Lapsi kuoli päivystyksessä hoitovirheeseen
Aivan kamala juttu ja kertoo kuinka huonoa tämä hullun kallis terveydenhoito Suomessa on.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010481019.html
Luotatteko lapsenne noiden hoitoon? Meillä onneksi on vakuutukset eikä ole tuolla julkisella tarvinnut käydä kertaakaan. En luota ollenkaan noihin arvauskeskuksiin. Niin kamalaa ko. Perheelle tämä.
Kommentit (183)
Miten niin ei ollut verenmyrkytykseen viittaavia oireita? Olen sairastanut verenmyrkytyksen ja siinä on nimenomaan korkea kuume ja oksentelu.
Vierailija kirjoitti:
Arvauskeskus. Pahoinvointialue.
sieltä minä oon saanut avun ja lähetteet, 2 x polvileikattu ok, sitä ennen 2 leikkausta mutta nämä ennen koronaa ts ei ollut valtavia hoitojonoja
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä kommentoin, että täysin virheellinen tuomio. Kohta julkisella puolella ei enää työskentele yhtään lääkäriä, jos jokaisesta hoitovirheestä pitää maksaa kymppitonneja rahaa omaisille ja juristeille.
Onneksi Mehiläisessä ja Terveystalossa voi helposti tienata 4 kertaa enemmän rahaa päivässä kuin kunnan sairaalassa.
Jos tällainen tuomio jää voimaan, niin meikäläistä ei enää koskaan nähdä julkisella puolella töissä.
Mitä teille siellä lääkiksessä nykyään opetetaan kun ei edes verenmyrkytystä tunnisteta?
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä kommentoin, että täysin virheellinen tuomio. Kohta julkisella puolella ei enää työskentele yhtään lääkäriä, jos jokaisesta hoitovirheestä pitää maksaa kymppitonneja rahaa omaisille ja juristeille.
Onneksi Mehiläisessä ja Terveystalossa voi helposti tienata 4 kertaa enemmän rahaa päivässä kuin kunnan sairaalassa.
Jos tällainen tuomio jää voimaan, niin meikäläistä ei enää koskaan nähdä julkisella puolella töissä.
Lääkäreitä pitää kouluttaa niin paljon ettei ne voi enää joka asialla kiristää.
Ikävä tapaus. Näitä samanlaisia on kyllä muissakin maissa, ei pelkästään Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ollut verenmyrkytykseen viittaavia oireita? Olen sairastanut verenmyrkytyksen ja siinä on nimenomaan korkea kuume ja oksentelu.
No niinpä, ja vielä ne verenpurkaumatkin. Mutta olen ennenkin lukenut kuinka raju oksentelu on lääkärin mielestä vain vatsatauti kun kyseessä oli sepsis.
Samaten käyn julkisella hammaslääkärissa, viimeksi en tahtonut millään saada aikaa , kolmannella kerralla onnistuin, pieni valkoinen valhe.
Tuossahan ei ollut tyypilliset verenmyrkytyksen oireet. Ilmeisesti tauti edennyt muutenkin tosi nopeasti.
Jotenkin tuntuu että ei uskota kun sanotaan että sairaus on kestänyt X päivää vaan kylmästi oletetaan että päivystykseen tulopäivä on oikeasti se ensimmäinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tapaus. Eikö verenmyrkytys näy missään ennen kuin on liian myöhäistä? Siis pitäisi aina varmuuden vuoksi antaa antibiootit?
Rajuilla oireilla - kyllä. Itseltäni on meinannut henki lähteä kaksi kertaa nopeasti etenevän bakteeritulehduksen vuoksi. Kummallakaan kerralla ei meinattu hoitaa, vaan seurata vaan tilannetta kun "on varmaan joku flunssa tai vatsapöpö tai reuma se vaan on ärhäköitynyt". Onneksi sain vaadittua itselleni antibiootit. Aikuisena ihmisenä erotan kyllä flunssan siitä kun on joku pahasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan ei ollut tyypilliset verenmyrkytyksen oireet. Ilmeisesti tauti edennyt muutenkin tosi nopeasti.
No kerropa mitkä on tyypilliset verenmyrkytyksen oireet, jos ei raju yleisvoinnin romahdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille siellä lääkiksessä nykyään opetetaan kun ei edes verenmyrkytystä tunnisteta?
Otit ilmaisen koulutuksen, etkä töitä viitsi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Pahoinvointi ja oksentelu, mutta ei CRP koholla. Itse toki olisin verenpurkaumista iholla lähtenyt ottamaan spesifimpiä verikokeita, mutta muuten ei kuulosta sepsikseltä. Sepsiksessä yleensä CRP nousee todella korkeaksi, muttei siihen toki voi luottaa.
Lääkäri itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa mitkä on tyypilliset verenmyrkytyksen oireet, jos ei raju yleisvoinnin romahdus.
Yleensä crp on korkealla sepsiksessä. Nuo muuthan on melko yleisiä oireita ja voivat liittyä useampaankin tautiin. Pelkkä vatsatauti voi esimerkiksi aiheuttaa noita kaikkia.
Jos kaksi lääkäriä tekee virheen niin aika todennäköisesti kolmas ja neljäskin voisi tehdä.
Lääkäriin mennessä on itsellä oltava diagnoosi jotta lääkkeet saa. Itse niitä ei voi kirjoittaa. Kokemusta on.
Hoitajat myös viisaita, näkevät kahden metrin päästä potilaan haavan:( pientä punoitusta. Voi he.. ti ylimielisyys huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Sakkojen perusteella kolmekymppinen lastentauteihin erikoistuva mies lääkäri sai parempaa palkkaa kuin kuusikymppinen lastentautien erikoislääkäri nainen.
Kyllä, jos vaikka työskentelee julkisen viran lisäksi yksityisellä muutaman illan viikossa. Ei tuosta suoraan voi päätellä mitään.
Olkaahan tarkkana, verenmyrkytys vie ihmisiä vuodessa valtavan määrän.