+++ ENSIKOT viikoilla 5-6 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu
tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus).
Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.
[color=FF69B4]Bianco
[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05
Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.
Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä
Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin
korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut.
Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen
suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen
simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Mies saanut simppatutkimuksiin lähetteen, mutta ei ole vielä käynyt.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty Väestöliitossa. Vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa
monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin
hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.
[color=FF69B4]kille75
[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06 (yksityisellä). Miehen simpat syynissä mahdollisimman pian. Marraskuun kierrossa munarakkula kasvoi omasta takaa hienoksi, mutta irroteltiin pregnylillä ja tueksi sain luget, mutta tulosta ei tullut. Joulukuussa taukoiltiin ja nyt 01/07 sain clomit.
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampereella asustellaan
Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005
Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06
nega, ivf suunnitteilla syksyksi...
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien
aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista
ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]Tuiskutiusku
[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu
[color=FF69B4]Tuittu78
[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä: 12/04 alkaen
Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi
tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.
[color=FF69B4]trixie2
[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu
lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok
(epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.
Kommentit (75)
Kone ei anna taas kirjoittaa Vauva-palstalle.. Kaksi käynnistystä takana ja nyt meni hermot. Palailen huomenna paremmalla onnella!
Kp1 ja nokka kohti uutta inssiä..:)
-Tuittu-
Ei täältä näköjään pysty olemaan poissa, vaikka ei ole edes mitään ihmeellistä asiaakaan. Pitäis kyllä nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja ryhdistäytyä, ja ajatella muita asioita. Eilenkin olin tehnyt pari ihan älytöntä mokaa täällä töissä, onneksi sentään sellaisia että ne pystyi korjaamaan. Hyvä, etten ole sellaisessa työssä jossa jonkun henki ja terveys olisi minun vastuullani, vaikkapa joku aivokirurgi...tai lapsettomuusklinikan lääkäri!
Meille sanottiin siellä klinikalla missä käymme, että vaikka jokaisella käynnillä saa käydä juttelemassa myös psykoterapeutin tai mikä lie olikaan, terapeutin kanssa, jos siltä tuntuu, eikä se maksa mitään lisää. Tosin hinnat on kyllä muutenkin jo sellaiset, että saa ollakin jotain ilmaista! Mies kyllä sanoi kotona, että hän ei kyllä sitten tuollaisen PSYKOPAATIN kanssa mene keskustelemaan, pärjätään tässä ilmankin... Mutta katsotaan nyt sitten, miten pahasti tässä vielä kilahtaa itse kukin. Hyvähän se on tietää, että tarvittaessa saa myös henkistä tukeaja apua.
TUITTU, toivottavasti saat pian yhteydet kuntoon ja pääset kirjoittelemaan pitemmästi.
KILLA, pidä nyt vaan se täti poissa ja ota se plussa!
Mä olen kyllä ihan varma, että helmikuussa meidän pinoon tulee plussia, ja useampikin kuin yksi. Johan se pitäisi ihan todennäköisyyksienkin mukaan mennä niin, eikö? Ja maaliskuun plussakiintiöön pitää sitten ehdottomasti olla paikka minulle, jos nyt siis sitten alamme jo seuraavana kiertoon sen hoidon.
KILLE: kiitos infosta, ja täytyy varautua etukäteen siihen että ratsastuskieltoa tulee. Ja jos sitä sitten todella raskautuu, niin onhan se ratsastus joka tapauksessa jätettävä jossain vaiheessa pois. Mun hevosilla voi onneksi ajaa myös kärryillä, sitä toivottavasti pystyisi tekemään sillä siinä ei itse rasitu niin paljon. Tai jos sekään ei onnistu niin on alettava kouluttaa miestä hevoshommiin. Tähän asti se on ollut kiinnostunut enemmän pyörillä kulkevista vempaimista.
BIANCOlle peukkuja ja hyvää matkaa, sattuukin reissu juuri sopivaan saumaan niin on muuta ajateltavaa.
No, nyt taas töiden kimppuun. Mukavaa pakkaspäivää kaikille!
Heissan!
Taitaa meidän osalta homma olla pelattu....Maanantaina tosiaan alavatsa tuli yllättäen ihan sika kipeeksi ja oli sitä koko yön ja eilisenkin päivän. Eikä mulla oo koskaan mitään kipuja ilman vuotoa. Meinasin jo eilen soittaa klinikale ja kysyä onko normaailia. No tänään aamulla oli tullut hiukan veristä vuotoa...... Ottaa päähän ihan sikanaan. Huomenna ajattelin kuitenkin mennä sinne veritestiin, kun näin mulle sanottiin ja lääkäri sanoi senkin, että vaikka veristä vuotoa tulisi niin lugeja ei saa lopettaa....
Vatsakivut taisivat sitten olla oireet menkoista, voi p**kan p**ka!!! Että tää elämä osaa potkia päähän. Huomenna aion kuitenkin vasta ilmoittaa kaikille tästä asiasta tietäville kavereille ja sukulaisille. Taitavat kyllä odottaa uutisia jo tänään, mutten ole nyt ollenkaan sillä tuulella. :-( ;-(
Yritän tästä nyt jotenkin piristyä.... :-(
Kille
Mitä ihmettä tämä oikein meinaa?! Missä meidän plussat on?
Siis pahoittelut ensinnäkin [b]Tuitulle[/b] tätsästä! :( Mites sä jakselet? Toivottavasti pääset kirjoittamaan! Ei voi muuta kuin toivoa onnea seuraavaan inssiin!
Ja sitten pahoittelut [b]Killelle[/b] kurjista täti-oireista! Toisaalta mä uskon siihen, että on vielä toivoa, sillä kyllähän toisilla on ihan selvät menkkaoireet, vaikka sitten oiskin tärpännyt!
Mietin tossa just, että mitenhän sitten mahtaa kestää ne epäonnistuneet hoidot, kun tässä vaan jaksaa masentua vaikkei edes mitään toiveita mukamas elätellyt... No te monet raukat sen tiedätte ja ihmeen hyvin tunnutte selviävän aina aallonpohjalta lopulta kohti seuraavaa hoitoa! Toivottavasti itsekin sitten aikanaan! :)
Kerrottakoon sen verran omaa napaa, että nega on testattu tänään: ei pitänyt, mutta mulla on niin tajuttomat PMS-oireet ettei ikinä eli tissit pirun kipeet jo ties kuinka monetta päivää ja ne tursuaa ulos kaikista liiveistä ja kamala makean himo, että ajattelin jo että sen pitää tarkoittaa jotain... Vaan ei siis tarkoittanut, joten jatkan tädin odottelua kärsivällisesti. Toivottavasti nää mun menkkaoireet ei muutu nyt sit jatkossakin tällaisiksi, mahakin näyttää kuin ois jo ties millä kuulla raskaana ihan pelkästä mässäilystä!
Huhhei, mitä tilitystä, mutta pakko välillä saada avautua! Ja plussaa tähän Enskapinoon mä toivoisin niin kovin! Tuntuu jotekin toivottomalta, kun tuolla kuumeilupuolella tottui, että plussia tipahteli säännöllisin väliajoin (vaikka sekään ei sit ollut lopulta kivaa...).
No koitetaanpa jaksella! :)
Killa
Huh, nyt on kyllä sellanen pölpötys tulossa kun en oo aikoihin ehtinyt " linjoille" ... Yritän pikaisesti kun pitää alkaa laittaan ruokaa, joten antakkee anteeks jos tulee tökeröä tekstiä! ;)
Killalle halitus!!!!
Brooke: Voi harmi että miehen tavara ei oo priimaa... Mutta nyt ainakin tiedetään syy ja päästään hoitoihin! Ivf:ssä on voimaa, kuten mooli aikanaan todisti! :) Voimia sinne!
Dese: No kylläpäs se sun ovis on taas kiven alla, mutta kyllä se sieltä löytyy! Ja tikuttelussa on kyllä omat huonot puolensa, ilmeisesti saa aika tarkkaan olla tietty ajankohta, jotta se plussa siihen ovistestiin tulee...
Tuittu: Voi kurjuuden kurjuus!!! Eikö se plussa nyt sinnekään voi jo tulla?! Jaksuja!
marge: Tervetuloa joukkoon! Nickisi onkin tuttu, taidan siis muistaa tuolta vk-puolelta...
