Jauhelihakastike ja keitetyt perunat = ankeuden huippu
En tajua miksi jotkut vielä vuonna 2024 kokkailevat noita pula-ajan ruokia, kun kaupat on täynnä vaikka mitä raaka-aineita.
Kommentit (176)
Suurin osa taitaa olla sellaisia joita ei ole opetettu kokkaamaan eikä maku maailma ole Kaskinen. Kyllähän kypsäksi keitetty, maustettu jauhelihakastike on todella hyvä ruoka. Moni ei osaa tehdä ruskeaa kastiketta. Kaksinen
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Selkeästi et ole ruuanlaittotaitoinen, koska oikein kokattuna tuo on herkkua.
Enpä ole "kokannut" tuollaista koskaan itse. Muiden tekemänä vaan syönyt, mutta ilmeisesti tässä maassa ei sitten ole kovin montaa ruoanlaittotaitoista...
Ai että, mä taas tykkään. Naudan jauhelihasta, lisukkeeksi punajuurisalaattia ja porkkanaraastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Selkeästi et ole ruuanlaittotaitoinen, koska oikein kokattuna tuo on herkkua.
Enpä ole "kokannut" tuollaista koskaan itse. Muiden tekemänä vaan syönyt, mutta ilmeisesti tässä maassa ei sitten ole kovin montaa ruoanlaittotaitoista...
Tai sitten vaan sellaisia ei ole sinun tuttavapiirissäsi.
Juuri eilen tein tuota peruskotiruokaa, ja sen makua kehuttiin. Kyllä jauhelihakastike ja perunat on aivan kelpo ruoka! Sen ei tarvitse olla edes epäterveellistä, kun ei käytä rasvaista jauhelihaa ja kun siihen laittaa mukaan esim. porkkana- ja selleriraastetta. Makua siihen saa, kun osaa sen hyvin maustaa ja hauduttaa, kyllä jauhelihakastike on oikein hyvää!
Itse kyllä tykkään. Jauhelihakastikkeenkin voi tehdä monella ei tavalla. Nyt kun jo saa uusia perunoita niin syön niitä joka päivä jossain muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha? Peruna? Suoraan 70-luvulta. Tuo ei ole herkkua nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes nykyään ostaa jotain jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai huippuravintoloissa ei tarjoilla ollenkaan perunaa? Oletko koskaan edes käynyt sellaisessa?
Pula-aikana jauhelihaa? Salli mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes nykyään ostaa jotain jauhelihaa.
Niinpä. Eiköhän sitä ole vain ihan näytösluontoisesti kaupassa.
Eihän sun tarvitsekkaan tajuta. Toi on mun herkkuruoka, vieläpä muussilla. Nam.
Kiitti vinkistä ap. Mietin tässä just että mitä laittaisi ruuaksi. Jauhelihakastike, ihan oikealla ruskeella kastikkeella.
Siihen kastikkeeseen voi raastaa tai lisätä pakastekasviksia aika paljon. Ja meillä käytetään ainat tomaattisosetta purkillinen, silloin siitä saa kasviksiakin ruokavalioonsa. Tietysti ne kasvikset voi tarjota erikseenkin.
Vain kerran on nuori kysynyt, että onko tässä lihaakin.
Pula-ajan ruoka ja nykyajan valikoima.
?
Miten te mietitte tätä elämää.
?
Todellista ankeutta on pelkkä pottu,ei edes sitä jauhelihaa.
Terveellistä kotiruokaa ja pitää valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellista ankeutta on pelkkä pottu,ei edes sitä jauhelihaa.
Uusi peruna vai paleltunut vanha?