Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 5-6 +++

29.01.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu

tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus).

Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin

korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut.

Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen

suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Mies saanut simppatutkimuksiin lähetteen, mutta ei ole vielä käynyt.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty Väestöliitossa. Vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa

monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin

hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06 (yksityisellä). Miehen simpat syynissä mahdollisimman pian. Marraskuun kierrossa munarakkula kasvoi omasta takaa hienoksi, mutta irroteltiin pregnylillä ja tueksi sain luget, mutta tulosta ei tullut. Joulukuussa taukoiltiin ja nyt 01/07 sain clomit.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi

tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu

lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok

(epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos miljoonasti ihanista sanoista. Teiltä oon saanut oman miehen jälkeen parasta tukea tässä tuskaisessa tilanteessa. Parhaiden ystävien ja perheenjäsentenkin tuki on tärkeetä myös, mutta ne ei vaan ihan kuitenkaan tajua, että mistä tässä on kyse.

Kille, miten menee ja milloin teillä olisi eka pas? Multa ei oo mielestäni pyydetty mitään papereita ennen naikkarin käyntiä. Pitääpä kyllä vielä tarkistaa. Yksityiseltä pyydän kaikki meidän hoitoa koskevat tiedot itselle, se tehdään kirjallisella pyynnöllä. Mua myös kyllä harmittaa jättää hyvä ja asiantunteva lääkäri, mutta eiköhän ne asiansa osaa muuallakin. Nyt, kun on vähän jo kokemusta hoidoista, niin ei ehkä oo niin pompoteltavissa ja osaa kysyä. Se varmasti on kyllä rasittavaa, että joutuu aina uudelle lääkärille selittämään oman tilanteen. Jotenkin ajattelis, että hoitotuloksen kannalta on parempi, että on aina sama lääkäri, joka jo tuntee tapauksen.

Marge, onnea miehen hyvistä tuloksista! Puregonista saa tosiaan apteekissa vain kela-korvauksen. Tosin en ihan tiedä, miten nyt, kun meillä lääkekatto tuli melkein täyteen ivf:ssä. Eli en tiedä, antaako ne apteekista seuraavat lääkkeet sillä käsittelymaksulla (1,50e) vai pitääkö maksaa koko hinta ja anoa kelasta itse. Tietääkö joku muu? Niin ja toivottavasti se tätsä ei teille tuliskaan vaan tulis plussaa!

Deselle myös onnea miehen tuloksista, tosi hieno juttu!

Piggeliina, mä oon myös sitä mieltä, että tämä on ehdottomasti oikea paikka tilittää pahaa mieltään! Samanlaisia juttuja me joudutaan kaikki kestämään, ja se auttaa jaksamaan, kun tietää, ettei ole yksin ja ainoa.

Keiju, onnea oviksesta ja plussaa toivotaan!

Ja plussat on tilattu myös inssiläisille Naksulle, Jessikselle ja Biancolle!

Brooke, joko on tarkat suunnitelmat valmiina?

Jessis, onpa inhottava tilanne, tosi ikävästi tehty ystävältäsi, että ei kertonut aikaisemmin. Kyllähän se aina kirpaisee kuulla toisten raskausonnesta, mutta ei sen peittely auta yhtään, vaan suurentaa vaan tuskaa.

ON: Oli muuten vaikea pala kertoa tästä epäonnistumisesta läheisille, ketkä tiesi hoidosta. Kai sen sitten vasta kunnolla tajuaa, kun sanoo ääneen. Pahaa mieltä tuotti varsinkin se, kun en tiedä yhdestä ystävästä, että oliko se kovin pahoillaan. Sillä on yksi helposti tullut lapsi ja aina kuulen vaan valitusta siitä, miten vaikeaa lapsiperheen (oon alkanut inhota tota sanaa) elämä on. Lapsi on aivan ihana kyllä! Ei kai sitä vaan tajua, mitä onnea on, kun ei ole joutunut olla sitä ilman.

Nyt on täti jo kohta kestitty tällä erää ja jatkosuunnitelmia on jo sen verran, että uuden ivf:n suunnittelu on 2 viikon päästä. Ja samalla viikolla on se naikkarin käynti. Eli odottelua siihen asti. Ja tietty elän kokoajan mukana teidän muiden piiniksissä! Plussia todella toivotaan tähän pinoon, ja sassiin! Flunssa on ollut mullekin tulollaan jo vajaan viikon, mutta vielä oon onnistunut taistelemaan sitä vastaan.

TV-gallup: Olin ihan Krisse-fani ja harmi, että se loppui! Nyt sitten kattelen idolsia ja satunnaisesti dokumentteja ja elokuvia.

Sisarusgallup: Mulla on 2 nuorempaa siskoa, joilla ei ole lapsia, joten siltä puolelta odotetaan kovasti meidän vauvaa. Miehen veljellä on 2 lasta ja sisko valmistui just ja tykkää hulluna lapsista, joten heillä varmaan ainakin yritys alkaa pian. Toivon kyllä sydämestäni kaikille sisaruksille lapsia vähemmällä tuskalla kuin meillä.

Isot halit kaikille enskoille! Vielä kerran kiitos, että olette niin ihania ihmisiä!

-Vannis

Vierailija
42/75 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olette sitten ihania ystäviä kaikki! Nytkin on vähän kiire (olen vielä töissä), joten kirjoittelen nyt lähinnä omaa napaa ja anteeksi jos on sekavaa tekstiä.

