Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tarve miehillä on saada nainen hymyilemään heille? Olen naama peruslukemilla, ja mies tulkitsee minun olevan vihainen.

Vierailija
08.06.2024 |

En siis puhu omasta puolisostani, vaan tuntemattomista ja vaikkapa työkavereista (!!). Jos nainen ei heti miehen läsnä ollessa hymyile hammasrivistö loistaen, niin alkaa kärttäminen "no, mikä on? Miksi olet vihainen? Sanoinko muka pahasti?". Ja olen todistanut tämän tapahtuvan myös muille naisille, eli kyse ei ole minun Resting B-tch Facestani.

Tämä on kai käynyt joka naiselle? "Hymyile nyt vähän, ootko suuttunut mulle" jonkun tuntemattoman tai puolituntemattoman miehen suusta.

Töissä palaverissa minulta kysyttiin työhöni liittyvä kysymys, ja minun täytyi oikein miettiä vastaustani, että miten selitän tämän selkeästi. Kysymyksen esittänyt mies parahti melkein välittömästi, että älä nyt suutu, ei tästä tarvitse loukkaantua! Ja minulla tosiaan oli aivan perusilme kasvoillani. Vaihdettiin muiden naisten kanssa vilpittömän hämmentyneet katseet - he eivät olleet tulkinneet pohtivaa ilmettäni suuttuneeksi.

Miksi se naisen ilmeetön ilme hermostuttaa miehiä?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin kahvilassa, odotin pöytäni ääressä että työntekijä saa kahvini valmiiksi. Päässäni ei liikkunut pitkän päivän jälkeen yhtään mikään, edes silmät. Tuntematon mies tulee pyytämättä ja itseään esittelemättä istumaan pienen kahdenistuttavan pöytäni ääreen, ja alkaa lässyttämään kuin lapselle että heeei, mikä on, miksi olet noin surullinen, voit kertoa mulle.

No ei normaali mies tee tuollaista. Kyllä tuollaiselle juntille voi ihan vapaasti todeta, että vietän omaa hetkäni ja painuhan nyt välittömästi nevadaan.

Ja olen siis mies.

Vierailija
122/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun nuorena yhdessä junttilassa asuessani jokaisella baarikeikalla tuli ainakin yksi, joskus useampikin, urpo kysymään, että "mitä tuollainen tyttö tekee yksin tällaisessa paikassa, hymyile nyt vähäsen". Olin ihan tavallinen nuori nainen odottamassa ystävää vessasta tai tiskiltä ja omasta mielestä hyvällä mielellä. Se on joillakin nössöillä miehillä iskurepliikki, mutta antaa vain epävarman kuvan hänestä itsestään.

Ehkä mieheen on istutettu joku oletusasetus, että naisen kuin naisen pitäisi viihtyä ja olla iloinen aina. Miehen treffihaussakin on yksi ominaisuus luettelossa, että ovat muka huumorintajuisia. Ja paskat. Ehkä 2-5% miehistä on oikeasti hauskoja ja mukavaa seuraa, joiden kanssa naurattaa ja hymyilyttää.

Nyt minulla on mies, jonka kanssa on hauskaa nauraa yhdessä. Eikä hän ole koskaan sanonut minulle, että "hymyile nyt vähäsen". Naista naurattaa jos naurattaa. Ei kana käskien hymyile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin kahvilassa, odotin pöytäni ääressä että työntekijä saa kahvini valmiiksi. Päässäni ei liikkunut pitkän päivän jälkeen yhtään mikään, edes silmät. Tuntematon mies tulee pyytämättä ja itseään esittelemättä istumaan pienen kahdenistuttavan pöytäni ääreen, ja alkaa lässyttämään kuin lapselle että heeei, mikä on, miksi olet noin surullinen, voit kertoa mulle.

No ei normaali mies tee tuollaista. Kyllä tuollaiselle juntille voi ihan vapaasti todeta, että vietän omaa hetkäni ja painuhan nyt välittömästi nevadaan.

Ja olen siis mies.

Voi kuule, kyllä tuota tapahtuu ja paljon.

Vierailija
124/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitää mahtua tiettyyn rooliin. Hymyilevän kiltin nuken. Muuten ei kelpaa edes juttelukaveriksi.

Vierailija
125/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen siis mies.

Voi kuule, kyllä tuota tapahtuu ja paljon.

No siis kyllähän juntteja on paljon. Mutta on niitä samantasoisia naisiakin ihan vastaavasti. Vaikka toki käyttäytyvät eri tavalla.

Vierailija
126/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle on työhaastattelun jälkeen johtajamies antanut palautetta että miksi en hymyillyt haastattelussa ja he jo epäilivät, olenko vihainen.

Oikeasti tilanne oli se että minulla oli talon sisäisenä, määräaikaisessa työsuhteessa olevana hakijana etulyöntiasema muihin hakijoihin (erityisesti mieheen, jolle paikka oltiin pedattu) nähden. Haukkumalla ja naureskelemalla minut pyrittiin lannistamaan niin, etten tätä näkisi.

Että sellainen selitys omalle epäpätevyydelle. 

Miten se on naisten mielestä aina muissa vika? Puutuuko naisilta kyky itsereflektioon`?

Vierailija
127/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ikiaikainen tekniikka joka tulee kyseisen henkilön kommunikaatiotyyliin liittyvänä refleksinä ja jolla yritetään osoittaa nokkimisjärjestystä ja horjuttaa toisen itsetuntoa. Tuollainen tarvitsee vähän koirakoulua eli ei missään tapauksessa saa palkita käytöstä hämääntymällä ja selittelemällä en minä ole vihainen tms.  Voit naurahtaa ja vaikka näyttää peukkua (se viestii että ymmärrämme mitä nyt yrität)  mutta muuten ei kannata noteerata. Jatka vaan asiallista vastaustasi.

Vierailija
128/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huolehdi ap, juuri sinunlaisten valittajien takia, en ole suomalaisten naisten kanssa tekemisissä. Vaimon hommaan ulkomailta.

Jälleen kerran yksi mies joka uhoaa tätä, mutta tekee sen päivystämällä mammapalstalla :D

Jep. Sitten kun se tapahtuu muija vie vähäisetkin rahas, kun uskottelet hänen pitävän sinusta. Haluaa vain kansalaisuuden ja rahaa. 

En ole ikinä käskenyt miestä hymyilemään minulle,mutta minulle on kyllä tullut kehoituksia vaikka ihan normi ilme ja hyvällä tuulella olen ollut. Kunnon isku naamaan. Ehkä miettii uudestaan jatkossa urputtaa ko.

Vierailija
129/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä umpimielisten metsäläismuijien ketju tämä on?

Hymyä huuleen!!

Menepä lutkuttamaan miehesi kullis ja ole hiljaa

Vierailija
130/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsivätkö miehet tuntemattomistakin naisista "elämän sulostuttajaa"? Deittisivuistoilla näkee paljon profiileja, joissa kerrotaan että etsitään naista tuomaan iloa elämään. Onko nainen miehelle vain eloton esine, jonka elämäntehtävä on ilostuttaa elämää? Mitään omaa persoonaa tai ajatuksia naisella ei saa olla.

Toisaalta miehet myös inhoavat niitä kikattavia bimboja. Sänkyyn kelpuutetaan, mutta ei täyspäiväisesti elämään sulostuttamaan miehen harmaata arkea. Hymyilläkin voi ilmeisesti liikaa, kun mies tivaa että mikäs nyt naurattaa.

Täyspäiväinen nainen onkin lähinnä rasite.

Vierailija
131/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun nuorena yhdessä junttilassa asuessani jokaisella baarikeikalla tuli ainakin yksi, joskus useampikin, urpo kysymään, että "mitä tuollainen tyttö tekee yksin tällaisessa paikassa, hymyile nyt vähäsen". Olin ihan tavallinen nuori nainen odottamassa ystävää vessasta tai tiskiltä ja omasta mielestä hyvällä mielellä. Se on joillakin nössöillä miehillä iskurepliikki, mutta antaa vain epävarman kuvan hänestä itsestään.

Ehkä mieheen on istutettu joku oletusasetus, että naisen kuin naisen pitäisi viihtyä ja olla iloinen aina. Miehen treffihaussakin on yksi ominaisuus luettelossa, että ovat muka huumorintajuisia. Ja paskat. Ehkä 2-5% miehistä on oikeasti hauskoja ja mukavaa seuraa, joiden kanssa naurattaa ja hymyilyttää.

Nyt minulla on mies, jonka kanssa on hauskaa nauraa yhdessä. Eikä hän ole koskaan sanonut minulle, että "hymyile nyt vähäsen". Naista naurattaa jos naurattaa. Ei kana käskien hymyile.

