Miten jotkut löytää uuden parisuhteen aina niin nopeasti?
Omaa kaveripiiriä seuratessakin sinkkuna ollaan eron jälkeen maksimissaan puoli vuotta ennen kuin on jo uusi kumppani. Itse taas en edes ihastu keneenkään muuta kuin todella harvoin, nyt neljättä vuotta sinkkuna kun ei vaan ole kukaan kolahtanut. Miten niitä sopivia puolisoita tuntuu joillekin löytyvän niin helposti?
Kommentit (445)
Minun ex-mieheni sanoi, että ottaa heti uuden (oli jo uusi katsottuna), ei tunteiden vuoksi, vaan siksi, että saa asumiskulujen puolittajan. On vieläkin tämän kulujen puolittajan kanssa:). Hyvä diili? Tunteettomat ihmiset voivat tehdä näin käytännön järjestelynä heti uusi suhde.
Kaksi henkilöä voi vetää puoleensa yhtä paljon kiinnostuneita, mutta vain toinen heistä saattaa pariutua helposti mikäli hän ihastuu useammin tai suhtautuu parisuhteeseen kevyemmin. Toinen taas saattaa haluta parisuhteen vain mikäli kohtaa jonkun erityiseltä tuntuvan ihmisen ja näitä voi tulla vastaan harvoin.
Ihastuin nuorena helpommin. Lopputulos: ihastus oli varattu tai ei tykkänyt.
Äidillä ollut miehiä. Isosiskolla ollut ainakin kaksi parisuhdetta. Pikkusisko seurustellut naisen kanssa. Pikkuveljellä toinen tyttöystävä menossa. Minä olen ainoa perheestä, joka ei ole seurustellut. N29
Yksinkertaisin vastaus on usein se oikea: niillä on haku koko ajan päällä. Itsekin löysin oman muijani jo, kun olin vielä tuhoon tuomitussa suhteessa edellisen muijani kanssa.
Suomalaiset naiset ovat kaikki samanlaisia, toistensa kopioita. Ainoastaan ulkonäöissä on eroavaisuuksia. Tämä seikka ja sen tiedostaminen tekee uuden löytämisestä aika helppoa. Käytännössä vain valkkaat sen jonka ulkomuoto miellyttää sillä hetkellä eniten silmää.
Niin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla jotain henkisiä ongelmia jos pitää koko ajan olla joku tai juosta jonkun perässä. Se joka pystyy tasapainoon sekä yksin ollessa tai parisuhteessa, löytää rauhan ja voi elää itselleen mikä on tärkeintä.
Näitä kutsutaan läheisriippuvaisiksi. Nuoret naiset ovat monasti tällaisia. Tiedän yhden ja hän söi tissiä neljävuotiaaksi. Tiedä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minun ex-mieheni sanoi, että ottaa heti uuden (oli jo uusi katsottuna), ei tunteiden vuoksi, vaan siksi, että saa asumiskulujen puolittajan. On vieläkin tämän kulujen puolittajan kanssa:). Hyvä diili? Tunteettomat ihmiset voivat tehdä näin käytännön järjestelynä heti uusi suhde.
Jotkut ottavat käytännön syistä kulujen puolittajan, jotkut säännöllisen seksin tarjoajan jne. Itsekin olen miettinyt, että tulisihan asuminen halvemmaksi jonkun kanssa jakaen, mutta sitten tajuan, että en mistään hinnasta halua rikkoa omaa rauhaani ja elämänrytmiäni eli maksan kyllä siitä hyvästä, että saan asua yksin. Ilman seksiäkin tulen hyvin toimeen, niin ei sekään riitä syyksi, että ottaisin vaan jonkun.
Suominaisen kanssa kannattaa aina muistaa pitää varansa ja pitää lompakostaan kiinni. Avioehtokin on pakollinen sillä 94% pyrkii aina taloudellisesti hyötymään suhteen alusta asti. Kaikki alkaa ilmaisesta lounaasta tai maksullisista ensitreffeistä jonka ehtona on , että mies maksaa aina kaiken. Pahimpia " lokkeja " ovat nuo, ah niin ihanat yh äidit joiden ylläpitoon kuluu yllättävän suuriakin summia hieman riippuen pesueen suuruudesta. Naisia on helppo löytää, mutta lompakkoystävällisen version löytyminen onkin jo harvinaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi henkilöä voi vetää puoleensa yhtä paljon kiinnostuneita, mutta vain toinen heistä saattaa pariutua helposti mikäli hän ihastuu useammin tai suhtautuu parisuhteeseen kevyemmin. Toinen taas saattaa haluta parisuhteen vain mikäli kohtaa jonkun erityiseltä tuntuvan ihmisen ja näitä voi tulla vastaan harvoin.
Niin. En hae mitään maailman ihmeellisintä supertyyppiä, mutta minulla synkkaa hyvin harvan kanssa. Tämä ei koske vain romanttista/seksuaalista kiinnostusta, vaan myös platonisesti kaverina kiinnostaa hyvin harva ihminen. Suurin osa naisista on ihan jees, mutta ei kiinnostavia, eli ei kiinnosta sen kummemmin alkaa tiiviimmin hengaamaan.
Ja mitä tulee miehiin, niin heistä taas suurin osa on täysin seksittömiä olentoja minulle, eli en voisi kuvitellakaan olevani intiimisti heidän lähellään, vaikka kaipaankin seksiä usein. Todella harva vaan on seksuaalisesti millään tapaa kiinnostava, ja yhtä vähän minulla synkkaa miestenkään kanssa sen kummemmin ihmisenä, eli ei kiinnosta kaverinakaan hengailu kovin monien kanssa. Parisuhteessa pitäisi vielä tuon henkilökemian ja seksuaalisen kemian lisäksi kohdata myös elämänarvot ja tavat olla ainakin jollain tasolla, eli ei se niin kummallista ole, ettei kaikilla osu kohdalle.
Minulle on monet tutut sanoneet, että olen erikoinen ihminen, joten varmaan se liittyy tuohon, miksi on hankalaa löytää sopivaa seuraa kaverina tai romanttisesti? Itse en koe olevani mitenkään erikoinen, mutta huomaan sen toki, että ei niin sanotusti natsaa juuri koskaan, vaikka tulenkin toimeen kaikkien kanssa ja olen pintapuolisesti ns. kaikkien kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. En hae mitään maailman ihmeellisintä supertyyppiä, mutta minulla synkkaa hyvin harvan kanssa. Tämä ei koske vain romanttista/seksuaalista kiinnostusta, vaan myös platonisesti kaverina kiinnostaa hyvin harva ihminen. Suurin osa naisista on ihan jees, mutta ei kiinnostavia, eli ei kiinnosta sen kummemmin alkaa tiiviimmin hengaamaan.
Ja mitä tulee miehiin, niin heistä taas suurin osa on täysin seksittömiä olentoja minulle, eli en voisi kuvitellakaan olevani intiimisti heidän lähellään, vaikka kaipaankin seksiä usein. Todella harva vaan on seksuaalisesti
Pystyn hyvin ymmärtämään mistä puhut! Ap
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat kaikki samanlaisia, toistensa kopioita. Ainoastaan ulkonäöissä on eroavaisuuksia. Tämä seikka ja sen tiedostaminen tekee uuden löytämisestä aika helppoa. Käytännössä vain valkkaat sen jonka ulkomuoto miellyttää sillä hetkellä eniten silmää.
Niin se vaan menee..
Epäilemättä joudut aika usein etsimään uutta. Jännnnä, mistä lie johtuu...
Vierailija kirjoitti:
Pinnallinen 3D maailma. Ei ihmiset ajattele järjellä mitään tai oikeasti oman sydämen kautta.
Ne valitsee ihan kenet vaan kumppanikseen, koska "niin sen kuuluu mennä", jos ei seurustele niin on "epänormaali" ja "epäonnistunut"
Siinä on pakko olla kokoajan joku pönkittämässä omaa egoa. Ihan sama kuka se on.
Tämä. Koska on pakko olla joku. Olen kuullut myös näistä, jolla on katsottuna jo parisuhteessa ollessa joku, jota pidetään pikkasen lämpösenä siltä varalta, että ero tulee niin on sitten joku johon tukeutua. 🙄
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mistä johtuu. Muilta olen kuullut, että kasvoni ovat peruspositiiviset ja ympärilläni on "hyvä aura". En siis ole seurustellut kuin kolme kertaa vakavammin mutta jostain syystä uusi kumppani on löytynyt ihan randomisti alle puolessa vuodessa vaikka olen suunnitellut olevani sinkkuna. Ja ei, en ole läheisriippuvainen :D
Pikku reality check olisi sullekin paikallaan. Olet läheisriippuvainen etkä osaa tai uskalla olla yksin. Niille kumppaniehdokkaille voi myös sanoa ei. Sä kannat käytännössä kaikki aiempienkin suhteidesi kuormat seuraaviin mukanasi. Voit toki sokeroida ja koristella sen tolla mulla on hyvä aura ja olen niin ihana puheella, se varmasti sinusta tuntuu kivemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Suominaisen kanssa kannattaa aina muistaa pitää varansa ja pitää lompakostaan kiinni. Avioehtokin on pakollinen sillä 94% pyrkii aina taloudellisesti hyötymään suhteen alusta asti. Kaikki alkaa ilmaisesta lounaasta tai maksullisista ensitreffeistä jonka ehtona on , että mies maksaa aina kaiken. Pahimpia " lokkeja " ovat nuo, ah niin ihanat yh äidit joiden ylläpitoon kuluu yllättävän suuriakin summia hieman riippuen pesueen suuruudesta. Naisia on helppo löytää, mutta lompakkoystävällisen version löytyminen onkin jo harvinaisempaa.
Joku katkeroitunut persaukinen työtön siellä huutelee :D äitisi on varmaan ylpeä
En ole ikinä ymmärtänyt sitä, kun joskus ajatellaan ettei pitkään sinkkuna ollut ole "kelvannut" kenellekään tai ihmetellään miksei joku mukava ja kaunis/komea ihminen löydä puolisoa kun tarjokkaita luulisi olevan. Aika monestihan se on vaan niin ettei sitä oikealta tuntuvaa ihmistä ole tullut vastaan vaikka vientiä olisikin eikä koeta tarvetta olla kenenkään kanssa ellei löydy ihmistä jossa on jotain erityistä.
Minä kävin vaimoni kotoaan parikymmentä vuotta sitten.
M52
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt sitä, kun joskus ajatellaan ettei pitkään sinkkuna ollut ole "kelvannut" kenellekään tai ihmetellään miksei joku mukava ja kaunis/komea ihminen löydä puolisoa kun tarjokkaita luulisi olevan. Aika monestihan se on vaan niin ettei sitä oikealta tuntuvaa ihmistä ole tullut vastaan vaikka vientiä olisikin eikä koeta tarvetta olla kenenkään kanssa ellei löydy ihmistä jossa on jotain erityistä.
Itse en ainakaan mistään hinnasta ota ketään sekoittamaan elämääni, jos hänessä ei oikeasti ole sitä jotain erityistä. En todellakaan. Arvostan itseäni, omaa elämään, rauhaa ja draamattomuutta sen verran korkealle.
Oon tullut siihen tulokseen, että osa ihmisistä elää ns. autopilotilla ja pysähtyminen on vaikeaa, koska silloin pitäisi miettiä, olla hetki omien ajatustensa kanssa. Eikä siinä mitään, tavallaan aika kadehdittava ominaisuus :D
Sydämen ääni kertoo milloin on aika rakastua. Vaimoni sydämen ääni kertoi rakastumisesta 4 vuoden ja yhden lapsen jälkeen. Toivotin kaikkea hyvää heille.
Olen kuullut että sydämen ääni hänellä on muistutellut aina jatkossakin rakastumisesta noin 5 vuoden välein. Eli 5 vuotta on hyvä aika vaihtaa vanha mies uuteen.
En osaa sanoa mistä johtuu. Muilta olen kuullut, että kasvoni ovat peruspositiiviset ja ympärilläni on "hyvä aura". En siis ole seurustellut kuin kolme kertaa vakavammin mutta jostain syystä uusi kumppani on löytynyt ihan randomisti alle puolessa vuodessa vaikka olen suunnitellut olevani sinkkuna. Ja ei, en ole läheisriippuvainen :D