Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

METALLICAHelsingissä! Miksi jotkut ovat tykänneet Metallicasta jo 40 vuoden ajan ja toiset eivät siedä biisinkään verran?

Vierailija
07.06.2024 |

Muistan tosifaneja jo 90-luvun alkupuolelta.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tykkää kaikesta. Metallicalla vaan sattuu oleman niin laaja fanikunta ympäri maailmaa, että se halutaan nähdä ja kokea monissa paikoissa uudestaan ja uudestaan. Senpä takia myös Hetfield ja Ulrich on multimiljonäärejä. 

Vierailija
62/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Black (Metallica) -albumista. En juuri muusta. Kerran olen ollut keikalla, kun sain lipun. Oli ihan hyvä. 

No itse tykkään albumeista ennen sitä. Black Album on sellainen ylituotettu lapsellisine balladeineen, toki sopii suuremmille massoille.

Heh. Bläkki on legendaarinen levy, ja sitä ei muuta se, että haluat olla yksisarvinen. Jos et tykkää, niin riittää, jos sanot, että et tykkää. Se on ihan ok. Ihmisten musiikkimaut vaihtelee nääs.

Bläkki on Bob Rockin tuottamaa paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ensimmäistä levyä olen joskus kokeeksi ostanut, kun ovat niin kehuttuja. Muutaman vuoden välein teen aina kuuntelutestin, että ovatko nämä kehutun arvoisia. Lopputulos on aina se, että nämä ovat täyttä paskaa.

Vierailija
64/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää autotunea. 

Käytetään rutiininomaisesti kaikessa, jos artisti ei sitä nimenomaisesti erikseen kiellä ja harva kieltää. Eikä pelkästään autotunea, vaan laulu kasataan useammasta otosta tavu kerrallaan.

Vierailija
65/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallican äijät alkaa olla siinä iässä, että mikä tahansa keikka voi olla heille viimeinen. Tällä kertaa en itse mene keikkoja katsomaan, mutta saapunevat Suomeen seuraavan kerran 2027-2029 välillä. Silloin aion taas mennä niiden keikalle. Ellei sitten viikatemies ole vieraillut ennen sitä. 

Vierailija
66/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tykkää melodioista ja Hetfieldin karskista äänestä. Itse kuunnellut kaikeka mahdollista rockista heviin ja metalliin. Pantera kyllä uppoaa mutta jostain syystä Metallicaa en voi sietää.

Vierailija
67/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tosifanit, missä teillä siis menee se raja mitä ennen fanititte Metallicaa ja minkä jälkeen lopetitte fanittamisen? Onko siis Black album teistä viimeinen hyvä levy, vai onko se jo paskaa ja kaikki sen jälkeen? Ite oon sellainen satunnainen Metallican kuuntelija.

Vierailija
68/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

St Anger on Metallican paras levy sitten kasarin lopun. Ja tämä on fakta. Levy on törkeän aliarvostettu. 

Itsekin kuulun siihen marginaaliporukkaan, joka tykkää tuosta levystä ihan virvelisoundia myöten. Kovin epätasainen toki niin kuin lähes kaikki Metallican levyt, mutta parhaimmillaan (esim. nimibiisi, All within my hands) kovaa kamaa kyllä.

Vierailija
69/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Black (Metallica) -albumista. En juuri muusta. Kerran olen ollut keikalla, kun sain lipun. Oli ihan hyvä. 

No itse tykkään albumeista ennen sitä. Black Album on sellainen ylituotettu lapsellisine balladeineen, toki sopii suuremmille massoille.

Heh. Bläkki on legendaarinen levy, ja sitä ei muuta se, että haluat olla yksisarvinen. Jos et tykkää, niin riittää, jos sanot, että et tykkää. Se on ihan ok. Ihmisten musiikkimaut vaihtelee nääs.

Bläkki on Bob Rockin tuottamaa paskaa.

Sinulla on oikeus tuohon mielipiteeseen, mutta todella väsynyttä tuo suuremmille massoille. 

