Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu vaikka en koskaan syö herkkuja?

Vierailija
02.06.2024 |

En ole joulun jälkeen syönyt yhtään kertaa karkkia, suklaata, pullaa, keksiä, sipsejä, popcorneja, jätskiä, kakkua enkä mitään muutakaan vastaavaa makeaa tai herkkuja. Enkä ole juonut joulun jälkeen kertaakaan limpparia, mehua, en mitään alkoholia, en edes alkoholitonta olutta. Ylipainoa on 20 kg. En ymmärrä miksi en laihdu yhtään, vaikka olen ollut nyt tasan 6 kk täysin ilman mitään herkkuja. Juomana vain vesi. Leivänkin jätin varmuuden vuoksi pois, etten vahingossa herkuttelisi leivällä. Ylikiloja on kuitenkin sen verran että luulisi edes jonkun lähtevän tällä tavalla. Neuvoja? 

N46

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista mutuilua. AP syö palstan asiantuntijoiden mukaan liian vähän ja liikaa

Vierailija
42/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene AP lääkäriin ja varaa aika ravitsemusterapeutille niin kartoittaa sulle suunnitelman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uni kuntoon. Jos käyt 24 nukkumaan niin et saa riittävästi unta jos töissä käyt. Siitä pitää aloittaa, se on kaikkein tärkein tukipilari painonhallinnassa.

Ja vaaka käyttöön. Keittiövaaka. Punnitse aterioita parin viikon ajan niin opit oikeat annoskoot. 

Käyn töissä kyllä. En saa unta ennen klo 01 vaikka menisin sänkyyn klo 21. Herätys on klo 07. Usein en saa unta edes klo 01 vaan vasta 02 tai 03. Ja saatan heräillä pitkin yötä. Unihygienia on kunnossa, mutta kärsin unettomuudesta, näin ollut jo vuosia. Olen lääkärissäkin käynyt, mutta lääkkeistä tulee niin epämiellyttävä olo etten voi niitä käyttää, en saa siltä tokkuralta tehtyä kunnolla töitä. Ap

Vierailija
44/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska syöt liikaa. Siksi et laihdu. Mielikuvasi siitä miten paljon ihminen voi syödä ollakseen normaalipainoinen on vääristynyt.

Syön kolme ateriaa päivässä. Aamupala, lounas ja illallinen. Yritän joka aterialla syödä kasviksia, marjoja, vihanneksia. Pastankin olen jättänyt pois, etten sillä mässäilisi. Ap

Kolme ateriaa päivässä ei ole määrän mittayksikkö. Sehän voi tarkoittaa: tuplapekoniperhepizza + kebab-buffet-mässäily + kuuden ruokalajin juhlaillallinen

Vierailija
45/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska syöt liikaa. Siksi et laihdu. Mielikuvasi siitä miten paljon ihminen voi syödä ollakseen normaalipainoinen on vääristynyt.

Syön kolme ateriaa päivässä. Aamupala, lounas ja illallinen. Yritän joka aterialla syödä kasviksia, marjoja, vihanneksia. Pastankin olen jättänyt pois, etten sillä mässäilisi. Ap

No ihan selvästi on edelleen ongelmaa annoskoossa ja ruokailussa ylipäätään, jos olet 20 kiloa ylipainoinen ja et ole puolen vuoden aikana onnistunut karistamaan kiloakaan. Sellaista ihmistä ei ole olemassakaan joka ei laihtuisi pitkäaikaisella kalorivajeella.

Kyllä meitä tällaisia ihmeitä on. Ollaan kaikki keski-ikäisiä mammoja joilla on ylipainoa, hormonitoiminta vähenevä, kilpirauhanen piiputtaa ja ferritiini on huolestuttavan alhainen joiden vuoksi aineenvaihdunta on lähes pysähtynyt. Untakin saa joskus ja ei ainakaan jouluna. Paino ei putoa vaikka lopettaisi syömisen kokonaan. Silti me jaksetaan töissä, kotona, juhlissa, liikutaan ja huolehditaan koko perheestä ja suvustakin välillä. Meiltä niitä vaaditaan tai leimataan huonoksi vaimoksi, äidiksi, työntekijäksi, lapseksi. Ja mehän itketään sisälle päin ja hymyillään ulospäin. On kokeiltu kaikki mahdolliset dieetit ja liikunnat. Läski on ikuista, nasviha elää ja vahvistuu, naistenkin toimesta.

Vierailija
46/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko myös vähintään 30min hikistä, hengästyttävää liikuntaa?

Vierailija
47/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko miljonääriksi ohjelmassa oli nuori mies joka oli laihduttanut kahdessa kuukaudessa 46 kg. Aikamoinen saavutus. Sanoi jatkavansa urakkaa.

Vierailija
48/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme ateriaa päivässä ei ole määrän mittayksikkö. Sehän voi tarkoittaa: tuplapekoniperhepizza + kebab-buffet-mässäily + kuuden ruokalajin juhlaillallinen

Joo ymmärrän. Mutta en ole 6 kk aikana syönyt yhtään ainutta pizzaa, en yhtään kebabannosta, en ranskanperunoita, en pastaa, en pekonia, en yhtään juhlaillallista, en yhtään hampurilaista.

Syön erilaisia keittoja, munakkaita, kasvispaistoksia, salaatteja, fileepihvejä, uunikasviksia, kalaa jne vastaavia ruokia.

Ap

Vierailija
49/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista mutuilua. AP syö palstan asiantuntijoiden mukaan liian vähän ja liikaa

Täsmälleen samat ohjeet saa myös terveydenhoidossa. Syö enemmän ja vähemmän. Miten se toteutetaan? 

