Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison äiti saattohoidossa ja kesäloma tulossa

Vierailija
06.06.2024 |

Puolisoni äiti joutui saattohoitoon hieman alle 3 viikkoa sitten. Vastoin odotuksia, hän on edelleen hengissä ja on voinut viime päivinä jopa paremmin kuin ennen saattohoitoa.

Meillä piti alkaa kesäloma viikko sitten. Lykkäsin viikolla eteenpäin, puoliso sairaslomalla. Nyt ollaan taas saman äärellä. En varmaankaan saa itse sairaslomaa tässä tilanteessa, vaikka olen todella uupunut tilanteeseen. Kesäloma ei tunnu lomalta kun mitään ei voi suunnitella ja elämme ns päivystystilassa.

Mitä tässä kannattaa tehdä? 

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, aloitus teksteineen on trolli.

Trolli on.

Kyllä on tyhmä sellainen 🤮

Vierailija
182/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo,oikea satutäti 🙉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on uhrauduttava. Tämä tilanne menee nyt kaiken edelle. Voimia miehellesi ja hänen Äidilleen!

Vierailija
184/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on uhrauduttava. Tämä tilanne menee nyt kaiken edelle. Voimia miehellesi ja hänen Äidilleen!

Korj; huomasin nyt että puhut puolisosta. Eli voimia puolisollesi ja hänen äidilleen!

Vierailija
185/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä kannattaa tehdä ????

Vierailija
186/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöä koko aloitus :(

Vierailija
187/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä kannattaa tehdä?

Kysyt täällä,vauva palstalta 🤣🤣🤣

Vierailija
188/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis että sua harmittaa ku anoppi tekee kuolemaa kesken sun loman ja pilaa sen? Ei kaikki kesälomat ole pelkkää juhlaa, pidät sen loman ja that's it.

Niinkuin se opettajaäiti joka laittoi uhmaikäisen päiväkotiin lomallaan. Inhottavaa kun perheenjäsenet tuolla tavalla yrittävät pilata loman.

Itse olin onnellinen kun oli lomalla kun isäni teki kuolemaa. Ehdimme kaikki olla hänen kansaan. Meitä on todellakin moneksi.

Vierailija
189/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itseni onnekkaaksi kun isäni ja anoppini kuolivat lomien aikaan. Oli aikaa järjestellä asioita rauhassa eikä tarvinnut selitellä töissä. Rakas anoppini kuoli kotonamme ja me lähimmät olimme samassa huoneessa. Voimia. Tämä kesä menee näin.

Vierailija
190/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä sättinyt itseäni kyllä etten saisi tuntea uupumusta tilanteesta, älkää huoliko siitä. 

Uupuminen raskaassa tilanteessa on täysin inhimillistä, kunhan et kasaa miehesi päälle huoliasi. Hänellä tässä vaikeita on ja tarvitsee tukeasi. Voimia tarvitsette vielä kuoleman jälkeenkin hautajaisinee, perunkirjoituksineen ja kuolinpesänjakamiisineen. Tämä kesä taitaa mennä em. asioissa. Toivottavasti pesijöiden kesken ei tule riitaa niinkuin stressaavissa tilanteissa reagoidaan helposti tunteella. Ensi kesä on jo erilainen. Koita parhaasi, enempään ei ihminen pysty. Voimia!

Vierailija
191/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla laissa, että työnantajan pitää antaa palkatonta limaa läheisen (vanhemmat, lapset, puoliso, sisarus, appivanhemmat) saattohoitotilanteessa. 

Vierailija
192/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille ja hoitajille ilmaista höpöheinää tms. Öljyinen muoto käyttöön olisi erittäin sopiva.

Suostuvat kyllä. Kaikilla on kivempaa.

Teillä myös.

Kun palaatte lomalta, saattaa ongelma olla jo ohitse.

Vierailija
193/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattohoitoon laitettu potilas ei enää tervehdy. Se että vaikuttaa paremmalta / virkeämmältä välillä, johtuu lääkityksestä.  Useille annetaan morfiinia.

Saattohoito kestää kahdesta viikosta kuukauteen.  

Lääkärit osaavat päätellä  potilaan kuoleman

potilaan kunnosta, sairauden edetessä.

Tunnen ihmisen, joka on ollut jo 3 kertaa saattohoidossa perussairauksiensa ja syöpien vuoksi. Harvinaista toki.

Vierailija
194/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Sairaslomalla sen vuoksi, että puolison äiti saattohoidossa? Älkää ihmiset viitsikö!

Vierailija
195/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä sättinyt itseäni kyllä etten saisi tuntea uupumusta tilanteesta, älkää huoliko siitä. 

Uupuminen raskaassa tilanteessa on täysin inhimillistä, kunhan et kasaa miehesi päälle huoliasi. Hänellä tässä vaikeita on ja tarvitsee tukeasi. Voimia tarvitsette vielä kuoleman jälkeenkin hautajaisinee, perunkirjoituksineen ja kuolinpesänjakamiisineen. Tämä kesä taitaa mennä em. asioissa. Toivottavasti pesijöiden kesken ei tule riitaa niinkuin stressaavissa tilanteissa reagoidaan helposti tunteella. Ensi kesä on jo erilainen. Koita parhaasi, enempään ei ihminen pysty. Voimia!

Miehelle ei pidä huolia kantaa eikä antaa. Ei seiso ei.

0-3 työntöö ja tuijotus. Ei sinuun, vaan seinään.

Vierailija
196/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pieru. Mun äiti sairastui tai syöpä todettiin heinäkuussa, puolisoni sai aivohalvauksen syyskuussa. Jäin käytännössä yksinhuoltajaksi kahdelle autismikirjolla olevalle lapselle yhtäkkiä, ihan tahtomattani. Äitini kuoli sairastettuaan pari vuotta. Meni muuten monta vuotta ilman minkäänlaista lepoa. En toipunut ikinä. 

Ei tuo silti pahinta ole, mitä voi tapahtua. Parhaan ystäväni veli tapettiin ja siskokin kuoli. 

Suhteellisuudentajua, kiitos.

Vierailija
197/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Sairaslomalla sen vuoksi, että puolison äiti saattohoidossa? Älkää ihmiset viitsikö!

Mun appivanhemmat ovat minulle tosi rakkaita ja läheisiä. Ollaan tunnettu yli 30 vuotta ja käydään miehen kanssa auttelemassa heitä lähes päivittäin. En varmaan työkykyinen olisi, jos jompikumpi heistä tekisi kuolemaa. Toki voisin koneella etätöissä itkien istua.

Vierailija
198/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finns are emotionally constipated people.

Vierailija
199/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea pirullista ne anopit keksiikin kun viimeisenä "palveluksena" vaativat saattohoitoa juuri miniän kesäloman alkuna/aikana!

Ne on ne rajattomat anopit tuollaisia.

Vierailija
200/203 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, aloitus teksteineen on trolli.

Toivotaan näin. Pelkään, että ei.