Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten määrä ensimäistä kertaa alle miljoonan

Vierailija
08.06.2024 |

Mikä on sinun tärkein syysi olla hankkimatta laspia?

https://yle.fi/a/74-20091397

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita syitä, enemmän syitä olla hankkimatta kuin hankkia.

Vierailija
42/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä into joillain on tuputtaa omia valintojaan muille ainoina oikeina. 

Valtaapitävillä on ollut aina joku mielipide lasten hankkimisesta, puolesta tai vastaan. Aika ikävää, jos joku tekee henkilökohtaisia valintoja sen pohjalta, mitä joku muu toivoo hänen tekevän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut ainakin 3 lasta mutta hyvää miestä ei löytynyt.

Vierailija
44/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua lapsia, ei sen syvällisempää syytä asialle.

Vierailija
45/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voisin ajatuksen tasolla hankkia lapsen jos olisi varmasti vastuunsa kantava lapsen puoliksi hoitava mies, tarpeeksi rahaa ja vakaa elämäntilanne niin että molemmilla vanhemmilla pysyvä työ. En kuitenkaan halua lasta niin paljon että laskisin elintasoni köyhyys rahalle ja katkeroituisin taatusti jos mies häipyisi tai ei hoitaisi osuuttaan. 

Vierailija
46/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään velvollisuutta tehdä lapsia - jos niitä ylipäätään pystyy saamaan ja elättämään. Mikä on ap:n motiivi painostaa ihmisiä vauvan tekoon? Muiden lastenhankkiminen ei ole sinun asiasi. 

Tämä kommentti on venäjän propagandaa

Vanhusten yhteiskunta on helppoa tuhota!

Et vaan satu tykkäämään tästä mielipitestä, joten sanot sitä venäjän propagandaksi. Onhan tuokin tapa yrittää ottaa väitteltä pohja pois. Mikä ihmeen vanhusten yhteiskunta? 

Edelleenkään ei ole sinun asiasi, hankinko lapsia vai en. Siinä vaiheessa kun mahdollinen lapsi on työelämässä, suuret ikäluokat ovat jo kuolleet ja Venäjän sotakassasta on raha loppunut ajat sitten. Maailma on ihan eri näköinen 20 vuoden päästä ja emme voi tietää, onko lasten hankkiminen sitä maailmaa varten fiksua vai ei. Ainut syy hankkia lapsia on se, että itse haluaa. 

Vierailija
47/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ja sen kasvatus ja pitäminen on erittäin kallista ja joudut sitoutumaan lapseen 16-18 vuotta ennen kuin voit potkaista ulos elämään omillaan. Sen sijaan talous ja työelämä on hyvin epävakaata ja arvaamatonta, mikä tahansa tekijä voi suistaa työttömyyteen tai köyhyyteen ja siksi jatkuvasti eletään reunalla ja pelätään pahinta.

Vierailija
48/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet 35v suomalaisista miehistä lapsettomia. Miettikää sitä.

Niin? Tuohan nyt on ihan odotettavissa, koska 35-vuotiaan miehen puoliso on todennäköisesti n. 32-33 eli vielä hyvin tyypillisessä synnytysiässä. Puolet heistä on siis jo saanut lapsia ja jäljellä olevasta puoliskosta moni saa parin vuoden sisään. 

Vierailija
49/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on nykyinen hallitus.

Miksi syntyvyys alkoi syöksyä jo kymmenisen vuotta ennen nykyisen hallituksen aloittamista? Entä miksi syntyvyys on laskenut niissäkin maissa, joissa Suomen nykyinen hallitus ei päätä mistään?

Vierailija
50/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt lapsista. Erityisesti vauvat inhottavat minua. En halua sitä elämäntyyliä. Tämän on ollut minulle aina täysin selvää. Elän onnellista, vaurasta ja tasapainoista elämää ilman lapsia. Suomalaiset ei ole mitenkään erityinen kansa, että sitä pitäisi jotenkin erityisesti pyrkiä säilyttämään. Päinvastoin; suomalaiset ovat rumia, köyhiä ja sairaita (erityisesti Itä-Suomessa). On vaan hyvä, jos tämä surkea geneettinen pölvästiväki vähenee.

