Perheenäidin kesä oli niin rankka, että hän päätti viedä lapsen päiväkotiin lomallaan
Onpa itsekäs ihminen. Viedä nyt lapsi päiväkotiin siksi aikaa, että itse saa juoda rauhassa aamukahvin!
Kommentit (614)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Se on se nykyajan trendi, että omat lapset hoidetaan muilla ihmisillä. Minunkin miespuolinen työkaveri hankki kahdelle leikki-ikäiselle lapselleen sijaisperheen lastensuojelusta, kun olisi muuten jäänyt yksinhuoltajaksi kun lasten äiti sairastui psyykkisesti. Hän sanoi, ettei hän jaksa olla yksinhuoltaja.
Tuossa tilanteessa taitaa olla aika paljon kuormittavia tekijöitä. En arvostelisi, enkä varmasti huutelisi asiasta palstalla. Vähän nyt ymmärrystä muille!
Tä? Siis 8-vuotias kotona ja opettajan kesäloma. Onko tämä joku vitsi? Jos ei, niin vanhemmuuteen todellakin pitäisi saada joku ajokortti nykyään.
Uhmaikäkö on nykyään syy lykätä lapsi kokoaikaiseen päivähoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että päivähoito on sitä varten, että vanhemmat pääsevät käymään töissä.
Ennen oli. Ei enää.
Ennen lapsia hoisi myös mummut.
Ennen lapset vain pyöri jaloissa tai itsekseen tai keskenään. Ei ollut mitään läsnäolon vaatimuksia kuten nykyään vanhemmille on.
Eihän vanhempi ole läsnä, jos lapsi on päiväkodissa. Todella noloa tuolle äidille.
Lapsi on äidin loma-aikana hoidossa arkisin kello 9-14 eli ko lapsella on enemmän lomaa kuin päivähoitoikäisillä yleensä. Ja ko äiti on huolehtinut myös, että joku on läsnä, ennen ei sitäkään vaadittu. Ihan peientkin oli omillaan. Mieheni kaitsi reilusti alle kouluikäisenä kahta pikkusiskoaankin. Itse hoidin viisi vuotta nuorempaa siskoani likipitäen heti tämä syntymän jälkeen ja minun äitini oli kotiäiti - joka ei muuten koskaan ollut siltikään lastensa kanssa, vaikka häntä pidettiin siihen aikaan aivan superäitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että päivähoito on sitä varten, että vanhemmat pääsevät käymään töissä.
Ennen oli. Ei enää.
Ennen lapset vain pyöri jaloissa tai itsekseen tai keskenään. Ei ollut mitään läsnäolon vaatimuksia kuten nykyään vanhemmille on.
Eihän vanhempi ole läsnä, jos lapsi on päiväkodissa. Todella noloa tuolle äidille.
Lapsi on äidin loma-aikana hoidossa arkisin kello 9-14 eli ko lapsella on enemmän lomaa kuin päivähoitoikäisillä yleens
Siis kesäkuussa on hoidossa puolta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Se on se nykyajan trendi, että omat lapset hoidetaan muilla ihmisillä. Minunkin miespuolinen työkaveri hankki kahdelle leikki-ikäiselle lapselleen sijaisperheen lastensuojelusta, kun olisi muuten jäänyt yksinhuoltajaksi kun lasten äiti sairastui psyykkisesti. Hän sanoi, ettei hän jaksa olla yksinhuoltaja.
Tuossa tilanteessa taitaa olla aika paljon kuormittavia tekijöitä. En arvostelisi, enkä varmasti huutelisi asiasta palstalla. Vähän nyt ymmärrystä muille!
Tä? Siis 8-vuotias kotona ja opettajan kesäloma. Onko tämä joku vitsi? Jos ei, niin vanhemmuuteen todellakin pitäisi saada joku ajokortti nykyään.
Eihän tuossa kommentoitu aloitusta, vaan edellistä kommenttia jonkun muun tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Lue se juttu. Lapsi ei edes ole kokoaikahoidossa, pässi, eikä todellakaan koko lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että lapset ja nuoriso voi pahoin, kun/jos vanhemmat on tuollaisia itsekkäitä tyyppejä. Ei ole aikaa ja kiinnostusta olla lasten kanssa ihan vaan arkipäiväisten touhujen mukana.
Tuokin otsikon äiti on opettaja, niin että jotain pitäisi tietää! Ei kai hän kotona "kasvata" lapsiaan niin kuin töissä?
Eli tässä on itsekästä se, että opettajan pitäisi koko pitkä loma olla lapsen kanssa kotona? Muilla vanhemmilla ja lapsilla on se sama neljä viikkoa lomaa, mutta he eivät ole itsekkäitä, koska heillä ei ole mahdollisuutta tarjota pidempää lomaa.
Ei saatana. Nyt on jo pakko kiroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Uhmaikäkö on nykyään syy lykätä lapsi kokoaikaiseen päivähoitoon?Kyllä on! Onhan se katsos niin paljon helpompaa että muut hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kannattaa vähän löysätä pipoa. Lue rauhassa, mihin on vastattu. Lisäksi alkuperäisen uutisen mukaan lapsi ei ole kokoaikaisessa päivähoidossa kesällä.
Muistan hyvin nuo lasten alaluokkien kesät. Olin aina täysin poikki, kun koulu vihdoin alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ennen oli. Ei enää.
