HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit
Kommentit (1250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa huomaa hyvin kuinka monet nettideittailu on suorastaan traumatisoinut ja se sitten ilmenee ihmeellisinä purkauksina anonyymillä keskustelupalstalla. Hirveä määrä viestejä joista huomaa, että alkuperäistä juttua ei olla luettu lainkaan. Pelkkää omien tunteiden projisointia aiheeseen liittyen ja turhautunutta vihamielistä provoilua. Surullista että nettimaailma on ajanut ihmiset tällaiseen pisteeseen :(
Mä joskus luulin olevani melko komea. Nettideittailu mursi tämän harhakuvitelman.
Hahaa, sama. Ennen tinderin kokeilua mä ajattelin että "kyllähän mä nyt varmaan ainakin keskiverto olen ulkonäöltäni". Sitten menin tinderiin, ja 6 kuukauden kokeilun jälkeen olin saanut yhden tykkäyksen, ja sekin oli transseksuaalilta :D
No katosi ainakin harhakuvitelmat.
Jos ihmisiä aletaan järjestää ulkonäön mukaan niin aika harva on lopulta siellä yläpäässä.
Ei kannata antaa Tinderin lannistaa. Kyllä tosielämässä monella ei-niin-hyvännäköisellä on hyvä ja pitkä parisuhde. Katso vaikka pareja kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on aika paljon ikäistään vanhemman näköinen.
Eihän ole. Kalju ja sänkiparta ehkä vanhentaa, mutta hyvässä kunnossa mies on noin muuten.
Onhan se vanha ja rupsahtanut, laikukas ihokin kuin vanhalla papalla.
Vierailija kirjoitti:
Joonaksen haaveita:
Eniten hän kaipaa toisen aikuisen seuraa.
Lapsettomilla viikoilla minulla on usein vähän yksinäinen olo. Käyn uimassa, laskettelen ja maastopyöräilen, ja tekisin niitä mielelläni kivan tyypin kanssa. Eikä aina tarvitse urheilla. Voitaisiin mennä vaikka vain Helsingin keskustaan johonkin kivaan kahvilaan ja sen jälkeen ihailemaan hienoja, satavuotiaita taloja."
Juuri näin. Ei Joonas voi luvata muuta, koska on vuoroviikko-vanhempi. Eli treffailu tapahtuu aina lapsettomilla viikoilla. Hän haluaisi vain lenkki-ja panoseuraa. Ja ehkä joskus äitipuolena toimiminen, mutta ei halua esitellä naista heti lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jutun lukeneena toteaisin, että profiili meni parempaan suuntaan, joskin nyt jää sellainen vaikutelma, että tässä on erityisesti tinderiä varten otettu ammattilaisella kuvia, josta tulee vähän laskelmoitu fiilis. Ottaisi näistä uusista vaan pari mukaan niin, että ei näy samoja vaatteita ja taustoja eri kuvissa.
Suurempi puute taitaa kuitenkin olla tuo erosta mainitseminen. Parempi olisi vaan todeta etsivänsä rehellisesti kevyempää suhdetta, kaveria ulkoiluun tms. Tällaisenaan syntyy mielikuva käsittelemättömästä erosta ja siitä että nyt ei olla oikein emotionaalisesti tavoitettavissa.
Kuvista olen ihan samaa mieltä, mutta jutusta minä kyllä saan käsityksen, että hän etsii sruaa vakavissaa. Sanoi, että etsii naista,jolla on lapsi(a), koska tällainen ihmien ymmärtää eronneeen 50/50% isän elämää. On siis näin aluksi varovainen, näin tulkitsin.
Minusta hän on symppiksen näköinen, ammatissaan menestynyt mies. En ymmärrä millä tavalla muutamien untuvien säästäminen korvallisilla parantaisi olennaisesti ulkonäköään. Monet miehet kaljuuntuu iän myötä, jotkut jo nuorempana, entä sitten?! Jotain realismia mukaan naiset!
Kun näitä kommentteja lukee, en yhtään ihmettele, ettei ihmiset löydä kumppania nykyään. Käännätte suotta selkänne monille kivoille tyypeille josta aidosti kiinnostuisitte reaalimaalimassa, kun ette jää kyttäämään kaikkia ulkonäöllisiä yksityiskohtia, typerää on se. Tavatkaa, tutustukaa, karvoista tai niiden puutteesta ja senttimetreistä viis!!
Vierailija kirjoitti:
"Millainen miehen pitää ulkoisesti olla?"
No vaikka Peltsi Peltonen. Ok kunnossa, aktiivinen, miehen näköinen. Ei sen näköinen että ottaisi itseään liian vakavasti. Lämmin ja ystävällinen katse. Hymyilevät silmät. Siisti, muttei fanaattisen [itse]kriittisen oloinen.
"Ok kunnossa"?! Toi Peltsihän tekee jotain ultrajuoksuja ja useiden päivän mittaisia extreme-vaelluksia yms. Fyysiseltä suorituskyvyltään kevyesti ikäluokkansa ylimmässä kymmenyksessä. Tietysti myös ammatikseen heittää läppää, esiintyy radiossa ja televisiossa. Jos tällaista henkilöä käyttää jonain mittarina deittailussa, niin ei ihme jos on vähän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
268 kirjoitti:
"Osan näistä kommenteista on pakko olla trollausta, jolla halutaan taas mustamaalata naisia. Joonas on paljon paremman näköinen mitä kylillä usein tulee vastaan."
No ei todellakaan ole. Jos Joonas olisi keskimääräistä paremman näköinen, hän saisi kyllä tykkäyksiä tinderissä. Mutta hän ei ole, eikä hän saa. Tulokset puhuvat puolestaan.
Jos joku turhanpäiväinen tinderi määrää, miten se kuvat näyttää ja missä järjestyksessä niin ei voi vetää johtopäätelmiä, etenkin kun naiset saa tykkäyksiä ilman mitään profiilitekstejä satoja ja on mistä valita. Loppujen lopuksi siellä on samat akat vuodesta toiseen, joille ei kukaan kelpaa ja aina katsotaan tulisiko vielä parempi vastaan
Niin, mä olen kokeillut vuosien mittaan tinderiä useamman kerran ja poistunut sieltä tyhjin käsin. Etsin vakavaa suhdetta kaltaiseni kanssa, mutta ilmeisesti sellaiset miehet ovat jo naimisissa. Pelkkää seksiä tms säätöä oli tarjolla. Tai jotain uusperheskeidaa. En innostunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisiä aletaan järjestää ulkonäön mukaan niin aika harva on lopulta siellä yläpäässä.
Ei kannata antaa Tinderin lannistaa. Kyllä tosielämässä monella ei-niin-hyvännäköisellä on hyvä ja pitkä parisuhde. Katso vaikka pareja kadulla.
Hauskin (näin jälkikäteen) on, kun pyysin yhtä työkaveria kahville: mimmi huusi EEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIII kuin Edvard Munchin Huuto!
Vierailija kirjoitti:
Naisen tulisi olla sporttinen (vaatimuksissa)
Naisen tulisi olla taloudellisesti hyvin toimeentuleva (laskettelu ei ole köyhien harrastus)
Naisen tulisi olla nimenomaan vuoroviikkovanhempi (yh ei kerkiä kivoihin harrastuksiin)
Naisen pitää olla valmis kevyeen tapailuun tai fwb säätöön jos kemiaa ei ole (siltä profiili ainakin kuulostaa)
Kyllähän nuo aika paljon karsii.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa huomaa hyvin kuinka monet nettideittailu on suorastaan traumatisoinut ja se sitten ilmenee ihmeellisinä purkauksina anonyymillä keskustelupalstalla. Hirveä määrä viestejä joista huomaa, että alkuperäistä juttua ei olla luettu lainkaan. Pelkkää omien tunteiden projisointia aiheeseen liittyen ja turhautunutta vihamielistä provoilua. Surullista että nettimaailma on ajanut ihmiset tällaiseen pisteeseen :(
Olen kyllä lukenut ko artikkelin. On myös vähän liikaakin kokemusta Tinderistä ja siitä, millaisia miehiä tuollaisten profiilien takaa löytyy. Mutta minähän en lapsettomana olekaan tässä edes kohderyhmää. Seksiseuraa saan nuoremmista niin halutessani. N41
Vierailija kirjoitti:
Joonaksen haaveita:
Eniten hän kaipaa toisen aikuisen seuraa.
Lapsettomilla viikoilla minulla on usein vähän yksinäinen olo. Käyn uimassa, laskettelen ja maastopyöräilen, ja tekisin niitä mielelläni kivan tyypin kanssa. Eikä aina tarvitse urheilla. Voitaisiin mennä vaikka vain Helsingin keskustaan johonkin kivaan kahvilaan ja sen jälkeen ihailemaan hienoja, satavuotiaita taloja."