Vierailija
51/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää aika valtavasti tämä, että "Voisimme kertoa tarkemmin missä iässä ikä vaikuttaa oikeasti lisääntymiseen ja se ei ole 40". Miten tämän kertominen auttaa jos samalla yrittää selvitä erittäin hektisestä ja epävarmasta pätkätyöelämästä, pitää hoitaa omia vanhempia jo parhaassa lastentekoiässä 20-30 v., synnytyssaaraloita suljetaan ja miehet haluavat ikuista poikamieselämää?

Vierailija
52/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidot paranee kun väki vähenee ainoastaan virka siat huolissaan suojatöistään.

Vierailija
53/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n/  Kok:n / RKP:n vallan alla ollaan kuin siirtomaavallan alla.                        

db                                                                    

Vierailija
54/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin riskihän siinä on se että miehet vitkuttelee niin kauan että raskaus ei enää ala lainkaan ja mieskin jää lapsettomaksi kun itselläkin alkaa jo olla ikää eikä uutta parisuhdetta noin vaan löydykään.

Mies kypsyy nykyisin vasta noin 50-vuotiaana isyyteen ja silloin pitää hakea vaimo lasten äidiksi Venäjältä tai Aasiasta.

Vierailija
55/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset jota eivät hanki lapsia ovat isänmaan pettureita. Eikä heitä tulisi palkata.

Väestö tulee romahtamaan kaikkialla maailmassa (koska lapsia ei synny), mutta minua kiinnostaa lähinnä Suomen syntyvyys.

Venäjän propaganda yrittää saada naiset jäämään lapsettomiksi. Suomen elinvoima halutaan näivettää. Eikä tänne kannata silti tuoda massoittain huumeveikkoja ja terroristeja.

Suomalaisten on tehtävä lapsia.

Jos tähän rölläykseen lähtee mukaan, niin suurimpia isänmaan pettureita ovat korkeasti koulutetut miehet 😅 Nehän ne ei lapsia halua. 

Ihan tilastollisesti matalasti koulutetut miehet ovat useammin lapsettomia kuin pitkälle kouluttautuneet.

Vierailija
56/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt lapsista. Erityisesti vauvat inhottavat minua. En halua sitä elämäntyyliä. Tämän on ollut minulle aina täysin selvää. Elän onnellista, vaurasta ja tasapainoista elämää ilman lapsia. Suomalaiset ei ole mitenkään erityinen kansa, että sitä pitäisi jotenkin erityisesti pyrkiä säilyttämään. Päinvastoin; suomalaiset ovat rumia, köyhiä ja sairaita (erityisesti Itä-Suomessa). On vaan hyvä, jos tämä surkea geneettinen pölvästiväki vähenee.

Oma lapsi on ihan eri asia kuin muiden kuolaavat haisevat kakarat.

Vierailija
57/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankinta ei ole minulle maailman tärkein asia, vaikka siinä hyvätkin puolet näen. Olen 36-vuotias ja vasta eronnut. En taida ehtiä löytää miestä ja en ikimaailmassa alkaisi itselliseksi äidiksi, koska olisin silloin niin sidottu lapseen että ajatuskin ahdistaisi. Nuorena alle kolmekymppisenä halusin viettää vapaata nuoruutta. Vuodet 30-35 olivat sellaista ettei elämäntilanne ollut tarpeeksi vakaa enkä olisi halunnut lapsia tilanteeseen missä ei edes miehen kanssa samalta paikkakunnalta töitä saada. 

Vierailija
58/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin kehotti venäläisiä elvyttämään vanhan suurperheperinteen, ja hankkimaan seitsemästä kahdeksaan lasta

Suomessa Venäjän propaganda,

Vihreiden esittämänä 🤢

taas jauhaa, kuinka Suomalaisten ei pidä lisääntyä. Kuinka Suomen pitää näivettyä.

Tehkää niitä lapsia!!!

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010028340.html

# vihreät on kuoleman kultti

Vierailija
59/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hankinta ei ole minulle maailman tärkein asia, vaikka siinä hyvätkin puolet näen. Olen 36-vuotias ja vasta eronnut. En taida ehtiä löytää miestä ja en ikimaailmassa alkaisi itselliseksi äidiksi, koska olisin silloin niin sidottu lapseen että ajatuskin ahdistaisi. Nuorena alle kolmekymppisenä halusin viettää vapaata nuoruutta. Vuodet 30-35 olivat sellaista ettei elämäntilanne ollut tarpeeksi vakaa enkä olisi halunnut lapsia tilanteeseen missä ei edes miehen kanssa samalta paikkakunnalta töitä saada. 

Petturi

Vierailija
60/185 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

Vauva 😍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme