhdenyhtään ylimääräistä päivää. Nyt kesällä pyysin, voisiko olla heidän kanssaan enemmän, ei suostunut. 

Vastaan kaikesta: hankinnoista, lääkäreistä, kouluasioista, reissuihin viemisistä. Isälle riittää, kunhan käyvät reppujen kanssa sen muutaman päivän siellä. Uusi nainen kyllä kiinnostaa lastenkin edestä :(

En edes tiedä miksi avauduin tästä täällä, lähinnä kai haen vertaistukea.  Olisi kesälomalla ihana joskus hengähtää ihan omikseen, jos isä pitäisi lapsiaan pidempään. Onneksi vanhempani lupasivat ottaa lapset luokseen, niin saan yhden viikon käydä itse lomailemassa.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuka teidän tapaamissopimuksen halusi?

Isä, suostui maksimissaan tuohon. Olen ehdottanut viikko-viikko, ei suostu. Ei suostu myöskään juhlapyhistä sopimaan, minullehan ne menee tuolla läsnäpidolla lähes aina.

Haluaisin, että olisi enemmän lastensa kanssa. Yritän ehdotella välillä päiviä tai pyytää apua, kun minulla esim. joku työjuttu, turha toivo.

Ap

Minkä ikäiset lapset?

He ovat 15 ja 17 vuotiaat.

Ap

Tämä ei ollut oikea ap.

Lapset ovat alakouluikäisiä.

Ap

No sehän se osoittaa teissä sitä suurta sitoutumista ja vastuunkantoa kun erotaan heti kersojen synnyttyä ja tapellaan kumpi niiden kanssa joutuu olemaan. 

Vierailija
62/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan tarvinnut lapsistani lomaa. 

Muta lapset olisi saattaneet tarvita sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v....miksi teit lapsia?

Miksi sinun äitisi ja isäsi tekivät lapsia?

Minun vanhempani ovat vastuullisia ihmisiä eivätkä tehneet lapsiaan hetken mielijohteesta vaan rakkaudesta niin lapsiin kuin toisiinsakin.

He eivät ole koskaan edes harkinneet eroavansa saati hylkäävänsä lapsiaan vaan he ovat kunnon ihmisiä. 

Ihmettelen edelleenkin, että miksi vitússa tämä lunttu teki lapsia kun on niin ailahtelevainen ja vastuuton?

En sanoisi ailahtelevaksi ja vastuuttomaksi sitä vanhempaa, joka hoitaa pääsääntöisesti lapset. Sinun vanhempiesi tapa ei selvästikään toiminut, kun sillä tavalla ei saatu aikaan kuin kusipäinen tenava.

Vierailija
64/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin täyshuoltajuutta sinun tilanteessasi. Jos ei ukkoa kerran kiinnosta omat lapset niin olkoon ilman. Hänen menetyshän se on.

Mutta silloinhan joutuisin itse olemaan lasteni kanssa!

Ap

Vierailija
65/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika absurdi oletus että miehen mielenkiinto säilyy lapsiin kun ei parisuhdekaan säilynyt

Kurjaa, ettei isäsi rakastanut sinua. Meille monille eroperheiden lapsille on kuitenkin ihan normaalia, että isä ei halunnut menettää eron myötä lapsiaan ja pysyi aina osana elämää.

Vierailija
66/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakisin täyshuoltajuutta sinun tilanteessasi. Jos ei ukkoa kerran kiinnosta omat lapset niin olkoon ilman. Hänen menetyshän se on.

Ap

Tämä taas ei ollut oikea ap, harmi että joku tulee provoilemaan tähän ketjuun :(

Oikea Ap

Vierailija
67/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain anna lapsiasi huostaan?

Vierailija
68/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset tilanteet monesti kertovat siitä kumpi niitä lapsia on enemmän alunperin halunnutkin. Miehet on monesti lähes pakotettuja äidin lapsihaaveen edessä kun kieltäytymisestä seuraa varma ero. Sitten ajatellaan että eihän se voi niin kauheea olla ja ollaankin väärässä eikä siedetäkkään hyvin niitä lapsia.

Voi myös olla että jos nainen on itse ottanut eron, niin pitää kostaa takaisin tyyliin että pidä sitten keskenäsi.

Vierailija
69/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä taas ei ollut oikea ap, harmi että joku tulee provoilemaan tähän ketjuun :(

Oikea Ap

Älä välitä, tuon trollin vastauksista näkee kyllä otsallaankin, etteivät ole sinun vastauksiasi :)

Vierailija
70/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalihuollon kautta saa myös tukiperheen joka voi lapsia hoitaa.

Vierailija
71/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset tilanteet monesti kertovat siitä kumpi niitä lapsia on enemmän alunperin halunnutkin. Miehet on monesti lähes pakotettuja äidin lapsihaaveen edessä kun kieltäytymisestä seuraa varma ero. Sitten ajatellaan että eihän se voi niin kauheea olla ja ollaankin väärässä eikä siedetäkkään hyvin niitä lapsia.

