Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottakaa huomioon, että omaishoitajaksi ei pääse kuka vain, ennen kuin alatte arvostella!

Vierailija
05.12.2023 |

Minä olen omaishoitaja vanhalle äidilleni ja minun käytöstäni moni arvostelee, mietin kuulemma liikaa omaa etuani ja sitä ja tätä.

Minä olen omaishoitaja eikö kukaan maalikko voi alkaa sanomaan mitään. 

Omaishoitajaksi ei edes pääse kuka vain.

Pitää olla riittävän pätevä ja tiedän mikä hoidettavalleni on parhaaksi, miksi toiset ihmiset usein arvostelevat omaishoitajien päätöksiä??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa.

Vierailija
2/15 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut omat iltalääkkeesi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pääsee. Oma äitini oli aivan sekopää ja toimi alzheimeriä sairastavan isäni hoitajana.

Se oli aivan hirveää katseltavaa ja onneksi isä pääsi lopulta hoivakotiin.

Vierailija
4/15 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sä luulet olevasi joku sairaanhoitaja, kun olet läpäissyt jonkun omaishoitajan perehdytyskurssin?

Vierailija
5/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsee. Ei ole minkäänlaisia pääsyvaatimuksia. 

Vierailija
6/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamankin, jotka olisivat halunneet omaishoitajiksi rahan takia. Mutta siinä on tarkat perusteet. 

Olen ollut omaishoitaja 5 vuotta ja olen ylpeä siitä. Tärkeää työtä. 

Vierailija
7/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sä luulet olevasi joku sairaanhoitaja, kun olet läpäissyt jonkun omaishoitajan perehdytyskurssin?

Omaishoitajana tein hoitotöitä, joita peruslähäri ei välttämättä koskaan joudu tekemään uransa aikana. 

Vierailija
8/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitaja voi joutua hoitamaan erilaisia avanteita ja katetroimisia. Lisäksi erilaisia lääkityksiä pistoksin. 

Ihan hoitotyötä on kyllä. 

Vierailija
9/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee, mutta tukea ei myönnetä kaikille. Se tuki taas riippuu hoidon tarpeesta ja minkä verran sitä saava hoitaja voi hoitaa, ei siitä kuka hoitaa. Ei omaishoitajaksi haeta, vaan tukea haetaan. 

Vierailija
10/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuka tahansa ei tosiaan saa virallista omaishoitajan asemaa. Tiedän esim tapauksen, että vanhasta pariskunnasta toinen olisi halunnut olla toisen omaishoitaja, mutta ei saanut omaishoidon tukea ym virallista statusta, koska katsottiin olevan itsekin niin huonokuntoinen ettei pysty ketään hoitamaan. Hoiti silti.

Vierailija
11/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutamankin, jotka olisivat halunneet omaishoitajiksi rahan takia. Mutta siinä on tarkat perusteet. 

Olen ollut omaishoitaja 5 vuotta ja olen ylpeä siitä. Tärkeää työtä. 

Perusteet on siinä että se hoidettava TARVITSEE hoitoa. Käytännössä kuka vaan , jolla on riittävästi aikaa ja mahdollisuus huolehtia siitä hoidosta kelpaa. Ei se mitään sairaalahoitoa korvaavaa toimintaa ole, eikä siihen mitään tiettyä koulutusta vaadita.

Vierailija
12/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoitaja voi joutua hoitamaan erilaisia avanteita ja katetroimisia. Lisäksi erilaisia lääkityksiä pistoksin. 

Ihan hoitotyötä on kyllä. 

Yksittäiset pienet toimenpiteet on helppo oppia. Ei omaishoitajan tarvitse mitään monimutkaisia laajoja kokonaisuuksia opetella. Riittää kun osaa tehdä ihan ne käytännön asiat joita juuri sen yksittäisen hoidettavan hoito vaatii. Älä kuvittele olevasi samalla tasolla koulutetun sairaanhoitajan, tai edes lähihoitajan kanssa sen vuoksi että muutaman yksinkertaisen pikkujutun osaat hoitaa. Kyllä tuollaiset oppii kuka tahansa muutamalla harjoittelukerralla.

Vierailija
13/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pääsee. Oma äitini oli aivan sekopää ja toimi alzheimeriä sairastavan isäni hoitajana.

Se oli aivan hirveää katseltavaa ja onneksi isä pääsi lopulta hoivakotiin.

Millä tavalla hän sekoili?

Mietin, pystynkö itse omaishoitajaksi. 

Vierailija
14/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7 duuni 300€/kk. En ymmärrä miten kukaan suostuu tuohon.

Vierailija
15/15 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuka tahansa ei tosiaan saa virallista omaishoitajan asemaa. Tiedän esim tapauksen, että vanhasta pariskunnasta toinen olisi halunnut olla toisen omaishoitaja, mutta ei saanut omaishoidon tukea ym virallista statusta, koska katsottiin olevan itsekin niin huonokuntoinen ettei pysty ketään hoitamaan. Hoiti silti.

Mun vanhempi hoiti toista ollen itse 98  ja hyväkuntoinen. Katsottiin jo liian vanhaksi ja ei enää kelvannut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi