Väkivaltainen suhde, en pääse eroamaan
Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi ja pelkään häntä, en vaan jostain syystä kykene eroamaan. Mulla ei ole muuta perhettä ja työtkin loppui, olen ns miehen armoilla.
Kun mies juo niin muuttuu entistä aggressiivisemmaksi. Eilen näin hänen ostavan olutlaatikon ja aloin pelkäämään ja menin ajoissa nukkumaan.
Noin 2 aikaan yöllä herään siihen kun mies huutaa sylki roiskuen että missä sormukseni on. Olin ottanut sen pari päivää sitten pois kun iho oli hautonut sen alla ja rikki, tästä kerroin miehelle.
Hän alkoi aivan silmittömästi haukkumaan minua mm huoraksi, rumksi lihavaksi läskiksi, syöksyi aggressiivisesti minua päin ja huusi sylki roiskuen.
Olin aivan paniikissa ja shokissa. Pyysin miestä lähtemään veljelleen yöksi. Tästä sekosi vielä pahemmin ja soitti poliisit?? Koska hän ei kotoaan lähde. Meni ulos soitti myös veljelleen ja istui veljen kanssa autossa odottamassa.
Poliisit tuli ja kuulin ikkunasta kun mies puhui täysin asiallisesti poliiseille että minä olen sekopåä, uhkaan että mies ei saa olla kotona, kaikkea ihan sairasta!
No sieltä tuli kaksi isoa miespoliisia josta vanhempi alkoi vihaisena huutamaan mulle että miten häiriköin täällä miestä, koitin selittää miten asia meni ja ei uskonut minua tippaakaan. Samaan aikaan mies toiselle poliisille nauraa pilkkaavana ja pyörittelee silmiään.
Mä itken ja soperran että pelkään miestä ja siksi pyysin lähtemään. Poliisi vaan huutaa mulle että miksi sitten mies joutui soittamaan minulle poliisit ,miksen itse soittanut. Enhän mä olisi uskaltanut koitin sanoa. Poliisi vain huusi ivallisesti että sitten lähden putkaan jos niin miestä pelkäät. Haukkui vielä typeräksi kun tämän takia heitä vaivataan. En mä edes mitään tehnyt tai soittanut. Olin ihan järkyttynyt ja kysyin poliisin nimeä. Kirjoitin sen ylös.
Paniikissa sitten rukoilin että saan jäädä kotiini, he lähtivät ja mies välittömästi otti puhelimeni ja löi sen paskaksi.
Tää teksti on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä. Tärisen niin että sormet ei toimi. Pelkään ihan hirveästi, mies lähti aikaisin aamulla. En voi käsittää poliisin käytöstä ja vaikka tiedän että valittaminen on turhaa niin olisin halunnut edes saada tämän tietoon , poliisin nimi katosi kun mies rikkoi puhelimen.
Mitä mä teen :( Kuulostaa varmasti aivan sairaalta, mutta mulla ei ole ketään kelle puhua. Tuntuu etten mä voi mitään tehdä, poliisikaan ei usko
Kommentit (293)
Jännämiehestä ei erota muuten kuin kuolemalla. Näin se vaan on ja apua suomesta ei oikein saa. Vaihtoehtosi on hakea apua sossusta ja ne voi järjestää tuki asunnon sinulle. Poliisi ei tee mitään ennen kun puukko heiluu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on meidän yhteinen vuokra-asunto. Tuntuu että multa on viety kaikki itsetunto, nyt tuli ns viimeinen isku kun jopa Poliisi pilkkasi mua.
Mulla on täällä lemmikkejä niin en mä niitä saa minnekään turvataloon :(
Hommaa lemmikit löytötaloon vaikka väliaikaisesti jotta voit järjestellä asumistasi. Tee vaikka elsu että ne viedään pois väkivaltaisesta kodista.
Eipä tässä sitten sinua voi mitenkään auttaa.
Huomaat sen itsekin. Kauhealta tuntuu, mutta sinusta ei varmaankaan ole lähtemään tuosta suhteesta, emmekä me täällä eikä missään voi sinua auttaa.
Loppujen lopuksi sinusta on jollain kieroutuneella tavalla "hauska" jäädä sinne pieksettäväksi.
Lemmikkejäkin on...ja muita tekosyitä. Enpä nyt jaksa alkaa selittää aikuiselle miten kyllä pääsisit sieltä ihan lemmikkien kanssa, jos todella haluaisit, mutta...ne on nuo mikamooringit niin ihania.
Harmi, että sinulle kävi näin.
Tuntuu jotenkin huisilta poliisin toiminnalta, että pihalla istuu alkoholin vaikutuksen alainen "järkevältä" vaikuttava mies ja kotona odottelee selvin päin itkuinen ja pelokas nainen. Poliisi sitten siitä päättelee, että nainen pahnoille koska... niin siis mikä oli poliisilla tässä peruste kiinniotolle ja vangitsemiselle?
Poliisi ei kyllä huuda kenellekään noin.
Siis turvakotiin saa lemmikit mukaan.
Vierailija kirjoitti:
rukoilit poliiseilta, että saat jäädä jännämiehen kotiin. taidat tykätä
Miksi jännämiehet alkaa aina tuollaisten pehmeiden, naisellisten naisten kanssa? Koska tietää että niitä voi kohdella miten vain ja purkaa luonnevikaansa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin huisilta poliisin toiminnalta, että pihalla istuu alkoholin vaikutuksen alainen "järkevältä" vaikuttava mies ja kotona odottelee selvin päin itkuinen ja pelokas nainen. Poliisi sitten siitä päättelee, että nainen pahnoille koska... niin siis mikä oli poliisilla tässä peruste kiinniotolle ja vangitsemiselle?
Ajatus on voinut ollakin että kun ei ole perustetta ottaa mies, niin saada nainen pois hetkeksi edes, vaikkakin miehen syytteen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatus on voinut ollakin että kun ei ole perustetta ottaa mies, niin saada nainen pois hetkeksi edes, vaikkakin miehen syytteen mukaan?
Tuo on jo niin älytöntä, että voi hyvää päivää.
Saako tuota poliisin nimeä enää mistään selville? Mulle ei ole ikinä käynyt näin enkä olisi ikinä voinut kuvitella että Poliisi käyttäytyy noin. Tämä oli aika vanha ja parina tosi nuori joka oli ihan hiljaa ja vältteli katsettani. Tiesi ihan varmasti mikä oikea meininki oli. Tuo tilanne oli niin hirveä että en pysty kuvittelemaan. En myöskään voi ymmärtää. Mies on pelottava siitä että pystyy ensin sekopäisenä haukkumaan mua mutta seuraavassa hetkessä on aivan selvä ja asiallinen. En silti käsitä tuota poliisin toimintaa. Kun lähtivät niin Poliisi kysyi mieheltä ulkona että onko tuo jossain huumeissa kun noin tärisi? Siis nauroivat yhdessä tuumin. Siis pelkäsin niin paljon että tärisin.
Kiitos kivoista kommenteista. Mä en tiedä saako noita mun lemmikkejä turvakotiin kun eivät ole kaikki sisälemmikkejä. Tuntuisi myös pahalta jättää koti, sitä en kestäisi. Haluaisin vain miehen pois täältä, ei hän muutenkaan jäisi kun ei pystyisi yksin tätä vuokraa maksamaan.
Ap, älä välitä siitä poliisista, ei he tienneet yhtään mikä on sun tilanne koska mies ehti kertoa heille sepityksensä ensin ja he saattoivat olla vaikka miten turhautuneita yön muiden turhien hälytysten takia.
Ensi kerralla jos noin käy sano suoraan poliisille että lähdet mielelläsi putkaan turvaan ja kerrot jo matkalla rauhallisesti ja selkeästi mitä teillä oikeasti tapahtuu ja pyydä poliisilta apua tai viemään sinut turvakotiin.
Aina parempi jos ihan heti tänään pystyt viestimään tai soittamaan naisten linjalle tai johonkin turvakotiin ja alatte yhdessä ratkoa tuota umpisolmua. Pääset kyllä pois kun haet apua.
Siis Mulla on tällä hetkellä sellainen olo että haluaisin vain kuolla. Olen niin surkea että en sitäkään uskalla tehdä. Ei ole ketään jolle tästä jutella. Tuntuu niin väärältä että mies tekee mulle näin ja nyt menee tuolla tyytyväisenä "voittajana" kun poliisikin oli hänen puolella ja sai tuplanöyryyttää mua
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei kyllä huuda kenellekään noin.
On sinun onnesi, että et ole tavannut poliiseja, jotka ovat mielestään jumalasta seuraavia. Kansainvälisesti verrattuna Suomessa on todella hyvä poliisi ja siitä saa olla kiitollinen, mutta kaikenlaista yksilöä mahtuu siihenkin joukkoon. Valitettavasti.
Nyt sanoit kyllä ihan oikein: Et pääse eroamaan.
Et pääse, koska itse olet sellaisen säännön itsellesi asettanut.
On lemmikit ja on vaikka mitä tekosyytä. "En pääse eroamaan..."
Just. Jos kerran tällainen tilanne nyt on, me emme voi auttaa.
Emme voi tulla väkisin kämppääsi ja viedä sinut turvataloon tai muualle turvaan lemmikkeinesi.
Sitä paitsi olen sata varma, että jos siellä turvatalossa tms. olisitkin, mies ruikuttaisi sinua takaisin ja niinhän sinä juoksisit tukka suorana turpaan saamaan taas.
Olet kai lukenut viime aikoina lehtiä, miten miehet ovat tappaneet puolisoitaan?
Sinäkö olet päättänyt olla seuraava?
Kuulostan tylyltä, mutta sinun pitäisi itsekin tehdä nyt jotain auttaaksesi itseäsi.
Toivon sinulle hyvää mutta en jaksa uskoa että tässäkään tapauksessa on onnellista loppua.
Kun ei kelpaa kiltti ja kunnon mies niin nainen sitten joutuu hengenvaaraan tuollaisten miesten kanssa.
Surkea provo. Sulla on kyllä aikaa täristä vauvapalstalla samalla kun mies uhkailee ja pelkäät.
Vierailija kirjoitti:
Saako tuota poliisin nimeä enää mistään selville? Mulle ei ole ikinä käynyt näin enkä olisi ikinä voinut kuvitella että Poliisi käyttäytyy noin. Tämä oli aika vanha ja parina tosi nuori joka oli ihan hiljaa ja vältteli katsettani. Tiesi ihan varmasti mikä oikea meininki oli. Tuo tilanne oli niin hirveä että en pysty kuvittelemaan. En myöskään voi ymmärtää. Mies on pelottava siitä että pystyy ensin sekopäisenä haukkumaan mua mutta seuraavassa hetkessä on aivan selvä ja asiallinen. En silti käsitä tuota poliisin toimintaa. Kun lähtivät niin Poliisi kysyi mieheltä ulkona että onko tuo jossain huumeissa kun noin tärisi? Siis nauroivat yhdessä tuumin. Siis pelkäsin niin paljon että tärisin.
Kiitos kivoista kommenteista. Mä en tiedä saako noita mun lemmikkejä turvakotiin kun eivät ole kaikki sisälemmikkejä. Tuntuisi myös pahalta jättää koti, sitä en kestäisi. Haluaisin vain miehen pois täältä, ei hän muut
No sitten lusit vaan loppuun asti. Ukkos paukuttaa sua päähän ja sitten joku kerta, jos on tuuria, vammaudut pysyvästi ja homma alkaa sitä kautta purkautumaan. Jos ei ole tuuria lähet lopulta Monosen autolla ja ukkosi vankilaan. Lemmikit menee kuoppaan tai sukulaisille.
Tällä palstalla näitä näkee usein. Mikään ratkaisu ei ole mahdollinen eikä mikään keino ratkaista tilanne ole toetuttamiskelpoinen. Silti kysellään sinnikkäästi, että mitäköhän sitä pitäisi tehdä.
Mutta siis sinun tilanteessasi on vain yksi neuvo: Nauti elämästäsi parhaasi mukaan rakkaassa "kodissasi" ja odottele mitä tuleman pitää. Odotellessa voit lehdistä lukea mitä sinustakin sitten joku päivä kirjoitellaan päivän pari.
Ota yhteyttä Rekku Rescueen. Tukevat ESY:n toimintaa ottamalla kiireellisiä sijoituksia. Rahattomana et voi oikeen huolehtia eläimistä. Joudut nyt hiljaisuudessa järjestämään nämä eteenpäin sekä poikkeamaan sossulla. Lähde miehen ollessa muualla. Tavaroita saa aina uusia,esim. Torin annetaan osastolta tai Facen roskalava ryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, älä välitä siitä poliisista, ei he tienneet yhtään mikä on sun tilanne koska mies ehti kertoa heille sepityksensä ensin ja he saattoivat olla vaikka miten turhautuneita yön muiden turhien hälytysten takia.
Ensi kerralla jos noin käy sano suoraan poliisille että lähdet mielelläsi putkaan turvaan ja kerrot jo matkalla rauhallisesti ja selkeästi mitä teillä oikeasti tapahtuu ja pyydä poliisilta apua tai viemään sinut turvakotiin.
Aina parempi jos ihan heti tänään pystyt viestimään tai soittamaan naisten linjalle tai johonkin turvakotiin ja alatte yhdessä ratkoa tuota umpisolmua. Pääset kyllä pois kun haet apua.
Kiitos :( Noin mun olisi pitänyt tehdä mutta tämä Poliisi oli niin pelottava ja ei uskonut tippaakaan minua ei olisi minnekään turvakotiin vienyt vaan putkaan. En todellakaan olisi uskaltanut mennä minnekään putkaan, se paniikki kun eka mut heräätetään, raivataan ja sitten tulee poliisit viemään mua putkaan niin ihan sairasta. Mun pitäisi löytää jostain paikka noille lemmikeille, mulla on siis kanoja niin en mä niitä voi ottaa :(
https://nettiturvakoti.fi/tunnista-vakivalta/tietoa-vakivaltaa-kayttane…
Lähde vaikka tuosta liikkeelle, pääset esim. chatissa keskustelemaan tilanteestasi ammattilaisen kanssa. Et ole ainoa, jolle on vaikea lähteä väkivaltaisesta suhteesta. Oikeasti suurimman osan ihmisistä on vaikea päättää väkivaltaista suhdetta. Poliisin käytös oli asiatonta ja tosi ikävää. Hekin ovat vain ihmisiä, eikä kaikki heistä kovin mukavia eikä ammattitaitoisia. Harmi, että tällainen tuli sinulle vastaan, mutta älä anna sen lannistaa. Tarvitset ja ansaitset apua. Löydät vielä tarvittavan rohkeuden itsestäsi ja pääset irti tästä suhteesta. Pystyt siihen kyllä! Kaikkea hyvää sinulle.