Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastuuttomat etä-isät

Vierailija
09.06.2024 |

Onko teidän lapsilla tällaisia isejä?

Oon aika väsähtänyt tähän tilanteeseen. Lapset on isällä pidennetyn viikonlopun joka toinen viikko, eikä IKINÄ yhdenyhtään ylimääräistä päivää. Nyt kesällä pyysin, voisiko olla heidän kanssaan enemmän, ei suostunut. 

Vastaan kaikesta: hankinnoista, lääkäreistä, kouluasioista, reissuihin viemisistä. Isälle riittää, kunhan käyvät reppujen kanssa sen muutaman päivän siellä. Uusi nainen kyllä kiinnostaa lastenkin edestä :(

En edes tiedä miksi avauduin tästä täällä, lähinnä kai haen vertaistukea.  Olisi kesälomalla ihana joskus hengähtää ihan omikseen, jos isä pitäisi lapsiaan pidempään. Onneksi vanhempani lupasivat ottaa lapset luokseen, niin saan yhden viikon käydä itse lomailemassa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuka teidän tapaamissopimuksen halusi?

Isä, suostui maksimissaan tuohon. Olen ehdottanut viikko-viikko, ei suostu. Ei suostu myöskään juhlapyhistä sopimaan, minullehan ne menee tuolla läsnäpidolla lähes aina.

Haluaisin, että olisi enemmän lastensa kanssa. Yritän ehdotella välillä päiviä tai pyytää apua, kun minulla esim. joku työjuttu, turha toivo.

Ap

Hauat että on enemmän lasten kanssa eli voit sanoa suoraan, että haluat omaa aikaa ja lapsivapaata. 

Isukilla on sitä omaa aikaa todella paljon. Hän voisi ottaa lapset lomilla, mutta ei halua, koska se isukin oma aika on tärkeämpää kuin lasten kanssa ajan viettäminen.

Vierailija
42/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tulee näkyväksi, että naisen ei kannata hankkia lapsia. 

Jahas jahas. Miehetkö niitä alkaa nyt synnyttämään? Takatuupparit keskenään vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä, suostui maksimissaan tuohon. Olen ehdottanut viikko-viikko, ei suostu. Ei suostu myöskään juhlapyhistä sopimaan, minullehan ne menee tuolla läsnäpidolla lähes aina.

Haluaisin, että olisi enemmän lastensa kanssa. Yritän ehdotella välillä päiviä tai pyytää apua, kun minulla esim. joku työjuttu, turha toivo.

Ap

Minkä ikäiset lapset?

He ovat 15 ja 17 vuotiaat.

Ap

Tämä ei ollut oikea ap.

Lapset ovat alakouluikäisiä.

Ap

Vierailija
44/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tästä opimme?

Opimme sen, että välttämällä yyhhoo äitejä, maailma on parempi paikka ja elämä on huomattavasti helpompaa.

Onhan se isukeille helppoa elämää, kun välttelevät omia lapsiaan. Kun ei tapaa lapsiaan, niin ei tapaa myöskään yyhoo äitiä.

Vierailija
45/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin täyshuoltajuutta sinun tilanteessasi. Jos ei ukkoa kerran kiinnosta omat lapset niin olkoon ilman. Hänen menetyshän se on.

Vierailija
46/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämmmä tehny kännipäissään kersoja ja nyt yrittää sälyttää niitä miehen harteille .

Kutsutko myös äitiäsi, mummoasi, siskoasi ja naispuolisia työkavereita ämmäksi? Mahtava tyyppi.

Vierailija
47/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hauat että on enemmän lasten kanssa eli voit sanoa suoraan, että haluat omaa aikaa ja lapsivapaata. 

Onko sinulla tämän kommentin heittäjänä kokemusta lapsista? Jos sinulla on lapsia, niin varmaankin haluat viettää heidän kanssaan ja seurata heidän kasvua ja kehitystä. Useimmat äidit ja isät haluavat. Sen vuoksi tällä palstalla ihmetellään näitä etäisejä, jotka eivät halua viettää aikaa lastensa kanssa tai edes tavata omia lapsiaan - ei, nämä isät haluavat vain sitä omaa aikaa ja lapsivapaata. 