AnnaV: Eikös ookin totta että tekee mieli vastata juurikin noin kuin kirjoitit?! Töksäyttää oikeen kunnolla ja saada toiselle jauhot suuhun! Mutta eipä ainakaan meikäläisellä oo tähän mennessä ollut kanttia! ;) Ja toisaalta, eipä ne kyselijät taida ymmärtää mitä sanovat, oon huomannut että aika harva todellisuudessa ymmärtää että näissä asioissa voi olla ongemiakin eikä niitä muksuja noin vaan " tehdä" . Ja vaikka sen ihmisille kertoisikin, ei ne siltikään sitä tunnu ymmärtävän, joten turha ees yrittää selittää - meikäläisen kanta siis!
Täällä meni viikonloppu täysin remontin parissa, kellon ympäri tehtiin hommia kumpanakin päivänä! Mutta on se vaan kivaa, ihan mieletön fiilis tehdä omaa! Ja apujoukkojakin oli, mun vanhemmat oli tietty suurena apuna ja kavereitakin löytyi, joten ei voi valittaa! Kohta päästään maalaamaan seiniä ja sen jälkeen oiskin lattian vuoro... Kohtahan sinne jo pääsee muuttamaan, hih!
Ja vielä lyhyesti olennaiseen, eli täällä menossa kp6 kai, jos oikein laskin ja neljä clomia napsittu. Ei ollenkaan sellaisia oireita, ku viimeks, mitä nyt vähän hikoilutti illalla ja aamulla. Joten ei oo kovinkaan korkealla toiveet että noi napit ois mitään saanu aikaseks... Torstaina lääkäriin, ultralla se sitten taas nähdään mikä tilanne. Ovis on kuitenkin (jos siis sitä taaskaan ylipäätään tulee) todennäköisesti viikonloppuna, joten se siitä taas... Mutta eteenpäin mennään, ei voi pysähtyä kun on niin paljon hommaa!
Kaikille teille haleja ja palailen toivottavasti vielä paremmalla ajalla!
Ja mukavaa uutta viikkoa kaikille!
KILLA oli käynyt ainakin avaamassa uuden pinon, kiitos tietojen päivityksestä ja kerrohan omiakin kuulumisia! Kohtahan se on jo maaliskuu käsillä ja pääsette tositoimiin, jos et nyt sitten vetäise ihan luomusti plussaa sitä ennen!
NAKSU teilläpä riittää energiaa! Me oltiin hirveän laiskoja ja puolet viikonlopusta meni löhöillessä. Ajatukset ja puheenaiheet kyllä pyörivät melkein vain yhdessä ainoassa asiassa, arvaatte varmaan missä. Oli tuo viime viikko sen verran rankka meille henkisesti, niin paljon tapahtui niin lyhyessä ajassa.
Tervetuloa joukkoon MARGE! Kun yritys pitkistyy ja mutkistuu niin kyllä tästä pinosta saa paljon enemmän tukea kuin kuumeilupuolen pinosta.
VIHERVAARAN ANNA: kyllähän tämä tapahtumien nopea eteneminen tuntuu vähän hurjalta. Itse olen kyllä oikeastaan jo usean kuukauden ajan ollut varma, että jotain vikaa meissä on, ja tavallaan henkisesti varautunut siihen että hoitoihin mennään. Ja mä olin lueskellut jo aiheesta tietoa netistä ja kirjoitellut tänne, joten asiat on sillä tavalla jo osittain tuttuja. Mies ei varmaan ollut miettinyt asiaa ihan näin pitkälle valmiiksi, ja häneltä tämä vaatii varmaan enemmän kuin minulta. Varsinkin kun tosiaan selvisi että vika on hänessä. Mutta toisaalta tietenkin on tosi mukavaa, ettei enää tarvitse odotella! Ja MUR noille ihmisten typerille kommenteille, niitä kyllä aina sitten riittää!
Nyt saatiin sentään vähän miettimisaikaa, sillä seuraava lääkärikäynti on vasta ensi viikon torstaina. Nopeamminkin olisi päässyt, mutta molemmilla on sen verran työkiireitä tällä viikolla, että päätettiin näin. Ja onpahan miehellä nyt vielä vähän aikaa sopeutua ja tutustua tilanteeseen ja hankkia tietoa. Mies ei juurikaan viihdy netissä (omituinen tapaus..!) mutta kyllä hän lueskeli esitteitä, joita saatiin lääkäristä mukaan. Silloin torstaina on mulla kp 25, eli en tiedä ehditäänkö hoitoa aloittaa tulevaan kiertoon vai vasta sitä seuraavaan. Jos se tehdään ¿lyhyen kaavan mukaan¿, niin kyllä kai sitten ehditään. Mulla on kumminkin kierrot yli 30-päiväisiä aina. Jos tehdään pitkällä kaavalla, niin sitten aloitus menee joka tapauksessa seuraavaan kiertoon.
