Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on, jos muutamme hyvätuloisempien asuinalueelle ja itse emme ole yhtä varakkaita?

Vierailija
07.06.2024 |

Olemme lapsiperhe. Mietin, millaista olisi muuttaisimme alueelle, jossa on hyvätuloisia ja itse emme olisi yhtä varakkaita? Millaisiin ilmiöihin voisimme törmätä lapsen tullessa kouluikään?

Meillä ei tule koskaan olemaan mahdollisuutta noin korkeaan tulotasoon kuin asukkailla tuolla alueella keskimäärin on.

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.Mutta ei kaikki välttämättä ole oikeasti varakkaita. Saattaa olla suuria lainoja ja rahaa käytössä melko normaali määrä. Muutama suurituloinen voi nostaa keskitulon suuremmaksi kuin se todellinen kulutukseen jäävä raha., Se asuinalue on teidän lapsille hyvä. Kaverit luultavasti ok. Toki riippuu henkilöistä. Osta merkkivaatteita vaikka käytettynä. Ja muutama laadukas sisustusesine.

Vierailija
2/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverit matkustelee luultavasti paljon, on kalliita harrastuksia, merkkivaatteita jne.

Mätsääkö teidän arvot niiden rikkaampien kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on joku muu kaupunki kuin Espoo, niin tuskin tulee ongelmia. Espoossa joudutte valitettavasti tosi rankkaan NIMBYkilpailuun, jossa vaihtoehtoja kaksi: 1) kyllästytte ja lähdette pois 2) ette ota kuuleviin korviinne haukkumista ja arvostelua, joka kohdistuu teidän "varattomuuteen" , toki tämä tulee jatkumaan niin kauan kuin alueella asutte.

Vierailija
4/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi uusista tulokkaista ollaan uteliaita. Vierailukutsuja tulee, kun aikaa kuluu ja selviää että varakkuutta ei ole, kutsut loppuvat ja kukaan ei halua olla tekemisissä. Yleensä varakkaat haluavat olla omantasoisessa seurassa. Olen asunut varattomana varakkaiden asuinalueella ja koin itseni todella yksinäiseksi. Ystäviä sieltä ei saa, jos ei esitä koko ajan jotain muuta mitä on.

Vierailija
5/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalle ilmestyy lapsiryhmiä jotka leikanneet nurmon pyytämättä ja ilman lupaa ja haluaisivat 50e/naama ymv rahastusyrityksiä.

Vierailija
6/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette välttämättä löydä samanhenkistä seuraa. Ei sitä välttämättä löytyisi muuallakaan naapurustosta, on niin tuurista kiinni.

Vierailija
7/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi uusi kaveri tulisi kysymään lapseltasi  " oot sä joku köyhä ?" Särähti korvaan, kun " Sori siitä" sarjaa mainostettiin.

Vierailija
8/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pian sinä alkaat kuvittelemaan, että olet samaa porukkaa, kun katselet naapureitasi.

Vierailija
9/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tule kysymään tulojanne? Pääasia kai että asumisen maksut toimivat jotenkin.

Vierailija
10/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallisia ennakkoluuloja. Ei nykyisin naapurien tulot ym paljon kiinnosta ketään.

Vierailija
11/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyvätuloinen akateeminen perhe. Asumme pientaloalueella Hgissä ja meidän alue on sosioekonomisesti hyvin heterogeenistä. Akateemisia, taiteilijoita, yliopistolaisia, vihreän siirtymä ytrittäjiä. Olemme hyvin avoin, kansainväline ja suvaitsevainen naapurusto, joten tänne ei kannata muuttaa kansallismielisten persujen ja öykkäri kokkareiden.

Vierailija
12/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme hyvätuloinen akateeminen perhe. Asumme pientaloalueella Hgissä ja meidän alue on sosioekonomisesti hyvin heterogeenistä. Akateemisia, taiteilijoita, yliopistolaisia, vihreän siirtymä ytrittäjiä. Olemme hyvin avoin, kansainväline ja suvaitsevainen naapurusto, joten tänne ei kannata muuttaa kansallismielisten persujen ja öykkäri kokkareiden.

