Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Onko joku ahdistellut teitä?

Vierailija
05.06.2024 |

Entä oletteko kertoneet siitä? Mitä tapahtui?

Kommentit (251)

Vierailija
41/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ahdistelu lähtee "limaisista katseista" on aivan varma että kaikkia ahdistellaan. Toisaalta tuo vie tolkun koko keskustelusta.

Mutta toisaalta tätä osataan käyttää myös hyväksi, siis sitä että "eihän katseista voi syyttää, tämä on vapaa maa ja saan katsoa mihin haluan, ne limaiset katseet on kuule sun päässä" jne.

Annan itselleni tapahtuneet esimerkit: olin opiskelijana lähikaupassa töissä, vuorossa oltiin yleensä yksin. Eräs tietty mieshenkilö tuli usein illalla kauppaan ja vain katsoi minua. Seisoi maitohyllyllä muka maitoa valitsemassa kymmenen minuuttia, mutta oikeasti hän vain tuijotti. Hitaasti mittasi katseellaan ylhäältä alas ja alhaalta ylös. Ja kiva jos piti jotain tehdä siinä kun hän kaupassa seisoskeli, nostaa vaikka laatikoita maasta, niin tunsi oikein kuinka katse porautui entistäkin tiukemmin vartalooni.

Lopulta hän osti aina jotain - ja kassallakin vain tuijotti jonnekin muualle kuin silmiin - eli oli maksava asiakas, eikä häntä voinut syyttää mistään. Kuitenkin hänen käytöksensä oli ahdistavaa, toistuvaa ja häiritsevää ja se aiheutti minulle paljon mielipahaa.

Toinen esimerkki julkisesta liikenteestä: asuinkaupunkini ratikassa istumapaikat ovat yhden penkin riveissä, istuin sellaisella paikalla eli viereeni pääsee ihan lähelle seisomaan. Lähes tyhjässä ratikassa mieshenkilö päätti tulle seisomaan juuri siihen missä istuin (ja istuessani pääni oli tietyllä korkeudella hänen vartaloonsa nähden).

No tämä voi vielä olla sattumaa tai ajattelemattomuutta tai muuten sosiaalisesti hieman erikoista käytöstä, ja vaikka suomalaisena en pidäkään tästä, en myöskään ajattele sen olevan ahdistelua. Mutta kun vilkaisin kuka siinä oikein seistä tönöttää, tajusin että hän katsoi minua erittäin intensiivisesti. Sellainen hullun kiilto silmissä ja outo hymy kasvoilla - se oli todella creepyä.

Eli lähes tyhjässä ratikassa hän seisoi tasan niin että pääni oli hänen pakettinsa kohdalla ja sitten tuijotti erityisen häiritsevällä tavalla. Mutta hänkään ei tehnyt mitään koska "saahan ratikassa seistä ja katseet on vain katseita". Minä kuitenkin tiedän tasan tarkkaan mitä hän teki, ihan tarkoituksella.

Vierailija
42/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen saanut olla rauhassa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On monta kertaa ja pari kertaa hyvin törkeästi. Olen kuitenkin ehjä ja täyspäinen enkä jäänyt vellomaan juttuihin. Niistä törkeistäkin on kuitenkin aikaa kulunut jo vuosikymmeniä, ei kannattaisi alkaa meuhaamaan ja repimään auki parantuneita haavoja. 

Yritätkö jotenkin syyllistää niitä uhreja jotka haluavat tuoda asiat ja törkeydet esiin?! Niistä todellakin saa meuhkata, vaikka vuosia jälkeen. Eihän se ahdistelu ja seksirikollisuus lopu koskaan jos kaikki ovat sinunlaisiasi hyssyttelijöitä ja uhrien syyllistäjiä. 

Vierailija
44/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelin naista töissä pyytämällä että lähtee kanssani hakemaan tavaroita firmalle tampereelta. Nainen kauhistui eikä halunnut istua kahta tuntia autossa kanssani.

Meidän miesten tulee aina muistaa väistämisvelvollisuus naisia ja muita vähemmistöjä kohtaan. Ei koskaan yhteisiä autokyytejä tai muuta pakotettua läheisyyttä mistä ei pääse karkuun.

Suomessa mies ei saa sharia lain mukaan katsoa naista. Jos esimerkiksi mies tapaa naisen salilla, se on haram ja miehen on poistuttava sanomatta mitään ja suoritettava kärsimys rituaali heti seuraavassa naisvapaassa tilassa. Naisiin katsominen, naisen ajatteleminen tai ylipäätänsä mikään kontakti on kielletty. Yleinen sharia neuvosto saattaa näistä rikkeistä asettaa tuomion, yleensä julkisen häväistyksen koko miessukupuolta kohtaan. Myöskin muiden miesten on rangaistava tätä rikkeen tekijää yleensä uhkailulla.

S2-persoonan rikkeistä puhuminen suoraan on myöskin rangaistava teko. Julkinen häväistys rangaistus kattaa myös tämän osa.

Jos niskuroit tai väität tämän olevan vääryyttä kohtaat myöskin halveksumis rangaistuksen. Näiden ehdottomien sääntöjen arvosteleminen on yleisesti paheksuttavaa.

Vierailija
45/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenkin niin ikäloppu että olen aina ottanut ahdistelut vähän huumorilla. En mene rikki siitä että mua katsotaan ja osaan läpsäistä käden pois jos muhun kosketaan. 

Vierailija
46/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monta kertaa. Miksi minun pitäisi niitä sinulle kertoa?

Työtön AP on saanut älynväläyksen, että alkaa syyttää perusteella miehiä ahdistelusta ja kyselee mallia miten se kannattaisi toteuttaa.

Yritätkö vihjata että sillä voisi tienata? Haloo, tämä on Suomi. Ei todellakaan voi.

Vierailija
47/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelisipa joku kiva tyttö minua.

Vierailija
48/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan 205 cm / 150 kg Pena ahdistelee sinua heteromiestä ja voi koska tahansa fyysisesti pakottaa ja ottaa mitä haluaa. Se on se vertailukohde tässä, tykkäisitkö siitä? Siltä se naisesta tuntuu, oli hetero tai ei.

Vierailija
49/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monta kertaa ja pari kertaa hyvin törkeästi. Olen kuitenkin ehjä ja täyspäinen enkä jäänyt vellomaan juttuihin. Niistä törkeistäkin on kuitenkin aikaa kulunut jo vuosikymmeniä, ei kannattaisi alkaa meuhaamaan ja repimään auki parantuneita haavoja. 

Yritätkö jotenkin syyllistää niitä uhreja jotka haluavat tuoda asiat ja törkeydet esiin?! Niistä todellakin saa meuhkata, vaikka vuosia jälkeen. Eihän se ahdistelu ja seksirikollisuus lopu koskaan jos kaikki ovat sinunlaisiasi hyssyttelijöitä ja uhrien syyllistäjiä. 

Olen eri mutta mä ainakin yritän. Toivon että tähän tulisi joku järki. Minusta on mielenvikaista ajatella että limainen katse on seksuaalirikollisuutta ja minusta se vähättelee esimerkiksi raiskauksen uhreja.

Vierailija
50/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monta kertaa. Miksi minun pitäisi niitä sinulle kertoa?

Työtön AP on saanut älynväläyksen, että alkaa syyttää perusteella miehiä ahdistelusta ja kyselee mallia miten se kannattaisi toteuttaa.

Yritän rohkaista ihmisiä. Ap

Vierailija
51/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutukaa, uhriutukaa, niin kirkkaimman kruunun saatte!

Vierailija
52/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin, kun kolme rinnakkain kävelevää nuorta miestä tukkivat jalkakäytävän edessäni ja alkoivat kysellä persettä. Eivät vaatineet sentäs, joten ei tuo kovin vakavaa kai ole. Eniten ahdisti se, että tukkivat kulkuväylän tuossa tilanteessa. Tajusin sentäs kiertää  heidät autotien kautta sitten. Eihän lähestymisten kuuluisi kuitenkaan aiheuttaa pelkoa ja ahdistusta.

Kerroin "äidille", joka kysyi syyttävään sävyyn, miksi olin kaupungilla niin myöhään.

Kerroin kaverille, että ois pitänyt sanoa niille, että antakaa toisillenne, jos kerran persettä tekee mieli. Kaveri tuumasi, että ei tuollaisissa tilanteissa kannata alkaa suutaan soittamaan. Tottahan tuokin.

Vierailija
53/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan 205 cm / 150 kg Pena ahdistelee sinua heteromiestä ja voi koska tahansa fyysisesti pakottaa ja ottaa mitä haluaa. Se on se vertailukohde tässä, tykkäisitkö siitä? Siltä se naisesta tuntuu, oli hetero tai ei.

Olet psykoottinen. Soita 112, tukevat hakemaan. 

Vierailija
54/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huudettiin kaksi viikkoa sitten töissä: siisti perse. Ennen kuin ehdin kääntyä ja katsoa kuka niin tyyppi ehti hypätä hissiin.

Ja olen siis 58 v. Nyt mietin töissä kuka kusipää se oli ja uskaltaako miehiä edes tervehtiä enää etteivät luule jotain. Jotenkin toivoin että tämä vaihe olisi jo elämässä ohitettu.

Vierailija
55/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena sukulaismiesten seksuaalissävytteiset puheet. Oksettavaa ja pelottavaa. Yhden kanssa piti aina pelätä, käykö käsiksi.

Teininä ja aikuisena seksuaalissävytteiset peräänhuutelut, ehdottelut ja vislailut. Tuntemattomat kutsumatta tulleet puristamaan perseestä/rinnoista.

Vierailija
56/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbot 👵🏻VITTUUN Suomesta!

Vierailija
57/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta mä ainakin yritän. Toivon että tähän tulisi joku järki. Minusta on mielenvikaista ajatella että limainen katse on seksuaalirikollisuutta ja minusta se vähättelee esimerkiksi raiskauksen uhreja.

Jep, ihan samalla tavalla kuin parkkisakot vähättelevät rattijuoppojen aiheuttamissa tieliikenneonnettomuuksissa pahasti loukkaantuneita.

Vierailija
58/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelin naista töissä pyytämällä että lähtee kanssani hakemaan tavaroita firmalle tampereelta. Nainen kauhistui eikä halunnut istua kahta tuntia autossa kanssani.

Meidän miesten tulee aina muistaa väistämisvelvollisuus naisia ja muita vähemmistöjä kohtaan. Ei koskaan yhteisiä autokyytejä tai muuta pakotettua läheisyyttä mistä ei pääse karkuun.

Tämä on yksi tapa vähätellä ahdistelua. Heitetään jokin aivan tavallinen tilanne ja väitetään, että naiset ottavat sellaisetkin ahdisteluna. Olen itse tehnyt autoreissuja miespuolisten työkavereiden kanssa, eivätkä ole ahdistelleet. Ihan asiallisesti on hoidettu työt.  On minua ahdisteltukin ja osaan oikein hyvin erottaa sen. Jos mies läväyttää munansa esiin kadulla, kun kävelen vastaan, kyllä koen sen seksuaalisena ahdistelluna.

Vierailija
59/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua miehenä on ahdistelleet: naapurin tyttö kellarissa 5-vuotiaan, tytöt koulussa joka ikisellä luokka-asteella, rippileirillä isoset, partiossa naisjohtajat, yliopistossa känniset naiset kaikissa bileissä, joita oli TODELLA paljon, lihavat naiset töissä, kaupan kassajonossa naispariakunnat ym ym ym

Vierailija
60/251 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ahdistelu lähtee "limaisista katseista" on aivan varma että kaikkia ahdistellaan. Toisaalta tuo vie tolkun koko keskustelusta.

Mutta toisaalta tätä osataan käyttää myös hyväksi, siis sitä että "eihän katseista voi syyttää, tämä on vapaa maa ja saan katsoa mihin haluan, ne limaiset katseet on kuule sun päässä" jne.

Annan itselleni tapahtuneet esimerkit: olin opiskelijana lähikaupassa töissä, vuorossa oltiin yleensä yksin. Eräs tietty mieshenkilö tuli usein illalla kauppaan ja vain katsoi minua. Seisoi maitohyllyllä muka maitoa valitsemassa kymmenen minuuttia, mutta oikeasti hän vain tuijotti. Hitaasti mittasi katseellaan ylhäältä alas ja alhaalta ylös. Ja kiva jos piti jotain tehdä siinä kun hän kaupassa seisoskeli, nostaa vaikka laatikoita maasta, niin tunsi oikein kuinka katse porautui entistäkin tiukemmin vartalooni.

Lopulta hän osti aina jotain - ja kassallakin vain tuijotti jonnekin muualle kuin silmi

Täti sulkee sen pöytäkoneen välillä, se lämmittää huonettakin aivan valtavasti.