Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 5-6 +++

29.01.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu

tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus).

Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin

korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut.

Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen

suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Mies saanut simppatutkimuksiin lähetteen, mutta ei ole vielä käynyt.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty Väestöliitossa. Vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa

monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin

hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06 (yksityisellä). Miehen simpat syynissä mahdollisimman pian. Marraskuun kierrossa munarakkula kasvoi omasta takaa hienoksi, mutta irroteltiin pregnylillä ja tueksi sain luget, mutta tulosta ei tullut. Joulukuussa taukoiltiin ja nyt 01/07 sain clomit.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi

tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu

lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok

(epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tuittu, Keiju, Jessica ja muut tervetulotoivotuksista¿Kyllä teillä on hyvä porukka, että ette turhaan ole kehuneet!

Brooke, pahoittelut huonoista simppatuloksista, en tainnut aiemmin pahoitella! Ja tosiaan saimme tuloksia jo samana päivänä, kirjallisia vielä odotellaan¿Tuntuukin, että tämä on yhtä odottamista! Teilläkin siellä jännitys kasvaa =) Toivotaan, että torstai tulee pian ja rattaat pyörähtää käyntiin :)

Naksulla siellä on siimahännät matkalla! Pidetään kovasti nyt peukkuja, että saisitte parhaan mahdollisen tuloksen!

Paljon pettymyksiä ja mieltä masentavia, surullisia uutisia oli tullut, pahoittelut Killa, Kille, trixie ja Vannis! Iso halaus kaikille teille *halaa lämpimästi*

Osaisiko joku vastailla, että eikös siitä puregonista saa vain kela-korvauksen apteekissa? Ei siis mitään muita erityiskorvauksia? (Ja sehän kartuttaa sitten lääkekattoa, joka onkin huima¿) Tänne ei muuten mitään uutta. Miehen testitulokset, tai siis alustavat saatiin jo heti silloin samana päivänä eli to¿Siellä olikin kaikki hyvin =) Välillä jotain positiivista onneksi, ettei aina löydä itseään pohjamudista!

Vilkutuksia teille kaikille =) Nauttikaahan vielä sunnuntain kiireettömyydestä!

-marge-

Vierailija
22/75 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei miten kurjia uutisia!

Megasuuret tsemppihalit neganneille *kahmaisee Enska-halaukseen*

Kyllä meidän pinossa on kiven takana plussat...

Täällä ei mitään ihmeellistä, oviskin antaa vielä odotella itseään - kirjoittelen paremmalla ajalla.

Sympatiaterkuin Jessica

(kp14-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää uutta viikkoa enskapinoon, vaikka ei kellään ole hyviä uutisia ollutkaan. Mutta jos tällä viikolla sitten..? Vannis, suuret pahoittelut sinullekin ja voimia.

Itsekin olen välillä ihmetellyt, että minkähän takia IVFin sanotaan olevan niin rankka hoito, kun ei se kuitenkaan kuulosta luettuna kamalan pahalta. Mutta niin se taitaa olla että henkinen puoli siinä on rankempi kuin fyysinen, jos ei plussaa heti tulekaan.

Kuten jo tuolla aiemmin kerroin niin siellä meidän klinikalla on tarjolla myös henkistä tukea ja terapiaa. Silloin ekalla käynnillä lähinnä naureskelimme miehen kanssa, että ei me mitään terapiaa sentään tarvita. Mutta ei sitä tosiaan tiedä vaikka hyvinkin tarvitsisi, jos useampi hoito käydään läpi ilman tulosta.

Mulla on edessä kiireinen työviikko, joten saatan olla hiljaisena lähipäivät. Torstain lääkärin jälkeen yritän kyllä päästä kertomaan kuulumiset.

Brooke (kp 22/33)

Vierailija
24/75 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNA V:n galluppiin, kun olin unohtanut. Eli mulla ja miehellä on molemmilla veljet, mutta kummatkin ovat yksin asuvia sinkkuja eikä kummallakaan ole lapsia eikä varmaan ihan heti siis tulossakaan.

Nyt taas töihin,

Brooke

Vierailija
25/75 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko on siis taas alkanut. Jospa tällä viikolla saisimme sitten mukavampia uutisia kuin edellisellä. Tuntuu, että kovin monella on suru puserossa - jälleen kerran.

Vannikselle lohtuhalaus täältäkin. Uskon, että fyysisesti ihminen kestää loppujen lopuksi paljon enemmän kuin henkisesti. Jotenkin se pettymyksen kohtaaminen on vaan niin rankka paikka, varsinkin kun toiveet ovat korkealla. Jaksamista sinulle!

Täällä taitaa olla kunnon flunssa pukkaamassa päälle. Kurkku tuntuu kuin olisi hiekkapaperilla päällystetty ja vilun väreitä kulkee vaikka litkisi litratolkulla lämmintä teetä. Nyt vaan toivon kovasti, että alkava tauti paranisi nyt ja heti tai tulisi sitten kunnolla päälle, jotta olisi ihan OIKEA syy olla töistä pois. Kuulun nimittäin siihen joukkoon, jotka viimeiseen saakka sinnittelevät työmaalla. Ei ole viisasta, tiedän kyllä. :)

Jotain hyvää kerrottavaa sentään on. Miekkosen simppatulokset tulivat tänään ja kaikki näyttäisi olevan ihan ok. Epämuodostuneiden määrä oli viitearvoja hieman suurempi, mutta kokonaismäärä korvaa tämän puutteen. Näin olin lausunnosta ymmärtävänäni. Rikoin siis kylmän rauhallisesti kirjesalaisuutta ja avasin kirjekuoren heti eteisessä. Soitin kyllä miehelle samantien, ettei sitten tarvitse illalla ihmetellä revittyä kirjekuorta. Huh, nyt on yksi huoli vähemmän. Vielä kun saisi oman kroppansa toimimaan, niin eiköhän tästä jotain hyvää voisi vielä seuratakin. Toivotaan ainakin niin.

Gallupiin sen verran, että meillä ei ole vielä sisarusten lapsia. Oma, naimisissa oleva, veljeni opiskelee vielä, joten uskoisin perheenlisäyksen olevan ajankohtainen asia vasta muutaman vuoden kuluttua. Miehen veli väkertää väikkärin parissa ja vaimonsa opiskelee, joten eiköhän sielläkin vielä hetki mene ennen vauvauutisia. Miehen toinen veli on vasta yläasteella, joten hänen suhteensa todellakin toivotaan, että vuosia kuluu useampia ennen haikaran tuloa. ;)

Nyt hipsin peiton alle päikkäreille. Iloiset vilkutukset kaikille! Niin ja hyvää Runebergin päivää. Onhan tortut jo leivottu/ostettu?

~dese~

Vierailija
26/75 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista ehdinkö kirjoittelemaan viime viikolla, mut yritin kyllä pikaseen käydä kuulumisia lukemassa. En kyllä ymmärrä miten sitä on muka niin kiire olevinaan, mut joskus se on tää nettiaika enemmän tai vähemmän kortilla.

Ja ihan aluks itkujen itku sentään ja pahoittelut negasta Trixielle, Killelle ja Vannikselle ainakin. Yhdyn muiden mielipiteeseen siitä, että varmaan toi IVF on varmaankin henkisellä puolella raskaampi asia käsitellä just kun toiveet on korkeemmalla hoitojen takia. Fyysisen kivun sitä jotenkin aina sietää ja kestää, se kun menee ohi, mutta ajatuksia ja toiveita ei niin vain ravistetakaan näkymättömiin.

Hyvä, että tollasia mahdollisuuksia terapiaan on tarjolla, kuten Brookelle oli tarjottu.

Pahoittelut muuten Brooken miehen simppatuloksista. Nytpähän sitten tietää missä homma varmaankin kiikastaa ja saatte siihen tarvittavaa apua. Teillähän oli hommat edenny salamavauhtia, että hyvä jos perässä ehti pysyä. Hyvä kuitenkin että homma toimii, tässä kun ei enää nuorene kuitenkaan ;o)

Mikäs Naksun tilanne? Sullahan oli hyvän kokonen munis!. Toivottavasti tässä kierrossa sitten¿ Sähän uhkailit ¿tuplavarmistuksella¿ eli ekaks inssi ja sitten vielä peiton alla. On ainakin ratsujoukko lähetetty liikkelle.. ;o) Monta miljoona sitkeetä sissiä siellä uiskentelee. Jee!

Aftikselle on tiedossa sohvaperuna-aikoja (ei hullumpaa sekään välillä).. Mites sä niin kovasti oot urheillu, että oot rasitusvamman saanut aikaseks? Mulla itellä sama vika ranteesssa eli tulehtuu tosi helposti ja nousee kiva patti, jos liikaa punnertelen :o)

Jessicalla on sitten inssi keskiviikkona ja hyvältä näytti! Samaa toivotan sulle kuin Naksullekin! Jospa te nyt sitten nappaisitte ne ekat lussat!!

Ja Tuittu kuuluu samaan piinailujoukkoon. Onnea sullekin :o)

Just lukasin, et Biancokin oli käyny inssissä! Hyvää lomaa teille muuten!

Onpa teitä monta piinailijaa tässä kierrossa, nyt niitä plussia sitten urakalla tähän pinoon!!

Keijulle onnee oviksen etsinnöissä, nyt on clomit toivottavasti apuna.

Desellä pukkaa flunssaa, nyt sitten vaan rohtoja kehiin. Tiedän ton tuntee minäkin, kun ei vain voi yksinkertaisesti olla pois töistä. Jos on ¿oloja¿ niin ibuprofeiinia sisältävää tablettia kehiin ja taas mennään tukka putkella. Ja tuloksiakin olitte saanet ja onneksi oli ihan ok uutisia.

Tv-gallup: Kahta en jätä väliin eli Prison Break¿ia ja Desperate Housewife¿ia. Ihan koukussa kumpaankin.

Sisar-gallup: ei oo kummankaan meidän sisaruksilla lapsia, eikä edes yritystä, että ensimmäisiä oltaisiin. Toivottavasti!

Mun on ihan pakko vaahdota yhdestä asiasta eli sori jo valmiiks jos tulee pitkää tilitystä..

Kuulin tässä pari viikkoo sitten, et mun kaveri, joka on miehensä kanssa yrittäny vauvaa noin 4 vuotta, on tullu raskaaksi. Ollaan yhdessä aina tuskailtu tätä elämän epäreiluutta ja hän ehkä vielä enemmän kuin minä. Oon ihan oikeesti onnellinen heidän puolestaan, mut nyt rupee meikäläisen hermot oleen aika kireellä.

Tää mun kaveri siis tietää meidän vaikeuksia, kun on ite ollu samassa tilanteessa ja jotenkin se kaikki on haihtunu tuhkana tuuleen tän raskauden myötä. Mun pitäs jaksaa kannustaa häntä monta kertaa viikossa ja kuunnella ultrajuttuja sun muita. Mun pitäs jaksaa tsempata häntä, kun hänel on ongelmii esim. mitkä vaunut hän ostaa, millä värillä maalataan lastenhuone ja blablabla¿. Voi jestas! Mä en ihan oikeesti jaksa kuunnella tätä juttuu. Oon varmaan inhottava, mut en oo vastannu hänen soittoihin, kun ei mulla riitä enää tollaseen energia ja LUULIS et hän ymmärtäis itsekin, miltä musta saattaa tuntuu koko homma. Samalla ymmärrän, et kuinka innoissaan sitä on ja tottakai! Onhan si hienoo kun vihdoin saa sen mitä on eniten toivonu. Mut oiskohan liikaa vaadittu olla edes vähän hienotunteinen?

Sori vielä jos tuli tilitystä, mut pakko purkaa munkin välillä!

ON: kp43 ja tätönen on täällä ihan just. Taidan keitellä jo kahvit valmiiks ja uhitella sille, ettei ainakaan meidän piinailijoille tartte mennä! Olkoo täällä nyt sitten kun kerran on tulossa.

terkuin Piggeliina

Vierailija
27/75 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasi just oviksen! Kaksi kaunista selkeää samanvahvuista viivaa ja kp 16 menossa. Olen onnellinen! ;) Mitenkähän onnellinen sitä sitten on, jos joskus (toivottavasti pian) saa kaksi viivaa raskaustestiin!

Hyvää illan jatkoa!

-Keiju

Vierailija
28/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks suuren suuret pahoittelut neganneille!! Kyllä on niiiiin väärin!! Lohtuhali kaikille!

Killa: Hih, hassu intoilija! Tulipa hyvä mieli sun tuuletuksista, kiitti! Tuuhan kertomaan kuulumisia, oot niin kovin hiljainen ollu viime aikoina...

Aftis: Ja kiitti myös sulle! Äläkä sitä kystaa murehdi, kuten mun tilanteesta voi huomata, ne kystat voi sieltä lähteä ihan huomaamatta! Kyllä se sieltä on kadonneet!!!

Ja kiitti kaikille muillekin tsemppaamisesta, ootte ihania! Kivaa kun on ihmisiä, jotka oikeesti ovat tukena ja ymmärtää mitä tässä käydään läpi!

Dese: Nujerra se flunssapöpö heti alkuunsa! Täällä on vähän samoja tuntemuksia, mut en anna periksi! ;) Hienoa että simppatulokset oli ok!!!!!!! Toi on suuri helpotus, nyt vaan eteenpäin, eiks ni?!

Pigge: Heh, joo, simppoja on aivan varmasti tarpeeksi ollu liikenteessä, viikonloppuna viäl molempina päivinä varmisteltiin! ;) Kumma miten sitä jaksaa vaikka pitkiä päiviä remontin ja töiden parissa olikin! :D Toi on muuten kumma miten ihmiset unohtaa toisten murheet kun itellä käy tuuri! Ja nimenomaan kun luulis että toi sun kaveri tietäis olla hienotunteisempi niin ei! Tiedän miten vaikeaa on joskus kuunnella toisten iloa kun ite ei sitä saa kokea! Vaikka sitten toisaalta vähintään yhtä vaikeeta (ainakin mun mielestä) on kuunnella valitusta siitä, millaista raskaus voi olla, kun ite tekis mitä vaan että ois samassa tilassa... Äläkä muuten turhaan pyytele anteeks tilitystä, sitä vartenhan me täällä ollaan!!!

Keiju: Onnittelut oviksen bongauksesta! Kiva juttu!!!