Muuten ihan ok, mutta kuulostaa hieman lapsekkaalta. "Ihailemaan hienoja, satavuotiaita taloja" > voisi tuonkin vähän paremmin muotoilla.
Jälleen kerran: Normaali ihminen löytää kyllä seuraa (niin Tinderistä kuin IRL). Jos ei flaksi käy, ongelma on siinä ihmisessä itsessään, ei muissa. Jollei ymmärrä sen vertaa itseään, että mistä johtuu, pitää asiasta kysyä muilta.
Vierailija kirjoitti:
Rivien välistä voi lukea selkeästi, että hän hakee pelkkää seksiseuraa. Jotta mies pärjäisi siinä kilpailussa, joka btw on ihan eri kuin parisuhteen hakeminen, pitää hänen olla..
a. tosi kivan näköinen. Miehet on niin löysämoraalisia että ihan tavisnainenkin löytää helposti 10-15v nuoremman komistuksen seksiseuraksi. (ps tämä EI kuitenkaan tarkoita niitä ällöttäviä linkattuna tekoälyllä tehtyjä megaleukoja!)
ja-tai
b. tosi hauska, rento ja hersyvä tyyppi, josta saa fiiliksen että hänen kanssaan on aina hauskaa ja kivaa. Tällaiset miehet on useimmiten myös hyviä ja huomioonottavia sängyssä eivätkä ota itseään liian vakavasti tai vaadi naiselta mallikroppaa.
Jutun mies on hyvin kaukana kummastakaan. En näe yhtään syytä miksi nainen, joka olisi etsimässä kevyttä seksiseuraa, olisi kiinnostunut hänestä. Siihen tarkoitukseen löytyy satoja a ja b kategorian miehiä.
Parisuhdemarkki
Just näin. Allekirjoitan täysin! T: timmi, koulutettu 40v nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun lukeneena toteaisin, että profiili meni parempaan suuntaan, joskin nyt jää sellainen vaikutelma, että tässä on erityisesti tinderiä varten otettu ammattilaisella kuvia, josta tulee vähän laskelmoitu fiilis. Ottaisi näistä uusista vaan pari mukaan niin, että ei näy samoja vaatteita ja taustoja eri kuvissa.
Suurempi puute taitaa kuitenkin olla tuo erosta mainitseminen. Parempi olisi vaan todeta etsivänsä rehellisesti kevyempää suhdetta, kaveria ulkoiluun tms. Tällaisenaan syntyy mielikuva käsittelemättömästä erosta ja siitä että nyt ei olla oikein emotionaalisesti tavoitettavissa.
Kuvista olen ihan samaa mieltä, mutta jutusta minä kyllä saan käsityksen, että hän etsii sruaa vakavissaa. Sanoi, että etsii naista,jolla on lapsi(a), koska tällainen ihmien ymmärtää eronneeen 50/50% isän elämää. On siis näin aluksi varovainen, näin tulkitsin
Kohtaanto-ongelma. Hän yrittää löytää kevyttä seksiseuraa, mutta niin tekee lähes kaikki miehet joten sellaista etsivällä naisella on tosi paljon valinnanvaraa. Hän olisi ihan kelpoisa ehdokas vakavaan suhteeseen ikäiselleen naiselle, mutta sellainen ei taaskaan halua "en oikein tiedä mitä etsin, p1wwu kelpaisi ja kaveriseura just silloin kun mulle passaa" -tyyppiä. Vakavaa suhdettahan tuosta ei saa, koska etsii selvästi laastaria / kevytsuhdetta.
Pitäisi pelata siinä liigassa mihin kelpaa, tai poistua kentältä.
Vierailija kirjoitti:
Rivien välistä voi lukea selkeästi, että hän hakee pelkkää seksiseuraa. Jotta mies pärjäisi siinä kilpailussa, joka btw on ihan eri kuin parisuhteen hakeminen, pitää hänen olla..
a. tosi kivan näköinen. Miehet on niin löysämoraalisia että ihan tavisnainenkin löytää helposti 10-15v nuoremman komistuksen seksiseuraksi. (ps tämä EI kuitenkaan tarkoita niitä ällöttäviä linkattuna tekoälyllä tehtyjä megaleukoja!)
ja-tai
b. tosi hauska, rento ja hersyvä tyyppi, josta saa fiiliksen että hänen kanssaan on aina hauskaa ja kivaa. Tällaiset miehet on useimmiten myös hyviä ja huomioonottavia sängyssä eivätkä ota itseään liian vakavasti tai vaadi naiselta mallikroppaa.
Jutun mies on hyvin kaukana kummastakaan. En näe yhtään syytä miksi nainen, joka olisi etsimässä kevyttä seksiseuraa, olisi kiinnostunut hänestä. Siihen tarkoitukseen löytyy satoja a ja b kategorian miehiä.
Parisuhdemarkki
Kerrankin joku nainen sanoo rehellisesti, miten asiat ovat. Hatunnosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvista olen ihan samaa mieltä, mutta jutusta minä kyllä saan käsityksen, että hän etsii sruaa vakavissaa. Sanoi, että etsii naista,jolla on lapsi(a), koska tällainen ihmien ymmärtää eronneeen 50/50% isän elämä
Jep. Kaikki nelikymppiset naiset saavat paremmannäköisen -ja kroppaisen miehen sänkyynsä, jos sitä vain seksiä haluaa. Joonakselle ei ole kysyntää tuolla saralla. Mutta miksei hän itse ymmärrä tätä?
Se minua yllättää, että yhä edelleen löytyy ihmisiä omalla nimellä ja naamallaan niin tällaisiin juttuihin kuin muihin esim köyhyydestö ja työttömyydestä kertoviin juttuihin.
Kun sehän on selvää, että somessa kaikki ruoditaan. Ihan kaikki.
Rohkeita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se minua yllättää, että yhä edelleen löytyy ihmisiä omalla nimellä ja naamallaan niin tällaisiin juttuihin kuin muihin esim köyhyydestö ja työttömyydestä kertoviin juttuihin.
Kun sehän on selvää, että somessa kaikki ruoditaan. Ihan kaikki.
Rohkeita ihmisiä.
Toisaalta saa niin paljon näkyvyyttä, että potentiaalinen kumppaniehdokas voi ottaa häneen yhteyttä myös muualta kuin Tinderistä. Kai joku tuostakin tykkää, vaikka täällä häntä ns. sorsitaan.
Vierailija kirjoitti:
Uudessa nauravaisemmassa kuvassa näyttää jotenkin vanhemmalta kuin alkuperäisessä. ja samalla jotenkin kummallisella tavalla epäilyttävältä? Kaljuus sinänsä ei niin kamalaa ole. Tärkeämpää on kasvonpiirteet ja ilmeet, vaikka nekään ei aina kerro siitä, mistä kuvittelee. Joillakin vaan on pilkettä silmissä, vaikka eivät erityisen huumorintajuisia olisikaan ja päinvastoin. Mutta sehän selviää kun paremmin tutustuu.
huomasin sama, näyttää kuvassa ihan hyvältä mutta jo pelkän kuvan perusteella itselleni tulee joku pikkuisen shady viba..ja näitä kannattaa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulee, että Tinderissä esim. tämä Joonas voi yli nelikymppisenä, eli 45 vuotiaana hakea itselleen 30 vuotiaan naisen. Se aika meni jo. 30 vuotias itsellinen itsestään huolta pitävä nainen ei todella ala seurusteleen 45 vuotiaan itsestään ei huolta pitävän, ei menestyneen miehen kanssa. Joonas nostaa nyt sitä naisen ikärajaa ja hakee seuraa +50 vuotiaista naisista, tarjoaa heille illallisen ja pitää muutenkin hyvävä. 45 v Joonas ei todella saa mitään seksisuhdetta nuorempien kanssa. Elämän realiteetit hukassa hänellä.
En ihan seuraa tätä. Hän ei saa seuraa 30v naisista, josten hänen pitää hakea seuraa +50 naisista?
Mihin se välimaasto eli omanikäiset jäi?
Jos itse hakisin seuraa Tinderistä 45-vuotiaana, haarukkani olisi 40-50v. Eiköhän se olisi Joonaksellekin ihan sopiva.
Ja nuo laskettelureissut tehdään yleensä poikaporukalla. Ei sinne kumppaneita oteta. Muutenkin niin saastuttava liikuntamuoto after ski juominkeineen, että ei oo mun pala kakkua. Mutta varmaan joku varakas vanhempi nainen innostuu. Sekin kyllä odottais yhteisiä reissuja eikä tyytyisi olemaan mikään booty call.