Lapsi on äidin loma-aikana hoidossa arkisin kello 9-14 eli ko lapsella on enemmän lomaa kuin päivähoitoikäisillä yleens
Sekö nyt on oikeutus että 70-luvulla myös? Kas kummaa kun minä olen kuitenkin osannut, jaksanut ja viitsinyt tässä välissä hoitaa ne uhmaikäisetkin. Mikä taantuma nykynaisiin on iskenyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että lapset ja nuoriso voi pahoin, kun/jos vanhemmat on tuollaisia itsekkäitä tyyppejä. Ei ole aikaa ja kiinnostusta olla lasten kanssa ihan vaan arkipäiväisten touhujen mukana.
Tuokin otsikon äiti on opettaja, niin että jotain pitäisi tietää! Ei kai hän kotona "kasvata" lapsiaan niin kuin töissä?
Eli tässä on itsekästä se, että opettajan pitäisi koko pitkä loma olla lapsen kanssa kotona? Muilla vanhemmilla ja lapsilla on se sama neljä viikkoa lomaa, mutta he eivät ole itsekkäitä, koska heillä ei ole mahdollisuutta tarjota pidempää lomaa.
Eihän lasten kanssa kuitenkaan "olla", vaan eletään lasten kanssa perhearkea. Samalla ihan automasttisesti tekemisen, seurustelun ja muiden toimien kautta opetetaan lasta elämisen taidossa. Koulu hoitaa opetuksen. Niin ainakin ennen tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Uhmaikäkö on nykyään syy lykätä lapsi kokoaikaiseen päivähoitoon?Lue se juttu. Lapsi ei edes ole ko
Miksi pitäisi saada viedä ollenkaan? Vanhempi on lomalla. Se loma ei tarkoita muuten että lomaa niistä lapsista jotka on itse tehnyt, vaan lomaa töistä.
Sekö nyt on oikeutus että 70-luvulla myös? Kas kummaa kun minä olen kuitenkin osannut, jaksanut ja viitsinyt tässä välissä hoitaa ne uhmaikäisetkin. Mikä taantuma nykynaisiin on iskenyt?
Lukutaito sinulta sittne uupuukin.
Ko äidin lapsista koululainenhan on kotona koko kesän ja se pienempi on puolipäviähoidossa vain kesäkuun eli hänelläkin on pidempi kesäloma kuin muilla lapsilla plus kevyempi kesäkuu kuin muilla lapsilla.
Ja vanhemmuuden vaatimukset ovat ihan eri sfääreissä kuin entisten äitien aikaan. Plus sama koskee myös työelämää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo äiti olisi voinut aamulla hoitaa ensin lapsensa tarpeet (pukeminen, aamupala, leikkien järjestäminen tai lastenohjelmaa TVstä).
Iso-siskokin olisi voinut olla taaperon kanssa sen aikaa, että äiti voi nauttia yksin asmupalastaan.
Niin ettei tämä sisko, oliko 8v?, ansaitse kunnon kesälomaa vaan hänen pitää hoitaa taapero, että äiti saa olla rauhassa?
Miksi pitäisi saada viedä ollenkaan? Vanhempi on lomalla. Se loma ei tarkoita muuten että lomaa niistä lapsista jotka on itse tehnyt, vaan lomaa töistä.
Perheellä on hoitosopimus. Siksi on oikeus viedä. Eihän hän pidä lomaa lapsista monikossa, kun se toinen on kotona koko ajan ja tuo toinenkin vain piipahtaa hoidossa eli käytännössä ulkoilee ikäistensä kanssa ja nukkuu päiväunet siellä. Muutenhan hänkin on koko ajan äitinsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt väitettä siitä, että lapsi tarvitsisi päivähoidosta "lomaa"
Mitä ihmeen lomaa? Eihän esikoulussa edes opeteta mitään kirjallisia lukuaineita kuten koulussa
Ja toisekseen päivähoito on lapsen turvapaikka, kun kyseessä on väkivaltainen vanhempi mistö ei voi ikinä tietää milloin räjähtää ja käy käsiksi. Ja turha väittää, että olisin mukamas ainoa poikkeus
Lapsi tarvitsee lomaa päiväkodin metelistä, hoputuksesta ja tiukasta aikataulutuksesta. Hän tarvitsee aikaa ilman aamuherätyksiä ja kiireisiä lähtöjä. Hän tarvitsee aikaa ja yhteistä lomapuuhastelua oman vanhempansa kanssa. Useimmille lapsille koti on se turvapaikka, ei päiväkoti. T. Vaka-ope
Mulla on elämä ollut 15 vuotta tuollaista kuin jutun naisen viime kesä. Mutta itse on silti lapset hoidettu. Ymmärrän johonkin pisteeseen vanhemman tarpeen hoitaa uupumusta, mutta kyllähän lasten kanssa se loma on perhe-elämää, ja harmi juttu, jos sattuu haastavat lapset.
Virhe on tapahtunut siinä että nahkaporttia on tarjottu 40-vuotiaana ja tultu vielä raskaaksi. Ei nelikymppisen naisen kuulu enää lisääntyä!
Pienet lapset ja vanha nainen, huhhuuhuhh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo äiti olisi voinut aamulla hoitaa ensin lapsensa tarpeet (pukeminen, aamupala, leikkien järjestäminen tai lastenohjelmaa TVstä).
Iso-siskokin olisi voinut olla taaperon kanssa sen aikaa, että äiti voi nauttia yksin asmupalastaan.
Niin ettei tämä sisko, oliko 8v?, ansaitse kunnon kesälomaa vaan hänen pitää hoitaa taapero, että äiti saa olla rauhassa?
Aivan, juuri niin se ennen oli. Nykyään tuo ei luojan kiitos ole enää hyväksyttyä.
t. entinen lapsi joka raahasi kaiken kouluajan ulkopuolisen ajan 5 vuotta nuorempaa siskoa mukanaan. Myös kesät.