Tänne ei kummempia, tänään laitoin ekan lugen ku aamulämpö oli 36.82 ¿eiköhän tuo riitä varmentamaan sen, että ovis ois jo ollu? Mitään tuntemuksia ei oo, inssin jälkeinen kova vatsakipu lähti viikonlopun aikana... Mutta nyt täytyy kyllä sanoa että toivoa ei ole mielessä yhtään, ihan eri fiiliksillä mennään ku ekassa inssissä!

Vastailinkohan jo gallupeihin..? No, mun siskoilla on lapsia kyllä ja miehen yhdellä siskolla kans. Joten ei oltais mitenkään merkillisessä " asemassa" , vaikka uskon, että ainakin mun vanhemmat odottaa meiltä vauvauutisia jo malttamattomina!

Telkkariohjelmia seuraan normaalisti paljon, mutta ton rempan takia on vähän jääneet... Yritän kuitenkin aina katsoa Täydelliset naiset, Twin Peaks, o.c. (joo, noloo), Amyn lailla, Gilmoren tytöt... Onhan tossa jo noita!

Nyt meen pyykkäämään ja sitten töihin, heippa!

Vierailija
29/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on plussat vähissä meidän pinossa joo =( Jessis ja Naksu on tosiaan meidän seuraavat toivot! Nyt pidetään varpaitakin pystyssä tsempityksen vuoksi =)

Brookella ei ole enää pitkä aika klinikkakäyntiin. Ymmärrän kyllä kuinka päässä mahtaa surrata kun miettii kaikkia asioita. Odottelemme innolla tietoa jatkosta...

AnnV:n galluppiin: meidän sisaruksilla ei ole kellään myöskään lapsia. Me ollaan molemmat vanhimmasta päästä koko sisarus/serkussarjoissa, joten olemme erityisen ¿valvovan silmän alla¿. Ja mikä ärsyttää meitä kovin...

Eih Vannis ¿ (((halaa))). Ei sen pitänyt noin mennä. Mä en tiedä mitä sanoa =( Mutta tiedät, että ollaan hengessä mukana!

desejo ¿ samassa veneessä kurkkukivun kanssa täälläkin. Mies on tuossa yskinyt jo viikon eli olihan se odotettavissa että minä sen siitä sitten nappaan.

piggeliina ¿ joo, rupesin taas vuosien sohvaperunailun jälkeen urheilemaan ja niinhän siinä kävi että liika on liikaa ja olisi pitänyt aloittaa varovaisemmin, joten nyt sitten kylmävoidetta ja buranaa kuluu. Ihan kuin vahingossa mun liikunnan määrä nousi 1 krt viikossa 1 h --> 7 krt viikossa 2 h =) Mä olen vähän sellainen äärilaita ihminen, täysillä tai ei ollenkaan =) Sitten tuohon sun ¿tilitykseen¿ =), niin kuin Naksu sanoi ¿ tää on just oikea paikka!! Mulla on vähän samanlainen tilanne. Mun kaverilla on hoitojen (inssi) jälkeen saatu vauva ja yrittivät pitkään + keskenmenoja jne. Nyt kun hänellä se vauva on niin sitä vauva-asiaa tuppaa tulla joskus tähän suuntaan vähän liikaa. Ei hän sitä varmaan tahallaan tee, mutta itselle on alkanut tulla niin vaikea olo niitä juttuja kuunnellessa. Ja kun vielä luulisi että hän jos kuka ymmärtää, miten vaikea niitä juttuja on tässä tilanteessa kuunnella......Tuota olen myös tosi paljo miettinyt, että kuinka paljon voin vaatia ihmisiltä hienotunteisuutta....on tämä niin vaikeaa kyllä!!

Keijulle Jipiiii oviksen bongauksesta!

t. nuhanenäinen Afternoon

Vierailija
30/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja tosi hieno talvimaisema näkyy mun työhuoneen ikkunasta; kummasti vaikuttaa mielialaankin. + tietysti se, että ovistikkuun tasavahvat viivat ihan niinkuin pitikin! Jee! Ja onnea Keijulle myös oviksen johdosta! Toivottavasti saisit tosiaan siihen toiseenkin testiin vahvat viivat pian : )

Naksuliii, täällä peukutetaan sunkin megamuniksille edelleen kympillä! Voi hitsi kun saatais niitä plussia jo!

Inssi varattu, huomenna klo 10.15 sitten... huiiiii... No ei kyllä niin paljon jänskätä kuin silloin eka kerralla, mutta vähän kuitenkin.

Kiitos kaikille tsemppaajille, tulen taas viivana raportoimaan huomenna kun simpat on päässeet matkaan. Nyt kun on näin kylmä, niin täytyykin pitää hyvää huolta simppapurkista, ettei pääse jäähtymään liiaksi. Ajattelin laittaa purkin villasukkaan ja vaikkapa tissien väliin, niin pysyy lämpimänä! Mies ei nimittäin suostu sairaalassa " touhuilemaan" , vaan simpat täytyy purkittaa kotona ennen kuin lähdetään töihin.

Nyt kaffelle - sorry taas kerran kauheeee omanapaisuus!

Jessis

Vierailija
31/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt piti oikein ottaa teille aikaa, kun tuolla jo kyselin sellaisia asioita, jotka ois voineet ihan omassakin pinossa selvitä, jos vaan ois keskittynyt teidän kuulumisiin! :) Oma napa alkuun eli kp 6 menossa (tässä kuussa onkin helppo laskea, kun mennään kalenteripäivän kanssa samassa). Seuraava kierto alkaa siis maaliskuun alkupuolella (vikat 6 kiertoa on olleet 29-36 päivän pituisia). Silloin pitäisi sitten varata aika heti lääkäriin, jossa saisi ne hoidot käyntiin. Mies kieltäytyy edelleen keskustelemasta aiheesta, mutta se lienee vaan sen tyyli. Muissakin isoissa jutuissa kun päätös on tehty, ei se ole halunnut siitä enää keskustella. Kuten osa varmaan huomasi, ajattelin pyytää heti samalla lähetteen julkiselle, siltä varalta että inssit ei tuota tulosta.

NAKSU: tääl' ollaan! Hiljaiseloa tää palstailu on viime päivinä ollut, mutta enköhän mä piristy sen suhteen, kun maaliskuu lähestyy! :) Ihanaa päästä taas piinailemaan sun kanssa!!

JESSIS: hyvät suunnitelmat noiden simppojen kuljettamiseksi! :D Onnea vaan inssiin, otat heti ton Naksun perään sit plussan! :)

AFTIS: paranemista flunssasta! On toi flunssa vaan kurja tauti! :S

KEIJU: onnittelut ovisplussasta! Seuraavaksi se vielä toivotumpi + ! :)

PIGGELIINA: voihan kurjuus noita kavereita! :( Mikähän siinä on, että jotkut unohtaa vaikeudet heti kun ne on takana päin, eikä osaa enää eläytyä toisten asemaan?!

DESE: sinne kanssa paranemista! Hyvä, että miehen simpat on ok! Mun miehellä oli kanssa epänormaalin mallisia enemmän, kuin saisi, mutta lääkärin mielestä sillä ei ole merkitystä kokonaismäärä oli kuitenkin hyvä täälläkin. :)

BROOKE: kiva kun teillä asiat eteneen niin nopsaan! :) Täytyykin tulla torstaina lukemaan ne lekurikuulumiset sitten!

MARGE: en tiedä noista lääkkeistä kovin paljon, mutta olen siinä käsityksessä että ihan peruskorvaukset lapsettomuuden hoidossa käytettävistä lääkkeistä saa, jos saa, mutta ei erityiskorvauksia. Ja joku niistä oli sellainen, joka ei kerrytä summaa maksukattoa varten, mutta mikähän se oli...

VANNIS: voi itku! Pahoittelut! Voin vaan koittaa kuvitella miten rankkaa teillä on, kun oikeesti varmaan IVF:n varaa laskee aika paljon! :(

ANNAV: olipa hyvä, että ette odotelleet sitä vuotta, vaan nuo teidän hankaluudet selvisi jo alkumetreillä! Ja uskotaan, että kyllä se plussa teille suodaan paljon ennen kuin täytätte sen kolmekymppiä! :)

KILLE: kurjuus ettei onnistunut, mutta mun mielialaa tuo kiinnittymisyritys paransi! Mä olen ollut teistä vähän huolissaan, ja ihmetellyt että miksi kellään ei noi rankemmatkaan hoidot tuo tulosta! Nyt parasta onnea PASsiin!!!

TRIXIE: pahoittelut! :( Toki sut pidetään listalla, palaat sitten kun siltä tuntuu!

GALLUPPIIN sisarusten lapsista: mullahan on ne kaksi maailman ihaninta veljentyttöä, joiden ylpeä täti olen! Joskus vaan ihmettelen, että miten niin ihania lapsia voikaan olla olemassa! :) Olen oikeastaan aina ollut sellainen, että en muiden muksuista ole ihan kamalan innoissani koskaan ollut, joten ihme että sattuikin veljen perheeseen just niin mahtavat mimmit! ;) Niinä hetkinä kun tämä lapsettomuus ei niin kovin ahdista, ajattelenkin että jos en koskaan saa omia lapsia, niin on mulla ainakin ne ihanat tytöt mun elämässä! :)

Plussia odotellessa,

Killa

Vierailija
32/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä potutus jatkuu aina välillä ja välillä vähän paremmin....

Hymyilitti Killa sun kommentti *hih*, että sulle tuli parempi mieli siitä, että meillä oli ainakin jotain tapahtunut. itseä se ei ole kauheasti lohduttanut.... mutta alkaa se pikku hiljaa tuntua lohdutukselta, että ehkä toiveita on... Kiitos Killa!

Muakin ihmetyttää, että miten kellään meidän pinon 3 ivf:läisestä ei tullut plussaa. Lisäksi ihmetyttää, kun meillä ei edelleenkään mitään syytä ole lapsettomuuteen ja tuntuu, että kaikki joilla on jokin syy saavat plussan " heti" hoidoissa.