Moni teistä on flunssaisena, paljon paranemissäteitä kaikille! Minä olen yleensä aina tosi terve, eikä nytkään ole flunssa vielä tarttunut. Toviottavasti ei tartukaan.

Moolia minäkin olen kaipaillut, enkä ole kauheasti huomannut häntä muissakaan pinoissa sen verran mitä olen niitä kurkkinut. Toviottavasti Moolilla ja masuasukilla kaikki hyvin! Mooli jäi mieleen kun ehdittiin pitkään piinailla yhdessä vauvakuume-puolen enskoissa.

Nyt sitten omaa napaa: Tänään siis oltiin lääkärissä toista kertaa, onneksi pakkasesta huolimatta molemmat autot toimivat ja pääsimme perille. Kun tulemme sinne kumpikin töistä suoraan niin joudutaan aina menemään kahdella autolla, kun tulemme juuri eri suunnista.

Nyt on sitten miehen " vialle" nimikin: Astenoteratozoospermia + vasta-aineet + tulehdus. Kuulostaa pahalta! Eläviä siittiöitä on 26 %, normaalimuotoisia vain 4 % ja lisäksi vasta-aineita ja bakteereja. Eipä siis ihme, etti luomusti olla onnistuttu! Vaikka lääkäri sanoi, että kyllä se periaatteessa olisi silti mahdollista, mutta aikaa voisi mennä vuosiakin.

Nyt on kuitenkin olemassa pieni mahdollisuus, että tulos paranisi kun tuo tulehdus saataisiin hoidettua. Ei ole tietoa mistä se on tullut, kuulemma ihmisillä voi vaan olla tuollaisia tulehduksia ihan oireettomasti!? Joten nyt joutuu ensiksi mies antibioottikuurille, ja sitten uuteen simppanäytteeseen. Jos tulos on yhtä huono niin sitten meille tehdään ICSI, eli se kaikkein vaikein ja kallein hoito... Jos tulos yhtään paranee, niin sitten riittää ehkä kevyemmät hoidot. Tai eihän tuossa ICSI:ssä " potilaan" kannalta ole eroa IVF-hoitoon, mutta munasolut hedelmöitetään eri tavalla ja siitä tulee sitten lisää hintaakin. Hieman kyllä helpotti, kun saimme tietää että maksua ei tartte suorittaa kerralla vaan voi maksaa erissä.

Yksi kierto menee nyt sitten vielä miestä hoidellessa ja odotellessa. Mulle määrättiin verikoe seuraavan kierron alkuun (eli ensi viikolla tai seuraavalla, jos täti tulee ajallaan) ja sen perusteella sitten määritetään ne hormonimäärät mitä alan siten suihkimaan ja pistelemään seuraavassa kierrossa. Mulle tehdään kuulemma luultavasti pitemmän kaavan mukaan se hoito. Pakolliset HIV-testit sun muut meiltä otettiin tänään. Se ei kyllä huoleta onneksi yhtään, sillä ole käynyt säännöllisesti verenluovutuksessa ja siellä on otettu nuo samat.

Helpotti kyllä tosi paljon kun asiat nyt selkenivät, tiedetään kunnolla missä on vika ja miten sitä voidaan hoitaa. Mutta kyllä yritän pitää toukasti jalat maassa, kun on kuitenkin tässä nähnyt että ei ne hoidotkaan aina heti tuota tulosta. Meidän pinossa on kyllä ollut ihan uskomattoman huono tuuri. Mutta jospa se kääntyisi nyt sitten kertalaakista hyväksi. Toivotaan! Naksu ja Jessis nappaavat nyt ihan pikapuoliin plussat, ja me muut tullaan sitten pian perässä.

Nyt on pakko jatkaa työhommia, palailen paremmalla ajalla lueskelemaan tarkemmin teidän muiden kuulumiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Pikainen piipahdus.. Ei voi olla poissa ku olette kaikki niin ihania.. :)

Mulla on huomenna 10.40 puhelin aika lääkärille.. Jutellaan jatkosta... Katsotaan nyt.. Jotenki tuntuu et toukokuu kuullostais hyvälle... Ollaan lähdössä vko 17 ylläkselle.. Mut katsotaan mitä tohtori on mieltä... :) Olo on vähän parempi.. Mut kyllä tuntuu et sellaisetki ihmiset on raskaana jotka ei lasta välttämättä tarvitsisi.. Ryyppäävät ja tupakoivat odotus aikana.. Abortteja takana ainaki 5kpl ja taas raskaana.. Ehkä olen inhoittava? ku sanon että ei tarvitsisi mut siltä tuntuu.. No omahan on asiansa mut..

Palaillaan.. Tsemppiä!! Hännät pystyyn kesä lähestyy!!! =)

Halauksia...

Trixie

Vierailija
44/75 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou ihanaiset!

Voi kun kurjaa Jessis. Mutta kovasti tsemiä nyt, kun kaikki näytti vielä niin hyvältä.

Olin eilen hyvän ystäväni luona, joka on raskaana. Mielestäni hän suhtautuu tilateeseemme loistavasti ja osaa suhtautuakin kivasti. Hänestä myös tuntuu pahalta tämä tilanne: on tiennyt yrityksestämme koko ajan ja heillä tärppäsi heti. Ja kyllä sitä itkettiinkin yhdessä. Minustakin tuntuu pahalta, että he eivät voi täysillä nauttia raskaudesta meidän takia...... Elämä on kylllä niin epäreilua! Mut minkäs teet :-(

Vannis: kyllä tää tässä menee, melkoista vuoristorataa. Välillä ihan ok ja seuraavassa hetkessä pidättelen kyyneleitä eikä oikein mikään huvita. Mutta eilinen ilta keskustellen ystäväni kanssa helpotti oloa kyllä kummasti. Ekaa kertaa keskustelin asiasta jonkun kanssa kasvotusten.