Vierailija
48/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no, miehet ovat lojaleeja vain sille, jolta saavat parhaillaan pesää. Tajuaahan sen nopeasti, jos katsoo mitä tahansa paraikuntaa. perhettä tai eronneita. Fiksumpi jättää lapset tekemättä. Saahan yh-äidit kuitenkin yhteiskunnalta ruhtinaallosesti etuja, joten et sinä pulaan jää kuitenkaan.

Ja taas kerran kirjoitetaan roskaa: EI SAA! Työssä käyvä yh, äiti tai isä, ei saa yhteiskunnalta mitään muuta extraa kuin lapsilisän yh-korotuksen, joka on kuutisenkymppiä kuussa. Uskokaa nyt stna jo!. 

Se on sitten kokonaan eri juttu jos elämäntapana on olla päivänkakkara hatussa ja maksatetaan oma ja lasten elämä vuosikymmeniä yhteiskunnalla. Tämä ei liity yksinhuoltajuuteen. Olen yksinhuoltaja enkä ole ikinä saanut latin latia mitään muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät: en elatustukia, en asumistukia enkä yhtään mitään tukia Kelalta tai sossulta. Olen elättänyt lapset ja maksanut asumisen, ruuat ja harrastukset omalla työlläni. Omien lasteni lisäksi olen elättänyt muidenkin perheitä koska olen 65 000€ vuodessa tienaava nettoveronmaksaja. Ja totaalisen kyllästynyt siihen että yksinhuoltaja esitetään aina jonain tukisurkimuksena. 

Vierailija
49/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä on tahtojen taistelu meneillään kumpi joutuu olemaan lastenne kanssa. Näitä on lapsettomuudesta kärsivänä aina tosi kiva lukea. Jos itselläni olisi lapsi, taistelisin  ennemmin siitä ettei tarvitsisi antaa lapsia pois yhtään enempää kuin on sovittu. Kun tekee lapsia pitää aina olla varautunut siihen, että elämässä voi tulla vastaan tilanne jossa olet yksin vastuussa lapsista, ilman toista vanhempaa. Tällainen tilanne voi olla ero, jossa ex hylkää lapset tai puolison kuolema. Jos ei ole valmis hoitamaan lapsia siinä "worst case scenariossa" niin ei pidä tehdä yhtään lasta.

Sinun lapsettomuutesi ei taida nyt liittyä tähän mitenkään. Tässä toinen vanhempi ei kanna vanhemmuuden vastuutaan, siitä kyse.

Voi kulta pieni, et sitten ollenkaan ymmärrä lukemaasi. Se ettei toinen kanna vast

Minä synnyin 60-luvulla. Kun olin pieni, alle kouluikäinen, ja myöhemmin koululainen, niin meidät lapset raahattiin viikoiksi mummolaan. Alle kouluikäisenä olin kuusi viikkoa yhtä soittoa. Veljeni vietiin sinne heti, kun koulut loppui ja haettiin kotiin, kun koulut alkoi. Minun ei tarvinnut olla niin pitkään, mutta 6-7 viikkoa kuitenkin. Kukaan koskaan ei arvostellut minun vanhempia siitä, että he eivät halua olla lastensa kanssa. Nyt tulee hirveä haloo, jos yksinhuoltaja haluaisi kerran vuodessa lapsivapaan viikon.

Vierailija
50/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsu palaveriin lastenvalvojan luo. Jos isä ei pidä lapsia pidempää aikaa kesälomalla, maksaa sitten siltä kuulta elatusmaksuja sinulle enemmän.

Hölmö 😂 kun tapaamissopimukseen on kirjattu joka toinen viikonloppu eikä ole mitään sopimusta esimerkiksi lomista niin äitihän on saanut juuri sellaisen sopimuksen kun on itse halunnut ja allekirjoittanut joten mitään lisämaksuja on aivan turha odottaa saavansa mistään lomista. Näitä asioita olisi pitänyt miettiä jo ennen kuin lähti näitä lapsia edes itselleen teettämään tuolla miespololla.