Meillä muuten myös miehellä normaalia enemmän epämuodostuneita, mutta sillä ei pitäisi olla kuulemma merkitystä... ja määrä on normaalia parempi. Nyt alkaa tuntumaan, että monella meistä on samaa " vaivaa" , että voisiko siinä kuitenkin olla syytä..... toisaalta inssien ja ivf:än pitäisi auttaa asiaan, mutta meillä ei ainakaan ole apua ollut. ja meillä ainakaan hedelmöittymisessä ei ollut mitään ongelmia.....Plaah, sekavaa tekstiä!

Inssiläisille kovasti peukkuja!!! Tänne on saatava plussia tai muuten alkaa mennä usko!

Kaikille kovasti halauksia!

Kille

Vierailija
33/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sanoisinko ihan että melko kylmä, toinen mittari näyttää -32 ja toinen -37!!!! Hrrr, mitneköhän saan itteni töihin, toivottavasti bussit sentään kulkee!

Aftis: Voi sua, nuhanenä! Juo paljon kuumaa mehua ja löhöile, se on ainoo konsti millä tosta pääsee nopeesti eroon! Huhhuh, tota sun liikuntamäärää, eihän tollasta kestä kukaan! =) Meikäläiselle jo toi tunti/vko ois paljon! ;) Joo, onhan se niin, että ei sitä empatiaa voi keneltäkään vaatia, mutta toivoa sitä aina voi! Ja kyllähän sitä usein tulee sellanen mieleen, että voi kunpa nyt edes vähän yrittäisivät ymmärtää... Mutta tosiaan, eihän siihen voi ketään pakottaa...

Jessis: Voi, mua alkoi jännittään sun puolesta! Hyvin se menee - kaikin puolin! :) Mua ei ihme kyllä jännittäny tällä kerralla ollenkaan, miehellekin sanoin sillon odotushuoneessa että olo on jo ihan ku ois jostain rutiinijutusta kyse.. Ainahan noissa insseissä nyt tulee juostua! =) Hassua, meillä ei ees anneta vaihtoehtoa simppojen antamisessa, miehen pitää aina mennä labraan klo 8 ja antaa siellä näyte. Ja sitten inssi on ollu puolen päivän tienoilla... Eikö teillä sitten pestä sitä tavaraa ollenkaan kun noin aikaisin voitte inssiin mennä? Meillä on molemmilla kerroilla otettu talteen vaan ne nopeesti eteenpäin menevät kaverit... No, tuuhan jo kertomaan miten meni!!!

Just vasta hoksasin, miten vähän tää meidän pino on saanu plussia..! Onko tosiaan niin, että milka on ainoo plussannut täällä lapsettomuuspuolella palstaillessa?! Nyt kyllä on jokin loitsunpurku tarpeen, eihän tämä tällainen voi jatkua!!!

Täällä on menossa pp5 eikä mitään oiretta mihinkään suuntaan! Ei edes lugeista ole vielä tullut mitään, viimekshän mun maha paisui ihan kammottavaksi niistä... No, sopii toivoa että tällä kertaa ei niin käy! :)

Vierailija
34/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ohi on. Ei kyllä taaskaan tuntunut missään. Mukava mieslääkäri ja toivotteli paljon onnea raskautumiselle! Kohdunkaulan limojen perusteella intoili, että nyt on aivan paras hetki inssille... jippii!

Ja simpat oli taas ihan priimalaatua.

Naksu; meillä on tyksissä ohjeena, että simppanäyte pitää toimittaa viimeistään aamukasilta (tunnin sisällä näytteen " tuottamisesta" ). Sitten simpat pestään (ilmeisesti on aika nopea homma), ja aamupäivällä/päivällä voi inseminaation suorittaa. Itsekin kyllä vähän ihmettelin, että miten matsku voi olla valmiina jo mun klo 10.15 aikaani varten, mutta niin vaan oli.

Toi on ihan tosi, että plussia on meidän porukassa tullut tooooodella vähän, jopa ivf:ssäkin! Toivottavasti tähän tulisi muutos pian, vaikkapa vielä tän kuun aikana bd bd bd

Naksu, nyt uskotaan siihen, että toi oireettomuus on vain ja ainoastaan hyvä asia.

Killalle jaksuja vielä tän yhden kierron verran, sitten pääsette tekin osaaviin / auttaviin käsiin!

Kaikille muillekin paljon terkkuja ja positiivisia ajatuksia - koittakees pitää itsenne lämpiminä!

t. Jessis / Turku -23C / pp0 (kp16/28-32) tulikos tarpeeksi lukuja?

Vierailija
35/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu!!! Nyt se plussa on sulla jo melkein kädessä, hieno juttu!!! Mulle muuten sanoi lääkäri kanssa, että kohdun napukassa on kirkasta limaa, mikä viittaa siis ovikseen. Tosin ei sanonut, että miten lähellä sen oviksen sitten pitäis olla, mutta ilmeisesti oli ihan hyvä hetki inssille kun sen erikseen mainitsi...

Nyt vaan jännittelen, että mitäs jos ois kuitenkin pitäny jatkaa kotikonstein vielä viikonlopun jälkeenkin... Hmmm, taidan kellistää miehen vielä varmuuden vuoksi tänään, vaikka taitaa olla siinä mielessä turhaa kun jo noita lugeja laittelen - mutta toisaalta, voihan sitä joskus harrastaa jopa ihan vaan huvin vuoksi! ;)

Mutta nyt jo myöhästyn bussista, piti vaan tulla tuulettamaan sun puolesta!!!

Vierailija
36/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin!! Täällähän piinistellään kunnolla!

Jessis ja Naksu: ottakee nyt tytöt ne plussat sitten tässä kierrossa. Tsäänssit on ainakin hyvät ja teette Milkalle seuraa ;o) Nyt rutkasti onnee peliin, peukut pystyyn ja kuten Naksu tokas, niin kunnon taikaloitsut kehiin :o) Voi että kun onnistuiskin näillä eväillä¿ Mä täällä loitsuan täpöllä teitin puolesta!

Keijulle onnee ovisplussasta!

Mä liityn nuhanenä Aftiksen jengiin.. Aamulla kun heräsin niin oli munkin nenä tukossa. Eka kerta muuten tänä talvena kun flunssaa pukkaa.. Nou kiva. No, rohtoja otettu et toivottavasti se lunssa ei rupeis kunnolla riehuun..

Otahan rauhassa reenin suhteen ettei tuu mitään ikäviä jälkitauteja jos oikeen kunnolla riuhdot rasitusvammaisena ja nuhanenänä :o)

Mulla on Killa vähän sama suhtautuminen muiden lapsiin kuin sullakin eli en oo mitenkään ¿ihastunut¿ muiden lapsiin tai saanut mitään järisyttävää vauvakuumetta muiden lapsia katsellessa. Ikioman kyllä haluaisin :o) Kai se varmaan johtuu osaks tästä mun duunista, kun saan muiden nuoria komentaa päivät ja olla tekemisissä heidän kanssaan.

Killelle sinne vilkutukset; hyvä jos on vähän olo jo parempi ja toivo pikkusen heränny.

ON: kp45 ja ei näy tätiä ei! Kyllä on niin oloja alavatsassa ja joka vessassa käynnillä on tunne että ¿no nyt¿. Mutta ei. Eli kukkuluuruu-leikkiä se pirulainen näköjään pelaa mun kanssa ja venyttää mun kiertoja entisestään.. *grrr*

Talvisia terkkuja muillekin Enskoille!!

Piggeliina ¿kohta tädin vierailema-

Vierailija
37/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan kuumeisesti Brooken lääkärikäynnin fiiliksiä! =)

Deselle paljon kuumaa juotavaa! Mutta muista, että välillä voi olla hyvälli mielin viltin alla sairastamassa ;) Hyvä, että simppatestin tulokset nyt tulivat ja vielä hyvin uutisin!

Jessicalle ja Naksulle täällä peukutetaan kovasti! Jessicalla kuulosti kaikki niiiin hyvältä! Josko jo saisitte tähän pinoon sen pitkään ja hartaasti odotetun plussan! Naksu, oletkos paljon poikennut noiden lugejen ohjeistuksesta? Mitä siis lääkäri on määräillyt? Montako päivää voisi rauhallisin mielin siirtää aloitusta?

Kiitos Killa tiedosta. Ajattelinkin sen olevan noin. Mulla myös samaisia ajatuksia, niin kuin teillä oli tässä vähän aikaa sitten, että aiemmin ei ole tullut tarvittua juurikaan terveydenhuollonpalveluita ja nyt kun niihin menee rahaa, niin korvaukset ovat olemattomat. Kuitenkin, kun kustantaa verorahoilla muiden hoitoja¿Noh, nämä on näitä tuntoja, mut mut¿Silti ärsyttää joskus..!

Gallupeihin voisin vastailla; telkusta katselen melko samoja ohjelmia, kuin muut eli Housea en jätä väliin, myös Täydelliset naiset, Gilmoren tytöt ja sunnuntai-aamuihin kuuluu ehdottomasti Tila! Myös toiseen vastailen, että minun sisaruksillani ei ole vielä lapsia, olisi siis kovinkin odotettu. Siskollani tosin on samanlaisia puuhia meneillään¿Miehen siskolla onkin sitten jo useampia lapsia, mutta silti anoppi painostaa ja olemme tarkassa syynissä, että koska maha kasvaa!

