Naiset! Onko joku ahdistellut teitä?
Kommentit (251)
On ahdisteltu. Ensimmäisen kerran kun olin 12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ahdisteltu sekä miesten että naisten taholta. Jälkimmäisten ahdistelusta vaikeampi puhua, sillä se on paljon vaietumpaa.
Sama ja monta kertaa, vaikka olen sanonut olevani hetero. On vain sanottu, että:
- Naiset tekee sen paljon paremmin
- Ei kokeilu susta lesboa tee, kaikki kokeilee ainakin kerran
- Ellet oo kokeillut et voi tietää kummasta tykkäät
- Kun kokeilet kerran, et enää palaa entiseen
On jopa yhtäkkiä vain halattu ja saman tien suudeltu. En siis osannut varoa, että nainen kävisi käsiksi. Hävetti ja itketti. Ja kävin sukupuolitestissä, koska suussa oli silloin haava, ja lääkärille kerroin joutuneeni naisena naisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Kehotti tekemään rikosilmoituksen, mutta tilanne tuntui niin hävettävältä.
Olen koken
Me too tarvittaisiin kaikkeen ahdisteluun, myös naisten taholta tulevaan!
On, monta kertaa. En jaksa kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että miehet eivät ymmärrä a) mitä on seksuaalinen häirintä, ja b) miten paljon naiset sitä todellakin kohtaavat.
Ei kai näitä keskusteluja muuten käytäisi.
Luulen kanssa että suurin osa miehistä ei edes ymmärrä mitä se on. Luulevat että normaali parin sekunnin katse vastaantulijaa kohtaan on naisten mielestä häirintää.
Entäs 10 sekunnin katse?
Sinä ihan oikeasti haluaisit ja tarvitsisit ihan jonkin täsmällisen, turvallisen sekuntirajan tuijottelullesi?
Vähentää tulkintaa, jolloin yhteinen käsitys selkeytyy. Yksi nainen voi kokea 3s katseen ahdisteluksi, toinen 10s, kolmas 30minuutin. Olisi kiva tietää missä av-palstan mukaan raja menee.
Katoitteko brittisarjan naisten ahdistelusta? Mielestäni se oli keinotekoinen ja tavoitteena vain saada mies käyttäytymään mahdollisimman loukkaavasti ja typerästi. Pari miestä siis piiritti tätä toimittajaa joka näytteli humalaista. Kuitenkin kumpikin mies kysyi lähdetäänkö hotellille tai tarjoaako hän kyydin johonkin tai haluaako nainen olla hänen kanssaan. Kaikki mitä toimittaja sanoi I'm going home, I'm going home eli ei kieltänyt missään vaiheessa mitään mitä miehet tinkasivat. Tämä siis tarkoituksella ja saada vain mies mahdollisimman noloon asemaan ja oma agenda todistetuksi. En puolustele miehiä jotka olivat p*llun perässä, mutta olisi uskottavuuden vuoksi sanonut edes kerran no, go away...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että miehet eivät ymmärrä a) mitä on seksuaalinen häirintä, ja b) miten paljon naiset sitä todellakin kohtaavat.
Luulen kanssa että suurin osa miehistä ei edes ymmärrä mitä se on. Luulevat että normaali parin sekunnin katse vastaantulijaa kohtaan on naisten mielestä häirintää.
Entäs 10 sekunnin katse?
Sinä ihan oikeasti haluaisit ja tarvitsisit ihan jonkin täsmällisen, turvallisen sekuntirajan tuijottelullesi?
Vähentää tulkintaa, jolloin yhteinen käsitys selkeytyy. Yksi nainen voi kokea 3s katseen ahdisteluksi, toinen 10s, kolmas 30minuutin. Olisi kiva tietä
Jos et edes esittäydy ja hurautat hirveää vauhtia pakoautolla pois, niin voit varmaan moljottaa ilman riskiä..
Vierailija kirjoitti:
Katoitteko brittisarjan naisten ahdistelusta? Mielestäni se oli keinotekoinen ja tavoitteena vain saada mies käyttäytymään mahdollisimman loukkaavasti ja typerästi. Pari miestä siis piiritti tätä toimittajaa joka näytteli humalaista. Kuitenkin kumpikin mies kysyi lähdetäänkö hotellille tai tarjoaako hän kyydin johonkin tai haluaako nainen olla hänen kanssaan. Kaikki mitä toimittaja sanoi I'm going home, I'm going home eli ei kieltänyt missään vaiheessa mitään mitä miehet tinkasivat. Tämä siis tarkoituksella ja saada vain mies mahdollisimman noloon asemaan ja oma agenda todistetuksi. En puolustele miehiä jotka olivat p*llun perässä, mutta olisi uskottavuuden vuoksi sanonut edes kerran no, go away...
Pakkohan se on käyttäytyä vielä nolomminkin, kun joku haluaa kotiin-sa nukkumaan. Muuten ihan kivoja poikia, aviomiesainesta rupuakalle.
Todellakin. Kun olin 10v, joku keski-ikäinen kauppias juoksi minun ja kaverini perässä ja yritti hipelöidä, vaatekaupassaan (kanttissuomalainen). Itsensäpaljastelijat, (kanttiksia) joita näin lapsena, lasketaan kai myös seksuaaliseksi ahdisteluksi. 15-vuotiaana joku yli parikymppinen mies kävi kimppuun kotibileissä, (kanttis) mutta onneksi joku tuli apuun eikä käynyt pahemmin kuin että suuteli ja kouri väkisin. Useammalla työpaikalla on ollut seksuaalista ahdistelua, esim kommentoitu rintoja, yritetty väkisin halailla ja hipelöidä (kanttisuomalaisia nämäkin). ja kaikki baarikourimisen tähän päälle tietenkin. En siis todellakaan muista kaikkea edes. Nyt kun olen yli 50v, olen pari vuotta saanut olla aika rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä on ahdistelleet: naapurin tyttö kellarissa 5-vuotiaan, tytöt koulussa joka ikisellä luokka-asteella, rippileirillä isoset, partiossa naisjohtajat, yliopistossa känniset naiset kaikissa bileissä, joita oli TODELLA paljon, lihavat naiset töissä, kaupan kassajonossa naispariakunnat ym ym ym
EI ole mahdollista.
t. Suominaiset
Ei oikein olekaan. Miksi ihmeessä lesbot ahdistelisivat miehiä kassajonossa? Skenaario on järjetön.
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä syyttää kaikkia naapuruston kyylääjämummoja seksuaalisesta häirinnästä. Tämäkin häirintämuoto alkoi jo hiekkalaatikkolla leikkiessä, mutta oli ehkä pahimmillaan mopoiässä. Silloin kyllä naapuruston verhot viuhui, kun ajelin viritellyllä ja pakoputkettomalla Soliferilla. Ja ne ei ollut hyvätahtosia katseita. Jos katse voisi tappaa, niin olisin jo vainaa. Ajatelkaa millaisen jäljen tuollainen pahantahtoisuus tekee nuoren pojan psyykkeelle. Kyllähän nämä ilkeät tädit on saatava edesvastuuseen.
Huomaan kyllä selkeästi sen psyykkeen häiriintymisen. Ehkä se johtuu niistä mummoista. Pitää olla hienovaraisempi.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja varmaankin olen ahdistellut naisia.
Joskus olen rohkaistunut ja tiedustellut naispuoliselta, olisiko hänellä kiinnostusta kanssakäymisen aloitteluun kanssani.
Muutama on näyttänyt vihreää valoa ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että useampi on kieltäytynyt.
Mutta en ole keksinyt oikein muutakaan keinoa edetä asiassa; ehkä siihen on jokin salainen kikka?
Niin mikä tuossa mielestäsi nyt oli ahdistelua? Vai mitä tarkoitat kanssakäymisen aloittamisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs 10 sekunnin katse?
Vähentää tulkintaa, jolloin yhteinen käsitys selkeytyy. Yksi nainen voi kokea 3s katseen ahdisteluksi, toinen 10s, kolmas 30minuutin. Olisi kiva tietä
Se kyllä mielestäni riippuu enemmän siitä katseen laadusta kuin sen kestosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ahdisteltu sekä miesten että naisten taholta. Jälkimmäisten ahdistelusta vaikeampi puhua, sillä se on paljon vaietumpaa.
Sama ja monta kertaa, vaikka olen sanonut olevani hetero. On vain sanottu, että:
- Naiset tekee sen paljon paremmin
- Ei kokeilu susta lesboa tee, kaikki kokeilee ainakin kerran
- Ellet oo kokeillut et voi tietää kummasta tykkäät
- Kun kokeilet kerran, et enää palaa entiseen
On jopa yhtäkkiä vain halattu ja saman tien suudeltu. En siis osannut varoa, että nainen kävisi käsiksi. Hävetti ja itketti. Ja kävin sukupuolitestissä, koska suussa oli silloin haava, ja lääkärille kerroin joutuneeni naisena naisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Kehotti tekemään rikosilmoituksen, mutta tilanne tuntui niin hävettävältä.
Uhri ei ole koskaan tehnyt mitään väärää, se tekijä on tehnyt väärin. Hae apua Naisten linjan puhelimesta tai Kriisipuhelimesta.
Olen kokenut samaa ja myös sen miten vaikea asiasta on puhua, kun asetelma on tällainen. Älä jätä asiaa käsittelemättä.
223: metoo ON kaikkeen ahdisteluun. Tosin eihän enää edes puhuta metoosta, se oli vain alkusysäys sille, että näistä asioista alettiin vihdoinkin puhua.
Ahdistelusta ylipäätään. Siihen vaan usein sisältyy valta-asetelma, esimerkiksi selkeän ikäeron vuoksi kun toinen osapuoli on vielä alaikäinen ja itse on aikuinen.
Kaikki ihmiset eivät kunnioita toisten rajoja ja koskemattomuutta. Ja se asia pitää tehdä KAIKILLE selväksi. Ei siitä ole kuin muutama vuosikymmen kun omia lapsia sai hakata ja jos vaimonsa otti väkisin, sitä ei pidetty rikoksena. Kyllä meidän pitää saada selvät pelisäännöt sille, miten muita pitää kohdella. Äidinmaidosta se ei tule.
Mulla mummokin antoi piiskaa ja pesi suuni saippualla jos pääsi ruma sana. Ja haukkui huoraksi kun mulla kuukautiset alkoi. Traumat jatkuu sukupolvelta toiselle, jos niitä ei erikseen pysäytetä.
Näin iäkkäänä näkee kuinka selvästi asiat ovat menneet parempaa päin. Jos jotkut ulisijat ei sitä näe, se on heidän häpeänsä. Ja he voivat ihan vapaasti muuttaa niihin maihin, joissa ihmisoikeuksia ei ole ja nautiskella olostaan siellä.
Omalla kohdallani onneksi on jäänyt tisseistä huuteluun ja itsensäpaljasteluun. Ihan riittävää ahdistelua sekin, vaikka moni ei ilmeisesti pidä minään. Eipä tulisi kuitenkaan itselle mieleen mennä koulun kulmalle runkkaamaan tai huudella tuntemattomille miehille kadulla heidän kropastaan. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja varmaankin olen ahdistellut naisia.
Joskus olen rohkaistunut ja tiedustellut naispuoliselta, olisiko hänellä kiinnostusta kanssakäymisen aloitteluun kanssani.
Muutama on näyttänyt vihreää valoa ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että useampi on kieltäytynyt.
Mutta en ole keksinyt oikein muutakaan keinoa edetä asiassa; ehkä siihen on jokin salainen kikka?
Se salainen kikka on, että et jää tinkaamaan ja vonkaamaan, jos nainen näyttää punaista valoa. Oletan, että lähestymisesi on ollut asiallista (eikä tuo ehdottamasi kanssakäyminen ole ollut seksuaalista) sekä olet ymmärtänyt pakit ja perääntynyt, joten mitään ahdistelua tuossa ei ole ollut.
Minua ei ole koskaan ahdisteltu. Ja olen elännyt ihan normaalia elämää ihmisten ilmoilla. Tätä keskustelua kun seuraa alkaa mietityttää mikä vika mussa on...
Olen saanut nuoresta asti osani vihjailevista rumista puheista, kehon asiattomasta kommentoinnista ja humalaisten ehdottelevista huuteluista. ONNEKSI olen välttynyt vakavammalta fyysiseltä ahdistelulta, mutta sellaista pienemmän mittakaavan ei-toivottua koskemista, hivelyä tai tarttumista on varmaan lähes jokainen nainen joutunut kärsimään nuoruudessaan.
Myös minulla se kokemus, että yli nelikymppisenä ja jo täti-ihmisen näköisenä saa kulkea melko rauhassa. Pahinta oli 12-18 -vuotiaana, ja aikuisten, usein jo yli keski-ikäisten miesten taholta. Inhosin sitä ja se pilasi mielikuvani miehistä.
Olen keskustellut aiheesta muiden naisten kanssa ja joidenkin hyvien miesten kanssa. Kerran myös yhden entisajan incelin kanssa (oli hyvä keskustelu ja mieskin kohtuullisen fiksu, vaikka olikin tiukka "kaikki naiset" -kannassaan, miten ei uskalla lähestyä naisia kun pari kertaa oli tullut torjutuksi) ja toivon, että tämä avasi myös häntä käsittämään naisen näkökulmaa asioihin. Ehkä hän käsittikin, koska jonkun vuoden päästä löysi kumppanin ja on nyt tyytyväinen perheenisä.
Ei ole! Ei kukaan uskalla. Kaunis pitkätukkainen nainen 185 cm
Olen kokenut vastaavaa vuosia sitten. Yksissä reiveissä oli tosi paljon populaa ja tanssin kahden kaverini kanssa syrjemmällä hiukan pimeämässä paikassa. Pidimme huolta aina ulkona toisistamme ja varoimme kaikkia ikävyyksiä. Kaverini lähti vessaan ja jäljelle jäänyt sai puhelun synnyttävältä siskoltaan, ja meni vähän kauemmas puhumaan kuullakseen. Paikalle tuli kaksi naista, jotka ensin tanssivat kanssani, enkä tajunnut odottaa naisilta seksuaalista ahdistelua.
Tätä on vieläkin vaikea kirjoittaa, mutta molemmat ahdistelivat ja koskettelivat aika rankasti ja lyhistyin täysin jähmettyneenä maahan. En muista mitä sitten tapahtui. Paikalle kutsuttiin ambulanssi ja minut vietiin sairaalaan, sillä olin joutunut jonkinlaiseen psyykkiseen kriisiin tilanteesta. En pystynyt liikkumaan enkä puhumaan.
Tästä on jo vuosia enkä ole tätä tapahtumaa ennen enkä sen jälkeen kärsinyt mistään psyykkisistä oireista. Mutta tuo tilanne oli järkytys, en osannut pelätä naisia. En enää käy ulkona enkä liiku vieläkään yksin oikein missään.