METALLICAHelsingissä! Miksi jotkut ovat tykänneet Metallicasta jo 40 vuoden ajan ja toiset eivät siedä biisinkään verran?
Kommentit (122)
Black album oli hyvä, mutta sitten Load levyn jälkeen eivät ole julkaisseet ainoatakaan hyvää biisiä.
Sinänsä ironista, koska Load levyä haukuttiin kilvan, mutta sen jälkeen eivät ole koskaan saaneet aikaan mitään niin hyvää.
Lähinnä heavy ja Suomi rock oli hiukan niille jotka hiukan vierasta sen ajan globaalia nykyaikaa 80 luvulla?
Onhan se tuotanto siihen black levyyn asti hyvää. Black-levy toki aika kulunut, mutta menee kyllä kun harvoin soittaa. Sen jälkeisetkin levyt omistan, mutta eipä ole tullut paljon soitettua. Eilen olin keikalla ja huomenna menen kuuntelemaan kakkososan. Ihan ok keikka. Ei mikään maailmaan järisyttävä top-10 keikka, standardi suoritus.
En ole kaikkia Suomen keikkoja käynyt katsomassa, mutta pitkästä aikaa päätin, että käydään tsekkaamassa bändin kunto.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tuotanto siihen black levyyn asti hyvää. Black-levy toki aika kulunut, mutta menee kyllä kun harvoin soittaa. Sen jälkeisetkin levyt omistan, mutta eipä ole tullut paljon soitettua. Eilen olin keikalla ja huomenna menen kuuntelemaan kakkososan. Ihan ok keikka. Ei mikään maailmaan järisyttävä top-10 keikka, standardi suoritus.
En ole kaikkia Suomen keikkoja käynyt katsomassa, mutta pitkästä aikaa päätin, että käydään tsekkaamassa bändin kunto.
Poikani antoi eiliselle keikalle arvion Ihan OK, mutta. Arvosana 6/10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkupuolisko oli aavistuksen meh, mutta loppuosa toimi mielestäni hyvin. Ongelmana vaan akustiikka ja miksaus, mikä ainakin omassa (kenttä)lokaatiossa söi vähän kokemusta.
Mutta olenkin ainoa, jolle tuli Jamesin välispiikeistä jostain syystä sellainen haikea jäähyväiskiertue -olo? Tuli jotenkin sellaiset vibat, että eivät taida enää tulevaisuudessa Suomessa keikkailla. En tiedä miksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme ensimmäistä levyä olen joskus kokeeksi ostanut, kun ovat niin kehuttuja. Muutaman vuoden välein teen aina kuuntelutestin, että ovatko nämä kehutun arvoisia. Lopputulos on aina se, että nämä ovat täyttä paskaa.
Kuuntele vain miehekästä Michael Jacksonin musiikkia.
Kuuntelen mielelläni Jacksoniakin, mutta muuten pääasiassa kaikenlaista laidasta laitaan vuosilta 1955-79. Metallican tyyli on raja sille, missä kestokykyni loppuu.
Sulla on surkea musiikkimaku, jos Jacksonia kuuntelet.
Vierailija kirjoitti:
Metallicalla on dilemma. Vaikka soittavat kaksi iltaa, niin siltikään eivät saa mahtumaan kaikkia hittejä listalle mukaan. Oletettavasti Helsingissä kuullaan yhteensä 32-34 biisiä. Puolet yleisöstä olisi kuitenkin halunnut kuulla vielä jotain muuta, kuin mitä settilistalla oli.
Iron Maidenilla tuo sama olisi vähintään neljä iltaa. Siinä on muutenkin bändi joka tekee edelleen priimaa eikä roiku pelkässä nuoruusvuosiensa tuotannossaan kiinni Metallican tavoin.
Sori, Metallican juna oli ja meni jo.
Nimenomaan Iron Maiden olis joutanut lopettaa kun Smith lähti ja tämä lavapelle tuli tilalle eli Seventh son-levyn jälkeen. Metallicasta en ole perustanut koskaan mutta pistää silti Beatlesia 6-0.
Näin myös Sanna Marinin alueen lähellä ja kyllä nyt on taas kunnon ryyppyputki alkanut. Viime aikoina merkit ovat osoittaneet että kohta alkaa mopo keulimaan oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Metallican äijät alkaa olla siinä iässä, että mikä tahansa keikka voi olla heille viimeinen. Tällä kertaa en itse mene keikkoja katsomaan, mutta saapunevat Suomeen seuraavan kerran 2027-2029 välillä. Silloin aion taas mennä niiden keikalle. Ellei sitten viikatemies ole vieraillut ennen sitä.
Ne nyt on kuitenkin vasta 60, ei 80.
Metallicalla on yksi mahtava biisi: Nothing Else Matters. Siihen ei kyllästy.
En ole hirveästi Metallicaa kuunnellut yläasteen jälkeen, mutta livenä bändi on aika huikea. Aivan sama tuleeko jotain virheitä soitossa, ei minun korvaa häiritse. Äänentoisto-ongelmia lukuunottamatta huikea keikka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkupuolisko oli aavistuksen meh, mutta loppuosa toimi mielestäni hyvin. Ongelmana vaan akustiikka ja miksaus, mikä ainakin omassa (kenttä)lokaatiossa söi vähän kokemusta.
Mutta olenkin ainoa, jolle tuli Jamesin välispiikeistä jostain syystä sellainen haikea jäähyv
Kiertäminen on rankkaa vanheneville. Lentäminen, hotellit, soundcheckit, sää
U2 heitti Vegasissa 40 (!) loppuunmyytyä keikkaa uudessa, suuressa sisähallissa. Ei tarvinnut matkustaa ja jenkit maksoi pääsylipuista mukisematta viisisataa kappale, miljoona fania yritti ostaa lippua keikoille. Joten veikkaan, että vähitellen kaikki vanhat sedät alkaa lopettaa kiertämisen. Siirtyvät suurimpiin halleihin paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Standardi keikka. Ihan jees. Pitää jaksaa sunnuntainakin soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin myös Sanna Marinin alueen lähellä ja kyllä nyt on taas kunnon ryyppyputki alkanut. Viime aikoina merkit ovat osoittaneet että kohta alkaa mopo keulimaan oikein kunnolla.
Jess!
Suomi tarvii uuden Nykäsen Matin, kun vanha on jo kuollut.
Kun olin pikkupoika vuonna 1987 niin hyppäsin jäähallin keikalla lavalle ja moshasin James Hetfliedin vieressä ja stage daivasin yleisöön ennekuin roudarit otti kiinni. Toistin sen vielä pari kertaa
Kokeillaa tehdä perässä huomisella stadikan keikalla 😎
Kirk Hammet siis. Jäi t-kirjain lopusta pois.