Vierailija
70/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tosifanit, missä teillä siis menee se raja mitä ennen fanititte Metallicaa ja minkä jälkeen lopetitte fanittamisen? Onko siis Black album teistä viimeinen hyvä levy, vai onko se jo paskaa ja kaikki sen jälkeen? Ite oon sellainen satunnainen Metallican kuuntelija.

Justice for all on viimeinen hyvä levy.

Vierailija
71/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallicasta voi olla montaa mieltä, mutta yksi asia ei muutu. Yhtye on myynyt uran aikana ihan hemmetin suuren määrän levyjä. Eli tuotteelle on ollut ostajia. Myös maailmankiertueilla on ollut aina loppuunmyytyjä areenoita. Kyllä mä tätä arvostan ja nostan hattua sille, vaikka omaan makuun Metallica ei hirveän hyvin uppoa. 

Vierailija
72/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää autotunea. 

Käytetään rutiininomaisesti kaikessa, jos artisti ei sitä nimenomaisesti erikseen kiellä ja harva kieltää. Eikä pelkästään autotunea, vaan laulu kasataan useammasta otosta tavu kerrallaan.

Tull käytti playbackia tuossa 1980 livevedossa. Mutta osaavat kyllä vetää livenä. Joskus paikan tekniikka ja akustiikka pettää. Jos bändi osaa oikeasti säveltää ja soittaa, niin kaikki autotunet sun muut saa anteeksi.

Vierailija
73/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin hommata liput keikalle, mutta jätin kuitenkin väliin. En voi sietää niitä kännisiä massoja jotka siellä heilluu sekoilemassa eikä välitä muusta kuin niistä parista tunnetusta balladista. Sama juttu kaikkien isojen bändien kanssa. No, se on minun ongelmani tietysti.

Vierailija
74/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta kertaa keikalle menossa, ihmisten musiikkimaku vaihtelee. En välitä kovinkaan monesta muusta menestyneestä bändistä, hassua 🤔

Vierailija
75/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadion on keikkapaikkana aika huono. Siellä tuulee aina ja tuuli vie äänen mukanaan ties minne. No, tästä kärsii kaikki siellä esiintyvät, ei pelkästään Metallica. 

Vierailija
76/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bändin jäsenet oli hyvän tuulisia, kun eilen saapuivat yksityiskoneella Hki-Vantaalle. VIP-terminaalissa heillä oli aikaa pysähtyä selfie-kuviin henkilökunnan kanssa. Muutenkin olivat rennon oloisia, eikä ollut mitään staran elkeitä yhdelläkään heistä. 

Jos ovat samanlaisia fanejaan kohtaan, niin ei ole ihme, että ovat niin suosittuja. 

Metallicalla on aina ollut kova työmoraali ja ovat ottaneet fanit huomioon. Hetfield oli täysi juoppo 90-luvulla, mutta keikkoja ei jäänyt väliin sen takia.

Vierailija
77/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme ensimmäistä levyä olen joskus kokeeksi ostanut, kun ovat niin kehuttuja. Muutaman vuoden välein teen aina kuuntelutestin, että ovatko nämä kehutun arvoisia. Lopputulos on aina se, että nämä ovat täyttä paskaa.

No miksi vain kolmea, kun on kai sinulla nykyään Spotify tai vastaava käytössä? Testaa And justice for all (oma lempparini) ja black album, niin tulee paremmalla skaalalla.

Vierailija
78/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 eri biisiä ovat soittaneet M72-kiertueella. Toivottavsti Helsingissä kuultaisiin joku muu biisi noiden ulkopuolelta myös. Kyseessä on myös sillä tavalla erilainen kiertue, että nyt eivät soita yhtään encorea. 

Harmi vaan, kun valoshow ei pääse oikeuksiinsa Helsingissä. Ilta hämärtyy kunnolla vasta sitten, kun Metallican pitää jo lopettaa keikka. 

Vierailija
79/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaine oli tämän bändin todellinen lahjakkuus, mutta ei kestänyt ego Hetfieldin kanssa.

Vierailija
80/122 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku pitää puolisostaan yli 40 vuotta ja joku ei kestä viittä vuottakaan? Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi