Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Tinderissä on käynnissä naisten joukkopako

Vierailija
02.06.2024 |

https://www.hs.fi/visio/art-2000010464418.html

Briteissä tehdyn tutkimuksen mukaan vain 25 prosenttia 18-34v. naisista on käyttänyt Tinderiä, miesten osuus 47 prosenttiä (joka muuten sekään ei ole kovin korkea, vaikka jutussa ei sitä mainittukaan). Seurauksena Tinderin omistavan Match Groupin osakkeen arvosta on laskenut 80 prosenttia.

Sama ilmiö näkyy kaikkialla eli naistet kaikkoavat paikalta, kun huonosti käyttäytyvät miehet spämmäävät omaa asiaansa. 

Miksi normaalit miehet eivät vastusta tällaista, täällä palstallakin, kysyn vain. Heidän mahdollisuutensahan nämä pilaavat. Naiset kyllä viihtyvät omillaan ja löytävät kumppanin sellaista halutessaan - muualta kuin deittipalveluista.

Kommentit (306)

Vierailija
181/306 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ole erakkona löytänyt kumppania tinderistä tai muualtakaan. Että ei kaikki naiset saa suhdetta halutessaan

Oletko kokeillut kiinnostavan miehen vastaantullessa sanoa taikasanan moi

Ihan liian vaativa tehtävä naisille. Siinähän joutuisi itse olemaan aktiivinen, ja sehän ei demareille & lompakkoloisille sovi sitten millään. Koska ikävästi muistuttaa itse itsensä elättämistä vaivannäön ja työn tekemisen kautta, kun on tottuneet kelan elätykseen. Joo ei, kuolleena syntynyt ajatus.... Ja siiinähän olisi sitä vääränlaista tasa-arvoa, mikä ei sovi naisten ajatusmaailmaan millään. Naisille tasa-arvoa on vain se, milloin itse ovat saamapuolella.

Millaisen naisen haluaisit sanovan sinulle moi? Kelpaako kuka tahansa? Siinähän nainen pitää sinua kiinnostavana.

Kyllä, en minä ainakaan ole mitään erityisiä vaatimuksia esittänyt.

Vierailija
182/306 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ole erakkona löytänyt kumppania tinderistä tai muualtakaan. Että ei kaikki naiset saa suhdetta halutessaan

Ihan liian vaativa tehtävä naisille. Siinähän joutuisi itse olemaan aktiivinen, ja sehän ei demareille & lompakkoloisille sovi sitten millään. Koska ikävästi muistuttaa itse itsensä elättämistä vaivannäön ja työn tekemisen kautta, kun on tottuneet kelan elätykseen. Joo ei, kuolleena syntynyt ajatus.... Ja siiinähän olisi sitä vääränlaista tasa-arvoa, mikä ei sovi naisten ajatusmaailmaan millään. Naisille tasa-arvoa on vain se, milloin itse ovat saamapuolella.

Olet kyllä aika kipeä. Kannattaisi hoitaa pääkoppa kuntoon. Tuollainen naisviha on järjetöntä ja naisille potentiaalisesti vaarallista.

*HAUKOTUUUUUUS!*

Vai on TAAS tosiasioiden ääneen sanominen "naisvihaa?" Ja miksiköhän tämä ei yllätä millään tavalla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa vaadittu ja onhan se muutenkin eri asia.

Vierailija
184/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin vaikuttaa muiden miesten käytökseen Tinderissä?

Minusta nuo 25 ja 47 on jopa yllättävän suuret prosentit, että on edes joskus sovellusta käyttänyt.

Vierailija
185/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin laittanut Tinderiin, että etsin loppuelämän kumppania niin mulle viestejä ja tykkäyksiä tulee miehiltä joilla profiilissa lukee, että etsivät lyhytaikaista suhdetta. Juu ei kiitos. Mielummin olen yksin ja tutustun sit livenä johonkin kivaan mieheen tai sit en, mut pelkkää seksi seuraa en hae, joten poistin profiilin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnostunut yhden yön jutuista tai mistään friends with benefits. Haluan normaalin parisuhteen, ja Tinderiin ei tunnu hakeutuvan sellaisia miehiä. Joten ei kiitos.

