Jauhelihakastike ja keitetyt perunat = ankeuden huippu
En tajua miksi jotkut vielä vuonna 2024 kokkailevat noita pula-ajan ruokia, kun kaupat on täynnä vaikka mitä raaka-aineita.
Kommentit (176)
Luulen, että aloittajan ruuanlaitto on tyyliä eines mikroon ja pling.
Vierailija kirjoitti:
Terveellistä kotiruokaa ja pitää valittaa.
Mikä tuossa on terveellistä? Punainen liha, eläinrasva, vehnäjauho, tärkkelys, vitamiinien matala pitoisuus?
Ruoka se on sekin ja pohjimmiltaan ruoka on vain energiaa, jolla sinä pysyt hengissä. Syököön kukin mitä haluaa. Nälän saa tyydytettyä halvalla tai kalliilla. Oma valinta.
Maksaisin heti kympin annoksesta jos joku tekis tuota mulle. Hyvää perusruokaa. Itse en osaa kokata.
Maksaisin heti kympin annoksesta jos joku tekis tuota mulle. Hyvää perusruokaa. Itse en osaa kokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on terveellistä? Punainen liha, eläinrasva, vehnäjauho, tärkkelys, vitamiinien matala pitoisuus?
Puhtaat, prosessoimattomat raaka-aineet, minimaalinen määrä torjunta-aineita, luonnonmukainen ravinto.
Hakkaa jotkut natriumglutamaatissa uivat, geenimanipuloidut aasialaiset ruuat ihan 6 - 0
Lapset,lapset ja sitten kymmeneltä nukkumaan kun hiljaisuus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha on merkittävin vitamiinilähde ruokaympyrässä. Eläin on ravitsemuksellisesti terveellistä korkean proteiinipitoisuuden vuoksi ja eläinrasvankaan ei ole todettu olevan epätervellistä missään tutkimuksessa. Demonisointi perustuuu politiikkaan ja nykyään ilmastopolitiikkaan.
Tyhmä provo. Jos ei, niin ap sietäisi saada risusta kintuille.
Muistaa vaan hauduttaa pitkään. 2-3 tuntia on sopiva. Samettisen pehmeää, ja maku paranee.
Perunaa ja kastiketta. Suomalaisen ruokakulttuurin perusta.
Kotiruokaa ja salaatti, niin näläkä lähtee.
Kunnon jauhelihakastike on nykyisin luksusta! Eihän nuoret osaa enää sellaista valmistaa ollenkaan. Hyvän jauhelihakastikkeen tekeminen on paljon vaikeampaa kuin monen nykyajan kotiruoan.
Jostain syystä omat tyttäret tykkäsi aikanaan tosi paljon tästäkin. Ja hyvältä maistuu lastenlastenkin suussa papan tekemä kastike ja perunat, lisää pyytävät aina.
Joskus oli jauheliha halvinta lihaa ja siksi leimautui varmaan köyhien ruuaksi, nykyään hinnalla ei ole mitään väliä. Maku ratkaisee. Syökö joku köyhä riisiä tai pastaa jopa :) Onneksi ei olla niin köyhiä :) Peruna on paras mutta vaihteeksi muutakin.
Juuri eilen tein tuota herkkua. Mikä sen parempaa kuin oikein tehty ruskea kastike, jossa pähkinäinen maku. Siitä muunto jauhelihakastikkeeksi varhaisperunoiden kera nautittuna. Opetelkaa kokkaamaan oikein, klassikkoruoat herkullisia.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että aloittajan ruuanlaitto on tyyliä eines mikroon ja pling.
Einekset on näitä ihan samoja ankeita mössöjä, kinkkukiusauksia ja nakkikastikkeita. En todellakaan syö :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Selkeästi et ole ruuanlaittotaitoinen, koska oikein kokattuna tuo on herkkua.
Jauheliha? Peruna? Suoraan 70-luvulta. Tuo ei ole herkkua nähnytkään.
Kuka edes nykyään ostaa jotain jauhelihaa.
Sitä myydään yli 30 miljoonaa kilo vuosittain. Siinä on aika monta 400g pakkausta. Että kyllä sit varmaan jotu ostaa
Nistipata sen sijaan, aijai. Se se on jumalten ruokaa.
Ap
varhaisperunoita