Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenkä joillain on varaa jäädä hoitovapaalle?

Vierailija
28.01.2007 |

Laskiskelin, että jos jäisin hoitovapaalle, niin saisin ehkä just meidän perheen ruuat. Kaikki velanlyhennykset, vaatteet, laskut ja muut kulut jäisi miehelle. Ei senkään tili ihan kaikkeen riitä. Millaiset tulot miehillänne on, jotka ootte hoitovapaalle jääneet?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niukasti kun laitetaan lapsi pienenä hoitoon. Minä kävin töissä ihan ok palkalla ennen äitiyslomaa, nyt odotellaan, että mies valmistuisi ja pääsisi töihin...

Vierailija
22/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen peruspalkka 2350e+ joinakin kuukausina ekstraa. Ja minä olen ollut pian vuoden hoitovapaalla. Ihan hyvin pärjätään, vaikka alussa, kun putosin minun ihan suht hyvältä äippärahalta hoitorahalle kirveli ja tuntui, että ei tule mitään. Vaan kaikkeen tottuu ja oppii.

Rahassa en voi kuitenkaan mitata sitä arvoa, jonka lasken lapsen kanssa kotona olemiselle.

Tingin kaikesta turhasta hömpötyksestä, mietin tarkkaan kaikki hankinnat ja kun jotain ostetaan niin ostetaan laatua ja suositaan kestävää kulutusta. Ruoat tehdään itse ja suurin osa leipomuksistakin on itse tehtyjä, mutta ruoan laadusta ja määrästä ei tingitä.

Niin ja yksi hyvin olennainen asia on, että kulutusluottoja, osamaksuja, pikavippejä ei ole eikä tule. Asuntolaina on, mutta auto onneksi lainaton. Ehdittiin maksaa ennen lapsen syntymistä.

Hyvin pärjätään ja onnellisia ollaan.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoitovapaalla hoidan kotona kahta alle 3v lasta ja mies on opiskelija. Yhteensä kuukaudessa jää käteen 1300e. Siitä menee puolet vuokraan.

Velkoja meillä ei ole.

Tiukkaa meillä on ja suosimmekin itse kokkaamista ja leipomista ja kirpputoreja, mutta uskon todella että tämä on sen arvoista.

Vierailija
24/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no mepä pistetään myyntiin tää kaksio joka on vuokralla jotta voin jäädä hoitovapaalle. Hyvä, asia ratkesi sillä. Kuules nyt...kaikki ihmiset ei vaan osaa juosta sossunluukulla kerjäämässä rahaa. Kai se on pakko työhön mennä kun ei raha normaalia reittiä kotiäidille tule.

Vierailija
25/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen bruttotulot noin 4000 e/kk ja asuntolainan lyhennys 800 e/kk. Meillä on rivari ja poikkeamme tuttavistamme siten, että meillä ei ole sitä suurta uutta omakotitaloa :)

Me halusimme hoitaa lapset kotona, silloin ainoa vaihtoehto on vaatimattomampi (ei kuitenkaan huono) asunto. Meistä tämä on arvokkaampaa.

Vierailija
26/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monet ihan tavalliset, juuri ja juuri keskiansioihin yltävät eivät välttämättä pysty jäämään hoitovapaalle.

Rikkailla on rahansa minkä turvin jäädä, köyhät saavat jos jonkinnäköistä avustusta mutta keskiluokka ei mitään muuta kuin kotihoidontuen.

Jos vaikka opiskelisit hieman, opettelisit näkemään että maailma ei ole mustavalkoinen. Olet vielä valitettavan lapsellinen.

Vierailija:

Vittu myykää ne lukaalinne jollei ole varaa jäädä hoitovapaalle. Turha vinkua. Ärsyttää!

Vierailija
27/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa 3500 brutto ja tähän vielä km-korvauksista useampi satanen joka tiliin (niistähän ei mene veroa).

Olen hoitovapaalla ja silti lyhennetään asuntovelkaa, mutta nipistettiin ruuasta (juoksen tarjousten perässä, ei siis nipistetä ruuan laadusta) ja ehkä omat vaatehankinnat on vähentyneet kun kuljen päivät pihalla muksujen perässä ulkoilupuvussa tai untuvatakissa, säästä riippuen. Siis hurjasti säästyy rahaa kun en ole työelämässä ja tarvitse uusia vaatteita jatkuvasti.

Vierailija
28/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On velkoja, joita joudutaan lyhentämään, jne. Miehellä himpun alle 3000 palkka kuussa. Äitiysvapaalla mulla oli melkein samat " tulot" eli minimi enkä edes kuntalisään ole oikeutettu!

Vierailija
29/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaa. Ihan mukavasti menee meillä eikä mitään muita yhteiskunnan tukia tipu (asumistuki tms.). Se on oikeasti omista valinnoista kiinni.

Vierailija:

Mutta monet ihan tavalliset, juuri ja juuri keskiansioihin yltävät eivät välttämättä pysty jäämään hoitovapaalle.

Rikkailla on rahansa minkä turvin jäädä, köyhät saavat jos jonkinnäköistä avustusta mutta keskiluokka ei mitään muuta kuin kotihoidontuen.

Jos vaikka opiskelisit hieman, opettelisit näkemään että maailma ei ole mustavalkoinen. Olet vielä valitettavan lapsellinen.

Vierailija:

Vittu myykää ne lukaalinne jollei ole varaa jäädä hoitovapaalle. Turha vinkua. Ärsyttää!

Vierailija
30/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa kaikki asumiskulut, lapsen laskut ja maksaa kaupassa jos mukana.

Mulla viikkobudjetti ja hyvin pärjään.

Vierailija
31/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa kätee kuussa n. 2300 euroa, minä saan hoitovapaarahan. Lainojen lyhennykseen menee noin tonni kuussa. Selvitään ihan kivasti, tiukkaahan tietysti on. Lapsen kanssa oleminen on tärkeämpää kuin raha ja kuluttaminen.

Oikeastaan melkein mikä vaan on tärkeämpää kuin kuluttaminen.

Vierailija
32/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kuntalisää hoitovapaalla todella on tiukkaa, jos miehen palkka ei ole iso. Silti unelmoin jääväni hoitovapaalle, kun sen aika on. Ehkä pitää yrittää nyt säästää.

Vierailija
33/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on pystyttävä maksamaan myös tilanteessa, jossa vain toinen saa palkkaa. Näin tehtiin, koska ainahan toinen voi menettää työpaikan, sairastua, jäädä lapsen kanssa kotiin tms. Jos sitten pystyykin välillä maksamaan enemmän lainasta pois, voi sen tehdä maksamalla ylimääräistä lyhennystä.

Vierailija
34/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotona ollaan.

T. Se, jonka mies saa 1900 euroa/ kk brutto

Vierailija
35/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa löytyy meilläkin reippaasti ;hyvin pärjätään,kun meille riittää tämä arkinen elo ts. esim. mihinkään matkusteluihin ei rahaa ole.

Vierailija
36/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, joilla ei ole " matkusteluun varaa" , vaikka mies tienaa 4400. Mihin ne rahat oikein menee? Me ainakin matkustellaan, vaikka tulot ovat paljon pienemmät.

Vierailija
37/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että yhden tuloilla pärjää. Silloin voi sairastaa, hoitaa lapsia jne. huoletta, eikä talous mene kuralle " yllätyksistä" . Nyt olen hoitovapaalla jo yhteensä neljättä vuotta.

Vierailija
38/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjätään ihan kivasti. Olen ollut kotono jo yli 4 vuotta.

Vierailija
39/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun just mä haluaisin jäädä hoitovapaalle. Plääh!