Kysyispä joku koirilta
haluaako ne asua kerrostalossa. Tai ylipäänsä ihmisten kopperoissa. Tai elää maalla juoksunarun jatkona tai koiratarhassa.
Koirien elämä on usein niille ihan luonnotonta, mutta niitten määrä vaan lisääntyy. Huoh.
Kommentit (21)
Niiden luonnollinen elämä olisi nälkää, sairauksia, tappeluja ja tauteja. Ainoa mikä risoo on se, että moni pitää kaulapantaa joka aiheuttaa koirille kipua sinne niskalihaksiin. Vaihtakaa se valjaisiin. Niskalihaskipu aiheuttaa myös koirille päänsärkyä.
Minä saan niin paljon iloa päivittäin kohtaamisista koirien kanssa...
Elävä lelu ihmisille.
En ymmärrä eläinten "omistajia"
Se joka vie koiran kerrostaloon, on itsekäs kusipää!.
Kiva kuunnella sitä haukkumista jopa keskellä yötä .
Ja käy sääliksi tämä on niin kuuma talonkin, että jos minä meinaan läkähtyä ja tuntuu ettei happi riitä, niin sillä koiralla on varmasti vielä tukalampaa.
Suorastaan eläin rääkkäystä ottaa koira betoni kuutioon.
Jopa minulla on olo täällä kuin hamsterin häkissä!
Olenkin maalta ja tuntuu etten sopeudu ja aina liian kuuma happi loppuu ja pierettää oli kesä tai talvi
Niii! Ajatelkaa, jos se oliskin KOIRA, joka sais valita kenen ihmisen luona elää! Monenkohan koira lähtis käveleen...
Vierailija kirjoitti:
Elävä lelu ihmisille.
Niinpä olen itse ajatellut sen niin, että ihmiset on sairaita psykopaatteja, kun ne ottaa eläimen, että ne saa sitä lääppiä ja kouluttaa.
Mieti jos ufot tulis ja ottaa ihmisiä lemmikiksi ? Ihmiset hermostuisi ja lähtis sotaan ja vaatisi, että MEITÄ ei saa kohdella noin, mutta sitten kohdellaan toisia eläinlajeja tuolleen.
Vangittuna
Ja kaikkille eläimille tulee Tukholma syndrooma se on Ainoa syy miksi eläin "tottuu" ihmiseen.
Luonnonvaraiset eläimet kammoksuu ihmisen hajua.
kysyispä joku lehmiltä, possuilta, kanoilta jne haluaako ne elää navetoissa ja sikaloissa. kysyispä joku pikkupossuilta haluaako ne tulla kastroiduksi ilman kivunlievitystä. kysyisipä joku kaikilta eläinkokeisiin käytettäviltä eläimiltä haluaako ne sitä.
Mun koira rakastaa minua. Ollaan parhaat ystävät. Ei se ois pärjännyt tuolla ulkona. Koira ei ole luonnonvarainen eläin.
Vierailija kirjoitti:
Se joka vie koiran kerrostaloon, on itsekäs kusipää!.
Kiva kuunnella sitä haukkumista jopa keskellä yötä .
Ja käy sääliksi tämä on niin kuuma talonkin, että jos minä meinaan läkähtyä ja tuntuu ettei happi riitä, niin sillä koiralla on varmasti vielä tukalampaa.
Suorastaan eläin rääkkäystä ottaa koira betoni kuutioon.
Jopa minulla on olo täällä kuin hamsterin häkissä!
Olenkin maalta ja tuntuu etten sopeudu ja aina liian kuuma happi loppuu ja pierettää oli kesä tai talvi
Pikkukoirani viihtyi oikein hyvin pienkerrostalossa. Tässä on hyvä ulkoilumaastot vieressä ja lenkkeillään kolme kertaa päivässä. Teen etätöitä, joten ei tarvitse olla yksin. Taloyhtiöön kuuluu myös aidattu piha, jossa koira makoilee, kun teen etätöitä terassilla hyvällä säällä. Asunnossa on ilmastointilaite, joten ei tarvitse kärsiä kuumuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Koiran elämä on luonnotonta koska se on ihmisen jalostama laji. Ei suurin osa koirista edes pärjäisi vapaana luonnossa.
Koira on lemmikkieläin joten on täysin luonnollista koiralle asua hänen omistajansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niiden luonnollinen elämä olisi nälkää, sairauksia, tappeluja ja tauteja. Ainoa mikä risoo on se, että moni pitää kaulapantaa joka aiheuttaa koirille kipua sinne niskalihaksiin. Vaihtakaa se valjaisiin. Niskalihaskipu aiheuttaa myös koirille päänsärkyä.
Valjaat sopivat pienille koirille ehkä mutta en itse ole sitä mieltä että valjaatkaan olisivat paljoakaan parempi tai turvallisempi ratkaisu. Jos mietit loogisesti, mihin kaikkialle koiraa voi sattua valjaissa tai miten paljon valjaat voivat hiertää kuumalla tai muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Elävä lelu ihmisille.
Niinhän ihminenkin on tai kissa tai gerbiili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elävä lelu ihmisille.
Niinpä olen itse ajatellut sen niin, että ihmiset on sairaita psykopaatteja, kun ne ottaa eläimen, että ne saa sitä lääppiä ja kouluttaa.
Mieti jos ufot tulis ja ottaa ihmisiä lemmikiksi ? Ihmiset hermostuisi ja lähtis sotaan ja vaatisi, että MEITÄ ei saa kohdella noin, mutta sitten kohdellaan toisia eläinlajeja tuolleen.
Vangittuna
Ja kaikkille eläimille tulee Tukholma syndrooma se on Ainoa syy miksi eläin "tottuu" ihmiseen.
Luonnonvaraiset eläimet kammoksuu ihmisen hajua.
Omistaminen ja kouluttaminen sekä huolehtiminen ovat täysin tervettä. Kaikki vain eivät osaa näitä asioita. Turvallisissa käsissä kaikki ovat turvassa.
Vierailija kirjoitti:
kysyispä joku lehmiltä, possuilta, kanoilta jne haluaako ne elää navetoissa ja sikaloissa. kysyispä joku pikkupossuilta haluaako ne tulla kastroiduksi ilman kivunlievitystä. kysyisipä joku kaikilta eläinkokeisiin käytettäviltä eläimiltä haluaako ne sitä.
Kysyispä joku lapsilta haluavatko he syntyä juuri siihen perheeseen johon he syntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät. Valjaat aiheuttavat hiertymiä ja kiristäviä takkuja..
Kysyin koiralta, ei sanonut juuta eikä jaata
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kevyt panta mitään kipua aiheuta. Valjaat on varmasti paljon epämiellyttävämpi päällä. Siis pidän pantaa vaan, kun koira ei koskaan vedä hihnassa. Kotiin tullessa panta otetaan heti pois päältä.
Koiran elämä on hyvää, jos se saa olla ihmisen seurassa koko paivän, eli sitä ei jätetä yksin kokonaisen työpäivän ajaksi. Mielipiteeni ei ole monillekaan mieluisa, mutta mielestäni työssäkäyvän ihmisen ei tulisi ottaa koiraa, ellei kotona ole ketään koiran kanssa tai koiralle ei voida järjestää päivähoitopaikkaa.
Koiran tulisi myös saada juosta päivittäin vapaana. Hyvin koulutettu koira ei jahtaa eläimiä, eikä ole vaaraksi ympäristölle. Vapaata liikkumista se kuitenkin kaipaa. Koira on luotu liikkumaan. Jos elää ympäristössä, jossa tätä ei voi ihmisten vuoksi järjestää, koiraa ei tulisi ottaa.
Koiran tulisi myös saada toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistään, vaikka se tapahtuisikin ihmisen suunnittelemassa muodossa. Koiran kanssa tulisikin harrastaa jotain, oli se sitten jäljestystä, metsästystä, paimennusta, juoksukilpailuja, agilityä tms.
Sohvannurkkaan päiväksi jätetty koira ei ole onnellinen koira. Koira ei kuitenkaan välitä siitä, asuuko se kerrostalossa vai ei. Omakotitalossa asuminen ei ole automaattisesti koiralle parempi vaihtoehto kuin kerrostalo. Kerrostalossa asuva, aktiivista elämää elävä koira on paljon onnellisempi kuin omakotitalon pihaan tylsistymään jätetty koira.
Moni kerrostalokoira elää hyvää elämää, jos saa tarpeeksi liikuntaa ja virikettä. Tiedän maalaiskoiria, jotka ovat enimmäkseen vaan omalla pihalla eikä niitä paljon lenkitetä vaikka koiralle on erittäin tärkeää kaikki hajut, joten sieltä isolta pihaltakin pitäisi päästä lenkille säännöllisesti. Nykyään monet tekevät myös etätöitä eikä koiran tarvitse olla yksin koko päivää.
Koiran elämä on luonnotonta koska se on ihmisen jalostama laji. Ei suurin osa koirista edes pärjäisi vapaana luonnossa.