Miten jotkut löytää uuden parisuhteen aina niin nopeasti?
Omaa kaveripiiriä seuratessakin sinkkuna ollaan eron jälkeen maksimissaan puoli vuotta ennen kuin on jo uusi kumppani. Itse taas en edes ihastu keneenkään muuta kuin todella harvoin, nyt neljättä vuotta sinkkuna kun ei vaan ole kukaan kolahtanut. Miten niitä sopivia puolisoita tuntuu joillekin löytyvän niin helposti?
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin on jo todettu, että aktiivisesti ihmisiä tapaava löytää suhteen todennäköisemmin. Todennäköisyyksiin vaikuttaa tämäkin:
A) henkilö ihastuu helposti & hänestä pitää moni -> pariutuu herkästi
B) henkilö ihastuu helposti & hänestä ei pidä kovin moni -> mahdollisuus pariutua
C) henkilö ei ihastu helposti & hänestä pitää moni -> mahdollisuus pariutua
D) henkilö ei ihastu helposti & hänestä ei pidä kovin moni -> heikko mahdollisuus pariutua.
Kuulun D-ryhmään itse. Lisäksi en juuri käy ihmisten ilmoilla.
Lisäksi: henkilö on hyvä bongaamaan sopivan ihmisen kiinnostuksen ja osaa toimia siinä tilanteessa niin, että syntyy suhde. Ihmissuhdetaitoinen. Silloin ei tarvitse kuin sen yhden sopivan.
En jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta ihmettelen tätä myös.
Tiedän omastakin perhepiiristä pari miestä, jotka ovat aikuisena olleet sinkkuja ehkä max. pari kuukautta.
Paras oli, kun kihlat purkautui ja puoliso muutti pois aamupäivällä, niin seuraava nainen tuli jo iltapäivällä tilalle :-D
Mutta joo, olen ihmetellyt että eikö nämä ihmiset kaipaa yhtään omaa aikaa tai halua reflektoida jotenkin päättynyttä suhdetta? Aikuinen ihminen ei halua olla muutamaa päivääkään itsekseen?
Minun tuntemillani nopeasti uuden suhteen löytävillä on ollut se uusi jo katsottuna valmiiksi, näitä klassisia "se on vaan hyvä työkaveri".
Matalat kriteerit. Helppo löytää, jos lähes kuka tahansa kelpaa. Jos haluaa olla kunnolla ihastunut/ rakastunut, on vaikeampaa.
Uuden parisuhteen löysin kun menin ihmisten ilmoille, enkä istunut kotona neljän seinän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän omastakin perhepiiristä pari miestä, jotka ovat aikuisena olleet sinkkuja ehkä max. pari kuukautta.
Paras oli, kun kihlat purkautui ja puoliso muutti pois aamupäivällä, niin seuraava nainen tuli jo iltapäivällä tilalle :-D
Mutta joo, olen ihmetellyt että eikö nämä ihmiset kaipaa yhtään omaa aikaa tai halua reflektoida jotenkin päättynyttä suhdetta? Aikuinen ihminen ei halua olla muutamaa päivääkään itsekseen?
Eniten tässä ihmetyttää, että eikö se uusi nainen, joka muuttaa sisään samalla ovenavauksella kuin ex-vaimo muuttaa pois, mieti yhtään että ehkä hän ei olekaan se miehen elämän rakkaus vaan joku väline miehelle?
Itse erosin 25 vuoden avioliitosta miehen toistuvan pettämisen vuoksi ( mies halusi avoimen suhteen, minä en, ja mies päätti silti toteuttaa sen omalta osaltaan). Uusi nainen alkoi tuomaan tavaroitaan kotiimme ennen kuin ehdin muuttamaan pois. Toi esim pakastimeen marjojaan ja merkitsi paketteihin että ne on hänen eikä niihin saa koskea. Ja tämä ei ole vitsi eikä provo. Liekö toivun tästä tämän elämän aikana.
Ainiin, ex- mieheni on jo pettänyt tätä uutta naista yhden puolitutun kanssa joka paljasti tiedon minulle. Katkaisin välit tähän puolituttuun koska en halua tuota sirkusta enää elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että moni ei osaa olla itsekseen. Monet aikuiset ihmiset ovat epäitsenäisiä siinä mielessä, että eivät tunne olevansa kokonaisia tai onnellisia itsekseen. Se on sääli, koska jos ihminen ei ole kykene olemaan itsekseen, hänen itsetuntemuksensa jää vajaaksi. Onnelliselle ja tasapainoiselle parisuhteellekin on paremmat edellytykset, jos kumpikin tuntee itsensä ja parisuhde on kahden kypsän aikuisen valinta, ei välttämättömyys tai tottumus.
Mä oon ihmetelly sitä että mikä ihmeen pakko on kauheella kiireellä löytää joku rinnalle. Onko kyse vain taloudellisesta asiasta. Itsellä eio mitään kiirusta ja itekseen elämä nyt paljon helpompaa kun miettii niitä suhteita. M43
Minulle opiskeluaikana luokkakaveri kertoi ylpeänä että ei ole 15-22 v ikäisenä ollut sinkkuna ikinä 2 viikkoa. Aina on löytynyt nopeasti uusi mies kun on mennyt suhde poikki.
Käsitin että tuo nainen oli ylpeä asiasta. Varmaan koetti viitata että sinkkuuteni on huono juttu. Valitettavasti lähinnä säälien tuota naista. Eikö hän oikeasti arvosta itseään ilman suhdetta? Eikö osaa olla yksin ? Miksi tyytyä heti seuraavaan mieheen joka suostuu suhteeseen.
Kysyntää tuolla naisella oli kyllä miesten keskuudessa. Osasi meikata itsensä kauniiksi (kuulin sanottavan miesten keskuudessa millipakkeliksi). Ilman meikkiä ei mitenkään erityisen kaunis. Ei ollut liialla älyllä pilattu.
Itselläni ei ole ollut kuin muutama suhde. Pisin niistä nyt meneillä oleva avioliitto jossa ollaan oltu yhdessä jo 25 vuotta. Miestä kesti etsiä mutta kun se oikea löytyi niin siitä pidän kiinni. Mielummin valitsen tarkkaan mitä seurustelen kymmenien kanssa lyhyitä suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Tasokkaiden ei tarvitse olla yksin
Oikeasti 'tasokkaita' taitaa olla harvassa. Mutta onko se sitten enää tasokkuutta jos nopeasti löytää jonkun 'tasottoman'.
Kun on rima riittävän alhaalla niin aina löytää uuden kumppanin.
Minulla mennyt 5vuotta,ei mitään suhteita,naista kylläkin jo kaipais,kyllähän tää on yksinäistä ja tylsää.Tasokkuudesta en tiedä,maksulliset ei kiinnosta,kun sentään moraali tallella,mitenkä jotkut voi käydä siellä?En vaan halua mitään seksi tauteja,haluan naisen jonka voi melkein syödä ja nauttia,pelkkä paneminen ei minulle riitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla mennyt 5vuotta,ei mitään suhteita,naista kylläkin jo kaipais,kyllähän tää on yksinäistä ja tylsää.Tasokkuudesta en tiedä,maksulliset ei kiinnosta,kun sentään moraali tallella,mitenkä jotkut voi käydä siellä?En vaan halua mitään seksi tauteja,haluan naisen jonka voi melkein syödä ja nauttia,pelkkä paneminen ei minulle riitä.
Minä en enää akkaa ottas kanssani asumaan. Ehkä suhde sillai et molemmilla ois oma asunto vois olla ok.
Toiset hakee suhteita ja haluavat kokea rakastumisen aina uudelleen ja uudelleen. Ehkä sitä on nirso tai vaikkapa vain mukavuudenhaluinen, ettei halua katsella yhtään sohvallamakoilijaa. Toiset hakee vaan kodinhengetärtä, kun eivät pärjää yksin. Kyse ei ole rakkaudesta vaan hyväksikäytöstä.
Mulla ainakin on niin iso kulli, että naiset aivan jonottavat hoitoon. Sillinhajuisimmat raakkaan sivuun mutta täystyöllisyys on silti. Ja vehkeessää rasitusvammoja.
Epäilen myös että nuo nopeasti suhteen löytävät ovat joko tarkoituksella tai vahingossa lämmitelleet jo uutta suhdetta. Ja tarkoitan erityisesti tuolla vahingolla sitä että harva on oikeasti niin laskelmoiva että systemaattisesti ylläpitäisi jotain haaremia. Toki se oma suhde voi siinä kohtaa alkaa nopeasti kyllästyttää kun uusi ja jännittävä mahdollisuus tulee eteen.
Ymmärrän täysin niitä jotka voivat hypätä suhteesta toiseen. Voisin kuvitella itsekin tekeväni niin. Tämä siksi että en mitenkään "elä" parisuhteelle ja pidän huolen että minulla on sen ulkopuolellakin elämää. Otan omaa aikaa ja pohdin mitä haluan elämältä ihan sen suhteen aikana. Parisuhteessa on kuitenkin monia etuja jotka haluaa pitää, joten miksei alkaisi pian jo seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasokkaiden ei tarvitse olla yksin
Ei välttämättä tasokkuudesta kyse, voi olla että ovat vain niin tavallisia, että sopivia samanlaisia kumppaniehdokkaita on paljon.
Tämä! Yksi tuttuni on oikeastaan melko ruma ja lihavakin, mutta niin vaan aina riittää uusi käsikynkkään.... Hän ei ole koskaan asunut yksin, useampi lapsi eri miehille, mutta ei hidasta asiaa ollenkaan, kun uusi jo on katsottuna.
Läheisriippuvuutta?
Hyvä deittisivusto - https://hespac.com/datefi.htm Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi.Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.
Kuten aloittajan sanoi.. AINA niin nopeasti, koska he eivät valikoi uutta kumppaniaan tarkoin vaan aloittavat uuden suhteen kun vähänkin on ihastunut.. loppujen lopuksi tulee taas ero kun huomaakin että ei ole sopiva ja nopeasti uusi kumppani..
Olit hidas tai nopea käänteissäsi, kumpikaan ei ole väärin.