Ja totta, että otti koville kertoa kaikille tietäville ystäville ja sukulaisille! Melkein vaikein asia koko jutussa.

Nyt on sitten välikierto eli odottelen yhdet kuukautiset ja sitten luonnolliseen kiertton PAS. Kattelin, että saattais osua viikolle 11 tai 12. Ärsyttävää, kun ei ihan tarkalleen tiedä. Klinikalle soittaessani kysyin samalla miten se Pas meneekään. Eli oviksesta muutaman päivän päästä on sitten siirto. Toivottavasti vaan alkio tai alkiot selviytyy hyvin..... Jostain luin, että seuraava kierto saattais venyä normaalia pidemmäksi ivf:n jälkeen. Onko kellään tarkempaa tietoa?

Vannis: en muista.... sori, mutta eikö teillä jäänyt pakastimeen mitään? Pääsettekö heti aloittamaan uuden ivf:n? Muista tulla kertomaan sitten Naikkarin käynnistä, meillä se on huhtikuun lopulla.

Brooke: kiva, kun teidään asiat on lähteneet rullaamaan hyvin! Ja nyt tiedetään mitä oikeasti hoidetaan. Tsemiä!

Trixie: kiva kun piipahdit!

Piggeliina: ootko varma ettei plussa kolkuttele oven takana.....

Huiskutuksia kaikille!

Kille

Vierailija
45/75 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, ihanaa Jessis, että olit kaipaillut!!! Ja onnea pp1:n johdosta:=) Koetahan jaksaa piinailla plussaa odotellessa testiin!!! Sieltä se tuleeeeeeeeeeeee bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd:=)

Ja Naksuliinille kanssa ihan hirveesti peukutuksia ja tsemppiä piinapäiviin:=)

Brooke; hyvä kumminkin että syy selvisi! Epätietoisuus on pahinta. Vaikka nuo hoidot ovat niitä kalliimpia, ovat ne myös tehokkaimpia. Ja kun ne lähtevät toden teolla rullaamaan, aika kuluu ihan siivillä - se on ihana tunne, kun on osaavissa käsissä ja asioita viimein tapahtuu! Paljon voimia hoitoihin ja extrapläjäys plussasäteitä!

Terpat myös muille tutuille ja tietty ihan kauheasti plussasäteitä enskoille - pianhan niitä ropisee, kun niillä on tarkoitus tulla purskeina:=)

Juuh, en ole palstaillut, mutta taustaillut silloin tällöin kyllä ja teidänkin kuulumisia vaklannut. Huomenna pärähtää 28. raskausviikko, loppuraskaudessa siis mennään. Mieli ja vointi on ollut nyt pari kuukautta hyvä, mukavaa kun jaksaa liikkua eikä ole vielä niin kömpelö olo. Maha on sellainen jalkapallo tossa edessä. Parisen viikkoa olen vielä töissä ja sitten vuosiloman kautta äippälomalle - mukavalta tuntuu nyt, vaikka tekemättömäksi jäävät työt stressaavat. Mahan asukas on kasvanut ihan keskikäyrää pitkin, mies syntyi jättiläisenä ja vähän pelottaa, jos sellaisen joutuu synnyttämään;= ( Mitään hankintoja en ole tehnyt, vaikka sänkyä ja kärryjä ollaan käyty kertaalleen katsomassa - lomalla olisi tarkoitus ostella:=)

Joo, en malta olla kehumatta IVF-hoitoa - älkää rakkaat enskat vaan jääkö junnaamaan insseihin, jos ei parista kolmesta tärppää - siinä menee hermot! Vaikka hoidot on kalliita lääkkeineen, kallisarvoista on myös oma ja miehen mielenterveys. Mutta insseillä voi tärpätä jo heti ekasta, Q:n pikku-quuhan on jo iso poika (moikat vaan Q:lle), joten niistä kannattaa lähteä liikkeelle - lekurithan sen parhaiten tietää, mikä kellekin sopii:=)

Iloista kirpeää kevättä ja paljon enskaplussia,

toivoo mooli

*Killalle haliterkut*

Vierailija
46/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mooli! Aivan ihanaa, että käväisit heti moikkaamassa! Ihan kyyneleet silmissä täällä luin viestiäsi, kiiitos!

Todella hienoa kuulla, että kaikki on hyvin. Antoisaa loppuraskausaikaa, ja käyhän ehtiessäsi raportoimassa : ) haleja!

Ja Brookelle tsempit myös, tulipas diagnoosiksi aikamoinen sanahirviö...Nyt peukut taivasta kohden, että antibiootit tehoavat!

Taas iso kiitos kaikille ihanaisille, kyllä nyt alkaa jo näyttää valoisammalta täällä. En vaan edelleenkään tiedä miten osaan vastata tuolle mun ystävälleni. Noh, mietin vaikka viikonlopun yli.

Vannis; mun veljeni saa lääkitystä ihan muihin juttuihin, ja mielestäni hänellä meni niin, että kun katto tuli täyteen (jotain reilu 600 euroa), niin hän kävi sopimassa jossain tietyssä apteekissa jatkosta. Apteekki siis jotenkin hoiti homman suoraan Kelan kanssa. Mutta lääkkeet piti sitten aina hakea sieltä samasta apteekista. En tiedä onko paikkakunta- tai apteekkikohtaista, miten hommat hoituvat?