No ettehän te sittenkään ole "hyvin avoin ja suvaitsevainen naapurusto" kun viimeiset sanat lukee.

Vierailija
13/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa ostaa alueelta asunto niin eiköhän silloin sopeudu oikein hyvin joukkoon. 

Vierailija
14/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse kiusatuksi kun olin kotoisin ainoasta kerrostalosta varakkaan alueen kupeessa, koulua kävin varakkaiden kanssa. Olin aina se erilainen ja ulkopuolinen ja se on vaikuttanut aikuisuudessakin oman paikan löytämiseen.

Vierailija
15/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta kyseiselle alueelle. Asun 6-vuotiaan poikani kanssa hyvätuloisten alueella Oulussa. Itse on pienituloinen yh-äiti. Lapsellani ei ole kavereita vapaa-ajalla eikä lomilla näe lapsia. Piiriin ei pääse mukaan. Kyseisellä alueella missä asumme varakkaat perheet kilpailee varakkuudella ja kenen lapsi oppi aikaisin lukemaan. Sen tähden olen etsinyt asuntoa jo pitkän aikaa ja toiveissa päästä täältä syksyllä. 

Vierailija
16/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta kyseiselle alueelle. Asun 6-vuotiaan poikani kanssa hyvätuloisten alueella Oulussa. Itse on pienituloinen yh-äiti. Lapsellani ei ole kavereita vapaa-ajalla eikä lomilla näe lapsia. Piiriin ei pääse mukaan. Kyseisellä alueella missä asumme varakkaat perheet kilpailee varakkuudella ja kenen lapsi oppi aikaisin lukemaan. Sen tähden olen etsinyt asuntoa jo pitkän aikaa ja toiveissa päästä täältä syksyllä. 

Voi kurja. Miksei sun lapsi oppinut lukemaan?

Vierailija
17/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ne sen huomaa ja alkaa katsoa nenänvartta pitkin.

Vierailija
18/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.Mutta ei kaikki välttämättä ole oikeasti varakkaita. Saattaa olla suuria lainoja ja rahaa käytössä melko normaali määrä. Muutama suurituloinen voi nostaa keskitulon suuremmaksi kuin se todellinen kulutukseen jäävä raha., Se asuinalue on teidän lapsille hyvä. Kaverit luultavasti ok. Toki riippuu henkilöistä. Osta merkkivaatteita vaikka käytettynä. Ja muutama laadukas sisustusesine.

Miksi pitäisi huijata olevansa jotain mitä ei oikeasti ole?

Vierailija
19/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pihalle ilmestyy lapsiryhmiä jotka leikanneet nurmon pyytämättä ja ilman lupaa ja haluaisivat 50e/naama ymv rahastusyrityksiä.

Koulussa on kylmän viileä ilmapiiri, kaikki pyörii vain ulkoisen habitukseen, statuksen ja näyttämisen ympärillä. Kukaan ei välitä kenestäkään oikeasti ei varsinkaan jos status laskee jollain tavalla. Silloin olet ilmaa. Ympärillä pyörii myös jatkuvaksi aikuisia ramppaamassa ja seuraamassa paikasta toiseen, päättämässä asioistasi puolestasi, valitsemassa sinulle työpaikan, ammatin, puolison, kaverit jne puolestasi sinulta kysymättä. Itseasiassa mielipiteelläsi ei ole mitään väliä, olet vain tahdoton nukke. Kaikenlaista lobbaria, hyväksikäyttäjää, rahastajaa, parittajaa, ihmiskauppiaita alkaa pyöriä ympärillä tekemällä sinulla bisnestä tavalla tai toisella.

Vierailija
20/181 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin on uusi alue jossa asuu ns "rikkaita". Leasing autoilla ajelevat, mitään ylimääräistä eivät osta ja lapseni syntymäpäiville tuotiin legorasia jossa ei ollut kaikkia paloja. Vein alussa heidän lapsilleen hienoja lahjoja mutta lopetin kun tajusin mitä pas Kaa sieltä itse saa. Nyt ole vienyt ihan kirpputori kamaa syntymäpäiville, rikkaiden kakara kun ei ollut tyytyväinen mihinkään. Verkkainen talo heillä on ja en ole kateellinen laisinkaan.