Niin. Sopimusta voi muuttaa niin, että isä pitää lapset kesälomaviikoillaan ja jos se ei sankarille sovi, niin maksaa tiensä ulos tästä vähimmäisvelvoitteesta. Tsiisus.

Vierailija
51/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin täyshuoltajuutta sinun tilanteessasi. Jos ei ukkoa kerran kiinnosta omat lapset niin olkoon ilman. Hänen menetyshän se on.

Tuo ei ole hullumpi idea. Ja elarit sen mukaan.

Vierailija
52/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä on tahtojen taistelu meneillään kumpi joutuu olemaan lastenne kanssa. Näitä on lapsettomuudesta kärsivänä aina tosi kiva lukea. Jos itselläni olisi lapsi, taistelisin  ennemmin siitä ettei tarvitsisi antaa lapsia pois yhtään enempää kuin on sovittu. Kun tekee lapsia pitää aina olla varautunut siihen, että elämässä voi tulla vastaan tilanne jossa olet yksin vastuussa lapsista, ilman toista vanhempaa. Tällainen tilanne voi olla ero, jossa ex hylkää lapset tai puolison kuolema. Jos ei ole valmis hoitamaan lapsia siinä "worst case scenariossa" niin ei pidä tehdä yhtään lasta.

No sittenhän sinun pitäisi ihmetellä tätä isän käytöstä, ei vinkua äidille. 

Vierailija
53/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tulee näkyväksi, että naisen ei kannata hankkia lapsia. 

Jahas jahas. Miehetkö niitä alkaa nyt synnyttämään? Takatuupparit keskenään vai?

No ei. Olet varmaan huomannut, että syntyvyys on laskenut ja jatkaa laskuaan. 

Vierailija
54/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kurja tilanne. Tiedän että se ei aina lohduta, mutta sinä olet lastesi elämän tärkein ihminen nyt. Exäsi tulee menettämään oman elämänsä tärkeimmät ihmiset. Toivottavasti saisit pienen breikin kesällä. Onko isovanhemmat sellaisia, jotka voisivat auttaa? Kivaa kesää sinulle!

Vierailija
55/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika absurdi oletus että miehen mielenkiinto säilyy lapsiin kun ei parisuhdekaan säilynyt

Vierailija
56/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se on monesti, kun isukille ei riitä se, että isukki pääsee pämppäämään joka toinen viikonloppu nakit silmille. Pitää joka viikonloppu ottaa kännit. Ja koko kesäloma pitää olla terassilla ottamassa rentoutusta.

Vierailija
57/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vedota siihen, että lapsille olisi parasta, jos saisivat lomailla vanhempiensa kanssa mahdollisimman pitkään kesällä? Tietysti jos lasten hyvinvointi ei isää kiinnosta, niin eipä taida mikään vetoaminen auttaa.

Vierailija
58/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika absurdi oletus että miehen mielenkiinto säilyy lapsiin kun ei parisuhdekaan säilynyt

Ei todellakaan ole. Suhde lasten äitiin on oma ihmissuhteensa, suhde lapsiin on omansa. 

Vierailija
59/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se äidin mielenkiinto kuitenkin pysyy?? Mitä jos ei hänenkään? Kuka hoitaa lapset?

Vierailija
60/87 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v....miksi teit lapsia?

Miksi sinun äitisi ja isäsi tekivät lapsia?

Minun vanhempani ovat vastuullisia ihmisiä eivätkä tehneet lapsiaan hetken mielijohteesta vaan rakkaudesta niin lapsiin kuin toisiinsakin.

He eivät ole koskaan edes harkinneet eroavansa saati hylkäävänsä lapsiaan vaan he ovat kunnon ihmisiä. 

Ihmettelen edelleenkin, että miksi vitússa tämä lunttu teki lapsia kun on niin ailahtelevainen ja vastuuton?

Vanhemmillasi on varmaan ollut raskasta, kun saivat vä hä - älyi sen lapsen. Oletko nyt jossain tuetussa asumisyksikössä?

Sivusta