Omasta navasta sen verran, että pp2. Ei siis kovinkaan ihmeellisiä tuntemuksia vielä, vatsassa nippailee/viiltelee tasaisin väliajoin ja kohtua tuntuu jotenkin kouristelevan välillä. Aamuyöstä heräsin tosi huonoon oloon, mutta tarkistin mun ed.inssikierron muistiinpanoistani, että silloin on ollut aika pitkälti samanlaisia fiiliksiä. Ja se kiertohan ei hyvin päättynyt. Luget tänään illalla käyttöön.

Mites Naksu? Sullahan on jo pp7? Onko erityisiä tuntemuksia?

Nyt huiskuti huiskuti vaan Enskattarille! Tämä lähtee hakemaan toista kaffekupposta ja välillä täytyy taas tehdä vähän töitäkin. Hej!

Jessica

Vierailija
47/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt ole todistettu että pöpöt leviävät myös netin kautta ¿ täällä myös yksi räkätaudissa kärvistelevä, viime yön valvoi kamalan kurkkukivun kanssa ja ääni on mitä hassuin! =)

Pigge: Mielenkiintoinen työ sulla!! Ite oon kanssa miettinyt tota kuraattorin hommaa, mutta sattumat veivät vähän eri suuntaan ¿ mukavaan sellaiseen tosin!

Jessis: Voihan räkä mikä ystävä! Päätti sitten noin vaan töksäyttää uutisensa, vaikka tietää teidän tilanteen?! Se kuuluisa hienotunteisuus ois tuossakin ollu paikallaan! *halaa*

Eikös sulle viimeks sanottu, että ei missään nimessä aloiteta lugeja niin aikaisin? Oliko eri lääkäri tällä kertaa?

Vannis: Voih, voin vaan kuvitella miten kamalaa on kertoa läheisille huonoja uutisia! Ite oon noista insseistä kertonu niin harvalle, että ei sen puoleen oo ollu tuskaa, ja on tuo inssi aivan eri asia... Voimia uuden ivf:n suunnitteluun, kyllä se siitä!!

Brooke: Mun miehellähän oli kanssa joku tulehdus, täysin oireeton mutta huomattiin spermanäytteessä. Valkosoluja oli siis tavallista enemmän. Söi antibioottikuurin ja ekan inssin yhteydessä ei enää valkosoluja havaittu, mutta nyt tällä kertaa niitä taas oli. Lääkäri sanoi, että toisilla noita vaan tulee, eikä ole mitenkään vakavaa... Kehotti syömään toisen antibioottikuurin, jos nyt ei tärppää... Sitä vaan kummasteltiin, että miksei antanu samantien reseptiä, miks lääkitään vasta jos tehdään kolmas inssi? Melkoinen sanamonsteri tuo diagnoosi, ei ihan heti pysty sanomaan sujuvasti! ;)

Kille: Kiva kun sun ystävä ymmärtää teijän tilanteen ja on tukena! Tollasia ystäviä saa etsiä, sen on tässä ajan myötä huomannut! Ja onnea PASiin, odottelua on nyt mutta se varmasti palkitaan!

Mooli: Morjens!! Kiva kun piipahdit, mä jo luovutin sun huhuilun suhteen aikoja sitten! =) Kiva kuulla että olo on jo parempi ja nyt varmaan jo nautitikin raskaudesta! Ja onnea noin hienoille viikoille pääsemisestä!! Tosin tuntuu, että oisit ollu täältä palstoilta poissa jo ikuisuuden, vähintään täyden raskauden ajan... =) Tuuhan useemmin kertomaan kuulumisia ja kiitos tsempityksestä ¿ tosin mä oon jo luovuttanu näitten inssien suhteen!

Tänne ei kummempia... Jessis kyseli tuntemuksista, ei sitten niin minkäänlaisia. Nyt tosiaan menossa jo pp7 joten ens viikon lopulla voin jo testailla, jos ei menkat vielä ole alkaneet... Nyt ei kyllä varmaan tuu mitenkään kovin suurena pudotuksena, kun odotuksetkaan ei oo korkealla... Tai tiedä sitä, useinhan käy niin, että sitten loppukierrossa jostain taas on saanut päähänsä että aivan varmasti olen raskaana! ;) Nyt meen tekemään ruokaa ja sitten rempan kimppuun, illalla mennään kaiketi miehen kanssa ulos syömään ja rentoutumaan ¿ ihanaa!!!

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!

Vierailija
48/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiän pino on melkee ainut jota käyn säännöllisesti vaklaamassa nykyisin,poju ku ei päikkäreistä oo välittäny juuri koskaan,Samuel on meiä poitsun nimi muutes,nii ei mulla jää aikaa surffailuun.Mut nopeesti pitää aina vanhojen kamujen etenemistä käyä kattomassa ja täytyy kyl sanoa et kun teistä seuraava plussan nappaa ni kyllä tulee vanhalla enskallaki kyyneleet silmään,toivon niin sydämestäni että teitä onnistas!!!!!!!!!

Naksulla ja Jessiksellä taas jänskät paikat!!!

Ja kiva mooliki käyny kurkkaa,oi miten pitkällä oot!Oonki välillä yrittäny sun kuulumisia etsiä kun olit niin allapäin silloin alussa,mut kiva että oot nyt piristyny!!

Aina vähän varovaisesti kyl kirjottelen tänne palstalle kun en halua että teille tulee paha mieli kun me lapselliset käyää tonkimassa teitin pinoa.Ei vaa muuta kautta saa enää yhteyksii teihin.