"omasta mielestä hyvällä mielellä" Juuri näin! Mitä nämä käskyttävät ihmiset kuvittelevat? Ettäkö nainen oikein ilahtuu käskystä hymyillä, ja alkaakin hymyillä kuin Naantalin aurinko tälle tuntemattomalle miehelle? Oikeasti siinä tilanteessa tulee vain paha mieli, kun on omissa ajatuksissaan iloisillakin mielillä, ja siihen tulee tuntematon käskyttämään että tuo ilme ei kelpaa minulle, alas kikattamaan ja ilahduttamaan minua. Sitten kun tästä pahastuu ja kääntyy poispäin miehestä, niin alkaa valitus että mitä sä nyt oikein suutuit, helkutin äm_mät.

Vierailija
132/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi puolituttu mies jankutti että hymyile nyt vähän,mitä sä murjotat. Loppuillan sitten tujiotin miestä käsi poskella kasvoillani jähmeä,irvistävä hymy josta tuli varmaan lähinnä mieleen   se  Kiroilevan Siilin "v""u tää hymyily sattuu!" tai Jokeri. En voinut puhua sen hymyn takia mitään joten nyökyttelin vain .Kun mies siirtyi kauemmaksi seurasin perässä ja hymyilin yhä. Lopulta pokkani petti ja aloin nauraa niin että röhkäisin kuin sika ja nenästä lensi räkää. Miesparka oli ihan paniikissa :D Toivottavasti oppi jotain!

Vierailija
133/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen hymy piristää aina päivää. Siis minun päivääni 👍

M37

Vierailija
134/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa ne naisetkin odottaa hymyilemistä. Kerran eräs treffikumppani ei halunnut toista tapaamista, koska koki että minä koin treffit ahdistaviksi, koska en kunnolla hymyillyt koko aikana. Koin olevani treffeillä enkä missään kaupan kassalla asiakaspalvelutyössä, jossa pitää tekohymyillä.

Sä vertaat treffejä töissä olemiseen? Ap. puhui siitä kun työkaveri vaatii hymyilemään.

No sillä nyt ei ole mitään väliä, että ollaanko treffeillä vai töissä. Tässä nyt on pointtina vain se, että miten ihmisiä tulkitaan. Hymyillä ei ole pakko missään tilanteessa, mutta ei myöskään pidä ihmetellä, jos kivikasvoa pidetään vittuuntuneena.

Vierailija
135/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, sinun kaltaisista osaa pysyä loitolla pelkän naaman ilmeen ansiosta.

Hymyilevä mies

Vierailija
136/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa ketään ei kiinnosta ilmeesi. Yleisellä tasolla hymyileminen ja asiallinen hyvällä tuulella oleminen on sivistystä. Sinä olet moukka ja siksi et tätä tule koskaan ymmärtämään.

Vierailija
137/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä ajattelee yhä vaan naisia seksiobjekteina ja miellyttävinä äidillisinä hahmoina. Nykyinen "tasa-arvo" on oikeasti tosi pinnallista, miehet ovat vaan oppineet peittämään todelliset mielipiteensä. Miehiä ei ajatella runkkumatskuna niin niiden ei tarvitse miesten mielestä hymyillä.

Vierailija
138/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole saanut mitenkään jovin usein kritiikkiä hymyilettömyydestä, vaikka kovasti eräät yrittivät sitä vähän toisten kautta antaa... lmeeni ei ole myöskään mitenkään vihainen, vaikka jotkut ovat tahalleen näinkuulemma huhuilleet. Ai miksi? No liittyen erääseen mustamaalaamiseen on haluttu esittää tietynlaisena henkilönä. 

Tiedän että suurin osa ihmisistä ei ajattele niin että hymyilettömyys olisi sama kun vihaisuus. Jotkut ehkä ajattelee noin, mutta hyvin harva. 

Vierailija
139/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sillä nyt ei ole mitään väliä, että ollaanko treffeillä vai töissä. Tässä nyt on pointtina vain se, että miten ihmisiä tulkitaan. Hymyillä ei ole pakko missään tilanteessa, mutta ei myöskään pidä ihmetellä, jos kivikasvoa pidetään vittuuntuneena.

Mä hymyilen joitakin kertoja töissä mutta en koko ajan. Ei voi olla koko ajan naama virneessä 

Vierailija
140/143 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei kelpaa, jos et hymyile, olet vihainen, jos hymyilet olet liian tuttavallinen ja yrität muka flirttailla.

Naamalle pitäisi saada naamari jonka ilmeen sen näkijä voi itse valita omasta appistaan.