Perheenäidin kesä oli niin rankka, että hän päätti viedä lapsen päiväkotiin lomallaan
Onpa itsekäs ihminen. Viedä nyt lapsi päiväkotiin siksi aikaa, että itse saa juoda rauhassa aamukahvin!
Kommentit (614)
Voi kauheeta kun rankkaa, lapsella on uhmaikä. Missä pumpulissa tuollaisia kasvaa.
Mitenkähän ennen ne äidit, joilla oli kymmenkunta lasta ehtivät juoda aamukahvin?
Ja jos oliis lukutaitoa, lukisit, että ko. lapsella on ihan normaali kuukauden kesäloma heinäkuussa.
Eikö se lapsen isä edes sen verran jaksanut osallistua, että olisi vienyt lapsen päiväkotiin?
Vierailija kirjoitti:
Ja jos oliis lukutaitoa, lukisit, että ko. lapsella on ihan normaali kuukauden kesäloma heinäkuussa.
Päiväkotitädit kiihtyy, jos lapsi ei ole lomalla kesäkuusta elokuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän ennen ne äidit, joilla oli kymmenkunta lasta ehtivät juoda aamukahvin?
Lapset olivat keskenään. Ei äidit heidän kanssaan olleet. Koskaan.
t. 60-luvun lapsi
Vierailija kirjoitti:
Eikö se lapsen isä edes sen verran jaksanut osallistua, että olisi vienyt lapsen päiväkotiin?
Lapsi on päiväkodissa kello 9-12 eli isä varmaankin töissä.
Kylläpä nauratti makeasti. Aikoinaan oli kolme pientä lasta kaikilla joku ikä menossa. Siinä ei juotu aamukahveja ja croisantteja rauhassa. Asunnosta löytyi kylmiä kahveja sieltä täältä, yritetty oli. Kyllä joidenkin kelpaa. Lapsi kiukuttelee? Hoitoon vaan.
En ole koskaan ymmärtänyt väitettä siitä, että lapsi tarvitsisi päivähoidosta "lomaa"
Mitä ihmeen lomaa? Eihän esikoulussa edes opeteta mitään kirjallisia lukuaineita kuten koulussa
Ja toisekseen päivähoito on lapsen turvapaikka, kun kyseessä on väkivaltainen vanhempi mistö ei voi ikinä tietää milloin räjähtää ja käy käsiksi. Ja turha väittää, että olisin mukamas ainoa poikkeus
Se aamukahvi juodaan niin, että samalla näplätään sitä kännykkää ja siinä menee sitä aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Voi kauheeta kun rankkaa, lapsella on uhmaikä. Missä pumpulissa tuollaisia kasvaa.
Joka puolella. Päiväkodin pitää hoitaa ja kasvattaa kun vanhemmat ei jaksa. Ihan normaalia nykyään.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt väitettä siitä, että lapsi tarvitsisi päivähoidosta "lomaa"
Mitä ihmeen lomaa? Eihän esikoulussa edes opeteta mitään kirjallisia lukuaineita kuten koulussa
Ja toisekseen päivähoito on lapsen turvapaikka, kun kyseessä on väkivaltainen vanhempi mistö ei voi ikinä tietää milloin räjähtää ja käy käsiksi. Ja turha väittää, että olisin mukamas ainoa poikkeus
Eskarilla on "koulumuoto" eli lomat ja kaik koulun malliin! Kesällä ei ole eskaria!
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että päivähoito on sitä varten, että vanhemmat pääsevät käymään töissä.
Christiiina kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että päivähoito on sitä varten, että vanhemmat pääsevät käymään töissä.
Ennen oli. Ei enää.
Heh, tuli tästä jutusta mieleen se palstan kestoväite, että lapsilla pitää olla isot ikäerot, koska se auttaa jaksamaan.
Itse pidin lapset kotona aina kaikki koulujen loma-ajat, eikä ollut ongelmaa, koska lapsilla kahden vuoden ikäero ja he puuhasi koko ajan keskenään. He kävivät myös samoissa harrastuksissa ja samoilla leireillä, koska ikäero oli noin pieni. Heille kävi myös samat kaverit, koska kaverienkin kanssa oli pienet ikäerot joka suuntaan sitten.
Huomattavasti helpompaa kuin viettää kesä 2-vuotiaan ja 7-vuotiaan kanssa, koska heillähän on ihan eri tarpeet. jonka tuokin äiti sitten sai huomata.
t. opettaja ja äiti
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat lapset kaitsi lapsia. Ei äidit niitä hoitaneet. Äitini suvussa lapset teki jopa maatilan työt. Aikuiset ei niihin lainkaan ryhtyneet kun oli kiire olla pullon pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ennen oli. Ei enää.
Ennen lapsia hoisi myös mummut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ennen oli. Ei enää.
Ennen lapsia hoisi myös mummut.
Ennen lapset vain pyöri jaloissa tai itsekseen tai keskenään. Ei ollut mitään läsnäolon vaatimuksia kuten nykyään vanhemmille on.
Tärkeintä perheen hyvinvoinnin kannalta on vanhempien jaksaminen ja hyvinvointi. Mielestäni ihan ok viedä vapaapäivänäkin lapsi hoitoon, jos vanhemmalla on esim. uupumusoireilua. Kylläpä taas täydellisiä ihmisiä jaksaa kiukuttaa muunlaiset elämät.
Siis YLEn verkkosivuilla oli tää juttu.