Isoja halauksia ja rutistuksia teille kaikille!!!!!!!!!

-Pepsi ja Samuel maanantaina 5kk

Vierailija
49/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihana nimi teijän pojulla, tosi kaunis!!! Joko siellä uus vauvakuume on päällä? =) Hassua ajatella, että koko tän ajan oot meijän kuulumisia lueskellu, kiva mieli tuli kyllä!! Ja jos mun mielipidettä kysytään niin tänne vaan kaikki vanhat enskat kertomaan kuulumisia, musta on niiiiiiin kiva kuulla teistä! Oltiin kuitenkin kovin läheisiä sillon aikoinaan - tai siltä musta ainakin tuntuu! Onnea pojan 5kk päivän johdosta, kohtahan se on jo puoli vuotias!!

Vierailija
50/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,ei ooo uutta kuumetta päällä!Sen verran vaativa tää kaveri,tai siis lähinnä ku ei tykkääa nukkumisesta,vaan kaikki kiinnostaa ja pää pyörii ku pienellä pöllön poikasella kun joku pieniki äänii kuuluu jostai tai liike,eettäää taian oottaa muutaman vuoden että saisin joskus nukuttua edes vaikka 4h putkeeee :)Mutta aivan ihguhan toi pikku vompatti ompi!Ja kova nauramaan ja pieremään!

Voikaa hyvin enskaliinut!

Vierailija
51/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Pepsi! Tosi hienoa että käyt meitä wanhoja tervehtimässä, mäkin olen aina välillä miettinyt että miten sulla menee. Ei vaan oikein pysty tuolla vauva- tai odotuspuolen pinoissa käymään... Ymmärrät varmaan : )

Ihanaa kuulla alkaneesta vauva-arjesta - vipinää varmasti riittää! Käy ihmeessä jatkossakin kertoilemassa kuulumisista, en millään voi uskoa että kellään on mitään sitä vastaan. Kiitos kauheasti tsempeistä! Oikeesti ihan liikuttavan ihanaa, että vanhat enskat käy täällä meitä tsemppaamassa...

Aurinkoista viikonloppua sinulle ja Enskahali!

t. Jessis

Vierailija
52/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsis: MOI! Olipa kiva kuulla kuulumisia! Munkin puolesta saa käydä meitä tervehtimässä! Toivotavasti jakselet itse, vaikka poika valvoo! Niin ja ihana nimi teidän pojalla!

Naksu: siis piinaviikko alkaa! *bd* Tekee varmaan ihan hyvää sullekin päästä remontilta ja töiltä ja näiltä murheilta rentoutumaan! Kivaa iltaa! :)

Brooke: kuten sanoit, hyvä että vika on tiedossa ja jollain tapaa hoidettavissa! :) Toivotaan kuitenkin että IVF riittäisi teille

Mooli: no sinne halit kanssa! :) Ihmeen kärsivällinen sä olet noiden hankintojen suhteen! Jahka mä tästä joskus plussaan, niin varmaan hommaan kaikka vauvatavarat valmiiksi jo ennen ekaa neuvolakäyntiä! ;)

Jessis: kylläpä kuvasitkin hyvin fiiliksiä noiden raskausuutisten jälkeen! Mä olen kanssa miettinyt, että miten sitä voi tuntea ihan fyysisenä pahana olona toisten kertoessa raskaudesta! Just viimeksi silloin pari viikkoa sitten se tuli kuin isku päin naamaa, piti hengittää syvään pari kertaa ja vaan yrittää koota ittensä. Muutama minuutti meni nieleskellessä, ennen kuin sain onnittelut kakistettua ulos suustani. Ja loppuilta itkua pidätellessä ja todella olo oli fyysisestikin kehno. :( Ymmärrän tosi hyvin, ettet saa sille kaverille vastattua, en mäkään varmaan saisi. Varsinkin, kun se on kyllä ollut tosi ajattelematon, kun ei ole aiemmin kertonut! Sillä voi tietty olla siihen joku omakin syynsä, mutta jos syynä on se, ettei saanut kerrottua teidän taustan tietäen, niin se on kyllä pahimman laatuinen töppäys! Vaikka muiden raskausuutiset tekee kipeää, mä ainakin haluan kuitenkin kuulla niistä silloin kuin muutkin!

Mietin tuossa juuri, että miksi juuri ne muiden raskaudet tuntuvat niin vaikeilta. Jos joku kaveri ostaa hienomman auton kuin meillä (no siihen ei kyllä paljon vaadita ;) ) tai saa hyvän työpaikan tai parempaa palkkaa tms, olen ihan vilpittömän onnellinen hänen puolestaan, joten en ole luullut mitenkään kateellinen olevani. Miksi sitten ne raskaudet tuntuvat niin epäreiluilta?! :( Ehkä siinä on sitten se, että sitä vauvaa me ei ihan oikeasti voitaisi rahalla ostaa, vaikka mitä maksettaisi. Jos raskaus ei hoidoilla ala, niin se ei sitten ala miljoonalla eurollakaan. Adoptio on tietty asia erikseen, jos siihen lähdetään. Nyt juuri en niinkään edes osaa toivoa sitä lasta, vaan ensisijaisesti toivon sitä raskautta!

Muuten meikäläinen on jaksellut aika hyvin, maaliskuuta kuumeisesti odotellessa! Mieskin ilmeisesti tahoillaan asiaa miettii, vaikkei halua puhua hoidoista mitään. Eilen otti puheeksi oma-aloitteisesti lapsen nimeämiseen liittyviä asioita (tyyliin " sitten meidän lapselle..." ), vaikka ei niistä sitten pitkään halunnutkaan puhua! Tuntui, että kivi tipahti sydämeltä, kun kai kuitenkin olen pelännyt, että jos se sittenkin haluaa perua sen hoitoihin lähdön! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille Enskattarille!

Killa

Vierailija
53/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Vihdoinkin perjantai... lähdetään miehen kanssa reissuun ja kotiudutaan vasta tiistaina, joten kivaa tekemistä tiedossa. Mielikin on hyvä ja tänään en juurikaan ole ajatellut koko vauva-asiaa.

Unohdin eilen Vannikselle kommentoida tosta Kela jutusta. Apteekista sanoivat, että kun lääkekattoraja on täynnä, niin Kela lähettää lappusen aiheesta, jonka kanssa sitten voi mennä apteekkiin, jonka jälkeen apteekki hoitaa asiat Kelan kanssa ja siten saa lääkkeet 1,50 eurolla. Neuvoivat varuiksi säilyttämään kaikki kuitit (Kela kuulemma saattaa niitä joskus kysyä). Ja kun tietää itse, että katto on täyttynyt, niin voi vaikka soittaa Kelaan ja nopeuttaa tuon lappusen lähettämistä. Kela ei kuulemma hyväksy, että apteekki omavaltaisesti huomioi katon täyttymisen, vaikka apteekilta tieto löytyykin, jos siis käyttää samaa apteekkia. Meille ekan ivf:n lääkkeet makso jotain 560 euron tietämillä eli lääkekatto ei vielä ihan ole täynnä. Ja lugethan ei esim. kerrytä tuota.

Killa: maaliskuu on ihan just. Mäkin odotan jo maaliskuuta, kun sitten päästään PAS:iin..... Saatetaan päästä piinailemaan yhdessä. Eiköhän sun miehes oo ihan hommassa mukana, kun kerran jo nimeäkin miettii. :-) Ja ehkäpä avaa vielä sanaisen arkkunsa ennen sitä tai varmasti viimeistään ekan lääkärikäynnin jälkeen niinku Brooken mieskin (olihan se Brooke??).

Kiva, että Mooli ja Pepsi kävitte kertomassa kuulumisia. En kirjoitellut teidän pinossa silloin, mutta usein luin teidän pinoa.

Mukavaa talvista viikonloppua kaikille ihanille enskoille! Te ootte kyllä parhaita!

Kille, joka vaikenee muutamaksi päiväksi

Vierailija
54/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kylmä, ihan alkaa seinät jo ahdistamaan, kun ei pääsen hikilenkille! Tänään piti kuitenkin pieni kävelylenkki heittää, ettei ihan mökkiydy¿

Kiitos Naksu tiedoista¿Tässä kierrossa mulla ei ollutkaan väliä, että milloin ne luget aloitan, mutta ajattelin jo ennakoida. Tietää sitten harkita, että kuinka tarkasti lääkärin ohjeita noudattaa.

Piggeliina, sullapa onkin mun haaveammatti! Koulutus on sosiaalipuolelta, mutta nyt on todellakin alkanut kiinnostamaan tuo lisäopiskelu ja haavena olisi joskus olla kuraattori tai erkkaope...Opiskeluinto on oikeastaan kasvanut hiljalleen. Olen ajatellut, että kerta tässä ei vauvaa kuulu, niin josko aloittelis jotain muuta¿Saapi nähdä, kiva ainakin haaveilla =)

Vannis, kiitos muuten tiedoista...Varmasti otti oville huonojen uutisten kertominen! Voin sen uskoa...Haleja sinne päin ;)

Brooke, siellä olikin saatu joo aikas moinen sanahirviö selville! Mutta kuulostit kuitenkin tyytyväiseltä, toivotaan että nyt näillä saatte sen parhaan mahdollisen tuloksen ;)

Kille tuossa mainitsi ekan ivf:än lääkekuluiksi huimat 560! Kylläpä täytyi katsoa kaksi kertaa¿Olen tiennyt, että lääkkeet ovat hintavia, mutta en uskonut niiden maksavan noin paljoa! Mulla on nyt määrätty kaikista pienin annos puregonia, että toki kai sekin vaikuttaa kustannuksiin? Mihinkäs summaan saan varautua, jos muuta ei tarvitse? Minulla mielessä noin sata eutoa¿Kertoilisiko joku tietämättömälle =) Siitä pääsenkin ON helposti eli täti tuli eilen karseiden kipujen kanssa, mutta olin kuitenkin iloinen. Sain varattua maanantaille ultran ja sitten aloittelen ne pistokset. Muuta ei tähän kiertoon siis ole suunnitteilla, mutta lääkärille on jo sata kysymystä mahdollisista muista suunnitelmista, joita en silloin järkytykseltä pystynyt kysymään. Että sellaista¿

Kaikille enskoille ihanaa viikonloppua; rentoutukaa, syökää ja juokaa hyvin!

-marge-

Vierailija
55/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä täällä lymyilen ja edellinen viesti katosi johonkin....

Margelle piti tulla vastaamaan. Minä pistin Puregonia 6 päivää 100 iu päivässä ja 5 päivää 150 iu päivässä. Mulla meni 2 kpl 600 iu kapseleita ja pistin ekan kapselin ihan tyhjäksi enkä heittänyt yhtään hukkaan. Nuo kaksi kapselia maksoivat jotain reilut 300 e. Netistä löytyy kyllä tarkat hinnat. Inssissä ei välttämättä pistetä noi suuria annoksia, kun ei haluta montaa munarakkulaa. Ivf:ssä saatetaan pistää suurempiakin annoksia mitä mun oli. Kallista puuhaa jo lääkkeetkin, mutta onneksi Kela sentään korvaa jotain ja sen n. 600 e jälkeen ei tartte maksaa ku 1,50 e.