Kyllä siellä vielä pari vuotta sitten oli miehiä, jotka halusi oikean parisuhteen. Tosin kokemukseni rajoittuu 40+miehiin. Itsekin löysin sieltä kumppanin.

Ehkä tilanne on sitten muuttunut.

Pari vuot

Sinun kokemukset algoritmista ovat tyystin erilaiset kuin omani. Kyllä minulle näytetään niin salaseuraa hakevia, pariskuntia, avoimessasuhteessa eläviä, kristittyjä vakavaa seuraa hakevia, perhettä toivovia jne. 

Vierailija
186/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asensin Tinderin pitkästä aikaa. Pakka loppui kahdessa päivässä (Tampereella, ei missään tuppukylässä) ja kaikista niistä swaippasin oikealle ehkä 10. Miesten laatu on siellä ala-arvoinen.

Onneksi et swaipannut minua oikealle. En tuommoisia pinnallisia jaksa hetkeäkään. Enkä todellakaan ole ala-arvoinen. Elämässäni on sisältöä riittävästi ja elän hyvää elämää. 

Tinderissä naiset ,siis lähes kaikki hakevat vain sitä satuolentoa. Pitää olla rikas, lihaksikas, komea ja olla naiselle rahapussi. Hyvin harvalle riittää normaali hyvä mies, jonka kanssa elämässä olisi hyvinvointia ja onnea 

Olen itse nainen ja silti mulla kyllä tökkää korvaan tuommoinen, että ihmisen "laatu" arvioidaan "ala-arvoiseksi".

Jotain voinee päätellä tietysti siitä, että lyhyeen Tinder-kokemukseeni eron jälkeen liittyi tapaileminen lentokapteenin ja upseerin kanssa, molemmat oikein mukavia ja asiansa hoitavia, savuttomia miehiä. Päädyin kuitenkin seurustelemaan muussa yhteydessä tapaamani tutkijan kanssa.

En ole erikoisen fiksoitunut miehen ulkonäköön, huumori ja äly kiinnostaa enemmän. Riittää kun on perussiisti, em kolme tosin ovat kaikki ihan komeitakin, mutta kyllä se kolmikon komein jäi rannalle. Omaisuus, autot tai sosiaalinen asema jossain golf-klubissa tai moottoripyöräkerhossa ei voisi vähempää kiinnostaa myöskään. Nämä on varmaan juuri niitä arvioituja "laatutekijöitä". Mulle laatu on sitä, että osaa keskustella, ottaa kanssaihmisensä huomioon, on vastuuntuntoinen, aktiivinen, utelias ja hellä. Näitä on hieman vaikea päätellä kolmen lauseen esittelystä ja kuvista. Toiset sitten katsoo sen kuvan ja päättelee ihmisen "laadun" siitä. Onnea vaan matkaan.

Vierailija
187/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.Niinku vaik maiföörstnetdeitrEIpevö.örg!

Vierailija
188/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raiskauksista ym. uutisoitu ihan tarpeeksi, että uskaltaisi ketään tavata Tinderin kautta.

25 vuotta sitten treffailtiin City-lehden treffipalstan kautta ihan iisisti.

50/50 treffit päätyivät sänkyyn. Ajat ovat muuttunert.

Vierailija
189/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin kaipaan ihan kohtaamisia oikeassa elämässä tämän kaiken some ja virtuaalitodellisuuden rinnalla. En ole myöskään koskaan syttynyt pelkistä kuvista, olipa kyseessä kuinka hyvännäköinen mies tahansa. Haluan nähdä kaikki eleet, ilmeet ja maneerit ne kun kertovat paljon enemmän. 

Jännä, kun naiset ovat tälläkin palstalla käyttäneet valtavasti aikaa vakuuttaakseen miehet siitä, ettei naisia kannata koskaan lähestyä missään.

Kannattaa miettiä millaiset naiset tänne ehkä eniten kirjoittelevat. Suurin osa lienee keski-ikäisiä varattuja tätejä, liekö ihme jos eivät halua lähestymisiä.

Olen juuri sellainen. Mulla on kuitenkin vuorokaudessa 24 tuntia ja vuodessa 365 vuorokautta. Jos joku kerran kaksi vuodessa lähestyy minua, niin jotenkuten ja juuri ja juuri olen sen taakan kestänyt. Suoraan sanottuna ärsyttää naiset jotka tekee itsestään joka asiassa niin hemmetin tärkeitä.

Vierailija
190/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käytin muutamia vuosia sitten deittisovelluksia. Ihan rehellisesti laitoin että etsin kunnon parisuhdetta ja myönsin että olen hiukka ujo ja hidas lämpeämään ihmisille koska en jaksa pitää mitään persoonaa yllä tai alkumetreiilä valehdella jotain mitä en ole.

Hiljaista oli ne vuodet kun käytin. Tyhjän saa pyytämättäkin. M30

Vierailija
191/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmalle esitetään artikkelissa kyllä perusteluja, mutta sitä oikeaa ja todellista perustetta ei uskalleta sanoa ääneen. On totta, että miesten ja naisten arvomaailmat ovat alkaneet erkaantumaan toisistaan. Se on yksi iso tekijä. Sen lisäksi, tai tärkeäksi tarkennukseksi olisi sanottava se, että monen nykynaisen "arvomaailma" on alkanut mennä siihen elokuvien ja TV-sarjojen täydellisiin parisuhteisiin/miehiin. Heitä on nyt vuosikaudet rohkaistu voimaantumaan, mikä on periaatteessa ihan oikea suunta. Voimaantuminen on kuitenkin saanut ilmenemään tällaisen "prinsessailmiön", missä etsitään sitä Mr.Täydellisyyttä, tarkoittaen samalla ettei ihan tuikitavallinen mies ole itselle riittävän hyvä. Miehissä tätä ilmiötä ei esiinny. He kyllä kelpuuttavat ihan tuikitavallisen naisen kumppanikseen.

Kun suurin osa naisista hakee vain sitä työelämässä menestynytty, aktiivisesti treenaavaa, sosiaalista ja hyvin itsevarmaa miestä, niin 90% miehistä jää täysin huomiotta. Näiden miesten epätoivo ei siis johdu, toisin kuin artikkeli antaa ymmärtää, siitä että miehiä olisi palveluissa paljon naisia enemmän. Ei. Esimerkiksi Tinderissä sukupuolijakauma on pitkään ollut suunnilleen 50/50. Mutta miehistä 80% jää täysin vaille huomiota 10% saa ehkä muutaman mätsin ja viimeinen 10% saa mätsejä yltäkylläisyyteen saakka. Tämä viimeinen 10% ei tietenkään halua sitoutua, kun mätsejä sataa päivittäin lukuisilta naisilta. Heille syntyy se herkules-ilmiö, että tässä taitaa olla joku kreikkalainen jumala, kun naisia vain tulee ja tulee. Ja naiset pettyvät siksi heihinkin loppuviimein, mikäli edes toisille treffeille koskaan näiden kanssa edes pääsevät.

Tämä on se tulokulma mistä olisi mielenkiintoista lukea tarkempaa tutkimusta myös Suomessa. Miesten epätoivo kyllä, mutta mistä se johtuu. Se ei siis vielä kertauksena johdu miesten suuremmasta lukumäärästä, vaan siitä, että naisten huomio keskittyy palveluissa todella pienelle joukolle miehiä. Ja vielä syvemmin: mistä se johtuu? Miksi nykynaisille on kehittynyt tällainen toimintamalli, jossa tosiaan se aivan tavallinen mies ei kelpaa edes ekoille treffeille?

Vierailija
192/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Normi painoinen, ok näköinen, normaali työssä käyvä nainen. Sinkku. En ole ikinä ollut Tinderissä, enkä aio mennäkään. Mieluummin yksin, ellei ketään löydy muuten kuin jonkun Tinderiin kautta. 

Olisi jännä tietää mikä on Tinderiä sitten parempi paikka ja miksei Tinderistä. Perinteinen kännissä-baarissa tutustuminen? No sitä ei moni kehtaa edes myöntää, niin ne keksii jonkun että harrastuksista (työtäkään ei kehdata myöntää). Ja mistä harrastuksista sitten? Kuntosalilla menet iskemään silmää jollekin hikiselle nostelialle, että lähekkö kahville tai jotain? :D Vai mistä harrastuksesta? Oman seuran tyypit on samaa sukupuolta ja niin edelleen. Vai onko paras vinkki napata puoliso Alepan kassajonosta, kun tämä on hakemassa mutakakkua poikansa rippijuhliin?

Todellisuudessa teini-iän ylittäneelle Tinder tms. on yksinkertaisesti kaikkein luonnollisin paikka. Ei normaali aikuinen enää hengaile kaveriporukassaan ostarilla tai robben kahvilassa, missä voi heittää silmäyksiä toisten nuorten pöytiin. Kassajonossa ei ketään tapaa, harrastuksissa iskeminen ei ole luonnollista ja baarissakin yli puolet on varattuja. Toinen puoli tuhannen päissään tai muuta vastaavaa. Työpaikalta ei oikein kehtaa ketään ottaa, siinä on ne omat juttunsa ja täten aika vähiin ne relevantit paikat oikeastaan jäävätkin.

Tinderiä todellisuudessa välttelevät vain susirumat miehet ja naiset. Enkä tarkoita tällä keskinkertaisia, vaan susirumia. Siis sellaisia, joilla ei ole mitään mahdollisuutta saada edes chättiyhteyttä kehenkään kun kuvansa paljastavat.

Vierailija
193/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyse osittain siitä, että tuon ikäluokan naiset näkevät niin monesta tuutista (ei siis läheskään pelkästään Tinderissä) naisvihamielistä sisältöä, jota osa heidän ikäluokkansa miehistä ihannoi ihan ilmiöksi asti (esim. Tate). Ikäänkuin "totuus" miehistä paljastuu ja tottakai vaikuttaa siihen, miten naiset toimivat (mieluummin yksin kuin jokun sekopään kanssa tai haudassa). Ja ennen kuin joku ehtii hermostua, läheskään kaikki miehet eivät tuollaisia ole mutta monilla foorumeilla tuollaisilla näyttäisi olevan reipas yliedustus. Tietenkin mielikuvat vaikuttavat. Itse en ole tinderiä käyttänyt mutta jo tämän vauva-palstan perusteella tulee kuva, että oma puolisoni on suunnilleen enkeli muihin miehiin verrattuna, ja että näistä muista olisi syytä pysyä ylipäätäänkin (eli muidenkin kuin suhdetta etsivien) kaukana oman turvallisuutensa vuoksi. Todellisen elämän puolella tunnen toki täyspäisiä, mukavia miehiä. Silti, tämän "ilmiön" huikea nousu netissä antaisi ymmärtää, että merkittävästä osuudesta ei-täyspäisiä on kuitenkin kyse.

Vierailija
194/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin käytin muutamia vuosia sitten deittisovelluksia. Ihan rehellisesti laitoin että etsin kunnon parisuhdetta ja myönsin että olen hiukka ujo ja hidas lämpeämään ihmisille koska en jaksa pitää mitään persoonaa yllä tai alkumetreiilä valehdella jotain mitä en ole.

Hiljaista oli ne vuodet kun käytin. Tyhjän saa pyytämättäkin. M30

Muistatko että paljonko sait matcheja tai tykkäyksiä naisilta, kun kokeilit deittisovelluksia? Nolla?

Vierailija
195/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että vähenee se ulkonäköpaineiden luominen nuorille tytöille. Naiset taitavat vihdoin ruveta tajuamaan sen.

Muu some myös mukaan tuohon kampanjaan!

Vierailija
196/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Normi painoinen, ok näköinen, normaali työssä käyvä nainen. Sinkku. En ole ikinä ollut Tinderissä, enkä aio mennäkään. Mieluummin yksin, ellei ketään löydy muuten kuin jonkun Tinderiin kautta. 

Olisi jännä tietää mikä on Tinderiä sitten parempi paikka ja miksei Tinderistä. Perinteinen kännissä-baarissa tutustuminen? No sitä ei moni kehtaa edes myöntää, niin ne keksii jonkun että harrastuksista (työtäkään ei kehdata myöntää). Ja mistä harrastuksista sitten? Kuntosalilla menet iskemään silmää jollekin hikiselle nostelialle, että lähekkö kahville tai jotain? :D Vai mistä harrastuksesta? Oman seuran tyypit on samaa sukupuolta ja niin edelleen. Vai onko paras vinkki napata puoliso Alepan kassajonosta, kun tämä on hakemassa mutakakkua poikansa rippijuhliin?

Todellisuudessa teini-iän ylittäneelle Tinder tms. on yksinkertaisesti kaikkein luonnolli

"Tinderiä todellisuudessa välttelevät vain susirumat miehet ja naiset. Enkä tarkoita tällä keskinkertaisia, vaan susirumia. Siis sellaisia, joilla ei ole mitään mahdollisuutta saada edes chättiyhteyttä kehenkään kun kuvansa paljastavat."

Tilastojen mukaan noin n. 50% tinderin mieskäyttäjistä ei saa ollenkaan tykkäyksiä. Eli miehen ei tarvitse olla susiruma epäonnistuakseen täysin Tinderissä, riittää että hän on keskimääräistä huonomman näköinen.  Ja tosiaan yksi oleellinen tekijä joka pitää huomioida, on se että miehiä on tinderissä merkittävästi enemmän kuin naisia, joten on sinänsä aivan loogista että 50% miehistä ei saa tinderistä mitään.  

Vierailija
197/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätoimittajat... 

Tuo tyyppi ei todellakaan ole mikään kesätoimittaja! Kannattaisi lukea enemmän ja luulla vähemmän.

Vierailija
198/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmalle esitetään artikkelissa kyllä perusteluja, mutta sitä oikeaa ja todellista perustetta ei uskalleta sanoa ääneen. On totta, että miesten ja naisten arvomaailmat ovat alkaneet erkaantumaan toisistaan. Se on yksi iso tekijä. Sen lisäksi, tai tärkeäksi tarkennukseksi olisi sanottava se, että monen nykynaisen "arvomaailma" on alkanut mennä siihen elokuvien ja TV-sarjojen täydellisiin parisuhteisiin/miehiin. Heitä on nyt vuosikaudet rohkaistu voimaantumaan, mikä on periaatteessa ihan oikea suunta. Voimaantuminen on kuitenkin saanut ilmenemään tällaisen "prinsessailmiön", missä etsitään sitä Mr.Täydellisyyttä, tarkoittaen samalla ettei ihan tuikitavallinen mies ole itselle riittävän hyvä. Miehissä tätä ilmiötä ei esiinny. He kyllä kelpuuttavat ihan tuikitavallisen naisen kumppanikseen.

Kun suurin osa naisista hakee vain sitä työelämässä menestynytty, aktiivisesti treenaavaa, sosiaalista ja hyvin itsevarmaa miestä, niin 90% miehis

On totta että tinderissä naisten huomio keskittyy todella vahvasti 10 %:lle miehistä, tämä on svaippaustilastoista todennettu. Mutta sun pitää ottaa huomioon myös se, että miehiä on merkittävästi enemmän kuin naisia tinderissä, joten tämä myös osittain selittää sitä miksi niin suuri osa miehistä menestyy niin surkeasti kyseisessä palvelussa. Kilpailu on kovaa, kun jokaista naista kohtaan on 3-4 miestä. 

Vierailija
199/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että vähenee se ulkonäköpaineiden luominen nuorille tytöille. Naiset taitavat vihdoin ruveta tajuamaan sen.

Muu some myös mukaan tuohon kampanjaan!

On ihan luonnollista, että naiset kokevat ulkonäköpaineita. Nykypäivänä lähes kaikki naiset kilpailevat pienestä määrästä "eliittimiehiä", ja näitä miehiä ei tietenkään riitä läheskään kaikille.

Jos naisen ulkonäkö ei ole kunnossa, hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia kisata näistä erittäin suosituista miehistä. Näin ollen naisen tuleekin panostaa paljon ulkonäköönsä ja tehdä kaikkensa näyttääkseen hyvältä, koska muussa tapauksessa hän tulee satavarmasti häviämään kisan, ja jää yksin tai vaihtoehtoisesti joutuu tyytymään mieheen jota kohtaan hän ei tunne vilpitöntä seksuaalista halua.  

Vierailija
200/306 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aktiivisesti treenaava, sosiaalinen ja itsevarma. Miksi haluaisin miehen, joka ei pysty katsomaan treffeillä selvin päin edes silmiin, vaan pälyilee hermostuneena? Jos siis ylipäätään uskaltautuu treffeille selvin päin... Muutoin sit riittää, että mies elättää itsensä ja tykkää työstään. Mitkään urakiipijät ja omaisuudella leveilijät ei kiinnosta.