TRIXIE ja KILLE teillä on ihan hirmuisen jännät paikat! Joko pian testaatte? Peukkuja molemmille! Ja eikös se ollut VANNIS myös samassa tilanteessa? Tulehan kertomaan kuulumisia!
Jaahas, töiden kimppuun taas...
Brooke
Kiitos Killalle edelleen emännöinnistä! Mun tiedot ei oo ihan ajan tasalla, mutta päivitetään sitten, kun tämän hoidon tulos selviää.
Ja siihen on vielä 1,5 viikkoa, joten jalat on pysyneet maassa ainakin tähän asti vielä. Olotila on jo ihan normaali punktion jälkeen, mutta on tämä asia silti mielen pohjalla koko ajan.
Naksu, ihanaa että saatte laittaa omaa kotia!
Marge, tervetuloa tähän pinoon!
Brooke, uskon myös että nopea toiminta on teille nyt parempi kuin liian pitkä jahkailu ja piinaava odottelu. Ihmismieli tuntuu olevan yllättävän joustava kuitenkin, kun pitää sopeutua uusiin asioihin. Hyvä, että oot positiivisella mielellä! IVF on musta tuntunut ihan kevyeltä hoidolta varmaan aika pitkälti sen takia, että en ehtinyt sitä kauaa odottaa enkä panna kaikkea toivoani tähän ekaan IVF-yritykseen. Ja munasolujen määrän takia selvisi, että IVF on tosiaan ainoa oikea hoito meille, eikä mitään lapsen tehtailua tai omaa kärsimättömyyttä.
Tuittu, voi voi kun vetää mielen niin matalaksi sun puolesta. Koita pärjätä, ja suunta eteenpäin!
Killen ja Trixien piinakuulumisia odotellaan, tällä viikolla tulee varmasti plussia!
Iloista ja energistä viikkoa kaikille!
-Vannis pp5
Kivaa alkanutta viikkoa Ensikoille! Ja Killalle kiitos listan päivityksestä taas, olet tosi reipas : )
Olen taas vain " pikavisiitillä" .
Mulle tuli yhtäkkiä sellainen asia mieleen, että mitähän nuo Clomit mahtaisivat tehdä, jos niitä popsii ja olisikin raskaana? Ei varmaan kauhean hyvä asia olisi... Siis tätä pähkäilin vaan tänä aamuna sen takia, kun mun viimekertainen tädin vierailuni jäi kovasti lyhyeksi / epämääräiseksi.
Vatsassa pyörii ja masu on kuin paraskin ilmapallo, mutta pistetään Clomien piikkiin.
Naksu, mulla on ihan samaan malliin kuumia aaltoja kuin viimeksikin Clomien kanssa, koko viime yön heräilin niihin. Toivottavasti sulla kuitenkin oireettomuudesta huolimatta olisi suotuisaa kasvua tapahtunut! Sulla on siis torstaina ultra, mulla perjantaina - bd bd bd meidän muniksille
Nyt kaikille mukavaa ja positiivista viikkoa! Palailen myös paremmalla ajalla. *huiskuti huis*
Jessis (kp7)
Kirpeä pakkastervehdys kaikille! On se vaan niin ihanaa, kun aurinko paistaa ja ulkona on kunnon talvi. Kyllä tätä ehti jo kaipaamaankin.
Kiitos Killalle uuden pinon avaamisesta!
Tuittu: Jospa kuitenkin testaus olisi ollut liian aikainen. Pidän itse vielä kovasti peukkuja, että täti ei tulisikaan. bd
Keijukin oli pitkästä aikaa piipahtanut. Kiva, kiva!
Brooke ja AnnaV: Suomen viranomaisille ja palvelunantajille riittää, että adoption hakijat ovat yli 25, mutta tämän lisäksi jotkut kohdemaat saattavat asettaa lisävaatimuksia. Esimerkiksi Kiina on kiristämässä hakijoille asetettuja kriteereitä.
Margelle lämmin tervetulotoivotus. Tänne mahtuu tunteitaan purkamaan ja saamaan lisätsemppiä tähän, välillä niin toivottomaan, taipaleeseen. Muistankin sut tuolta kuumeilupuolelta, kuten taitaa muutamat muutkin tehdä. Ikävä kuulla, että olette saaneet huonoja uutisia. Nythän toki sitten tietää, mistä homma kiikastaa ja siihen voi saada oikeanlaista apua.
Jessica: Jostain olen lukenut, että clomit saattavat aiheuttaa vakaviakin kehityshäiriöitä, mikäli niitä popsii raskaana ollessaan. Tiedä sitten, kuinka vakavista jutuista on todellisuudessa kyse. Kyllähän siitä ohjeissa ja purkin kyljessä varotellaan. Sitä vaan mietin vielä, että niiden käyttöhän on kielletty myös mieheltä, mikäli nainen on raskaana. Mihinkäs tämä nyt sitten perustuu? Osaako joku selventää? Eihän se miehen " tavara" nyt naiseen imeydy eikä kehittyvään alkioonkaan. Vai olenko taas nukkunut bilsan tunneilla? ;)
Vilkutuksia kaikille muillekin! Piinailijoille paljon piinaintoa ja tietysti malttia odottamiseen. Muillekin toivon tietysti kaikkea hyvää, myös tälle viikolle
OmaaNapaa sen verran, että ilmeisesti kärsivällisestä testaamisesta palkittiin. Eiliset viivat o-tikussa olivat hyvinkin samanlaiset. Vertailua hankaloittaa aina se sama juttu, kun viivat eivät ole täysin samanpaksuiset ja suorareunaiset. Tuttu tunne varmasti kaikille! Nyt on sormet ja varpaat pystyssä, että nuo viivat olivat todelliset eivätkä pelkkää hämäystä. Miehen simppatuloksia odotellaan sitten tälle viikolle, joten silloin selviää taas hieman enemmän missä mennään.
Aurinkoista maanantain jatkoa!
~dese
Täällä ollaan, nyt vähän paremmalla ajalla, kun aamulla vaan nopsaan kävin pinon avaamassa. Noita muutoksia olen koittanut esittelylistaan tehdä, sanokaahan sitten, jos kiireessä tulee joku kömmähdys!
MARGE: tervetuloa mukaan vaan! Muistan sut kuumeilupuolelta! Valitettavaa, että teilläkin tilanne sitten päätyi tähän! :( Poimin sun viestistä noita tietoja, sano jos haluat esittelyysi jonkun muun tekstin, niin päivitän seuraavaan listaan!
NAKSU: huhhei, kun alkoi taas jännittää sun puolesta! Mites tässä oikein pärjätään torstaihin asti sun ultrakuulumisia odotellessa?! ;) Toivottavasti nyt pääsette siihen inssiin, eikä mitään mutkia tulekaan matkaan!!! On se sentään hyvä, että saat ajatuksia muuallekin eli puuhaa riittää!
BROOKE: en ookaan sulle vielä ehtinyt pahoitella teidän kurjia simppa-tilanteita, joten nyt sitten pahoittelut! :( Onneksi sentään sieltä niitä soveliaitakin siimahäntiä löytyi, joten toivoa on ja oikeastaan aika paljon, kun IVF on kuitenkin tosi tehokas hoito! Ja tosi nopsaan teille asiat etenee, se on hyvä! Kiva, kun olit kaivannut munkin kuulumisia, laitan oman navan tuonne loppuun! :)
VANNIS: toivotaan parasta eli mulla on teidän puolesta peukut pystyssä koko puoltoista viikkoa! :) Kyllä me Enskat nyt pari plussaa ollaan tähän 2 viikon pinoon ansaittu! Ota sä yksi niistä! :)
JESSIS: Pitäisköhän sun kuitenkin testata varalta?! Ettet vaan oiskin raskaana?! En kyllä tiedä miten clomit vaikuttaisi silloin, mutta tuskin kovin terveellisesti.
DESE: joo tosiaan noi testien viivat on kyllä aikamoista salatiedettä, eikä niistä aina ihan varmuutta ole ollut! Täti on kuitenkin aina saapunut 2 viikon kuluttua suunnilleen tasavahvoista, vaikka epämääräisistä, viivoista, joten pakkohan niihin on uskoa. Toivotaan parasta miehen simppojen suhteen!
ANNAV: joo, noita kyselijöitä valitettavasti aina tuntuu riittävän! OIskin joskus hyvä iskeä niille luu kurkkuun alkamalla ladella päivämääriä! :D
KEIJU: kiva kun kävit ja käyhän useammin! :)
TUITTU: pahoittelut negasta, mutta ei kai peli ole siihen menetetty! Mikäs siellä nyt on tilanne?!
Kovasti jaksamista vielä kaikille piinailijoille! KILLE ja TRIXIE, teille nyt plussat, kiitos!!!
TV-sarja GALLUPPIIN en olekaan vielä vastannut, joten: sarjoista ehdottomasti Täydelliset naiset, Lost ja House, sekä satonnaisia dokkareita ja luonto-ohjelmia, sekä erilaisia tosi-tv-ohjelmia, kuten tällä hetkellä suosikkina American Idolsin huonoimmat koelaulut -ei niissä hyvissä ole niin paljon katsottavaa! ;)
OMA NAPA: täällä kun ei vielä päästä noita pp:tä laskemaan, niin todettakoon että kp on 30/28-40 ja täti on tuloillaan... Ihan selvät menkkaoireet, joten kova harjoittelu ei -yllätys yllätys- tuottanut vieläkään tulosta! Muutenkin kurjat fiilikset täällä on, kun kuulin aivan musertavia yllätys-raskausuutisia tuossa hetki sitten! :( Kyllä mä edelleenkin tiedän ettei muiden muksut ole multa pois, mutta vaan se aina tuntuu pahalta, kun 90% mun lähipiirin naisista tulee raskaaksi " vahingossa" ! Tulee ihan kaikkia sellaisia kamalia ajatuksia mieleen, että mua varmaan taas rangaistaan tädillä siitä, että en vaan pysty olemaan aidosti onnellinen muiden onnesta! :S No ei auta muu kuin suunnata katsetta kohti maaliskuuta, onneksi helmikuussa on vaan 28 päivää...
Johan tässä taas sain melkein romaanin aikaiseksi, joten lopetetaanpa. Koitan alkaa taas vähän aktiivisemmaksi tän palstailun suhteen, niin ehtii paremmin kommentoida kaikille! :)
Killa
Ilmankos oltiin pudottu melkein toiselle sivulle kun oli perustettu uusi pino. No, parempi että se mun masis-viesti jäi tuonne vanhaan pinoon.
Huomenna virkeämmillä ajatuksilla.
-Diina
Kiitos teille, jotka olette minut toivottaneet tervetulleeksi!
Hiukan ottaa oman ajan ennen kuin pääsen teidän turinoihin mukaan ja saa nähdä kuinka ahkerasti tällä minua näkyy, sillä irtautuminen kuumeilupuolelta ottaa oman ajan (vai pääsenkö koskaan pois?). Itse asiassa tänne kirjoittelut ottikin kovemmalle, kuin uskoinkaan¿
¿Tuttuja¿ oli muutamia, ainakin Naksu, Dese ja Killa¿*Vilkutuksia vaan*
Naksulle ahkeruusintoa remontin keskelle! Turvottaako muuten clomit mahaasi? Mulla on nimittäin sellainen pallo, että huh,huh! Vai onkohan se mun kasvattelema rypäleterttu alkanut turpoamaan lisää?
Killalle kiitos tietojen poimimisesta ja hyvältähän se näytti! Kelpaa minulle oikein hyvin, ilmoittelen toki muutoksista¿=)
Tulen taas, jospa silloin turinoihin enemmän osallistuneena! Oikein talvista viikkoa kaikille =)
-marge-
Ihana aurinkoinen pakkaspäivä, oikein harmittaa olla töissä. Olisi mukavampaa olla ulkona.
Edelleen päässä pyörii ihan koko ajan nämä vauva-asiat. Mieli on kuitenkin jo paljon positiivisempi, ja voisi jopa sanoa että odotan jopa innolla ensi viikon lääkäriä ja hoitojen alkua. Nyt tuntuukin, ettei jaksaisi edes odottaa yli viikkoa. Mutta toisaalta, mitä joku viikon odottelu on kun juuri tuossa mietin, että kaikkiaan olen odotellut tämän asian tiimoilta jotain 2,5 vuotta! Ensin odotin muistaakseni melkein vuoden, että mies oli valmis vauvan hankintaan. Ja sitten yritettiin tuloksetta yli 1,5 vuotta. Kyllä se pitkältä ajalta tuntuu, vaikka varmaan on niitäkin jotka on vielä kauemmin odottaneet. Minua harmittaa nuo hukkaan heitetyt vuodet erityisesti sen takia, kun ei mulla ole enää kauhean pitkä aina 35 vuoden ikään, ja joka paikassa pelotellaan että sen jälkeen hedelmällisyys laskee kovaa vauhtia. Ja minä kun kumminkin olen haaveillut useammasta kuin yhdestä lapsesta. No, mutta ei tässä nyt pidä alkaa ahnehtia vaan olla nöyränä onnellinen jos joskus saisi edes sen yhden!
Mieskin on nyt ollut jo paljon paremmalla mielellä kuin viikonloppuna. Lääkärissä käynnin jälkeen ollaan ihan toisella tavalla saatu puhuttua näistä asioista keskenämme kuin ennen. Aikaisemmin kumpikin murehti enimmäkseen vaan itsekseen. Mulle oli yllätys kun mies kertoi, että hänestäkin on jo pitkän aikaa ollut vaikeaa olla tekemisissä kavereittensa kanssa, joilla on pieniä lapsia tai lapsi tulossa. Hän on aina tykännyt hurjan paljon kummipojastaan ja viettänyt pojan kanssa paljon aikaa, mutta nyt hän sanoi senkin muuttuneen viime aikoina vaikeaksi tämän takia. Minä kun luulin, että itselläni vain on tällaisia ajatuksia, mutta on niitä sitten näköjään toisellakin.
MARGE kyllä se kuumeilupuolelta irtaantuminen koville ottaa, siinä ikään kuin samalla joutuu oikeasti myöntämään että vauvanteko ei itselle olekaan iloista, toiveikasta ja huoletonta puuhaa vaan suurta huolta ja murhetta. Mutta toisaalta kyllä täältä puolelta saa paljon parempaa tukea, kun muutkin ovat samassa tilanteessa. Kuumeilupuolella tuli niin paljon niitä kateuden tunteita, kun toislta raskautuminen onnistui suurin piirtein heti ekassa kierrossa.
Tänään tuli aamu-uutisissa juttua että laboratoriot siirtävät kustannussyistä yhä enemmän toimintoja ulkomaille. Jokohan meidän koeputkilapsetkin sitten kohta tehdään jossain ulkomailla? Toivottavasti eivät sitten sotke niitä putkiloita, niin että syntyykin yllättäen vaikka neekeri...
Täältä kiireiden keskeltä taas, ei vaan malta olla poissa! :)
Jessis: Joo, ei ne clomit kai kovin hyväksi ole raskauden aikana. Ite oon testaillut lähes aina varmuuden vuoksi vaikka menkat ois tullutkin, joten mulla ei oo sen puoleen ollut huolta... Mutta yks kaveri söi clomeja ja mä ymmärsin että sille oli ihan lääkäri sanonut, että pitää varmistaa ettei oo raskaana ennen ku alkaa taas uuden " kuurin" . Itekin oon miettiny tota tässä kierrossa (menkat loppui kuin seinään normaalin tiputtelun sijaan) mutta kun ei siellä niitä muniksia mulla ollu ni aika mahdotonta ois! ;) Mutta kuten tiedetään, aina sitä vaan jaksaa miettiä ja toivoa, heh!
Ainii, kuumia aaltoja on täälläkin nyt ollu mutta siihen ne oireet sitten jääkin...
Dese: Sitä klomifeenia voi erittyä siemennesteeseen ja sitä kautta " siirtyä" naiseen. Eli eihän se varsinainen tavara imeydy meikäläisiin mutta ehkäpä se klomifeeni voi sitä kautta sitten joutua meidän kroppaan ja verenkiertoon - näin olin ite asian järkeillyt... Wihiiiiii, onnittelut tasavahvoista viivoista!!!! Hieno homma!
Killa: Voi kökkö, ei saa täti tulla sinne!!!!!!! Nyt ovet säppiin ja peiton alle piiloon, mars!!! Ja voimia yllätysuutisten " käsittelyyn" , voimille ottavat nuo asiat, ei voi muuta sanoa!!! *rutistus*
Marge: Viimeksi kun clomeja söin löytyi kaikki mahdolliset oireet (tajuton päänsärky, vatsa kuin rantapallo, huimaus, kovat vihlaisut alavatsalla, rajut kuumat aallot jne.) mutta tässä kierrossa en oo toistaiseksi huomannut muuta ku parit kuumat aallot... Ja tänään napsin viimeisen clomin joten tuskin niitä oireita enää ilmeneekään - tai sitten oon ollu niin kiireinen etten oo ehtinyt laittamaan merkille! :) Mutta kovasti nyt pelkään pahinta, että ei siellä ole tarvittavaa kasvua tapahtunut kun ei juuri missään tunnu... Joten nauttikaa clomioireistanne, sitten ainakin tietää että siellä munikset jyllää! :)
Tosiaan tänään otin viimeisen clomin ja kp7 menossa... Nyt tänä aamuna ekan kerran kävi jännityksen tunne kolkuttelemassa, kun mietin että ylihuomenna kuulen taas " tuomion" . Muuten olen saanut tosi hyvin pidettyä ajatukset poissa tästä, tai siis ei oo kerta kaikkiaan ehtinyt murehtimaan. Tavaroiden lajittelua (säilytetään - kirppikselle - roskiin) aloittelin tuossa aamusella ja huomenna menen taas remppaamaan kun alkaa vapaat... Ihan sormet syyhyää kun oon joutunut eilisen ja tämän päivän pysyttelemään poissa sieltä! :)
Mutta eipä täällä muuta, yritän tulla taas piipahtamaan kunhan kerkiän!
Olen ollut hiljainen viime aikoina (taas, musta tuntuu että aloitan kaikki viestini tällä tavoin) mutta kiirettä on pitänyt sekä töissä että privaattielämässä. Nyt ajattelin kuitenkin tulla nopsaan raportoimaan, että meillä päästiin taas pykälä eteenpäin, kun tehtiin toinen inssi tänään. Nyt on vasta kp 12, mutta eilen kun kävin ultrassa, niin munis oli kasvanut jo 20 milliseksi, ja laitettiin irroituspiikki sitten saman tien. Tänään ei ollut vielä ehtinyt irrota, mutta oli tosi komea 24 millinen, joten aika lähellä irtoamista varmaan oli. Miehen simpatkin paranee kerta kerralta, nyt oli jo 20 miljoonaa viime kerran 8 sijaan, joten kyllä se toivo taas elää. Luget kehiin loppuviikosta, ja sitten pidetään vaan peukkuja... Me onneksi lomaillaan ensi viikko, ja sunnuntaina lähdetään reissuunkin viikoksi, joten ajatukset on piinaviikon ajan sitten muualla kuin nippailuissa ja nappailuissa. Sit kun palataan, saankin tehdä jo testin melkein saman tien!
Lääkärin kanssa kun juttelin jatkosta, niin jos ei nyt tärppää, niin hän olisi sitä mieltä että ivf olisi meidänkin seuraava steppi. Tuli vähän nopeasti, kun tämä on tosiaan vasta toinen inssi, mutta sanoi että kun minä ovuloin omin voimin, ja miehen simpat on hyvät, niin meidän ongelmien syy piilee jossain muualla kuin siinä, mihin voidaan inssillä vaikuttaa. Viittasi siis ilmeisesti munasolun hedelmöittymiseen. Tuli vaan vähän yllättäen tämä ivf harkittavaksi. Teillä on kyllä ollut rohkaisevia viestejä ja kokemuksia sen suhteen, että se ei ole niin rankka kuin mitä kuvittelisi, mutta silti vähän mietityttää.
Siinä pitkällisesti omaa napaa, mutta kun pitkästä aikaa taas tapahtuu... Yritän kommentoida myöhemmin tänään tai huomenna paremmalla ajalla, mutta nyt kuitenkin heilutuksia tasapuolisesti kaikille ja piinailijoille tsemppiä!!!
Biaco