Voi myös olla että jos nainen on itse ottanut eron, niin pitää kostaa takaisin tyyliin että pidä sitten keskenäsi.

Törkeää väittää ison osan miehistä olevan oman elämänsä objekteja, tahdottomia lampaita vailla toimijuutta.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
72/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v....miksi teit lapsia?

Miksi sinun äitisi ja isäsi tekivät lapsia?

Minun vanhempani ovat vastuullisia ihmisiä eivätkä tehneet lapsiaan hetken mielijohteesta vaan rakkaudesta niin lapsiin kuin toisiinsakin.

He eivät ole koskaan edes harkinneet eroavansa saati hylkäävänsä lapsiaan vaan he ovat kunnon ihmisiä. 

Ihmettelen edelleenkin, että miksi vitússa tämä lunttu teki lapsia kun on niin ailahtelevainen ja vastuuton?

En sanoisi ailahtelevaksi ja vastuuttomaksi sitä vanhempaa, joka hoitaa pääsääntöisesti lapset. Sinun vanhempiesi tapa ei selvästikään toiminut, kun sillä tavalla ei saatu aikaan kuin kusipäinen tenava.

Kusipäisenpäähän se on jos haluaa eroon lapsistaan kuten tämä heidät synnyttänyt nainen joka on heille kuitenkin melkein kuin äiti.

Vierailija
73/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa ajatellen sinun kannattaisi teetättää itsellesi sterilisaatioleikkaus.

Vierailija
74/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä lähti melkoiselle uralle tämäkin ketju..

Hoidan siis mielelläni lapsia itse, niinhän teen vuodesta toiseen yli 75% ajasta. Kesälomalla yritän ehdottaa toiselle vanhemmalle hieman lisää vastuuta ja aikaa omien lastensa kanssa, sekö tekee minusta huonon äidin? Jos haluaisin joskus vaikka olla ja lomailla yhden kokonaisen viikon yksin. 

Hyvä, että tämä on ilmeisesti harvinainen tilanne, eikä muilla ole exinään yhtä vastuuttomia tapauksia.

Vierailija
75/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuka teidän tapaamissopimuksen halusi?

Isä, suostui maksimissaan tuohon. Olen ehdottanut viikko-viikko, ei suostu. Ei suostu myöskään juhlapyhistä sopimaan, minullehan ne menee tuolla läsnäpidolla lähes aina.

Haluaisin, että olisi enemmän lastensa kanssa. Yritän ehdotella välillä päiviä tai pyytää apua, kun minulla esim. joku työjuttu, turha toivo.

Ap

Kuinka lyhyellä varoitusajalla nuo pyytämäsi muutokset tulevat? 

Olen itsekin eroäiti, ja ymmärrän tämän tuoman elämän. Mutta sitten taas, seurustelin hetken aikaa eroisän kanssa, ja niitä viime hetken muutoksia tuli jatkuvasti niin, ettei yhdessäolo enää mitenkään onnistunut. Mitään ei voinut varmaksi sopia, ei uskaltanut ostaa etukäteen mihinkään kaksistaan mentävään tapahtumaan lippuja jne.

Vierailija
76/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä lähti melkoiselle uralle tämäkin ketju..

Hoidan siis mielelläni lapsia itse, niinhän teen vuodesta toiseen yli 75% ajasta. Kesälomalla yritän ehdottaa toiselle vanhemmalle hieman lisää vastuuta ja aikaa omien lastensa kanssa, sekö tekee minusta huonon äidin? Jos haluaisin joskus vaikka olla ja lomailla yhden kokonaisen viikon yksin. 

Hyvä, että tämä on ilmeisesti harvinainen tilanne, eikä muilla ole exinään yhtä vastuuttomia tapauksia.

Miksi teetätit itsellesi lapset tämän vastuuttoman miehen kanssa kun kaikki muut ovat sentään ymmärtäneet teettää omansa vastuunsa kantavien hyvien miesten kanssa joita miehistä on noin 94%?

Vierailija
77/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan joutuisin luopumaan myös isukista kokonaan ,enkä usko olevani vielä valmis siihen.

Ap

Vierailija
78/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan joutuisin luopumaan myös isukista kokonaan ,enkä usko olevani vielä valmis siihen.

Ap

Olet siis lastesi avulla luonut riippuvuus suhteen ex mieheesi voidaksesi hallita ja määritellä hänen elämäänsä? Pitäisikö sinun hakea apua ammattiauttajalta?

Vierailija
79/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämäkään ei ole oikea alkuperäinen. Harmi tällainen kirjoittelu.

Ap

Vierailija
80/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kaljaa..

Tiesittekö että amerikkalaisen tutkimuksen mukaan miehet kuolevat noin 6 vuotta nuorempina kuin naiset?

Tutkimuksen mukaan aina kun mies joutuu kuuntelemaan naisen paskapuheita hän kuolee sisältäpäin. Joten voisitteko jo lopettaa tämän keskustelun tähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän