Naiset! Onko joku ahdistellut teitä?
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Siitä lähtien kun täytin 10 v. Koulumatkalla, liikuntatunnilla, bussissa, kaupungilla, töissä, taksissa, baarissa, junassa, kaikkina vuodenaikoina ja kaikkina vuorokauden aikoina.
Olin samanikäinen, kun sukulaismies tuli vuoteeseeni, kun olin yökylässä. En kertonut kenellekään, enkä edelleenkään kerro, koska miehellä on suvussa lapsia ja heidän ei tule tietää sellaista isästään.
On monta kertaa ja pari kertaa hyvin törkeästi. Olen kuitenkin ehjä ja täyspäinen enkä jäänyt vellomaan juttuihin. Niistä törkeistäkin on kuitenkin aikaa kulunut jo vuosikymmeniä, ei kannattaisi alkaa meuhaamaan ja repimään auki parantuneita haavoja.
On ahdistellut. En ole läheskään aina kertonut, olisi muuten saanut koko ajan kertoa kun vietti ulkona aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä lähtien kun täytin 10 v. Koulumatkalla, liikuntatunnilla, bussissa, kaupungilla, töissä, taksissa, baarissa, junassa, kaikkina vuodenaikoina ja kaikkina vuorokauden aikoina.
Sama homma.
Täällä miehet huutavat kuinka väärin on syyttää miehiä ahdistelusta, koska kaikki miehet eivät ahdistele koskaan. Tämä on tietenkin sanomatta selvää, mutta koska nainen kokee lapsesta asti ahdistelua niin paljon, että se on kuin osa arkea, on ihan luontevaa, että miehiin alkaa suhtautua ikään kuin varmuuden vuoksia varauksella.
Kyllä. Voisin kirjoittaa kirjan.
Vieläkin yritetään mutta nykyään olen sanavalmis.
Kerran jo aikuisena oltiin serkun kanssa lähdössä bailaamaan ja kadulla tuli itsensäpaljastaja näyttäen munansa ja me naurettiin vedet silmissä. Suuttui mokoma. Eli aikuisena osaa jo käsitellä noita sairaita ihmisiä.
Kun olin 12-vuotias ja käymässä äidin työpaikalla, äidin miespuolinen pomo tarttui takaapäin rintoihini kiinni ja sanaili vielä, että "onkos tytöllä jo tissit kasvaneet" . Pamautin miestä suoraan ylöspäin nyrkillä leukaan Siis noin "leikisti", tuskin edes kosketin.
Ja kyllä. Äitini näki koko tapauksen ja moitti. Minua.
On tietenkin. En usko hetkeäkään, että löytyisi nainen, jota EI olisi ahdisteltu. Määritelmässä on varmasti variaatiota henkilöstä riippuen, mutta ehkä yleisohjeena voi pitää ei-toivottua seksuaalista tai alistamiseen liittyvää vuorovaikutusta. Sellaiselta ei voi välttyä, ellei pysy vain kotona eikä käytä mitään virtuaalisia sovelluksia.
Limaisista katseista huutelun kautta aina kosketteluun asti on tullut koettua vieraiden miesten taholta niin paljon, etten jaksa edes muistaa. Lisäksi on paljastettu elintä ja suudeltu väkisin.
Sanallinen ystävällinen kiinnostuksen osoitus tai kaunis katse on mielestäni ok, miten sitä muuten voisi löytää kumppanin. Mutta raja menee itsepintaisessa vonkauksessa ja koskettelussa, jos kiinnostus ei saa vastakaikua. Parhaat vielä huorittelee päälle, jos ei innostu. Ihanan ristiriitaista!
Kuljin 16 -vuotiaana metsäpolulla ja siististi pukeutunut vastaantuleva mies yhtäkkiä hyppäsi eteeni ja tarttui kovakouraisesti rintoihini. Työnsin miehen taaksepäin kumoon ja juoksin täysillä kotiin. Pelotti hirveästi ja äitini soitti poliisillekin, mutta miestä ei saatu kiinni.
Noin 15 - 18 -vuotiaana känniläiset vanhat ukkelit ahdistelivat mm. bussissa. Piti aina miettiä, mihin uskaltaa mennä istumaan.
Ai niin, ja lapsena (noin 10 v) meidän tyttöporukkaa lähestyi jatkuvasti paikallinen pedofiili autossaan. Tämä tapaus siis pysäytti autollaan paikallisia tyttölapsia ja alkoi runkkaamaan siinä kuskinpaikalla. Emme pelänneet tätä tyyppiä, lähinnä naureskelimme mokomalle idiootille. Vanhemmille emme edes kertoneet tästä, se oli ikäänkuin kaikkien meidän koululaisten yhteinen, outo salaisuus.
Parikymppisenä pomo ahdisteli, pyysi jatkuvasti akhdestaan kaljalle, ym. Vaihdoin työpaikkaa.
Nyt tyttäreni on 17 v ja kyllä koko ajan on huoli siitä, ettei vaan joutuisi kokemaan tämmöistä jatkuvaa paskaa miesten taholta. On tärkeää, että kaikesta ahdistelusta tehdään LOPPU!
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin. Olenhan aikanani ollut nuori nainen. Ahdistelu oli kuin luonnonlaki, pippeleillä kun on niin paljon niitä "tarpeita". N53
Sama se on naisissakin. Yllättävän monet naiset ahdistelee, mutta siitä ei meluta.
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin. En usko hetkeäkään, että löytyisi nainen, jota EI olisi ahdisteltu. Määritelmässä on varmasti variaatiota henkilöstä riippuen, mutta ehkä yleisohjeena voi pitää ei-toivottua seksuaalista tai alistamiseen liittyvää vuorovaikutusta. Sellaiselta ei voi välttyä, ellei pysy vain kotona eikä käytä mitään virtuaalisia sovelluksia.
Limaisista katseista huutelun kautta aina kosketteluun asti on tullut koettua vieraiden miesten taholta niin paljon, etten jaksa edes muistaa. Lisäksi on paljastettu elintä ja suudeltu väkisin.
Sanallinen ystävällinen kiinnostuksen osoitus tai kaunis katse on mielestäni ok, miten sitä muuten voisi löytää kumppanin. Mutta raja menee itsepintaisessa vonkauksessa ja koskettelussa, jos kiinnostus ei saa vastakaikua. Parhaat vielä huorittelee päälle, jos ei innostu. Ihanan ristiriitaista!
Kun ahdistelu lähtee "limaisista katseista" on aivan varma että kaikkia ahdistellaan. Toisaalta tuo vie tolkun koko keskustelusta.
On muutaman kerran. Minua on kosketeltu, seurattu, koitettu pakottaa seksiin ja satutettu fyysisesti sekä uhkailtu väkivalla. Ja olen kertonut näistä läheisille, mutta en ole tehnyt rikosilmoitusta.
On. Olen kertonut viranomaisille jos rikos on tapahtunut. Koulussa kerroin opettajalle, kun aikuinen mies tuli koulumme aulaan ja yritti kysellä seksielämästäni (olin 14-vuotias). Olen kertonut järjestyksenvalvojille, kun baarissa tuntematon mies on tupannut seuraan ja tullut iholle eikä ole suostunut jättämään rauhaan. Olen kertonut silloiselle poikaystävälleni, kun hänen ystävänsä yritti ehdotella ja puristella reittäni poikaystäväni ollessa vessassa. Olen kertonut ystävilleni useammasta tapauksesta. Olen kertonut esimiehelleni asiakkaasta, joka kommentoi vartaloani ja yritti koskea.
Monet pienemmät jutut olen painanut villaisella. Varsinkin teininä aikuisten miesten huutelut olivat sellaisia, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Jos tarkoitat kertomisella nimenomaan sitä, että pitäisi tehdä rikosilmoitus ihan kaikesta, niin siihen en ole lähtenyt kuin ihan räikeimmissä tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ahdistelu lähtee "lima
Joku ei ole selvästi kokenut sitä kuinka menet 13-vuotiaana rannalle kavereiden kanssa ja joku ukko parkkeeraa pyyhkeensä teidän viereen ja alkaa tuijottamaan.
On, pahimmat tapaukset on siltä ajalta kun olin lapsi, siis 10 v. Aikuiset miehet siis ahdisteli törkeästi. Ei kovin usein, pari kertaa sattui. En kertonut koska hävetti ja luulen että isäni olisi aseharrastajana saattanut tehdä jotain peruuttamatonta. Aikuisena ja jopa vanhempana teininä tätä ei enää oikein ole käynyt, saan olla tosi rauhassa, lähinnä naispuoliset ihmiset joskus luulee että kaikki naiset haluu suudella toisia naisia kännissä. No, en halua. Ahdistelua sekin.
Vierailija kirjoitti:
On monta kertaa. Miksi minun pitäisi niitä sinulle kertoa?
Työtön AP on saanut älynväläyksen, että alkaa syyttää perusteella miehiä ahdistelusta ja kyselee mallia miten se kannattaisi toteuttaa.
On ahdisteltu, koskettu ilman lupaa ja käytetty seksuaalisesti hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin samanikäinen, kun sukulaismies tuli vuoteeseeni, kun olin yökylässä. En kertonut kenellekään, enkä edelleenkään kerro, koska miehellä on suvussa lapsia ja heidän ei tule tietää sellaista isästään.
Kyllähän tekijä pitäisi saada vastuuseen
Meidän miesten tulee aina muistaa väistämisvelvollisuus naisia ja muita vähemmistöjä kohtaan. Ei koskaan yhteisiä autokyytejä tai muuta pakotettua läheisyyttä mistä ei pääse karkuun.