Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

METALLICAHelsingissä! Miksi jotkut ovat tykänneet Metallicasta jo 40 vuoden ajan ja toiset eivät siedä biisinkään verran?

Vierailija
07.06.2024 |

Muistan tosifaneja jo 90-luvun alkupuolelta.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Black (Metallica) -albumista. En juuri muusta. Kerran olen ollut keikalla, kun sain lipun. Oli ihan hyvä. 

No itse tykkään albumeista ennen sitä. Black Album on sellainen ylituotettu lapsellisine balladeineen, toki sopii suuremmille massoille.

Mikä sellainen tekijä tekee Blackin balladeista lapsellisia, joka ei ole läsnä aiempien levyjen balladeissa?

Aiemmilla levyillä ei ollut balladeja.

Fade To Black? Ehkä osin myös Sanitarium ja One.

Vierailija
42/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mennä pelkästään yhden biisin takia, nothing else matters. Tulee nuoruus mieleen, aikaa ennen spotifyta. Tätä nuoret opetteli kitaralla ja soi hitaana discoissa.

Tykkäsin tuosta biisistä about teininä.

Aikuistuttuani oon kuunnellessa huomannut, kuinka kehno ja juustoinen tämäkin balladi on.

Ja ei, en tykkää Metallicasta.

Ja nyt kuuntelet Madonnaa, kun olet ihan aikuinen.

En, vaan pääosin goottirockia yhä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa youtubesta Metallican keikkaa Saudi-Arabiassa. Yleisö on, sanotaanko vaikka arkaa, koska eivät uskalla heittäytyä mukaan. Siellä varmaan isoveli valvoi, ettei kukaan vain riehaantuisi länsimaalaisesta hapatuksesta. 

Vierailija
44/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko tosifani vai en. Olen kyllä ollut 32 Metallican keikalla ympäri maailmaa 33 vuoden aikana ja kuunnellut bändiä 1988(olin itse 13v silloin). Pidä klassikkolevyjen lisäksi Loadista, St.Angerista(!) ja jopa Hardwiredista. Uusin on aika tylsää kuraa.

Vierailija
45/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Black (Metallica) -albumista. En juuri muusta. Kerran olen ollut keikalla, kun sain lipun. Oli ihan hyvä. 

No itse tykkään albumeista ennen sitä. Black Album on sellainen ylituotettu lapsellisine balladeineen, toki sopii suuremmille massoille.

Mikä sellainen tekijä tekee Blackin balladeista lapsellisia, joka ei ole läsnä aiempien levyjen balladeissa?

Aiemmilla levyillä ei ollut balladeja.

Fade To Black? Ehkä osin myös Sanitarium ja One.

Kyllä nuo kaikki lasketaan balladeiksi. Eri asia silloin, jos biisissä on vain joku rauhallinen intro (vrt. vaikka Battery), jokaisessa noista on selvää (power) balladia säkeistö- ja kertsitolkulla.

Vierailija
46/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Bläkki on legendaarinen levy, ja sitä ei muuta se, että haluat olla yksisarvinen. Jos et tykkää, niin riittää, jos sanot, että et tykkää. Se on ihan ok. Ihmisten musiikkimaut vaihtelee nääs.

Vierailija
47/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kuulu bändin faneihin, mutta on niillä joitain ihan hyviä biisejä. Entisen poikaystävän kanssa näin Metallican stadikalla 2000-luvun alkupuolella ja olihan se hyvä keikka. Tempasi minutkin mukaan, vaikka en musalajista niin pidä. 

Vierailija
48/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black oli viimonen hyvä levy, muistaakseni annoin kaikki sen jälkeen (ysärillä) ilmestyneet levyt kaverille. Vanhoilla mennään.

Vierailija
49/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse kuulu bändin faneihin, mutta on niillä joitain ihan hyviä biisejä. Entisen poikaystävän kanssa näin Metallican stadikalla 2000-luvun alkupuolella ja olihan se hyvä keikka. Tempasi minutkin mukaan, vaikka en musalajista niin pidä. 

Varmaan 2003 tai -04. Olin itsekin siellä, ja koin hyvin eri tavalla. Näin Metallican ekan kerran Ruisrockissa vissiin -99, tuo stadikan keikka oli toinen ja totesin sen jälkeen, kun Hammett soitti Bellsin leadin huonommin kuin olisin itse soittanut, että kolmatta kertaa ei tule.

Vierailija
50/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priestin laulaja ei ole koskaan peitellyt suuntatumistaan. Aika ronkeli olet ja keskityt ihan muihin asioihin kuin musiikillisiin ansioihin. 

Vierailija
51/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändin jäsenet oli hyvän tuulisia, kun eilen saapuivat yksityiskoneella Hki-Vantaalle. VIP-terminaalissa heillä oli aikaa pysähtyä selfie-kuviin henkilökunnan kanssa. Muutenkin olivat rennon oloisia, eikä ollut mitään staran elkeitä yhdelläkään heistä. 

Jos ovat samanlaisia fanejaan kohtaan, niin ei ole ihme, että ovat niin suosittuja. 

Vierailija
52/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena Ap:lle, niin joillakin on vaan parempi musiikkimaku. 😄

no ei vaines. Jotkut tykkää, jotkut ei. Itse olen fanittanut 25 v. ja edelleen tykkään ja menen keikoille, mutta kyllä ne alkaa olla niin loppuunkaluttu minulla ne biisit, että ei oikein tule itsekseen enää kuunneltua. Mutta fani olen silti!

Vierailija
53/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priestin laulaja ei ole koskaan peitellyt suuntatumistaan. Aika ronkeli olet ja keskityt ihan muihin asioihin kuin musiikillisiin ansioihin. 

Kaapista tuli vasta 1998, toki ei ennen sitäkään varsinaisesti peitellyt asiaa mutta 70-80-luvuilla pelkäsi vahingoittavansa bändiä jos tulisi julkisesti ulos.

Vierailija
54/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä bändi ja hyvä musa, siinä on ainekset kestävään suosioon .

Kaikki ei tykkää ja sekin on ok. 

Vierailija
55/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää autotunea. 

Vierailija
56/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuoden ajalta biisejä ja radiossa soitetaan aina kahta niistä. Radiokanavien soittilistojen laatijat pitäisi pakottaa kuuntelemaan kanavaa työpäiviensä ajan. Jeesus että kyllästyttää nuo Metallican pari kappaletta.

Vierailija
57/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

St Anger on Metallican paras levy sitten kasarin lopun. Ja tämä on fakta. Levy on törkeän aliarvostettu. 

Vierailija
58/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallica on soitettu radiossa puhki 🤮 Ne balladit etenkin. 

Vierailija
59/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaapista tuli vasta 1998, toki ei ennen sitäkään varsinaisesti peitellyt asiaa mutta 70-80-luvuilla pelkäsi vahingoittavansa bändiä jos tulisi julkisesti ulos.

Kyllä se sitä pidempään yritti salailla..

Vierailija
60/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

St Anger on Metallican paras levy sitten kasarin lopun. Ja tämä on fakta. Levy on törkeän aliarvostettu. 

Samaa mieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme