Olen pian 40v ja nukun nyt kesälomalla 3h päiväunia! Mitä 20 vuoden päästä? En tiennyt että keski-ikä tosiaan tuo "vanhuuden".
10v sitten en edes pystynyt nukkumaan päiväunia.
Nyt lounaan jälkeen silmät ei pysy auki.
Kommentit (78)
Sama vika. Aamulla väkisin herään jo 05:00 aikoihin ja sitten yhden aikoihin pitää ottaa nokoset. Terveisin M34
Pahinta on, että nukun yöllä 9-10h.
Sitten vielä nuo päiväunet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei 40 vuotta ole niin korkea ikä että noin paljon pitäisi väsyttää. Ettei olis joku muu syy kuten uniapnea, diabetes tai joku muu syynä?
Oon 42v ja nukun nyt paljon vähemmän kuin nuorempana. Nuorempana meni helposti 10 tunnin yöunet.
Nykyään nukun 6-8 tuntia ja joskus harvoin 9 tuntia ja sekin vapaapäivänä talven aikana.
Päiväunia tulee harvoin nukuttua, koska ei ole mahdollisuutta. Joskus nukahdan klo 18-20 aikaan ja sitten saan unta vasta yhden aikaan yöllä. Ehdin nukkumaan viiden tunnin yöunet tällöin eli plus miinus nolla.
Jos nukkuu noin paljon kuin ap, niin et taida kovin hyvässä kunnossa olla. Ei millään pahalla.
Nauti nyt kun vielä nukuttaa, 10 v päästä et nuku juuri ollenkaan tai hyvin lyhyitä pätkiä.
Haloo! Sinulla on jotain muuta häikkää, ei ikä tuota selitä. Vanhat ihmiset sitäpaitsi nukkuvat vähemmän, oma mummonikin, 92v nukkuu n. klo 23-05, eikä vedä mitään päiväunia. Mene lääkäriin selvittämään väsymyksesi syy.
onko töissä ollut rankkaa? mulla joskus meni kesäloman eka reilu viikko juuri 12h yöunilla + päikkärit päälle. Sen jälkeen helpotti päikkäreiden osalta, mutta kroppa oli siis unen tarpeessa. Eli jos nukuttaa, niin kannattaa nukkua.
Olen 64-v. ja päiväunet nukun vain sairaana. Yöllä nukun 7 - 8 tuntia, tai itseasiassa nukun aamuyöstä puoleen päivään.
Eikä tule, sain vauvan 44 v. Ensimmäisen ja viimeisen. En pahemmin ottanut päkkäreitä.
Älkää nyt säikähtäkö: minulla päiväunet ja päiväväsymystä oli ensimmäinen syövän oire. Tahaton laihtuminen vasta toinen. Onneksi tajusin, että yksityislabrassa saa alle 60-vuotiaskin teettää sen kakkatikkutestin, josta suolistosyöpä käy ilmi. Eivät menneet rahat hukkaan.
Pitäisi varmaan hankkia parisuhde, että masentuisi taas niin pahasti että alkaisi nukkua 12 tunnin yöunien päälle 4 tunnin päikkäreitä. Saisikin nukuttua. Nauti nyt. Kun vaihtarit pärähtää kunnolla päälle et nuku vuosiin vaikka kuinka yrittäisit
Olen 50v. opettaja ja nyt kesäloman ekalla viikolla olen nukkunut 9 tuntia yössä + iltapäivällä 1-2 tunnin päiväunet (siis nukahdan vahingossa sohvalle tai riippumattoon)
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v. opettaja ja nyt kesäloman ekalla viikolla olen nukkunut 9 tuntia yössä + iltapäivällä 1-2 tunnin päiväunet (siis nukahdan vahingossa sohvalle tai riippumattoon)
No, opettajilla tuon nyt ymmärtääkin.
Minulla raudanpuute aiheutti väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Uniapnea, diabetes, huono ruokavalio ?
Huono kunto ja liian vähän ulkoilua?
Liian tuhti lounas, likaa rasvaa ja hiilareita.
Mä oon tehnyt jo noin parikymppisestä. Johtuu että väsyn ihmisten parissa ja hirveästi energiaa kuluu kun jouduin "pakosta" leikkiä erilaista kuin oikeasti olen esim koulussa,työpaikoilla yms. Haluaisin vaan etättyön :-(