Kohta jo nukkumaan, kun väsyttää niin vietävästi, mutta täytyy ensin tyhjentää punkku-lasi.... ;-)

Kille

Vierailija
56/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin nyt rohkaistua varovaisesti kirjoittamaan kun täyttä hiljaiseloa olen viettänyt tän Enska-pinon suhteen jo pitkään, vaikka alussa niin innokkaasti mukaan ilmoittauduin. Teidän kuulumiset olen käynyt kyllä säännöllisesti lukemassa ja hengessä ollut kovasti mukana. Puolustelen hiljaisuuttani tökerösti (?) sillä, että aika vaan jotenkin ei ole antanut myöten kirjoitella tänne, kun olen ollut kovasti aktiivinen tuossa Hoidokki-pinossa ja kaikissa mahd. piinapinoissa. Mutta nyt sitten ajattelin muutaman rivin raapustaa, kun on ihan asiaakin. Eli ekasta ivf-hoidosta paukahti elämäni ensimmäinen plussa tänä maanantaina ja sitä on sitten tämä viikko ihmetelty ja yritetty sulatella. Neljän tuloksettoman inssin jälkeen tuntuu ihan epätodelliselta, eikä tätä varmaan usko todeksi ennen kuin on se nyytti (toivottavasti!) käsivarsilla. Toinkin nyt sitten plussajunan tälle asemalle, kun sitä ei ole Milkan plussaamisen jälkeen täällä näkynyt, eli kyytiin vaan kaikki piinailijat!

Kaikkea hyvää Enskoille sydämestään toivoen,

EE (pp16 vai uskaltaisiko jo sanoa että 4+4?)

Vierailija
57/75 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä seurataan myös tarkkaan teidän rakkaiden Wanhojen Enskakamujen kuulumisia. Niin kuin Naksu totesikin, oltiin niin läheisiä silloin yhteisinä Enska-aikoina tuolla kuumeilupuolella, että eihän teitä voi millään unohtaa! Ja minäkin toivon sydämestäni kaikille teille plussaa!!!+++++++

Just mietin, mitäköhän pepsikselle ja Samuelille kuuluu, mutta täällähän te olittekin piipahtanut. :) Vai ei poikaa oikein nukuta? Voi harmi, kun et ehdi sitten palstalle, vaikka sua kyllä kovasti tänne kaipailisin. Jaksamista arjen pyörittämiseen!

Meidän pikku-quu täytti eilen 1/2 vuotta (huih!). On kyllä niin suloinen pakkaus! Tosi vilkas ja nauravainen ja pälpättää kuin papupata. :D Poika ei vielä ryömi tai liiku muuten pitkiä matkoja, mutta treenit on kyllä jatkuvasti käynnissä. Toistaiseksi pikku-ukko on vielä hampaaton, onneksi, koska imetän vielä. Lisäksi quu syö kyllä jo hienosti soseita ja puuroa, joten eiköhän se tuosta ala pikkuhiljaa kasvaa, vaikka onkin ollut aikamoinen kirppu tähän asti. Neuvolastakin saatiin viimeksi hieman pyyhkeitä siitä, mutta en silti ole huolissani. Kasvaa, kun kasvaa.

Mooli-rakas, sullahan on tosiaan jo varmaan aikamoinen pallomaha. :O Kiva, että voit taas hyvin. Älä turhaan etukäteen jännitä sitä vauvan kokoa. Mullehan ennustettiin ultrien perusteella mukamas jotain jättiläisvauvaa, ja sitten syntyikin ihan pikkuinen poika. Onnellista loppuodotusta!

Hyvä, että Brooke teillä syy lapsettomuuteen selvisi, niin pääsette aloittelemaan hoitoja. Ainakin tiedetään, miten pitäisi hoitaa.Tsemppiä vaan kovasti!

Ja Killalla on myös hoidot alkamassa ihan justiinsa, kohtahan se maaliskuu jo alkaa, jee jee! Onnea matkaan!!!

Aftikselle tsemppiä flunssan selätykseen! Toivottavasti olet muutenkin jo paremmalla mielellä. Lähetän sulle täältä pari hymynaamaa, ota koppi :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Piinaileville jessikselle ja Naksulle erityisextrapitkää pinnaa! Muistakaa, että oireettomuuskin voi olla oire, joten älkää vaan kuvitelkokaan heittävänne kirvestä kaivoon liian aikaisin. Täällä ainakin pidetään peukkuja teille ihan täysillä ja loppuun asti!!!! bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdb

Mainittakoon vielä, että olen tässä teidän pinoa lueskellessa tietysti seurannut myös muiden, mulle ennestään tuntemattomien Enskojen kuulumisia. Olette kyllä uskomattoman vahvoja naisia jokainen. Kaikkea hyvää teille!

Rakkaita terveisiä Quulta ja quulta

Vierailija
58/75 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä flunssa iski tänne sitten kovimmalla tavalla. Viikkoon ei ollut asiaa sängynpohjalta ylös =( Kuume huiteli korkeuksissa ja nenäliinoja kului. Nyt alkaa jo valoa näkyä tunnelin päässä.....

Brooke ¿ mulla vähän samoja ajatuksia ¿ en ollut pitkiiiin aikoihin varma että edes haluan lapsia ja sitten kun päätin niitä haluta niin tässä on tulos. Olis ja olis pitänyt yrittää siis jo kakskymppisenä...Mutta te saitte kuitenkin tulokset klinikalta ja homma etenee. Se on hienoa se! Olisipa hyvä jos antibiottikuuri auttaisi!! Taidetaan sitten mennä ihan samoissa hoitojen suhteen maaliskuulla =) Oispa kiva jännäillä yhdessä.

AnnaV ¿ hyvä että flunssa taittui. Se tuossa flunssassa kai on hyvä puoli ettei ehdi rypeä itsesäälissä tän vauvattomuuden kanssa =) Kun ei pysty keskittymään muuta kuin seuraavaan yskänkohtaukseen ja niistämiseen....

Ja jessiksellä meni inssi hyvin ¿ jee. Tuohon sun ystävän ilmoitukseen. Mulla on ollut vähän samanlaisia kokemuksia ja pelkään pahinta yhden kaverin kohdalla kun se ei ole ollut yhteyksissä piiiitkiin aikoihin. Tiedän just miltä tuntuu kun ei tiedä miten reagoisi. Tekisi mieli hyppiä seinille ja olo on niin loukattu. Mäkin lähetin kaverille vaan säälittävän ¿onnea¿ viestin enkä oo ollu yhteydessä sen jälkeen. Tosi tökeröä, tiedän, mutta en siinä vaiheessa muuhun pystyny. Enkä pysty vieläkään.

Ja hauskaa että olit huudellu täällä moolia just kun mäkin ajattelin että mitähän moolille kuuluu. Kiva kun mooli poikkesit kertomaan fiiliksistä! Ja pepsis ja Quukin olivat käyneet! Kiva!! *huiskuttaa* - Kiitos Q hymynaamoista =)

Killa ¿ harmi että miehesi ei halua keskustella asiasta, mutta mun mies on välillä vähän samanlainen. Sen mielestä monissa asioissa vaan ei oo mitään keskusteltavaa kun päätös on kerran tehty =) Ihmettelee, että mitä mä niitä asioita jaksan jauhaa aina vaan uudelleen....

Naksu ¿ joo, levähdetty on =) Tuntuu että heräsin just sadanvuoden unesta. Oon tainnu tiistaista asti nukkua lähes tauotta =) On tämä vaan kova tauti....miten sun flunssan kanssa kävi?

Joko piggeliina selvis flunssasta vai veikö se sutkin päivätolkuksi sängynpohjalle? Ja tuliko se täti vielä seuraksi? Entäs dese, joko parempi olo?

Mitäs trixien lääkäri sanoi jatkosta kun soittelit?

EmmaEmilian plussasta luinkin tuolta toisesta pinosta jo. Onnea hurjasti!! Annat toivoa meille muillekin.

ON: Ei tietoa kiertopäivistä. Varasin viikolle 10 ajan ultraan. Silloin katsotaan kystan tilanne. Nyt oon vaan onnellinen että elämä alkaa voittaa tämän flunssan jälkeen. Miten sitä voikaan olla onnellinen siitä, että jaksaa kävellä makuuhuoneesta keittiöön kuolematta.....=)

t. Afternoon

Vierailija
59/75 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi valtavat onnittelut EmmaEmilialle! Ihan mahtavaa! Tuo antaa toivoa että kyllä sillä IVF:lläkin voi onnistaa, vaikka kurjasti on osalle viime aikoina käynyt! Nyt vaan muut perässä! :)

Huiskutus Q&q! Kylläpä aika kuluu nopsaan, kun q on jo puoli vuotias! Varmana ihana pötkö! :)

Hyvä, että Aftis on selättänyt taudin! Toivottavasti muutkin flunssan kourissa painiskelevat!

Ensi viikolla piinailee ainakin Naksu, ketkäs muut?

Killa

Vierailija
60/75 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Aivan mahtavia ilmoja pidellyt ja tosissaan harmi, että joutuu vaan töissä kökkimään......

Brooke: mietit aiemmin ivf -hoitojen aloituksia. Pitkän kaavan mukaan sumuttelut aloitetaan noin viikkoa ennen oletettuja kuukautisia ja pistokset lisätään 1-2 viikon päästä kuukautisista. Että voipihan se olla, että pääsette jo aloittamaan tosi toimet tässä kierrossa. Lyhkäsestä en osaa tarkemmin sanoa, kun meillä oli pitkä ivf. Ja tottta, että millään ei enää jaksaisi odottaa mitään hoitoja, vaikka onhan tässä meilläkin jo odoteltu 1,5 vuotta (=yritystä takana). Ehkä sen takia sitä ei jaksais odottaa päivääkään, vaikka eihän sitä muutamalla kuukaudellakaan ole oikeasti väliä. Kaikki muut vaan tuntuvat olevan sikiävää sorttia paitsi itse, huoh!

Niin ja mulla on ollut siis ratsastuskielto punktiosta asti ja kestää testiin asti. Lääkäri sanoi, että varmuuden vuoksi ja lähinnä siksi, että alavatsa ja munasarjat ovat kuitenkin kovalla koetuksella muutenkin.

Naksu toivotaan, että ylihuomenna kaikki näyttää hyvältä eikä ole mitään typeriä kystia yms.

Deselle onnittelut ovisplussasta!

Killa: oot aivan mahtava, kun jaksat emännöidä pinoamme!!!

Ja vilkutuksia kaikille muillekin!

Kille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan