Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ikinä halua omia lemmikkejä. Onko muita??

Vierailija
29.12.2022 |

Olen huomannut että mulla on hirveä ahdistus ja stressi päällä koko ajan jos on ystävän kissa/koira vaikka hoidossa, en nuku edes kunnolla kun ahdistaa. En kai ole tottunut siihen, enkä tiedä totunko edes. En ilmeisesti pysty koskaan ottamaan omia lemmikkejä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä ota jos se noin ahdistaa.

Lemmikkieläin on suuri vastuu joka pitää hoitaa. Jos vähänkin tuntee ettei siihen kykene ei pidä myöskään ottaa.

Vierailija
2/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua ottaa mitään lemmikkiä enkä hoitaa kenenkään muun lemmikkiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ihmeessä ota jos se noin ahdistaa.

Lemmikkieläin on suuri vastuu joka pitää hoitaa. Jos vähänkin tuntee ettei siihen kykene ei pidä myöskään ottaa.

Huomasin vaan että on hirveän vaikea olla kotona jos siellä on joku eläin, lemmikki. En tajua mistä tällainen ahdistus tulee ja miksi? Johtuuko se siitä kun ei vaan ole tottunut kun lapsuudessa ei ole ollut eläimiä kotona

Vierailija
4/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ota! Ei ole mikään pakko.

Toisen lemmikkin hoito on kyllä raskaampaa kuin oman. Omasta tulee perheenjäsen.

Vierailija
5/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikin omistaminen on moraalitonta.

Vierailija
6/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua omaa lemmikkiä mutta tykkään hoitaa muiden eläimiä.

Vierailija
7/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua ottaa mitään lemmikkiä enkä hoitaa kenenkään muun lemmikkiä. 

Enkä minä.

Vierailija
8/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainaki stressitaso laskee, ja mieli rauhoittuu, kun silittelen ja juttelen meidän kissalle 😽

Vierailija
9/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen oman lemmikin hoitaminen on vähemmän stressaavaa kuin toisen. Jonkun elävän olennon elämästä vastuun ottaminen on iso juttu ja sitten kun se on siihen päälle vielä jonkun rakas lemmikki niin onhan se stressaavaa, ettei mitään nyt sattuis.

Mutta siis ei todellakaan tarvitse ottaa lemmikkiä tai ei edes kannata jos tuntuu, että siitä huolehtiminen on liian stressaavaa.

Minä tykkään kovasti kissoista ja koirista, mutta en halua yhtäkään omakseni ja hoidettavakseni. En tarvitse eläintä mihinkään ja joka päivä hoitaminen, ulkoiluttaminen, ruokkiminen, sotku, haju. . . ei.

Kissat ja koirat vielä jotenkin menevät lemmikkeinä, koska viihtyvät ihmisen seurassa, muuten olen sitä mieltä, että lemmikkien pitäminen pitäisi kieltää. Eläintä ei ole tehty ihmisen huviksi ja vangittaviksi häkkeihin.

Vierailija
10/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen eläinten ystävä ja toivoisin, että jokainen eläin saisi elää luonnossa vapaana omaa lajityypillistä elämää. Ei ihmisasunnoissa ja kahlittuna ulkoillen kuin vanki. Ihmisellä ei ole oikeutta riistää eläimen vapautta ja laittaa häkkiin tai narun päähän.

En tarkoita, että nykyiset lemmikin päästettäisiin luontoon vapaaksi, koska ne eivät selviäisi luonnossa. Elossa olevat lemmikit hoidettaisiin nyt kuolemaansa asti, mutta uusia lemmikkejä ei enää saisi ottaa.

Vierailija
11/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sellaista ole pakko ottaa.

Ymmärrän tuntee, koska minulla se tulee lapsiperheessä vierailusta. Lapset on kivoja ja voin niiden kanssa leikkiäkin mutta en jaksaisi 24/7

Vierailija
12/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen eläinten ystävä ja toivoisin, että jokainen eläin saisi elää luonnossa vapaana omaa lajityypillistä elämää. Ei ihmisasunnoissa ja kahlittuna ulkoillen kuin vanki. Ihmisellä ei ole oikeutta riistää eläimen vapautta ja laittaa häkkiin tai narun päähän.

En tarkoita, että nykyiset lemmikin päästettäisiin luontoon vapaaksi, koska ne eivät selviäisi luonnossa. Elossa olevat lemmikit hoidettaisiin nyt kuolemaansa asti, mutta uusia lemmikkejä ei enää saisi ottaa.

Tästä pitäisi tehdä joku lakialoite. Toisia ihmisiäkään ei saa vangita, joten miksi eläimiä?

Vierailija
13/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat pois kaupungeista. Paskovat kaduille.

Ja koirat ovat onnellisempia maalla.

Vierailija
14/14 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitäisi tehdä joku lakialoite. Toisia ihmisiäkään ei saa vangita, joten miksi eläimiä?

Suomi voisi olla edellä kävijä. Ensimmäinen valtio missä ihmisillä on vain hyötyeläimiä kuten opaskoiria, huumekoiria jne.