Vierailija
50/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus, en päivittäin. Ap

Vierailija
51/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uni kuntoon. Jos käyt 24 nukkumaan niin et saa riittävästi unta jos töissä käyt. Siitä pitää aloittaa, se on kaikkein tärkein tukipilari painonhallinnassa.

Ja vaaka käyttöön. Keittiövaaka. Punnitse aterioita parin viikon ajan niin opit oikeat annoskoot. 

Käyn töissä kyllä. En saa unta ennen klo 01 vaikka menisin sänkyyn klo 21. Herätys on klo 07. Usein en saa unta edes klo 01 vaan vasta 02 tai 03. Ja saatan heräillä pitkin yötä. Unihygienia on kunnossa, mutta kärsin unettomuudesta, näin ollut jo vuosia. Olen lääkärissäkin käynyt, mutta lääkkeistä tulee niin epämiellyttävä olo etten voi niitä käyttää, en saa siltä tokkuralta tehtyä kunnolla töitä. Ap

Sitten pitää vaihtaa lääkkeet. Ei kukaan elä vuosia neljän tunnin yöunilla, se ei vaan ole mahdollista. Ja noin väsyneenä töissä olisihan sama kun olisi humalassa. 

Mutta, tuohon uniongelmaan voi liittää tämän laihtumisongelman. 

Vierailija
52/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä tuntuu, että syömäni ruoan määrä on suunnilleen oikeanlainen. Ei ainakaan hirveästi liikaa tai hirveästi liian vähän. Luulen, että koko aineenvaihduntani on jostain syystä ihan jumissa. Voin olla kyllä väärässäkin. Ap

Vierailija
53/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske peruskulutuksesi, punnitse ruokasi, kirjaa kalorisi, pätkäpaasto. Noilla putoaa paino hitaasti mutta aivan varmasti.

Mitä ruokien punnitseminen hyödyttää? Kilo kurkkua ei ole sama kuin kilo pastaa. Silti söit kilon. 

Kalorien ylöskirjaamisen vuoksi, pelkällä annoskoon arvelemisella tulee huijattua helposti alaspäin. Kurkkua voi syödäkin kilon mutta jos vedät kilon pastaa ja uskottelet itsellesi syöneesi vain 500 g, niin turha ihmetellä miksei laihdu.

Minä en kyllä ainakaan uskottele itselleni mistään grammoista mitään. Pastaa en edes syö. Ja jos ostan vaikka 500g lohta niin tiedän siinä olevan 500 g lohta enkä uskottele sen olevan 200 g lohta. Ap

Kukaan ei pysty näppituntumalta tarkasti arvioimaann syömiään ruokamääriä. Se on ihan tosi vaikeaa arvioida onko lautasella 150 g vai 250 g riisiä.

Vierailija
54/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää syödä säännöllisesti, mutta vähemmän kerralla. Ja enemmän kasviksia. 

Vierailija
55/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää vaihtaa lääkkeet. Ei kukaan elä vuosia neljän tunnin yöunilla, se ei vaan ole mahdollista. Ja noin väsyn

Olen kokeillut muutamiakin eri lääkkeitä. Sitten luovutin, niistä tuntui olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja nukun minä joinain öinä sen 6 tuntia, viikonloppuisin joskus 7. Mutta vähänhän se on. Ap

Vierailija
56/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toimi terveydenhoitoalalla, mutta onko varmaa, ettei sinulla ole jotain muuta sairautta? Esim. sydämen vajaatoiminta saattaa kerryttää nestettä elimistöön. Kilpirauhasen vajaatoiminta lihottaa, mutta toisaalta se aiheuttaa usein väsymystä eli nukkuisit varmaan silloin yösi. Käy lääkärissä ja jos mitään syytä ylipainollesi ei löydy, niin mene sen jälkeen ravitsemusterapeutille.

Vierailija
57/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus, en päivittäin. Ap

Liikunnan ja ruokailun pitäisi olla systemaattista, jotta tuloksia tulisi. Tietyt ruoka- ja liikunta-ajat

Vierailija
58/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyllä tuntuu, että syömäni ruoan määrä on suunnilleen oikeanlainen. Ei ainakaan hirveästi liikaa tai hirveästi liian vähän. Luulen, että koko aineenvaihduntani on jostain syystä ihan jumissa. Voin olla kyllä väärässäkin. Ap

itsepetosta. Aineenvaihduntasi ei ole jumissa. Ihminen kyllä laihtuu, jos saa vähemmän energiaa ravinnostaan kuin ennen.

Vierailija
59/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene AP lääkäriin ja varaa aika ravitsemusterapeutille niin kartoittaa sulle suunnitelman

Ravitsemusterapeutti ei tiedä mitään muuta kuin virallisen suosituksen, eikä ymmärrä sairauksien yhteyttä syömiseen. Itse kävin ja sain vain tunnin ripityksen miten olen itse aiheuttanut itselleni kaikki sairaudet. Mitään apua en saanut.

Vierailija
60/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku väitti etten pysty arvioimaan ruokani määrää syönkö 150 g vai 250 g riisiä. Väitin silti, että pystyn. Vaikka riisiäkään en tosin syö. Mutta en koskaan syö ravintolassa ja asun yksin niin laitan ruoan vain itselleni. Ja katson paljonko otan jostain paketista kun laitan ruokaa itselleni. Jos ostan vaikka pihvin, niin paketissa lukee ne grammat ja syön sen yksin niin tiedän grammat. Tai ostan kurkun, siinä lukee grammat, syön siitä puolet niin tiedän grammat aika tarkkaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme