En jaksa henkisesti työpaikallani
Todella huonoa johtamista. Toimenkuvat epäselvät ja se alkaa jo aiheuttaa kismaa tiimin sisällä. Esihenkilöltä erikoisia, ristiriitaisia ohjeita ja vaatimuksia. Henkilöstökyselyssä erittäin huonot pisteet mm johtamisesta ja työkuorman määrästä. Kuitenkaan näihin ei pureuduta. Ei ylemmältä tasolta eikä HR puoleltakaan. Mua ahdistaa se paikka. Yritän vain tehdä työni mutta silti tämä sekasorto tuntuu kohta vievän mielenterveyden. En osaa edes selittää.
Kommentit (61)
Meillä sama,jään seuraamaan. Lisäksi pomo nostaa joidenkin palkkoja ja antaa erityisvapauksia heille ketkä nuolevat peppua. Jos olet ahkera ja teet työsi tunnollisesti mutta et nuoleskele ketään, saat tapella jopa tessin oikeuksistasi.
Älä valita vaan keskity niihin tehtäviin johon olet palkattu. Perusta oma yhtiö, jos haluat päättää kuinka yhtiötä johdetaan.
Vaihda sitten työpaikkaa!
t: työnantaja
Entisessä työpaikassani meillä teetätettiin joku työnhyvinvointikysely ja vastattiin kaikki siihen rehellisesti. Kun sitten tuloksia käytiin läpi, pomot päättivät että olimme ymmärtäneet kysymykset väärin kun tuli niin huonot arvostelut :D :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama,jään seuraamaan. Lisäksi pomo nostaa joidenkin palkkoja ja antaa erityisvapauksia heille ketkä nuolevat peppua. Jos olet ahkera ja teet työsi tunnollisesti mutta et nuoleskele ketään, saat tapella jopa tessin oikeuksistasi.
No mikset sitten nuole peppua ja jätä muita tehtäviäsi tekemättä jos siitä kerran palkitaan paremmin?
Firmaa voi aina vaihtaa, jos siinä ei ole ongelmaa miten teet työsi. Palkkakin nousee, kun kokemuksesta maksetaan ylimääräistä.
Omalla asenteella on suuri merkitys. Itse olen ollut huonoissa työpaikoissa ja ymmärtänyt lähteä kun touhu meni pskaksi. Hyviäkin työpaikkoja on ja olen nyt sellaisessa.
Etsi muuta työtä, ennen kuin päädyt sairaslomalle. Joka paikassa on ongelmansa, mutta oleellista on, miten firma toimii ongelmatilanteissa. Ei ongelmien pitäisi aiheuttaa kohtuutonta ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassani meillä teetätettiin joku työnhyvinvointikysely ja vastattiin kaikki siihen rehellisesti. Kun sitten tuloksia käytiin läpi, pomot päättivät että olimme ymmärtäneet kysymykset väärin kun tuli niin huonot arvostelut :D :D
Omat kokemukset noista kyselyistä on, että jos tulokset on huonot, niin työntekijät itse laitetaan tekemään jotain asialle. Järjestetään workshopeja ja vastuullisia, jotka hoitavat hommat "kuntoon". Eli saa vain lisää paskaa niskaan itselle. Siksi vastaan nykyään aina neutraalisti, että kaikki ihan ok, vaikkei olisikaan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset sitten nuole peppua ja jätä muita tehtäviäsi tekemättä jos siitä kerran palkitaan paremmin?
Kaikki ei ole luotu sellaiseen, ja siksi se vtuttaakin, kun jotkut tekevät sitä luontaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Älä valita vaan keskity niihin tehtäviin johon olet palkattu. Perusta oma yhtiö, jos haluat päättää kuinka yhtiötä johdetaan.
Jep. Mut palkattiin tiettyyn työhön. Se laajenee koko ajan. Nostin kissan pöydälle ja sanoin tästä. Esimies ei reagoinut kuin kiittämällä. Tai hänellä on oikeastaan kätyri joka on kuin kakkospomo. Eli tilitän asiani kahdelle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukset noista kyselyistä on, että jos tulokset on huonot, niin työntekijät itse laitetaan tekemään jotain asialle. Järjestetään workshopeja ja vastuullisia, jotka hoitavat hommat "kuntoon". Eli saa vain lisää paskaa niskaan itselle. Siksi vastaan nykyään aina neutraalisti, että kaikki ihan ok, vaikkei olisikaan ok.
Mä jätän vastaamatta täysin ellei asioille mitään tehdä.
Työ on vaan työ. Aivot narikkaan ja teet mitä pitää, jotta palkkapäivänä edes voit olla iloinen. Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Ei feng shuin tarvitse siitä kärsiä. Miksi otat jonkun työn noin vakavasti? Sehän on vaan työ, jota teet rahan takii.
Yritä etsiä tässä samalla uutta työpaikkaa ja vaikea tässä on muuta neuvoa kuin, yritä jaksaa. Mutta jos tuntuu että järki lähtee niin sit kannattaa vaan lähteä... Mikään työpaikka ei ole mielenterveyden menettämisen arvoinen.
Ap on tyypillinen nainen. Ei kestä työelämää vaikka niin kovasti sinne vinkui.
Mitkä ovat omat mahdollisuutesi edetä esimieheksi?
Vierailija kirjoitti:
Olisko omalla uhriutuvalla ja pakkosuorittavalla asenteella jotain tekemistä? Ja et takuulla myöskään tajua muiden luovuutta yms joka on yrityksen voimavara nykyaikana. Tekoäly hoitaa sinunkin tUnNOllIsEt työsi kohta.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat omat mahdollisuutesi edetä esimieheksi?
Tämä. Ei ole mitään järkeä jäädä työpaikkaan, jossa ei itse pysty etenemään asemaan, jossa voi vaikuttaa esim työpaikan ilmapiiriin.
Töissä käydään vain, jotta vapaalla voi tehdä mitä haluaa. Miksi työ on sinulle koko elämä? Vapaapäiväkin menee sen märehtimiseen.
Jos et osaa selittää niin asiaan on vaikea puuttua. Se että sinua vaivaa jokin yleisesti taustalla vellova harhasi ei kuulu HR:lle vaan psykiatrille.