Väkivaltainen suhde, en pääse eroamaan
Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi ja pelkään häntä, en vaan jostain syystä kykene eroamaan. Mulla ei ole muuta perhettä ja työtkin loppui, olen ns miehen armoilla.
Kun mies juo niin muuttuu entistä aggressiivisemmaksi. Eilen näin hänen ostavan olutlaatikon ja aloin pelkäämään ja menin ajoissa nukkumaan.
Noin 2 aikaan yöllä herään siihen kun mies huutaa sylki roiskuen että missä sormukseni on. Olin ottanut sen pari päivää sitten pois kun iho oli hautonut sen alla ja rikki, tästä kerroin miehelle.
Hän alkoi aivan silmittömästi haukkumaan minua mm huoraksi, rumksi lihavaksi läskiksi, syöksyi aggressiivisesti minua päin ja huusi sylki roiskuen.
Olin aivan paniikissa ja shokissa. Pyysin miestä lähtemään veljelleen yöksi. Tästä sekosi vielä pahemmin ja soitti poliisit?? Koska hän ei kotoaan lähde. Meni ulos soitti myös veljelleen ja istui veljen kanssa autossa odottamassa.
Poliisit tuli ja kuulin ikkunasta kun mies puhui täysin asiallisesti poliiseille että minä olen sekopåä, uhkaan että mies ei saa olla kotona, kaikkea ihan sairasta!
No sieltä tuli kaksi isoa miespoliisia josta vanhempi alkoi vihaisena huutamaan mulle että miten häiriköin täällä miestä, koitin selittää miten asia meni ja ei uskonut minua tippaakaan. Samaan aikaan mies toiselle poliisille nauraa pilkkaavana ja pyörittelee silmiään.
Mä itken ja soperran että pelkään miestä ja siksi pyysin lähtemään. Poliisi vaan huutaa mulle että miksi sitten mies joutui soittamaan minulle poliisit ,miksen itse soittanut. Enhän mä olisi uskaltanut koitin sanoa. Poliisi vain huusi ivallisesti että sitten lähden putkaan jos niin miestä pelkäät. Haukkui vielä typeräksi kun tämän takia heitä vaivataan. En mä edes mitään tehnyt tai soittanut. Olin ihan järkyttynyt ja kysyin poliisin nimeä. Kirjoitin sen ylös.
Paniikissa sitten rukoilin että saan jäädä kotiini, he lähtivät ja mies välittömästi otti puhelimeni ja löi sen paskaksi.
Tää teksti on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä. Tärisen niin että sormet ei toimi. Pelkään ihan hirveästi, mies lähti aikaisin aamulla. En voi käsittää poliisin käytöstä ja vaikka tiedän että valittaminen on turhaa niin olisin halunnut edes saada tämän tietoon , poliisin nimi katosi kun mies rikkoi puhelimen.
Mitä mä teen :( Kuulostaa varmasti aivan sairaalta, mutta mulla ei ole ketään kelle puhua. Tuntuu etten mä voi mitään tehdä, poliisikaan ei usko
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
miehet aina yhtäkkiä ilman mitään syytä suuttuvat. on ne kummallisia. nainen ei koskaan ole syyllinen asiaan, vaan miehet ovat niin omituisia, että ihan itsekseen suuttuvat arvaamatta.
Kyllä, näin voi tapahtua. Olen itse todistanut asian monta kertaa, "seurusteltuani" psykopaatin kanssa. Seurustelu sulkeissa ihan sen takia, kun en päässyt siitä eroon ja näin ollen roikuin löysässä hirressä. Ihan viime metreillä sitten pääsin eroon, koska seuraava tai sitä seuraava olisi ollut sitten se ruumispussi.
Tämmöinen satu tällä kertaa 0/5.
Narsistin uhrimammoille menee mikä tahansa läpi :)
En käsitä miten olen näin heikko paska :( Koitin laittaa viestiä ja soittaa ainoalle sukulaiselle, siskolleni jonka kanssa olemme joskus tekemisissä mutta tämä oli varmaan liikaa kun ei edes vastannut. Olen kaikille ihan turha
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen satu tällä kertaa 0/5.
Joo,päivän huonoin provo 🤮🤮
Täytyä paskaa koko aloitus.
Poliisit eivät usko humalaisen miehen selostuksia. Never.
Joten mitään poliiseja teillä ei edes käynyt.
Olet ap taas täysin sekaisin. Mitä olet vetänyt naamaasi?
Tälläsen tarinan murjasit tällä kertaa palstalle, olet se tunnettu Tarina- täti, joka tehtailee sontaa palstalle. Toistuvasti.
Ujutat tarinaasi jonkin murusen sellasta, että tyhmimmät lukijat menee retkuun ja uskovat sinua.
Olet maanisessa tilassa, tarvitset hoitoa.
En kyllä usko sanaakaan tuosta, että poliisi haukkuisi naista samalla kun känninen mies nauraa pihalla.
Poliisi on todella koulutettu huomaamaan perheväkivaltaa ja yleensä nainen on uhri. Soitin kerran ambulanssin kun liukastuin kotipihassa ja löin pääni, koska alkoi näkö hämärtyä vähän ajan päästä. Ambulanssikuskit ei suostuneet ottamaan miestäni mukaan sairaalaan, koska halusivat varmistaa, että olen oikeasti kaatunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies joutui soittamaan poliisit sinun vuoksesi. mahtoikohan sinulta aloituksessa unohtua kertoa oma osuutesi tapahtumiin?
Tämä tarina on ihan totta. Aivan sairasta. Metin tätä asiaa koko ajan ja ahdista, tekisi mieli tappaa itseni mutta en tiedä miten. Mä en ole minkään arvoinen, poliisikin on sitä mieltä ja uskoo miestä. En ole ikinä ollut niin nöyryytetty kun tuossa tilanteessa. Olin ollut rauhassa nukkumassa, yhtäkkiä mua uhataan putkella.
Ei kannata huomioida tuota paskiaista jolle vastaat. Se kirjoittaa tuota samaa aina, se on joltain ylilaudalta pesiytynyt tänne. Tämä on siitä ikävä palsta nykyään, että tämän ovat vallanneet naisia vihaavat miehet, jotka haluavat meille kaikkea pahaa. Ei kannata edes lukea noita, jo tuosta kyvyttömyydestä käyttää isoja kirjaimia tuonkin tunnistaa, joten jätä vain huomiotta sen oksennukset, älä edes lue niitä. Se jatkaa vaikka palstan sulkemiseen asti ja huomenna uudestaan vaikka sille vastaisi mitä.
Mutta mene turvakotiin. Nyt. Huomenna voi olla myöhäistä. Saisitko eläimet jollekin kaverille vaikka joksikin aikaa jos turvakoti ei ole sellainen mihin niitä saa ottaa?
Jos ne sun ulkolemmikit on kanoja tilanne on hurjan paljon parempi kuin se että olisi vaikka hevosia. Olen ihan varma että kanoille voi järjestää tilapäiskodin tai vaikka kokonaan uuden kodin jos joudut muuttamaan kerrostaloon. Nyt on vielä kesä niin kanoille on helpompi saada ottaja.
Uskon että olet hämmentynyt, peloissasi, nöyryytetty, mutta koita päästä yli siitä ilkeästä poliisista. Hän ei ihan oikeasti tiennyt eikä ymmärtänyt tilannettasi. Jos olisi tiennyt hän olisi kohdellut sua eri tavalla.
Koita ajatella vaikka niin että tuo oli todiste miten vaarallinen miehesi on kun sai selitettyä poliisinkin puolelleen, ja niin taitava manipuloimaan että myös poliisi meni halpaan samoin kun sinäkin olet mennyt. Et siis ole tyhmä tai heikko vaikka sitä täälläkin sulle hoetaan. Moni muukin olisi kauhuissaan ja toivoton tuossa tilanteessa.
Ajattele tuota tapahtumaa viimeisenä niittinä ja nöyryytyksenä joka sai sun silmät aukeamaan että on pakko lähteä. Voit saada uudet tavarat, uuden kodin, uudet lemmikit jos näille pitää etsiä tilapäisesti tai kokonaan uusi koti. Mutta uutta terveyttä tai henkeä et saa jos mies tekee sulle peruuttamatonta pahaa. Suojele itseäsi, olet tärkeä ja arvokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet aina yhtäkkiä ilman mitään syytä suuttuvat. on ne kummallisia. nainen ei koskaan ole syyllinen asiaan, vaan miehet ovat niin omituisia, että ihan itsekseen suuttuvat arvaamatta.
Kyllä, näin voi tapahtua. Olen itse todistanut asian monta kertaa, "seurusteltuani" psykopaatin kanssa. Seurustelu sulkeissa ihan sen takia, kun en päässyt siitä eroon ja näin ollen roikuin löysässä hirressä. Ihan viime metreillä sitten pääsin eroon, koska seuraava tai sitä seuraava olisi ollut sitten se ruumispussi.
Niinpä ja sitäpaitsi mitä väliä sillä on vaikka olisi jotain riitaa ollutkin tai ärsyttänyt miestä eka. Ei se oikeuta väkivaltaan missään tilanteessa ja väkivallan tekijä on syyllinen ihan aina!
Vierailija kirjoitti:
Siis Mulla on tällä hetkellä sellainen olo että haluaisin vain kuolla. Olen niin surkea että en sitäkään uskalla tehdä. Ei ole ketään jolle tästä jutella. Tuntuu niin väärältä että mies tekee mulle näin ja nyt menee tuolla tyytyväisenä "voittajana" kun poliisikin oli hänen puolella ja sai tuplanöyryyttää mua
Höpsis. Mies on paska ainakin nykyään, ja nöyryyttää vain itseään jos tajuaisi. Olet tehnyt vain virhearvion. Järkkäät nyt vain itsesi pois tuosta kuviosta. Jos lähdet äkisti, tee ilmoitus niistä eläimistä jotta ovat vailla hoitoa. Onko sulla rahaa järjestellä asioita, tai saatko lainaa edes vähän?
Vierailija kirjoitti:
Tälläsen tarinan murjasit tällä kertaa palstalle, olet se tunnettu Tarina- täti, joka tehtailee sontaa palstalle. Toistuvasti.
Ujutat tarinaasi jonkin murusen sellasta, että tyhmimmät lukijat menee retkuun ja uskovat sinua.
Fuck you. Poliisi uskoo useinkin miestä eikä naista ja sinunkin vastauksistasi näkee miksi monet väkivallan uhrit eivät kerro kenellekään kokemastaan.
Mitä saat siitä, että pilkkaat täällä väkivaltaa kokevaa ihmistä? Olisitko sitten tyytyväinen jos mies tappaisi aloittajan?
Hyvä että soitit siskolle mutta nyt kun hän ei vastannut on aika ottaa yhteyttä ammattilaisiin kuten edellä on neuvottu. Et ole tyhmä ja heikko vaan olet hyvin rohkea jos olet nyt valmis hakemaan apua pelosta huolimatta. Mies on rikkonut sun itsetuntoa mutta pystyt kyllä korjaamaan sitä ajan kanssa kunhan et enää pelkää henkesi edestä ja pääset äijästä eroon.
Melkein olisin ensin uskonut mutta sitten tuo että poliisi kysyy onko tuo huumeissa kun tärisee noin (he huomaavat kyllä jos joku tärisee järkytyksestä tai huumeista) ja että oikein nauroivat yhdessä.
Lemmikitkin rupesivat olemaan ulkoeläimiä, ( kirahveja varmaan tai ylämaankarjaa), joita ei tietenkään voi siirrellä yhtään mitään, eikä niille saa lomittajaa...jne jne.
Ei nyt sitten millään apua löydy. Sukulaisetkaan ei enää vastaa. (toisaalta en kyllä ihmettelisi, kun kerta apu ei kelpaa)
Pitää jäädä sinne hankalaan taloon/asuntoon hakattavaksi kun on siihen kymmenen vuoden ajan tottunut.
Niin se on.
Tulehan taas kertomaan kuulumisia, jos olet vielä elossa.
Siis tää on just niin sairasta ja uskomatonta. Siksi pyysin poliisin nimeä ja nyt mulla ei ole sitäkään kun mies rikkoi puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Siis tää on just niin sairasta ja uskomatonta. Siksi pyysin poliisin nimeä ja nyt mulla ei ole sitäkään kun mies rikkoi puhelimen.
Siis piti lainata tuota että Poliisi on koulutettu näkemään perheväkivalta. Mä tärisin ihan paniikissa ja vain pilkkasi, sekin että kysyi että miksi minä en sitten soittanut poliisia. Mies ei todellakaan olisi antanut mun soittaa :(
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä poliisilla on raportti teillä käynnistä, ja tiedossa ketä teillä on käynyt, jos/kun annat palautetta poliisin toiminnasta.
Ap, se ilkeä poliisi ei nyt ole se johon sun kannattaisi käyttää yhtään aikaa tai energiaa. Ei ole juuri nyt väliä hänen nimellä vaan pelkästään sillä että pääset pois. Luultavasti se teillä käynti on kirjattu poliisin järjestelmään joten sitten kun tilanne on ohi voit halutessasi mennä tekemään sen poliisin toiminnasta valitusta poliisiasemalle tms, mutta se ei ole nyt ensisijaista.
Jos oikeasti haluat pois sulle on todella paljon hyötyä jos vain suostut ottamaan yhteyttä sinne turvakotiin. He voivat ohjata sut eteenpäin jos on tarvis ja auttaa miettimään eläintenkin kohtaloa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lihavointifani riehuu myös ketjussa "Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?", jossa pilkkaa ahdisteltuja ja raiskattuja tyttöjä ja syyttää heitä siitä mitä heille on tehty.
Että tätä vasten kannattaa arvioida tämän tyypin vastauksia aloittajalle.
Miehet ovat paskoneet tämän palstan.
Jos sulla on lemmikkejä se ei voi olla syy että jäät ikiajoiksi tuonne peloteltavaksi ja pahoinpideltäväksi. Ota nyt vaan yhteys ammattilaisiin ja teette yhdessä miehen selän takana pelastautumissuunnitelman sulle ja pohditte yhdessä miten eläinten hoito turvataan.
Et saa ajatella noin ettet voi hetkeksikään poistua kotoa koska muuten sabotoit omat mahdollisuutesi päästä turvaan. Et välttämättä saa tarpeeksi todisteita että mies vietäisiin pysyvästi pois varsinkaan jos et ole käynyt pahoinpitelyistä lääkärillä joten sun on lähdettävä siitä ajatuksesta että ehkä joudut itse pakenemaan.
Tärkeintä on sun terveys, turvallisuus ja henki. Se on vielä tärkeämpää kuin eläimet vaikka ne sulle rakkaita ja tärkeitä ovat. Voit saada turvaan sekä itsesi että eläimet jos mietit tilannetta rauhallisesti ammattilaisten kanssa.