ON: Tänne ei muuten mitään uutta! Odotan tätiä kylään, ihan milloin vain! Saa siis potkia nurkista¿Sitten pääsisi taas eteenpäin näissä hoidoissa =)

Juokaa paljon lämmintä, ettei pakkanen kellistä ;)

-marge-

Vierailija
38/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pigge: Kiitos loitsuista, sellasia vaavia kasvattavia tännepäin, kiiitooos! =) Mitäs sä taas teitkään työkses kun nuorten kanssa olet, mielenkiinto heräsi! ;)

marge: Lääkäri siis määräsi luget aloitettavaksi sunnuntaina, kun inssi oli perjantaina. Tuolloin ei kuitenkaan ovis ollut vielä tapahtunut, ja itsellä on sellanen fiilis, että ovis ois ollu aikaisintaan lauantaina. Ja lugen selosteessahan sanotaan, että ne pitäis aloittaa 3 päivää ovulaation jälkeen, eli tuota määräystä nyt sitten toteutin enemmän kuin lääkärin... Sitä en tiedä, kuinka paljon voi siirtää rauhallisin mielin, mutta en ole kyllä kovinkaan paljon " katunut" tuota päätöstä.. =) Itse näen asian niin, että mieluummin aloitan luget vähän myöhässä kuin liian aikaisin...

Täällä näyttää mittari lukemaa -31,6, joten kyllä on hampaat kalissut tällä vilukissalla tänään!!! Huomaa, että kämpässäkin on huomattavasti kylmempi kuin normaalisti ja termostaatit reistailee joten niitä ei voi säätää lämpimämmälle... Hrrrrr!!!

Nyt peiton alle lämmittelemään, hyvää yötä kaikille!

Vierailija
39/75 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja niisk niisk!! Sain sitten oikeen kunnon talviflunssan! Nenä punaisena ja arkana niistämisestä täällä niiskutellaan. Tuntuu, että naamankin on ihan turvonnu..

Naksu kyseli mun duunista eli oon lukiossa kuraattorina ja yritän parhaani mukaan neuvoa näitä ihania ja välillä vähemmän ihania ;o) nuoria, kun ne aina välillä tuppaa mennä eksyksiin itsensä kanssa ja kadottaa motivaation ihan joka asiaan. Vanhempien kanssa teen tosi paljon yhteistyötä ja yrtän heitäkin tässä parhaani mukaan neuvoa, miten se kontrolli saatais taas omiin käsiin. Kyllä on ajat ja ongelmat kuulkaa muuttunu siitä, kun itse oli nuori!

Margen kanssa mennään samoissa eli Tätiä odotellaan täälläkin yhä edelleen. Missäköhän se oikeen luuraa. No, tulee tietenkin viikonloppuvierailulle ;o)

Mites hei Brooke? Etkös sä oollu lääkärissä eilen?

Mitäs meidän piinistelijät? Jokos sitä on jotain tuntemuksia?

Nyt tarvii taas mennä tukka putkella eteenpäin.

Talviterkuin Piggeliina

Vierailija
40/75 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa darlings, saanko purkaa omaa napaa? No, puran kuitenkin; mun sydän tuntui tippuvan jonnekin maan alle, kun sain mun tosi hyvältä ystävältä (jota en ole nähnyt nyt muutamaan kuukauteen) äsken meilin, että hänen s-postiosoitteensa muuttuu, kun hän jää kohta ÄITIYSLOMALLE. Mitenkään ei selitellyt, miksei ole aiemmin mulle kertonut koko raskaudestaan tai mistään - toki hän tietää, että olen lapsettomuushoidoissa jne. joten ehkei sitten ole vaan uskaltanut kertoa omasta tilanteestaan. Ihan kauhea fiilis! Tuli hiki, paha olo ja pyörryttää. Varmaan " hieman" ylireagoin, mutta olo on todella kauhea. Onko muilla tällaista??? Tuntuu etten pysty edes vastaamaan hänelle. Huhhuh, no ehkä tästä joskus lähipäivinä yli päästään.

Noh, asiasta toiseen; onpas nyt paljon flunssaisia Enskoja! Pikaista paranemista vaan teille!

Brooken kuulumisia odotellaan täälläkin... huhuu Brooke?

Ja sitten tuli yhtäkkiä mieleen Mooli - Mooli-kultu jos jostain syystä taustailet täällä, niin ilmoittelepa itsestäsi! Olis ihanaa kuulla millä fiiliksillä raskauden jälkipuolisko menee? Tai ainakin mun käsitykseni on että olisit jo niin pitkällä? Onko joku muu kuullut Moolista (esim. muissa pinoissa o-puolella)?

Naksu, mulle lääkäri sanoi että tänään jo voi aloittaa tukilääkityksen (Luget/Crinonet)! En kyllä tajua, että jo seuraavana päivänä pitäis aloittaa?? Pitäisköhän munkin siirtää aloitusta ainakin huomisiltaan. Mun ovikseni kyllä oli 100% varmasti jo eilen. Hmmmm, vaikeaa!

Täällä ei kovin ihmeellisiä tuntemuksia ole vielä, kun on pp1 : )

Nyt kivaa talvipäivää kaikille!

t. Jessica

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä