Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa henkisesti työpaikallani

Vierailija
08.06.2024 |

Todella huonoa johtamista. Toimenkuvat epäselvät ja se alkaa jo aiheuttaa kismaa tiimin sisällä. Esihenkilöltä erikoisia, ristiriitaisia ohjeita ja vaatimuksia. Henkilöstökyselyssä erittäin huonot pisteet mm johtamisesta ja työkuorman määrästä. Kuitenkaan näihin ei pureuduta. Ei ylemmältä tasolta eikä HR puoleltakaan. Mua ahdistaa se paikka. Yritän vain tehdä työni mutta silti tämä sekasorto tuntuu kohta vievän mielenterveyden. En osaa edes selittää. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nin käy kun 2000-luvulla syntyneet lumihiutaleet aloittaa työelämän.

Olen syntynyt 1970-luvulla ja nähnyt monenlaisia työpaikkoja. Tämä on sairain kaikista. 

Vierailija
42/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo hän joka ei osaa edes muodostaa suomen kielistä otsikkoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi vähän epäselväksi miten olet pyrkinyt vaikuttamaan asioihin? Esim HR-osastolla on henkilöitä, joiden vastuulla on ratkaista niitä ongelmia. 

Olen ollut yhteydessä HR-osastoon, viimeisimpänä luottamusmiehen kautta. Ei tapahdu mitään. 

Ja nyt sitten ajattelit odottaa ja odottaa, että kaikki muuttuu että viimeinkin saat sen minkä haluat? 

Jos iso firma hehkuttaa työhyvinvointia yms mutta ei toimi mitenkään yksittäisen tiimin hyväksi niin on aika outoa. On pyydetty tiimiläisten toimesta vaikka mitä, ei auta. Voin asialle lähtemällä pois. Se on totta. Ap

Mulle on ihan sama jotkut markkinointi sloganit. Teen kaksi viikkoa töitä ja työnantaja maksaa siitä palkan ja me ollaan sujut. He eivät ole mulle yhtään sen enempää velkaa. 

Vierailija
44/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi vähän epäselväksi miten olet pyrkinyt vaikuttamaan asioihin? Esim HR-osastolla on henkilöitä, joiden vastuulla on ratkaista niitä ongelmia. 

Olen ollut yhteydessä HR-osastoon, viimeisimpänä luottamusmiehen kautta. Ei tapahdu mitään. 

Ja nyt sitten ajattelit odottaa ja odottaa, että kaikki muuttuu että viimeinkin saat sen minkä haluat? 

Jos iso firma hehkuttaa työhyvinvointia yms mutta ei toimi mitenkään yksittäisen tiimin hyväksi niin on aika outoa. On pyydetty tiimiläisten toimesta vaikka mitä, ei auta. Voin asialle lähtemällä pois. Se on totta. Ap

Mulle on ihan sama jotkut markkinointi sloganit. Teen kaksi viikkoa töitä ja työnanta

Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. Ei valtio, ei työnantaja, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään.

Vierailija
45/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat omat mahdollisuutesi edetä esimieheksi? 

Tämä. Ei ole mitään järkeä jäädä työpaikkaan, jossa ei itse pysty etenemään asemaan, jossa voi vaikuttaa esim työpaikan ilmapiiriin. 

Pikkupomon paikka firmassa jossa ongelmat tulevat ylempää, on pahin mahdollinen. Pikkupomolla on aika harvoin oikeaa sananvaltaa mihinkään, vaan toimintatavat määritellään ylempänä. Tehtäväsi on edustaa firmaa, joten tiimisi syyttää sinua ongelmista. Vaihtoehdot ovat, kovetat itsesi tai palat loppuun. Ei kannata. 

Vierailija
46/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama jotkut markkinoin

Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. Ei valtio, ei työnantaja, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään.

Aikuisuudesta on tullut paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella. Harhainen itsekuva on johtanut siihen, että itsensä ja omien asioiden muuttamisen sijaan halutaan muuttaa kaikkia myita ympärillään olevia ihmisiä.

Vierailija
47/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisuudesta on tullut paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella. Harhainen itsekuva on johtanut siihen, että itsensä ja omien asioiden muuttamisen sijaan halutaan muuttaa kaikkia myita ympärillään olevia ihmisiä.

Tuo harhainen itsekuva on uhripuhetta. Nytkin rouva kokee olevansa olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.

Vierailija
48/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää tuoda esiin epäkohtia ja tarvittaessa äänestää jaloillaan, jos mahdollista. Joka sanoo että epäkohtia pitää sietää, tekee itselleen karhunpalveluksen. Saavutetuista eduista pääsevät nauttimaan muutkin kuin ne, jotka alunperin päättivät asiaan tarttua. 

Vierailija
49/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestin tuossa tilanteessa jaloillani. Jos ei uutta paikkaa löydy, ja tuntuu oikeasti siltä että terveys menee, niin sitten sairauslomalle, ja jos vointi sallii jatkaa silloin työnhakua.

Noihin ristiriitaisiin ohjeisiin antaisin vinkin, että kun ohjeistus onkin eri kuin aiemmin sanottu, niin ihan suoraan kysyt, että "kummin mä nyt teen, kun viimeksi sanottiin näin ja nyt sanottiinkin näin?". Sitten teet sen mukaan mitä sanotaan. Ei tarvitse arpoa sekavien ohjeiden kanssa.

Vierailija
50/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse äänestin tuossa tilanteessa jaloillani. Jos ei uutta paikkaa löydy, ja tuntuu oikeasti siltä että terveys menee, niin sitten sairauslomalle, ja jos vointi sallii jatkaa silloin työnhakua.

Noihin ristiriitaisiin ohjeisiin antaisin vinkin, että kun ohjeistus onkin eri kuin aiemmin sanottu, niin ihan suoraan kysyt, että "kummin mä nyt teen, kun viimeksi sanottiin näin ja nyt sanottiinkin näin?". Sitten teet sen mukaan mitä sanotaan. Ei tarvitse arpoa sekavien ohjeiden kanssa.

Juu. Olin sairauslomalla useamman viikon talvella. Nyt en kehtaisi. Stressitaso on korkea. 

Vierailija
51/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupomon työ voi olla todellakin sitä itseään. Vaihdoin duunarin hommiin toiseen firmaan ja voin heti paremmin. Työ on raskasta, mutta pomo asiallinen ja työasiat eivät jää mieleen pyörimään työpäivän jälkeen. Ei ne ole työtehtävät mitkä rasittaa, vaan ilmapiiri ja huono kohtelu. 

Vierailija
52/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupomon työ voi olla todellakin sitä itseään. Vaihdoin duunarin hommiin toiseen firmaan ja voin heti paremmin. Työ on raskasta, mutta pomo asiallinen ja työasiat eivät jää mieleen pyörimään työpäivän jälkeen. Ei ne ole työtehtävät mitkä rasittaa, vaan ilmapiiri ja huono kohtelu. 

En ole pikkupomo vaan tavallinen rivityöntekijä. 

Vierailija
53/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuollaista ihan jokaisessa työpaikassa asiantuntijaorganisaatioista asiakaspalvelutehtäviin. Nykyajan työelämä on kaoottista, resursseja liian vähän ja työtä monitoroidaan ja mitataan. Aina kun stressi meinaa ottaa ylivallan, ajattelen taski ja päivä kerrallaan. Olisi paljon stressaavampaa olla rahattomana työttömänä. Katselen välillä uusia työpaikkoja ja muistutan itseäni ettei tämäkään ole maailman ensimmäinen ja viimeinen työpaikka.

Vierailija
54/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tiimi, hyvä työ, kivat asiakkaat ja kruununa esimies, joka pitää kaiken koossa. Palkallakin tulee toimeen. Voiko muuta toivoa? 

Vierailija
55/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa selittää niin asiaan on vaikea puuttua. Se että sinua vaivaa jokin yleisesti taustalla vellova harhasi ei kuulu HR:lle vaan psykiatrille.

Miten tyhmä sä oikein olet? Onhan ap tuossa jo sanonut ihan selkeitä asioita, joihin tarvitsee muutoksista,  mm epäselkeät työnjaot ja ristiriitaiset ohjeet esihenkilöltä. 🤦🏻

Mistä vetoa, että olet itse jossain esihenkilöasemassa, ja alaisillasi on paskat oltavat, koska sinun johtaminen on huonoa. Näet vikoja vain muissa, et itsessäsi. 

Vierailija
56/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olin Stockalla melkein 30 vuotta ja sitte totesin että en jaksa enää. Irtisanouduin 50-vuotisena tyhjän päälle työttömäksi. Nyt on hyvä olla. Onhan mulla pienituntinen osa-aikatyö ja se työ, työkaverit ja pomot on ihanii! Rahaa ei ole paljoa mutta onneksi sentään mielenterveys säilyi.

Vierailija
57/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. Ei valtio, ei työnantaja, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään."

Kukaan ei ole odottanutkaan saavansa onnea joltain työntajalta, vai onko? Työnantajalla on sen sijaan lasäkisääteinen työsuojelullinen velvoite, ja sitä meillä on ihan jokaisella täysi oikeus odottaa! 

Eri

Vierailija
58/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tärkeää tuoda esiin epäkohtia ja tarvittaessa äänestää jaloillaan, jos mahdollista. Joka sanoo että epäkohtia pitää sietää, tekee itselleen karhunpalveluksen. Saavutetuista eduista pääsevät nauttimaan muutkin kuin ne, jotka alunperin päättivät asiaan tarttua. 

Juuri näin. Sairauslomat on myös täysin ok, ja todistuksessa lukeva työuupumus hyvä viesti työnantajalle. Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
59/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Olin sairauslomalla useamman viikon talvella. Nyt en kehtaisi. Stressitaso on korkea. 

Kyllä kehtaa. Itse olin alkuvuodesta muutaman viikon saikulla burnoutin takia. Palasin töihin, mikään ei muuttunut, asiasta ei edes suostuttu puhumaan, koska resurssit ovat mitä ovat ja rekrylupaa ei saa. Lopputulos se, että kuukauden päästä olin uudelleen saikulla. Sillä olen edelleen ja tästä on jo nyt tullut pitempi kuin ensimmäisestä. 

Vierailija
60/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana tiimi, hyvä työ, kivat asiakkaat ja kruununa esimies, joka pitää kaiken koossa. Palkallakin tulee toimeen. Voiko muuta toivoa? 

Viesti taisi tulla ihan väärään ketjuun nyt.